K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Hjælpemidler til handicappede

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Hjælpemidler til handicappede Kender du til det at søge hjælpemiddler ?

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 16-01-2017, 14:40   #1
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
forventet eller uacceptabel ventetid på ansøgning om hjælpemidler

12. december sender jeg via borger.dk en ansøgning om hjælp til en gå/støttestol som skal hjælpe mig i hjemmet.

Først idag d. 16 . januar hører jeg et pip fra kommunen.

der står at "denne type ansøgninger om hjælpemidler er sat på venteliste, og at jeg kan forvente at høre nærmere inden for 3 mdr. "

så spørgsmålet til jer derude er nu. er det hvad man normalt kan forvente af svar?

jeg tænker at hvis der går de 3 mdr. så er der gået 4 mdr. fra jeg sendte ansøgning.

herefter vil jeg så skulle vente på besøg af ergoterapeut, og yderligere ventetid på om ansøgning kan godkendes, herefter så yderligere ventetid på hjælpemidler, og så tænker jeg at så er der jo hurtigt gået et halvt år fra ansøgning er sendt.

jeg har ikke tidligere ansøgt om hjælpemidler, og ved derfor ikke hvad jeg kan forvente.

Er der nogen af jer som har erfaring med dette, er det rimelig ventetid, og hvis ikke hvad kan man så gøre ved det?

vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2017, 15:44   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Da jeg for nogle år siden arbejdede i hjemmeplejen oplevede jeg desværre ofte ventetider på hjælpemidler på mellem 6-12 mdr.

Der var på det tidspunkt nedskæringer i både personalet som skulle sagsbehandle og på selve hjælpemiddelkontoen
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2017, 21:31   #3
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Tak for svar Gisne

det ser ud til at jeg bare er nødt til at væbne mig med tålmodighed.

Men det er godt nok svært, når man først har erkendt at hjælpemidler er en nødvendighed , og så bliver mødt med sådan en ventetid. Men det må jeg bare acceptere.

tak og god aften
vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2017, 22:03   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Ja, det er horrible sagsbehandlingstider.

Jeg troede heller ikke på det da jeg opdagede det. Vi kunne opleve at en borger manglede et hjælpemiddel og var det ikke akut, som en sygeseng, toilettstol o.lign ved udskrivelse fra sygehuset tog det en krig at få det bevilliget
Der både var sparet på indkøbskontoen til hjælpemidlerne og de visitatorer som sagsbehandlede var de samme som skulle visitere både de akutte ting og de ikke-akutte, kom de ikke akutte jo hele tiden om bag i køen
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2017, 23:19   #5
Sisseann
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2016
Lokation: Lolland falster, Guldborgsund kommune
Indlæg: 118
Styrke: 9
Sisseann er ny på vejen
Normalt tager det 10 hverdage. Det er rigtigt der er venteliste, prøv at ringe ml.8-12 til sagsbehandlende Ergo og Fys 54732360 (tirsdage kun 10-12) og forklar du har et reelt behov. Eller send en klage til Parkvej 37 og forklar at du bestemt ikke kan vente så længe, og hvorfor.
Sisseann er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-01-2017, 23:22   #6
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
hej Sisseann
tusind tak det er rart med nogen handlemuligheder, var faktisk også i tvivl om hvilken afd. ansøgningen havnede i, mht. til at rykke for den, for når man ansøger via borger.dk er det temmelig diffust hvor den egentlig havner i systemet.
tak for hjælpen
vh sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-01-2017, 00:19   #7
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.723
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Det er sjusk og manglende retssikkerhed. Klag nu!

Kære Sortepige.

Det er noget sjusk. Ref Ressikkerhedslovens § 3 stk.2

Guldborgsund kommunes politisk vedtaget og offentliggjorte sagsbehandlingsfrister, der som udgangspunkt skal overholdes

http://www.guldborgsund.dk/da/Om_kom...jdsmarked.aspx

Hjælpemidler, herunder støtte til forbrugsgoder § 112-113 10 hverdage til afgørelsen skal falde

Ankestyrelsens nyeste Principafgørelse 49-16

https://www.retsinformation.dk/Forms...aspx?id=183818

Du bør reagerer omgående, skriftligt, da man sidder og sagsbehandler efter private holdninger eller uvidenhed,

Du kan klage til sagsbehandleren, borgmesteren og formanden for socialudvalget http://www.guldborgsund.dk/da/Politi..._Sorensen.aspx med kopi til Handicaprådet http://www.guldborgsund.dk/da/Politi...capraadet.aspx

Statsforvaltningens Tilsyn [email protected] og nu også Ankestyrelsen. [email protected] og [email protected]

Da det er kommunalbestyrelsen som vedtager og offentliggører disse frister kan embedsmænd ikke tillade sig at agerer politikere.

Sagsbehandleren kan UNDTAGELSESVIS udskyde en eventuel afgørelse, imod du skriftligt modtager en frist til afgørelse, hvis der mangler væsentlige oplysninger, hvad der ikke gør i din sag. Derimod bruger man ulovlige argumenter, som ikke er sagen vedkommende. Kun kommunalbestyrelsen kan ændre på en kommunes serviceniveau.

Retssikkerhedslovens § 3 stk.2 vedtog Folketinget i 1998 og skærpede denne i 2010 og udsender flotte skrivelser til vælgerne:

http://www.ft.dk/samling/20121/almde...04/1234199.pdf

Send alt dette med i klagen til dem alle. Held og lykke.

Hilsen Peter

Bilag

Men let er det ikke. Her ser du k10`s 12 år gamle kamp for at de 98 kommuner til at overholde lovgivningen

http://www.k10.dk/showthread.php?p=35616#post35616

Det var også k10 der fik skærpet lovgivningen i 2010 og som tog os 8 år før Folketinget lyttede.

Sidst redigeret af phhmw; 17-01-2017 kl. 01:10.
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 17-01-2017, 10:27   #8
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
Tusind tak Peter

jeg kan da godt se at de da sjusker godt og grundigt, prøv at se hvad de konkret skriver i brevet ........

"vi har modtaget din ansøgning om gåstøttestol-arbejdsstol.

vi må i øjeblikket sætte denne type sager på venteliste. du kan forvente at blive kontaktet for en aftale inden for 3 mdr. .

mvh
............
ergoterapeut"

det er altså meget ved siden af deres egen frister for behandling af sagen.

jeg vil prøve at sende en klage afsted, og lade jer vide hvad det munder ud i.
de kommer jo til at overskride deres egen frister med måske 6 mdr. det er da voldsomt...........tænk hvis jeg havde ansøgt om en toiletstol fordi jeg ikke kunne benytte alm. toilet, det tør jeg slet ikke tænke på.

vh og tak
sortepigen          
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2017, 11:47   #9
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
At tænke sig .................

at man lever i en kommune med så dårlige svartider på henvendelser.

jeg klagede over ventetiden på en konsultation fra en ergoterapeut, det gjore jeg d. 17.januar, og tænk jer den har de ikke en gang gidet svare på, vi har nu idag d. 24, februar

det er sgu for sløvt, men hvad gør man så når de ikke engang gider svare?
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-02-2017, 12:37   #10
Sisseann
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-03 2016
Lokation: Lolland falster, Guldborgsund kommune
Indlæg: 118
Styrke: 9
Sisseann er ny på vejen
som jeg skrev til dig d. 16.01. RING
Sisseann er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 07:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension