K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 20-09-2013, 20:09   #1
funklen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2013
Indlæg: 56
Styrke: 11
funklen er ny på vejen
Godt eller skidt???

Hej alle sammen

Så har jeg brug for jeres gode råd igen

Jeg er overgået fra sygedagpenge til kontanthjælp den 1/9-13.
Det skete selvfølgelig pga kommunen ikk så flere forlængelsesmuligheder, jeg og fagforeningen har klaget over denne afgørelse.

Min sagsbehandler jeg havde på sygedagpenge, skrev til mig kort inden jeg blev afsluttet at hun ville ha mig i rehabiliteringsteamet, hun medsendte et forberedende skema og en attest til lægen.
Hun skrev at vi skulle udfylde skemaet sammen og hun ville sende en tid, når jeg havde været forbi lægen.

Senere skrev hun så at hun var blevet i tvivl om det var hende eller min nye sagsbehandler på kontanthjælp der skulle tage sagen, så det skulle de drøfte når de vidste hvem jeg skulle have.

Jeg var nede ved lægen i mandags og få lavet attesten og igår torsdag havde jeg så samtale med min nye sagsbehandler.

Mit første spørgsmål til hende var om det hende eller min gamle sagsbehandler der skulle følge mig, og så kom bomben så!

Hun kunne slet ikk forstå at min gamle sagsbehandler havde valgt den mulighed (rehabiliteringsteamet)

Min nye sagsbehandler mener jeg slet ikke vil kunne klare et ressourceforløb psykisk og derfor har hun nu sat det i bero, og vil have mig til en psykologisk udredning der tager 3-4 timer.

Jeg har gået til psykiater og han har afsluttet mig, men hun mener en psykolog kan komme med en masse ideer til hvordan vi lige drejer den her.
Jeg er okay positiv indstillet overfor denne samtale, efter jeg fik trumfet igennem at jeg ville ha min mor med som bisidder.

Det er denne psykolog ellers ikke meget for
Psykologen er Cand psyk Anja Hansen i Odense.

Er der nogen der har erfaringer med hende?

Kan den nye sagsbehandler godt trække hele tiltaget med rehabiliteringsteamet tilbage sådan uden videre?

Er det en god eller skidt ting med sådan en psykologisk udredning, altså er hun bar ude på at bremse min sag?

Håber i kan hjælpe mig med mine spørgsmål
funklen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-09-2013, 23:53   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af funklen Se meddelelser
Er det en god eller skidt ting med sådan en psykologisk udredning, altså er hun bar ude på at bremse min sag?
Under den forrige pensionslov var en psykologundersøgelse ofte det sidste skridt, på vejen mod en førtidspension, så det kan sagtens være positivt.

Så vidt jeg husker har man ret til, at have en bisidder med, også ved undersøgelse hos en psykolog.

Held og lykke med det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2013, 00:03   #3
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Hej funklen

Jeg blev selv sendt til en neuro-psykolog af min sagsbehandler, sådan en undersøgelse/udredning er hulens dyr og for mit vedkommende var det en meget positiv oplevelse, så jeg tror bare du skal tage imod tilbudet
Det er meget vigtigt at få belyst alle områder inden mødet med rehabiliterings-teamet, så de ikke kan pege på mangler i dine papirer.
Det er det bedste der skete for mig og min sag og så er du dermed også kommet et stort skridt nærmere din afklaring/afgørelse.
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2013, 08:31   #4
funklen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2013
Indlæg: 56
Styrke: 11
funklen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Under den forrige pensionslov var en psykologundersøgelse ofte det sidste skridt, på vejen mod en førtidspension, så det kan sagtens være positivt.

Så vidt jeg husker har man ret til, at have en bisidder med, også ved undersøgelse hos en psykolog.

Held og lykke med det.
Jamen så er det nok ikke så slemt som jeg fik det gjort til..
Er også lige overgået til ny sagsbehandler og det er virkelig ikk nemt for mig, at skulle forholde mig til nye mennesker og nye fremgangsmåder

Jeg har allerede fået 2 sammenbrud på den nye sagsbehandler og ja jeg har kun været i kontakt med hende 2 gange, så det går jo vældig godt. Men hun er jo så slet ikk i tvivl om hvor syg jeg er. Hvilket hun også har givet udtryk for. Men jeg er jo kun 29 år og lider PTSD, så jeg er jo frygtelig bange for at systemet vil køre rundt med mig de næste 11 år, fordi de har muligheden for det

Jeg mener jo også man har ret til bisidder, og fik jeg også sagt.
Min sagsbehandler sagde så at hende jeg skulle ud til, var ikk meget for det, og hvis jeg skulle ha en med, måtte min bisidder ikk kunne se mig, så det er jeg gået med til.

Citat:
Oprindeligt indsendt af Moi Se meddelelser
Hej funklen

Jeg blev selv sendt til en neuro-psykolog af min sagsbehandler, sådan en undersøgelse/udredning er hulens dyr og for mit vedkommende var det en meget positiv oplevelse, så jeg tror bare du skal tage imod tilbudet
Det er meget vigtigt at få belyst alle områder inden mødet med rehabiliterings-teamet, så de ikke kan pege på mangler i dine papirer.
Det er det bedste der skete for mig og min sag og så er du dermed også kommet et stort skridt nærmere din afklaring/afgørelse.
Årh jeg håber du har ret, og håber jeg får en god oplevelse som dig. Det har jeg snart brug for i det system her..
Ved du hva det er for nogle psykologiske test, hende psykologen skal teste? Ved ikk om man kan sammenligne en neuropsykolog og en alm psykolog?

Og tusind tak for svar
funklen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2013, 09:17   #5
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Din sag burde have været behandlet hos rehabiliteringsteamet, FØR fratagelse af sygedagpengene.

Hvad siger din fagforening til dette?

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2013, 09:23   #6
funklen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2013
Indlæg: 56
Styrke: 11
funklen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Din sag burde have været behandlet hos rehabiliteringsteamet, FØR fratagelse af sygedagpengene.

Hvad siger din fagforening til dette?

VH Popiae
De er jo tosset over det og har skrevet en lang klage til kommunen. Min nye sagsbehandler på KH spurgte også,som noget af det første, om jeg havde klaget og at hun syntes det var godt der kom andre øjne på min sag, for der har været mange mangler og fejl i min sag.
funklen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2013, 09:47   #7
Moi
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 14-03 2013
Lokation: Sjælland
Indlæg: 172
Styrke: 12
Moi er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af funklen Se meddelelser
Årh jeg håber du har ret, og håber jeg får en god oplevelse som dig. Det har jeg snart brug for i det system her..
Ved du hva det er for nogle psykologiske test, hende psykologen skal teste? Ved ikk om man kan sammenligne en neuropsykolog og en alm psykolog?

Og tusind tak for svar
Velbekomme da

Jeg har aldrig været udsat for tests hos hverken mine forskellige psykologer eller neuropsykologen.
Min undersøgelse bestod af ren samtale i 1,5 time, lang tid men føltes kort da det var en super dygtig neuropsykolog. Som sagt er de mange siders referat og konklution noget af det bedste værktøj jeg har i min sag

ps. Jeg har været sendt til en neuro-psykiater også og det bestod udelukkende af tests af kognitive problemer
Moi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2013, 11:36   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af funklen Se meddelelser
Jeg mener jo også man har ret til bisidder, og fik jeg også sagt.
Min sagsbehandler sagde så at hende jeg skulle ud til, var ikk meget for det, og hvis jeg skulle ha en med, måtte min bisidder ikk kunne se mig, så det er jeg gået med til.
Du kan også, fuldt lovligt, optage med f.eks. en mp3'er, men ofte kan man være nødt til, at gøre det skjult.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2013, 11:43   #9
funklen
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2013
Indlæg: 56
Styrke: 11
funklen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Du kan også, fuldt lovligt, optage med f.eks. en mp3'er, men ofte kan man være nødt til, at gøre det skjult.
For mig handler det ikke så meget om dokumentationen, selvom jeg godt ved den er vigtig.
Men for mig handler det om, at jeg har brug for den støtte det giver, at min mor er med. Hun kan berolige mig og få mig til at lytte på tingene, da jeg desværre tit går i sort og hverken høre efter eller er til stede i samtalen der foregår.. Så hun er mine øjne, ører og en massiv støtte til mit sårbare sind.
funklen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 21-09-2013, 11:50   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af funklen Se meddelelser
For mig handler det ikke så meget om dokumentationen, selvom jeg godt ved den er vigtig.
Men for mig handler det om, at jeg har brug for den støtte det giver, at min mor er med. Hun kan berolige mig og få mig til at lytte på tingene, da jeg desværre tit går i sort og hverken høre efter eller er til stede i samtalen der foregår.. Så hun er mine øjne, ører og en massiv støtte til mit sårbare sind.
Det har jeg fuld forståelse for.

Men hvad angår din sag i kommunen, så kan det jo være godt, at psykologen ser dig som du er.
Hvis kommunen fandt på, at sende dig i en arb.prøvning, så ville du jo ikke have mulighed for, at have din mor med hver dag, som støtteperson.

Jeg kan godt forstå hvis tanken skræmmer dig, men tænk på, at hvis psykologen ser dig som du er, på både godt og ondt, så kan din sag i kommunen måske hurtigt blive lukket med en afgørelse.

Men hvis psykologen kun ser lidt af dit sande jeg, så kan din sag måske trække længere ud.

Så hvis i kan finde en løsning, hvor din mor er tilstede, men i ikke kan se hinanden, så kan det måske være en god løsning.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
stationær lidelse - Godt eller skidt ?? mortilm Alt det andet 5 25-05-2012 08:27
Er det godt eller skidt at have et flexjob? Christina♥ Spørgsmål ang fleksjob 13 01-10-2011 22:09
Hvad synes I, godt eller skidt.... Susanne2412 Alt det andet 5 04-11-2010 14:30
godt eller skidt? rosemus Alt det andet 22 12-07-2010 07:34
Karen J.ved ikke, om ulighed er godt eller skidt Stella Politik og Samfund 3 24-12-2007 13:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:18.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension