K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-03-2008, 15:13   #21
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af kimmik Se meddelelser
Lige et spørgsmål til,hvis jeg får afslag på flexjob fra kommunen og jeg så anker den kan de så stoppe mine sygedagepenge mens den er i ankenævnet?? på forhånd tak.
Så er jeg her (dagene går ikke lige som jeg planlægger pt )


Kimmik jeg tror desværre ikke at du er berettiget til sygedagpenge mens du anker et evt afslag på fleks...

Men inden det kommer så langt så er der et par ting du selv kan gøre ...

(skulle lige i gamle gemmer og se hvad det var jeg selv mente du kunne gør he he )

Nå men da jeg i sin tid fik mit første afslag på fleks med besked om at det var revalidering satte jeg et brev sammen, nu kender jeg ikke lige din situation helt så derfor tager jeg det lige på føleren og så må du se om det er noget du kan rette til hvis det er noget du kan bruge.

(jeg skriver brevet for dig sådan at du kan bruge det som udkast det er den nemmeste måde for mig at gøre det på )

Hvis du kan bruge ideen til et brev er du velkommen til at sende mig din mail over pb så skal jeg sende word dokumentet til dig sådan at det er nemmere at rette i , og er det helt hen i skoven og jeg helt har misforstået din situation så er du velkommen til at sparke mig eller prøve at sætte et brev sammen selv

jeg kan se at du skal til partshøring på onsdag og det haster lidt derfor vil jeg anbefale at du sender brev til din sagsbehandler på mail (hvis du har adressen) eller går op og aflevere det til hende/ham mandag sådan at der er en dag til at få læst det i , med du skal også tage det med til partshøringen hvis det er ...

der er lige et par ting jeg har læst om revalidering som du måske lige skal have i baghovdet til mødet ...

der står bla ...

En revalidering kan bl.a. bestå af vejledning og opkvalificering, virksomhedspraktik og ansættelse med løntilskud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats, og af hjælp til etablering af selvstændig virksomhed, se nedenfor.

og du kan læse om personkredsen her

http://www.fleksjob2.dk/Lovgivning/A...ngOpkvalif.htm

Kort fortalt står der (det i fed er det du skal lægge mærke til )

Personer, der modtager dagpenge, kontanthjælp eller starthjælp samt revalidender og sygedagpengemodtagere, som skal have et tilbud som led i afklaring af deres arbejdsevne, kan få tilbud om vejledning og opkvalificering, der kan bestå af følgende:

1. Korte vejlednings- og afklaringsforløb,
2. Særligt tilrettelagte projekter og uddannelsesforløb, herunder praktik under uddannelsesforløbet, og danskundervisning, eller
3. Ordinære uddannelsesforløb.

Tilbuddet skal udvikle eller afdække den lediges faglige, sociale eller sproglige kompetencer med henblik på opkvalificering til arbejdsmarkedet.

Personer, som modtager ledighedsydelse eller særlig ydelse efter lov om aktiv socialpolitik, kan få tilbud efter nr. 1 og 2, med henblik på afprøvning af personens rådighed.

Praktikperioder under særligt tilrettelagte uddannelsesforløb efter nr. 2, kan sammenlagt have en varighed på højest 3 måneder, og hver enkelt praktikperiode kan højest have en varighed på en måned. Personer i praktik er ikke omfattet af de for lønmodtagere gældende regler fastsat i henhold til eller ved lov eller ved kollektiv overenskomst m.v. Personer i praktik er dog omfattet af arbejdsmiljølovgivningen og lov om forbud mod forskelsbehandling på arbejdsmarkedet, se i øvrigt under virksomhedspraktik.

det kan også være det de har i tankerne , men så har du spurgt i et brev ene og alene fordi du ikke forstår hvad det er de vil ... og ønsker afklaring på det og går med livrem og seler det er ikke en forbrydelse og vi kan alle kun blive klogere

Nu håber jeg ikke at jeg har gjort dig ti gange så forvirret

Citat:
Jeg har den (skriv dato) fået oplyst fra ast at de af kommunen er oplyst om at jeg skal revalideres.

Jeg har ligeledes af sagsbehandler (skriv navn) fået oplyst at der er lavet en job plan for mig og jeg skal revalideres.

Dette stiller jeg mig uforstående over for da min skånehensyn som består af (skriv dem alle her) samt et timeantal på tre timer er fastslået ved arbejdsprøvning…

Jeg oplyste sagsbehandleren om dette og hun mente stadig det var en revalidering og at der kunne tages højde for skånehensyn samt timeantal i et revalideringsforløb.

Disse ting er for mig at se uforenelige med hvad der står i loven om revalidering og derfor er min forvirring total.

I loven om revalidering står der jo netop

Kommunen tilrettelægger revalideringen i samarbejde med revalidenden således, at tilbudet er tilpasset den enkeltes forudsætninger og behov og under hensyn til egne ønsker til fremtidig beskæftigelse. Ved revalidering i form af virksomhedspraktik eller ansættelse med løntilskud efter lov om en aktiv beskæftigelsesindsats tilrettelægges revalideringen i samarbejde med både revalidenden og virksomheden, og revalideringen sigter mod en efterfølgende varig ansættelse på normale løn- og arbejdsvilkår i virksomheden eller en virksomhed med tilsvarende funktioner.

Da det der indtil nu har været tale om var fleksjob (med tidligere sagsbehandler) og mine skånehensyn og timeantal er en hindring for efterfølgende varig ansættelse på normale løn- og arbejdsvilkår i virksomheden eller en virksomhed med tilsvarende funktioner må jeg indrømme at jeg har svært ved at se hvad det er der sker i min sag nu .

Derfor ønsker jeg nogle helt konkrete svar (på skrift naturligvis)

Mener kommunen modsat læger og arbejdes-. prøvningsted at jeg vil kunne være i stand til at opfylde kravene på det ordinære arbejdsmarked.

Og i fald kommunen mener det, hvoraf kommer så denne konklusion og hvor har kommunen deres viden fra, da den jo ikke er i overensstemmelse med lægers arbejdsprøvningssted og mine egne observationer og diagnoser samt skånehensyn.


Til sidst vil jeg oplyse kommunen om at jeg syntes det er stærkt kritisabelt at man fra kommunen side beslutter at oplyse ast om at jeg skal revalideres, inden man overhovdet har talt det igennem med mig, givet mig en skriftelig afgørelse og en mulighed for at klage over beslutningen.
  Besvar med citat
Gammel 01-03-2008, 17:24   #22
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Hej Hejdien 1ooo tak, vender tilbage i morgen fordi min kone er optaget til social og sundhedsplejsker og vi fejer det lidt hun er så glad kommer fra afrika,så det er meget stort for hende (hun har kun boet her i 3 år) så jeg og venner får et par øl.
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-03-2008, 21:25   #23
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hils hende og sig tillykke Kimmik
  Besvar med citat
Gammel 02-03-2008, 23:22   #24
baldur
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 31-01 2007
Indlæg: 315
Styrke: 18
baldur er rigtig godt på vej
hej kimmik

hvornår skal du starte på revalidering ,hvis det bliver udfaldet ?
baldur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-03-2008, 01:39   #25
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Hej Baldur går efter et flexjob hele vejen,ved ikke hvornår (Hjortens søster) har tænkt sig.
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-03-2008, 14:16   #26
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Har så været til partshøring i dag.Sagsbehandleren sagde at hvis jeg søgte flexjob ville jeg få afslag,men efter vi havde snakket og hun havde set mig sagde hun at hun ville sende det flexjobteamet alligevel,hun kunne se at jeg var meget smerteplaget samt mit meget voldsomme temperment dette blev skrevet ind.Så nu er det lægekonsulenten ord mod mine arbejdsprøvninger samt praktikpladser så nu bare vente.
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2008, 12:08   #27
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Hej igen. Ja så er jeg kommet under revalideringen samtidige med jeg har anket afslag af flexjob,jeg fik brev i går fra Beskæftiglesankenævnet over at vi havede klaget over afslaget,Sagsbehandlingstid på ca 13 uger.Jeg skal revalideres til lager og logostik arbejder i odense 7 1/2 time pr dag samt køre 190 km pr dag så det giver ca 10 timer om dagen.JA DER ER SGU NOGET GALT I DANMARK.
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2008, 12:16   #28
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
Hej Kimmik

Sjov uddannelse Den samme som mig og som lige er opgivet, jobbet inden for lager/logistik er hårdt ellers skal du sørme være noget heldig med at finde lige det rette sted.
Men hvorfor skal du kører så langt ? Det er da helt hen i hegnet jo ikke lige det man har brug for efter en lang dag, når man har det sådan.
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2008, 12:18   #29
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Hej Falco hvad skete da du så opgav det forsatte din revalidering ydelse så ?
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-05-2008, 13:05   #30
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
Hejsa Kimmik

Enigehed mellem mig og 3F og kommunen(nok tvang ved kommunen) Der gjorde jeg stoppede.
Hvis man er nødtil at stoppe har man 6 måneder til at finde ud af hvad der så skal ske inden revaliderings ydelsen bortfalder. I mit tilfælde er det nu TUK Job i vejle.

Hvorfor var det lige du skal helt til Odense?
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
skal kommunerne ikke overholde loven-jo de skal østerbro Skal kommuner ikke overholde loven? 4 04-08-2020 23:17
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
revalideres som førtidspensionist cazani Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 09-02-2012 16:43
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Revalideres til fleksjob. Stinschen Spørgsmål ang fleksjob 3 12-04-2011 12:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension