K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Skal kommuner ikke overholde loven?

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Skal kommuner ikke overholde loven? En af vores bruger phhmw føre en sej og lang kamp for at få gjort noget ved at kommunerne ikke overholder Retssikkerhedsloven § 3 stk.2. Følg hans kamp her kom evt med spørgsmål til phhmw

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-02-2008, 12:53   #1
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Jeg skal revalideres

Hej har lige fået brev fra ast at kommunen vil revalider mig.Mit spørgsmål går på kan de det når jeg ikke har skrevet under på det?? jeg søger jo flexjob og skal til partshøring på onsdag om det,jeg er helt forrviret.
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2008, 13:37   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Kimmik det lyder helt forkert , for det første er det kommunen der skal skrive til dig hvis de er i gang med en fleksjob ansøgning , de skal skrive til dig at du ikke kan bevilliges fleksjob, de skal forklare dig hvofor og hvordan de er kommet frem til denne beslutning og ikke mindst med hvilke begrundelse , og så skal de skrive til dig at de mener at en revalidering er det der skal til i stedet.

derud over skal der selvfølgelig medfølge en ankevejledning sådan at du kan anke afslaget over beslutningen om at du ikke kan bevilliges fleks...

Det er bestemt ikke ast der skal oplyse dig om det ...
  Besvar med citat
Gammel 28-02-2008, 13:40   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Thumbs up

Helt enig med Hejdien...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2008, 15:04   #4
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Mange tak,det skal dog siges at kommunen ringet til mig i mandags og sagde de havde lavet en jobplan over jeg skulle under revalidering,derefter sagde jeg at alle mine skånebehov skulle nedskrives i den bla max 3 timer pr dag og det sagde hun ja til.Men min tidliger sagsbehandler sagde jeg ikke kunne revaliders og jeg skulle indstilles til et flexjob,det blev aftalt sammen med tuc jobcenter samt min fagforinge.Gå nu venter på min ressurseprofil skulle komme i morgen.
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2008, 15:14   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Revalidering

Revalidering er en del af proceduren på vejen til et fleksjob.
Sådan var det i hvert fald med mig. Jeg kom på revalidering, hvor jeg kom på kursus og var i virksomhedspraktik, det var også her, hvor man fandt ud af, hvor meget, jeg kunne klare, timer og skånehensyn osv...
I min ressourceprofil blev der også nævnt, at muligheden var et fleksjob.
Håber du får det nævnt i din ressourceprofil, at du håber på at blive indstillet til et fleksjob.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2008, 15:15   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Din tidligere sagsbehandler har vist ret.

Normalt revaliderer kommuner kun til det ORDINÆRE arbejdsmarked, og det kommer du jo ikke med 3 timer dagligt. Så revalideres du jo til fleksjob.

Du kan vælge at klage over det, men problemet er følgende:

Hvis du insisterer på at blive visiteret til fleksjob og så bagefter revalideres, så kommer du på ledighedsydelse under revalideringen, og det er 91% af dagpengesatsen. Altså får du færre penge ud af det.

Hvis du er på kontanthjælp nu og skal på revalidering UDEN at være visiteret til fleksjob, så vil du stige i indkomst fra kontanthjælp og op til dagpengeniveau.

Så det er om at holde tungen lige i munden.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2008, 15:16   #7
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Hmm, jeg fik det helt modsatte at vide. Jeg kunne ikke revalideres medmindre der var udsigt til selvforsørgelse. Og da der ikke var det, blev det fleksjob.
gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2008, 15:25   #8
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Hej Curls,jeg har lige været i arbejdsprøvning samt praktik for 3 gang,arbejdsprøvninger siger siger max 3 timer og hvil 3 timer (måtte sove på en madras) praktikpladser siger vil ikke være aktraktiv for nogen arbejdsgiver og den sidste ser træt og slidt ud efter 2-3 timer.Men min sagsbehandler siger jeg godt kan arbejde 37 timer og hun har ALDRIG set mig men måske lyver alle de andre.
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2008, 15:29   #9
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Ups... så fik jeg ikke forklaret det korrekt.

Det er rigtigt, hvad du skriver.

Revalidering er for borgere med nedsat arbejdsevne, og hvor målet er selvforsørgelse.

Derfor har din nye sagsbehandler IKKE ret. Det havde din gamle.

Som jeg læser det, bliver du jo ikke selvforsørgende med et timetal på 3 timer.

Men som jeg skrev, så er det jo dit valg, om du vil fastholde din ansøgning om fleksjob.

Jeg synes, det er et kedeligt valg, du står overfor.

Hvad vil du foretrække? Pension, fleksjob, en uddannelse?

Det er nok det spørgsmål, du skal stille dig selv.

Hvis du besvarer det her, kan vi måske hjælpe dig videre med din sag.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-02-2008, 15:33   #10
kimmik
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 20-08 2007
Indlæg: 257
Styrke: 17
kimmik er ny på vejen
Men jeg har et flexjob på hånden 1 april hvor jeg skal opmåle gasledninger,meget let skal kun køre ud og og måle afstanden fra hus til gas ingen tunge løft.
kimmik er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
skal kommunerne ikke overholde loven-jo de skal østerbro Skal kommuner ikke overholde loven? 4 04-08-2020 23:17
Ressourseforløb - hvor længe skal i gå og hvad skal der ske mbo Rehabiliteringsteams og Rehabliteringsskema 19 01-09-2013 23:05
revalideres som førtidspensionist cazani Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 09-02-2012 16:43
Hvad skal jeg skrive/hvordan skal jeg gøre... FrkNorden Alt det andet 41 05-05-2011 13:10
Revalideres til fleksjob. Stinschen Spørgsmål ang fleksjob 3 12-04-2011 12:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:43.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension