K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-12-2009, 15:13   #1
rosemus
Ved at vænne sig til K10
 
rosemuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2008
Indlæg: 19
Styrke: 0
rosemus er ny på vejen
godt eller skidt?

Jo altså jeg er ny her, men har et stykke tid lurepasset og bare læst med! Sikke en masse historier og skæbner og hvor er der meget uretfærdighed *** og kassetænkning til.

Jeg har længe været (i årevis) sygemeldt pga. depressioner. Nu har jeg så fået en ny diagnose hos min psykiater periodisk deperssion og forstyrret personligheds struktur. Jeg har lidt svært ved at gennemskue hvad det kan få af betydning for min sag. Jeg har haft en masse skiftende sagsbehandlere og på intet tidspunkt er flex eller pension blevet berørt, selvom det i mine øjne er det eneste realistiske. der ligger en gammel resourceprofil fra 2006 i systemet, jeg er fortiden i gang med at opdatere denne. Nu kommer kommunens lægekonsulent så med denne melding på baggrund af ny status fra min psykiater.
Han konkludere:
Citat:
Det snævert helbredsmæssige skønnes ikke at fylde ret meget, idet det "kun" er i perioder med depressiv forstemning, man kan tale om egentlig sygdom i lægelig forstand.
Det giver derfor ingen mening at skønne over funktionsevnen i forhold til lægelig sygdom.
livssituationen synes snarer at være præget af en personlighedsforstyrrelse i meget sensitiv og selvusikker retning, som er det langt væsentligste, der synes at være en barriere i forhold til en normal funktion (på arbejdsmarked)
Hvad skal man mene, er det godt eller skidt?

Da jeg er meget "pænpige" agtig og ved at det er svært at få, har jeg aldrig sagt direkte at at jeg allerhelst ville på ftp. Jeg har ikke engang turde nævne muligheden for flex, men mon ikke denne melding fra lægekonsulenten kan pege i den retning.

I ønskes alle en glædelig jul!
rosemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2009, 19:12   #2
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.745
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Bliv her på DIN tråd.....

Kære Rosemus.

Du spørger "er det godt eller skidt?" hvad lægekonsulentet har oversat til din sagsbehandler.

I forhold til hvad?
Hvad vil du?
Hvad kan du?
Hvor er du på vej hen?

Det ser du til at du har styr på dine sagspapirer da du nævner din resourceprofil, men hvis ikke, SKAL du nu forberede dig på at fremtiden muligvis vil blive lidt turbulent. Ingen her kan garanterer dig hverken flexjob eller pension. Men det vi kan, er i fællesskab er at råde, hvis du er på vej ind i en negativ social sag.

Vi er også naive, hvilket vil sige at vi som udgangspunkt tro og forventer at din kommune vil hjælpe dig på vej, gennem vejledning og muligheder.

Jeg læser lægekonsulentens konklusion som følger: klientens psykiaters nye bemærkninger som "periodevis depression og personligheds forstyrrelser" betyder ikke væsentligt i bedømmelsen i forhold til arbejdsmarket. Der er kun de gammelkendte og vedkendte diagnoser der lægeligt har betydning i bedømmelsen i forhold til arbejdsmarkedet"

Ingen går til psykiatriker igennem år uden grund. Ingen kan blive sygemeldt gennem år, uden grund.

Svar lige på følgende spørgsmål:
Hvad har du levet af? Kontanthjælp eller ?
Er du gift?
Hvad siger din psykiatriker? Hvis ikke han siger noget må du spørge ham!
Har du fuld aktindsigt i ALT hvad der ligger i din sagsmappe hos kommunen?
Hvis ikke skal du omgående søge aktindsigt. Se under nyttige link.
Hvis du har været tilknyttet hospitaler SKAL du også bede om aktindsigt her.

Du nævner at du er en "pænpige" og derved ikke har turde nævne, hverken pension eller flexjob er det bydende nødvendigt at følgende råd følges.
At være "pænpige" er en god ting at være. Men omgivelserne kan også fornemme at "pænepiger" er lette at løbe om hjørnerne med.

Men bliv her på DIN tråd da det fremover vil blive lettere at holde styr på din sag. Uanset hvilke spørgsmål du brænder inde med er du velkommen her på k10.

Bliv nu ikke bekymret over min "oversættelse" jeg kan jo tage fejl men slap af og nyd julen. Du er ikke alene mere, du har ca 4200 k10èr til din rådighed. Tro mig, ikke alle af disse piger er "pænepiger" hvilket mange skal være taknemlige over.

Med ønsket om en Glædelig Jul til dig.

Hilsen Peter

Sidst redigeret af phhmw; 23-12-2009 kl. 20:22.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 23-12-2009, 22:52   #3
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hej rosemus, velkommen hertil og som Peter siger, nu er du ikke alene mere

Når du får overskud så prøv om du kan svare på nogle af de spørgsmål peter stiller dig, så er det lettere for os at evt hjælpe -uanset dine spørgsmål.

Med ønsket om en god jul til dig.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-12-2009, 23:26   #4
rosemus
Ved at vænne sig til K10
 
rosemuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2008
Indlæg: 19
Styrke: 0
rosemus er ny på vejen
Ja altså godt i forhold til at komme i en position, hvor der ikke hele tiden står nogen og puster en i nakken. Helst vil jeg jo gerne have fred og ro til at leve mit liv som jeg nu kan og have bare lidt overskud til mine børn.

Jeg kan mange ting bare det foregår hjemme uden pres og stress.

Jeg er på vej mod en form for afklaring, som jeg har været skide bange for. jeg er hyper allergisk mod alle former for stress, i alt for mange år har kravne til mig været større end jeg kunne magte. Det er bare ikke sjovt at sidde der med sin sagsbehandler med Psykiske problemer og føle sig mistænkelig gjort.

Den resource profil der blev lavet tilbage i 2006 var med henblik på revalidering til laborent. Det er bare helt urealistisk med fuldtidsstudie til mig, jeg har også børn. Her var jeg den "pæne pige" og fik ikke sagt stop, selvom maven vidste noget andet.

Jeg har levet af sygdp, revalidering, sygdp, så har jeg haft barsel og igen sygdp. Har været væk fra det ordinære arbejds marked siden 2003.
Jeg er ikke gift men bor sammen med børnenes far.

Min psykiater formulere sig så vagt han kan! Han siger han ikke kan besvare spørgsmål om funktions evne og rådighed for arbejdsmarked, ser ikke anden behandlingsmulighed end samtale. Tidlig skade, nedsat selvtillid og koncentrationsevne diagnose: periodisk depression og forstyrret personlighedsstruktur....!

Jeg tror jeg har alt i min sag, hvergang jeg har haft en samtale har jeg modtaget en kopi af det aftalte til orientering, og det er vist meget godt da jeg ikke husker halvdelen ti minutter efter.

Tak for svar og glædelig jul til dig

Hilsen Laura
rosemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-12-2009, 00:29   #5
tije
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2009
Indlæg: 315
Blog Indlæg: 6
Styrke: 15
tije er ny på vejen
Jeg vil næsten tro at du skal ud i en virksomhedspraktik for at kommunen mm kan finde ud af hvad du skal i fremtiden, og hvad din arbejdsevne er.

Har du fået lavet en ny ressourceprofil og en handlingsplan, der skriver de nemlig under helbred, hvad de mener der skal til for at vurdere din fremtid? jeg er sikker på at den fra 2006 er forældet, den skal fornyes. Hver gang der sker ændringer i dit helbred osv skal det tilføjes ressourceprofilen.

Hvis ikke du allerede har gjort det syntes jeg du skal søge aktindsigt og se hvad de har liggende på dig, også selv om du har fået kopier efter samtaler, ofte er der noget de ike oplyser. Der ligger en ude på forsiden, der tager højde for alt.

Hvad siger din sagsbehandler der skal ske nu?
tije er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-12-2009, 23:11   #6
rosemus
Ved at vænne sig til K10
 
rosemuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2008
Indlæg: 19
Styrke: 0
rosemus er ny på vejen
Hej igen

Jeg har lige været lidt optaget med jul og sådan.
Jeg må blankt erkende at jeg er noget utryg mht. fremtiden. Jeg har længe gjort hvad jeg kunne for at undgå, at tænke for konkret på hvad det er der skal ske. Jeg har ikke mødt min sagsbehandler da hun har været syg, så jeg aner ikke hvordan hun er indstillet til det hele.

En virksomhedspraktik er det noget kommunen arrangere og har jeg noget at sige mht. hvor, hvad og hvormeget? Hvornår kommer evt. revacenter på tale? Jeg har en ide om at revacenter er mere trygt (spørg mig ikke hvorfor!).
rp arbejder jeg på hjemme, regner med at lave den færdig sammen med en sagsbehandler først i det nye år. Nu spørger jeg lige lidt dumt måske men, aktindsigt!! Jeg var ikke klar over, at der lå andre papire på mig end dem jeg får tilsendt efter hver samtale. (velkommen til den virkelige verden) Jeg ved jo ikke endnu om der bliver et problem, så jeg er bange for at virke som en kvæolant.

Håber i kan hjælpe mig til at falde lidt med.

Sidst redigeret af rosemus; 29-12-2009 kl. 23:24.
rosemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2009, 11:58   #7
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, alene det rosemus, at du har kontaktet os herinde viser jo at du trods alt gør dig nogle tanker omkring det hele.

Som de andre sir, find linket til aktindsigt på forsiden, udfyld denne og send den evt sammen med et brev til din sagsbehandler og forklar at du har svært ved at koncentrere dig og derfor gerne vil vide hvad der ligger i din sag.

Du skal også finde ud af om der er samtlige lægelige oplysninger og hvis ikke, ja, så må du igang m at indhendte dem(der er faktisk også et link til dette på forsiden)

Kan forstå at du er i gang med RP, det er godt for den skal jo afspejle din reelle sitiution her og nu så det er vist godt du er kommet i gang m at opdatere den.

Vil foreslå at du evt kigger lidt på skemaet herinde ang en §100 ansøgning, samtaleskema til §100 under nyttige links -for det syns jeg er rigtig godt til at få inspiration af, hvordan det kan formuleres mm.

Når du har styr på alt dette, ja, så er du jo allerede godt på vej til den videre vej for så er det jo at du/i skal til at finde ud af hvad kan du og hvad vil du ikk´

Hm, en arbprøvning skal gerne vise hvor meget arbevne du har og ja, det er ofte kommunen der i samråd m dig finder ud af hvor denne skal foregå.
Kan desværre ikke fortælle dig om et revacenter er bedre end så meget andet for det har hverken min mand eller jeg afprøvet -men det kan være der kommer andre på banen herinde som kan fortælle lidt om det.

Alfa og omega i dette er RP så sørg for at få denne fuldstændig ok for det er denne der danner grundlag for det hele.

Det bedste du kan gøre for dig selv er at du selv har hånd i hanke m situationen/forløbet for det kan være lidt af en jungle at finde rundt i.

Håber dette har bragt dig lidt ro på det hele og har givet dig lidt redskaber
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-12-2009, 22:58   #8
rosemus
Ved at vænne sig til K10
 
rosemuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2008
Indlæg: 19
Styrke: 0
rosemus er ny på vejen
Hej Buster
Det er altså dejligt med det her forum hvor man bare kan spørge om alt muligt.
Du rammer ned i noget når du skriver, "for så er det jo at du/i skal til at finde ud af hvad kan du og hvad vil du ikk´" Er det overhoved muligt ikke at "ville" noget, jeg mener hvis sagsbehandleren ser sig varm på en bestemt ide og man bare ikke har lyst. Men jeg forstår på dig, at det er et samarbejde. Det at man har nogle begrænsninger betyder jo heller ikke nødvendigvis, at man har lyst til alt muligt mærkeligt.

Men jeg printer en ansøgning om agtindsigt ud og sender den snarest. Det kan jo være man får sig et chok ;-)
rosemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-12-2009, 01:05   #9
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jamen, godt hvis der er noget i alt dette du føler du kan bruge

åh ja, rosemus, det handler alt sammen om samarbejde og respekt for hinanden, ingen tvivl om det og ja, mon ikke du/i nok skal finde ud af hvad fremtiden skal bringe?

Som Peter så rigtigt sir, som udgangspunkt må man formode at din kommune vil vejlede og hjælpe dig videre og skulle du nu stå med nogle spørgsmål ja, så véd du jo nu at der er nogen herinde til at give nogle gode råd.

Held og lykke med det hele og Godt Nytår
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-04-2010, 13:11   #10
rosemus
Ved at vænne sig til K10
 
rosemuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2008
Indlæg: 19
Styrke: 0
rosemus er ny på vejen
Det sgu´for dumt

Nu har jeg gået her og ventet pænt siden januar hvor jeg havde sidste samtale med min sagsbehandler. Hun skrev en henvisning til et reva center mhp. afklaring.

Jeg venter, er nervøs, venter og forestiller mig alt muligt. Så skriver jeg til kommunen (midt i marts) da jeg ikke har hørt noget fra reva center, og beder samtidig om aktindsigt.

I dag ringer jeg så selv til reva center og finder ud af at de slet ikke har modtaget noget fra min sagsbehandler

Jeg har nu skrevet ent "pænt" men noget undrende brev til min sagsbehandler om hvad der dog kan være sket?? Jeg falder for varighedsbegrænsningen sidst i juni, så der skal jo helst ikke gå for meget tid med ingen ting. Og søger også lige aktinsigt igen da jeg ikke har hørt en lyd fra kommunen

Det var da bare aldrig faldet mig ind at henvisningen ikke var sendt, hvad søren skulle den så skrives for

Det var så lige en melding fra mig, jeg er ikke så flittig ved tasterne men læser og lærer rigtig meget her.
rosemus er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Godt eller skidt??? funklen Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 12 21-09-2013 20:44
stationær lidelse - Godt eller skidt ?? mortilm Alt det andet 5 25-05-2012 08:27
Er det godt eller skidt at have et flexjob? Christina♥ Spørgsmål ang fleksjob 13 01-10-2011 22:09
Hvad synes I, godt eller skidt.... Susanne2412 Alt det andet 5 04-11-2010 14:30
Karen J.ved ikke, om ulighed er godt eller skidt Stella Politik og Samfund 3 24-12-2007 13:06




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 17:13.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension