K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang sygedagpenge/kontanthjælp dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-11-2012, 19:55   #1
Poison Ivy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2009
Lokation: Holbæk
Alder: 36
Indlæg: 6
Styrke: 0
Poison Ivy er ny på vejen
I aktivering men de vil trække to dages løn!!

Hej.

Jeg er fleksjobber, men stadig på kontanthjælp.

Jeg er lige pt. ude i en "jobklub" hos Kompetanceporten.

Vi har derude fået at vide at kommunen trækker os alle for 2 dages løn i december mellem jul og nytår, da Kompetanceporten holder lukket fra d.21/12-12 til d.2/1-13. Og at der derimellem er to arbejdsdage, men at Kompetanceporten holder lukket.

Men kan det være rigtigt??

Det er jo ikke vores skyld der er lukket..men de vil stadig trække os for 2 dages løn. Når man ikke har mange penge at rykke rundt med i forvejen, er det altså rigtig mange penge der lige pludselig forsvinder fordi DE holder lukket.

Jeg vil selvfølgelig ringe til kommunen og kræve et papir på det med udsnit af lov og paragraf hvor der står de har ret til at gøre dette.

Min mor ringede til Finansministeriet idag hvor hun fik at vide at det måtte de absolut ikke gøre, men at de kunne sige at man måtte holde ferie de to dage istedet, med løn selvfølgelig. Men det er jo ikke alle der har optjent ferie dage..
Poison Ivy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2012, 20:04   #2
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Mange er på den i første ansættelsesår, hvor der er ferie mod lønfradrag. Nogen har fået udbetalt feriepenge, som dækker dagene. Godt, der kun er tale om 2 dage.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2012, 20:55   #3
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nogle gange behøver man ikke svare....hvis man alligevel ikke kan eller vil hjælpe...

Selvfølgelig kan de ikke trække jer når det ikke skyldes at det er jer der bliver væk....

Så hvis de holder fast i det du har fået at vide....så skal du selvfølgelig klage med det samme når det sker....
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2012, 21:07   #4
Poison Ivy
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 30-03 2009
Lokation: Holbæk
Alder: 36
Indlæg: 6
Styrke: 0
Poison Ivy er ny på vejen
Så du tænker jeg skal bede om en klagevejledning?

Jeg vil som sagt kræve de sender mig en skrivelse med lov og paragraf der viser hvorfor de har ret til at trække 2 dages løn.

For to dages løn ER virkelig meget når man ikke har meget at gøre med i forvejen..

Det værste er næsten at ham man skal snakke med om det i min kommune er virkelig forfærdelig at snakke med...og så bliver jeg helt hylet ud af den..

Men tusind tak for dit svar Webmaster ^__^
Poison Ivy er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2012, 21:45   #5
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det skal I helt sikkert klage over.
De der har været på kontanthjælp et helt år, kan selvfølgelig gardere sig og bede om at få to fridage.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2012, 22:08   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Poison Ivy Se meddelelser
Det værste er næsten at ham man skal snakke med om det i min kommune er virkelig forfærdelig at snakke med...og så bliver jeg helt hylet ud af den..
Du skal ikke snakke med nogen som helst.

Du skal skrive en klage over det, og den afleverer du personligt ved skranken og beder om en kvittering på, at du har afleveret den.

Hvis du snakker med dem. f.eks. i telefon, så kan du ikke bagefter dokumentere hvad der er blevet sagt.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2012, 22:45   #7
maruus
Ved at flytte ind på K10
 
maruuss avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-04 2009
Lokation: Gladsaxe
Alder: 75
Indlæg: 533
Styrke: 16
maruus er ny på vejen
Klap dig selv på skulderen fordi du har reageret på urimeligheden.

Send din jobkonsulent en skriftlig besked om, hvad du har fået at vide hos kompetanceporten , og om det virkelig kan passe at du/I skal trækkes i kontanthjælpen fordi 2 aktør holder julelukket.

Du forventer et meget hurtigt svar på dit spørgsmål .

Og afvent så hendes tilbagemelding.

Dine kollegaer på kurset vil blive rigtigt glade for din tilbagemelding.
For selvfølgelig kan det ikke passe at I selv skal betale fridagene.
maruus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-11-2012, 23:30   #8
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Desuden er det jo bare aktivering... I står jo stadig til rådighed de to dage.. kommunen kan jo bare aktivere Jer et andet sted de to dage hvis de skulle få lyst.
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2012, 03:11   #9
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Nu kan man ikke rigtigt klage over noget der ikke er sket endnu....medmindre man vi klage over den dårlige sagsbehandling...

Jeg går ud fra at dette med at de vil trække penge for de to dage....kun er noget du har hørt....og ikke set på skrift....

Men når og hvis de trækker noget for de dage....så skal du klage med det samme...

Du kunne måske....hvis du keder dig....sende et brev til hans chef hvor i du beskriver det han har sagt og spørger ind til om det kan være rigtigt...

Det er sådan i en kommune....før det står på skrift...før gælder det ikke...

Så gør alt skriftligt og husk kvittering....så du altid kan dokumentere alt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-11-2012, 07:21   #10
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
I herning skal vi også bruge 2 dage på ferie, enten ferie dage ellers bliver vi sendt i aktivering i en anden by, så vi har d et andet tilbud, tror helt sikkert også de skal tilbyde andet.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
14 dages løn efter de nye fleksregler ? mik16 Spørgsmål ang fleksjob 14 31-01-2013 21:52
Søvndal overvejede at trække SF ud Thomas1981 Politik og Samfund 25 01-07-2012 11:40
At trække af ens kontanthjælp kandelsdorff Alt det andet 12 24-07-2010 21:27
Trække tid sagsbehandler dobar Spørgsmål ang fleksjob 15 04-03-2010 17:55
Hjælp......gælder 120 dages reglen ikke Dorthe Spørgsmål ang fleksjob 3 15-09-2006 00:17




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:30.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension