K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-06-2010, 11:45   #1
schaffer60
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Indlæg: 2
Blog Indlæg: 3
Styrke: 0
schaffer60 er ny på vejen
Handicapbil

Jeg har en FIAT Seicento(sekshundrede) fra 1999. Jeg er opereret for en Lumbal Stenose og har fået konstateret endnu en forsnævring. Jeg kan ikke bruge min gamle bil, da jeg ikke kan komme ind i den. Jeg kan gå maks. 100 m. og kan ikke gå på trapper. Hvilke muligheder er der for at hjælp til bil, afgiftfritagelse. Jeg får førtidspension, fik den i 2007. Hvad gør jeg, jeg kan ikke bruge offentlig transport.
schaffer60 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 14:34   #2
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af schaffer60 Se meddelelser
Jeg har en FIAT Seicento(sekshundrede) fra 1999. Jeg er opereret for en Lumbal Stenose og har fået konstateret endnu en forsnævring. Jeg kan ikke bruge min gamle bil, da jeg ikke kan komme ind i den. Jeg kan gå maks. 100 m. og kan ikke gå på trapper. Hvilke muligheder er der for at hjælp til bil, afgiftfritagelse. Jeg får førtidspension, fik den i 2007. Hvad gør jeg, jeg kan ikke bruge offentlig transport.
Kontakt hjælpemiddelafsnit eller lignende i din kommune. Du kan ringe og snakke med en sagsbehandler, som har med handicapbiler at gøre. Søg gerne på din kommunes hjemmeside. Du kan søge det ud fra et ansøgningsskema (kan fås i borgerservice)

Tjek evt. www.handicapbiler.dk
Der er f.eks. nævnt lovstof og man kan finde svar på nogle spørgsmål omkring handicapbiler.

Forum her handler mest om fleksjob og førtidspension, så det er nok lidt svært for os at vurdere det herinde. Ellers kan du læse om andres beretninger via søgefunktionen. Der er et par stykker herinde, som har beskrevet, hvordan deres forløb har været, da de søgte handicapbil.

Du har også mulighed for at søge ydelse til taxakørsel, f.eks. måske ved ansøgning over serviceloven § 100 merudgifter.
Du kan også søge tilretning i din bil f.eks. Det kan man også søge enten over merudgifter § 100 eller § 114 (tror jeg det er).

Held og lykke !
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 15:18   #3
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Der er MEGA svært at få handicap bil når ikke man kan søge en erhvervsbil - altså når ikke du skal bruge til til feks. job eller studie - så kaldes det en trivselsbil... og hold op det er svært at blive berettiget til - MEN PRØV AT SØG - du kan højst få et nej

Jeg ved også - at hvis du søger om særlig indretning af din bil, må bilen ikke være gammel - og med gammel menes vist mere end 1 år...

Håber du finder en løsning
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2010, 15:29   #4
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ruby Se meddelelser
Der er MEGA svært at få handicap bil når ikke man kan søge en erhvervsbil - altså når ikke du skal bruge til til feks. job eller studie - så kaldes det en trivselsbil... og hold op det er svært at blive berettiget til - MEN PRØV AT SØG - du kan højst få et nej

Jeg ved også - at hvis du søger om særlig indretning af din bil, må bilen ikke være gammel - og med gammel menes vist mere end 1 år...

Håber du finder en løsning
Hej

Bilen må ikke være ældre en 2 år :-)
Jeg har lige fået bevilliget handicapbil på trivsel så det kan lade sig gøre :-) søg hos din kommune og når du søger så søg om at komme ud til ptu så de kan lave en vurdering af dig :-), de er super dygtig og skriver til kommune om dine behov :-)

Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever :-)
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2010, 07:08   #5
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Læs og FORSÅ: http://www.k10.dk/showthread.php?t=4678

Trivselsbil er til for at blive brugt og absolut ikke umuligt men skal vurderes særskilt.
Har du behov og opfylder betingelserne skal du selvfølgelig have bevilget trivselsbil.

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 15-06-2010, 16:57   #6
jsn
Mit andet hjem K10
 
jsns avatar
 
Tilmeldingsdato: 03-01 2009
Lokation: Aalborg
Indlæg: 600
Styrke: 16
jsn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mai-Britt Se meddelelser
Hej

Bilen må ikke være ældre en 2 år :-)
Jeg har lige fået bevilliget handicapbil på trivsel så det kan lade sig gøre :-) søg hos din kommune og når du søger så søg om at komme ud til ptu så de kan lave en vurdering af dig :-), de er super dygtig og skriver til kommune om dine behov :-)

Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever :-)
Den kan jeg hoppe med på, er lige blevet det også.!

Mvh.
Jsn
__________________
Sigenstrøm.dk
Førtidspension pr. den 01-06-2011
jsn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2010, 18:06   #7
Moster Molly
Elsker at være her på K10
 
Moster Mollys avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 57
Styrke: 15
Moster Molly er ny på vejen
Skal man selv sørge for at få en tid ved PTU? Eller sender kommunen automatisk én derud, når man søger?
Moster Molly er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2010, 18:16   #8
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.726
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Kære Moster.
Du skal ikke foretage dig noget. Men, du havner kun hos PTU hvis din kommune har overenskomst med PTU. Ellers er det anden aktør.

se lidt på www.ptu.dk

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 15-06-2010, 18:24   #9
Moster Molly
Elsker at være her på K10
 
Moster Mollys avatar
 
Tilmeldingsdato: 11-04 2010
Lokation: Østjylland
Indlæg: 57
Styrke: 15
Moster Molly er ny på vejen
Tak, Peter. Vil straks checke linket ud
Moster Molly er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-06-2010, 19:46   #10
Mai-Britt
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Mai-Britts avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2007
Lokation: glostrup
Alder: 58
Indlæg: 434
Blog Indlæg: 1
Styrke: 18
Mai-Britt er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Moster Molly Se meddelelser
Skal man selv sørge for at få en tid ved PTU? Eller sender kommunen automatisk én derud, når man søger?

Hej

Man kan jo godt selv betale for det, men man kan få sin læge til anbefale kommune til at bruge ptu til at vurdere en, det gjorde jeg, for som min læge sagde de er jo eksperter, og de kan test det hele på en gang:-9


Mai-Britt Det skal mærkes at vi lever
Mai-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Totalskadet handicapbil Betulle Hjælpemidler til handicappede 1 12-06-2012 15:54
Tilskud til Handicapbil: svært! buster Politik og Samfund 3 15-07-2011 00:24
samtale om handicapbil Chin Alt det andet 13 12-12-2010 23:43
søge handicapbil.... pjuske Dit og Dat 12 24-06-2009 20:13
Hjælpemidler/handicapbil??? j-m Spørgsmål ang fleksjob 3 10-03-2007 12:58




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:44.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension