K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-03-2010, 21:07   #11
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
At anbefale: er du ikke enig i ALT der står i RP ja, så underskriver du ikke, længere er den ikke!

Siger dette, fordi RP er GRUNDLÆGGENDE for alt hvad der fremover skal ske i dit liv.

Står der fx i din RP at manden er din hjælper derhjemme? Står der at du(måske) har svært ved transport, altså hvis det forholder sig sådan?

Alt i alt skal du tænke på hvad der er en barriere for dig i forhold til arbmarkedet og dette SKAL stå i din RP
Véd godt, at sagsbehandlerne/kommunerne meget ofte ønsker at "springe" dette felt over, men den går ikke.
Dette er jo NETOP for at DU kan få hjælp til de ting eller måder i arbprøvningen så denne kan vise din reelle hverdag
IKKE hvordan sagsbehandleren/kommunen kunne ØNSKE sig den var.

HUSK -også, at du har RET til at få din RP gennemgået med fx fagforeningen, og dette uanset om du er medlem af en sådan mere eller ej, det står tydeligt i lovgivningen, det kan man ikke nægte dig.

Håber INDERLIGT at du tænker dig godt om før du skriver under på noget som helst, det kan VARMT anbefales -for det er DIT liv ikk´

PS: ang hvem du skal kontakte, ja, så ville jeg da klart sige som du gør her, lederen ER gået hjem når jeg møder så HVEM skal jeg kontakte ellers i tilfælde af jeg er syg(hvilket du jo må siges at være kronisk eller hva? sagt m ironi, forstå mig ret?)

Det er jo NETOP sådanne ting der skal være på plads og som din fagforening OGSÅ burde hjælpe dig med, hvis det skulle være et problem.

Du skal jo udføre et lønnet arb, og så har arbgiver da pligt, ja, jeg vil enda kalde det alm PLI at sørge for at sådanne ting bare er i orden!!
Behandler de deres øvrige medarbejdere ligedan?

Om ikke andet, ja, så må det jo være din sagsbehandler du sygemelder dig til og så husker du lige, at dette ikke kun skal være telefonisk men også på skrift
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./

Sidst redigeret af buster; 10-03-2010 kl. 21:23.
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 21:10   #12
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Hej Tullee

Ja nemli' ja, skriv endelig IKKE under før Du er helt sikker på det er det rigtige der står i RP... -få endelig en/nogle til at gennemgå den for en sikkerheds skyld

Hvis man efter underskrift vil have tilføjet noget, kan det måske kun gøres "elektronisk", dvs. det tilføjede kommer IKKE altid med fremover
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 22:07   #13
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
hej Buster ..

Tusind tak for dit svar - jeg har printet dine kommentarer ud og jeg skriver IKKE under på min RP før jeg er tilfreds med hvad der står i den.

Der står b.l.a. i min RP at der skal være en ergoterapeut tilstede den dag jeg møder op på et job - men jeg har endnu ikke set nogen ergoterapeut på plejehjemmet? - kommunen er da total ligeglad med mig og mine *usynlige* skånehensyn....grrrr.

Den dag jeg var til samtale ude på plejehjemmet havde jeg taget mit fleksjobbevis med til lederen....men hun kikkede bare ganske kort på det og sagde: Nå - ser det sådan ud...vil du ikke have det med hjem igen? hvorefter jeg puttede det tilbage i min taske....ganske forvirret - for hvad pokker skal jeg så med sådan et fleksjobbevis når der ikke er nogen der gider at værdige det et blik?.
Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 22:16   #14
Tullee
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 06-12 2008
Indlæg: 199
Blog Indlæg: 1
Styrke: 16
Tullee er ny på vejen
P.S.

Jeg har heller ikke fået nogen som helst papirer på at jeg er startet op i den praktik på plejehjemmet - men det undrer da mig at jeg slet ikke har fået noget som helst på skrift fra kommunen?.....men der kan måske godt gå et stykke tid inden man får noget på skrift fra kommunen?
Tullee
Tullee er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 22:16   #15
futtefreja
Ved at flytte ind på K10
 
futtefrejas avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-07 2009
Indlæg: 518
Blog Indlæg: 5
Styrke: 15
futtefreja er ny på vejen
Hej

det er da en noget af en arbejdsgiver du der har fået var, er stedet i det hel taget værdigt til at have folk i arbejdsprøvning
jeg ville gøre som de andre skriver i tråden skrive til sagsbehandler, eller melde syg om morgen, hvor arbejdsgiver er på sin pind ikke.
det lugter langt væk af et sted, der er interesserede i arbejdskraften for en billig løn, uden tanke for mennesket bag.
utroligt, når man tænker på det er et sted, der har/burde have alle hjælpemidler og arbejder med mennesker, ikke sørger for du har de hjælpemidler du må have behov for.
futtefreja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 22:26   #16
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
jamen, tullee, det er da bare ok, godt at der er noget af det, du syns du kan bruge til noget

Hm, nej, det lyder så godt m det rummelige arbmarked men desværre viser virkeligheden sig at være en ganske anden for mange fleksjobbere!

Lige præcis den med at der skal være en ergoterapeut tilstede -og du er endda så heldig at have det på skrift -ja, da er der ingen tvivl om, at sæføli skal denne betingelse opfyldes før du flytter så meget som en skagle -asta basta bum

Ligeså SKAL papirarbejdet sæføli også være på plads, arbprøvningen er jo at betragte som en indgået kontrakt mellem dig, arbgiver og kommune ikk´
-den del BØR ikke være svær -så derfor igen, afsted med dig til fagforeningen

(Er du iøvrigt i fagforening?)

OG så liiige en gang til: alt på skrift!

Der findes ikke dumme spørgsmål, kun dumme svar!

Altså, du skriver til både sagsbehandler og leder ang HVEM skal jeg kontakte i tilfælde af sygdom?
HVOR bliver min kontrakt af ang arbprøvning så jeg kan drøfte aftalen m min faglige repræsentant?
HVORNÅR vil ergoterapeuten være tilstede(iflg RP)?

OG husk! RP skal ALTID afspejle din reelle situation pt, ligegyldigt om den så skal skrives med tæerne

Held og lykke med det hele og lad os høre nærmere om hvordan det går dig
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-03-2010, 22:32   #17
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hvor længe har du været det sted ?

Hvis jeg var dig så ville jeg gøre følgende.

1 skriv til din sagsbehandler at du ikke kan forstå at du er i arbejdsprøvning og at det ikke fremgår af din ressourceprofil

2 indfør det selv i din ressourceprofil samt hvordan det går

3 skriv til din sagsbehandler at du er utryg ved den arbejdsprøvning oat at du gerne vil have nogle papir på hvad det er du skal der hvad formålet er og hvor længe du skal være der

4 skriv at du gerne vil have klarlagt hvordan hun mener at du skal komme op på tre timer om dagen hvis og når der ikke er nogen der følger dig op og at du gerne vil have den ergo teraput ud som du skal i forhold til dine skånehensyn ...

Også skal du med det samme starte på jobdagbog og smerteskema sådan at du har dokumentation for hvordan det går derude , og send den så til din sagsbehandler hver 14 dag hvad enten vedkommen gider at have den eller ej (bed om at få den lagt ind i din sag )

Du skal også huske at når du får sådan en rp så er det ikke nok bare ikke at skrive den under du skal kommentere den og du skal skrive hvad du mener om de forskellige ting og hvordan du oplever din hverdag ...

Håber ikke lige jeg gjorde dig mere forvirret

5 skrive at du gerne vil have en
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
fleksjob praktik lillesine Spørgsmål ang fleksjob 4 02-05-2013 09:45
fleksjob / praktik Rio Spørgsmål ang fleksjob 7 30-09-2012 23:42
kommunalt tilbud - fleksjob? Nico Spørgsmål ang fleksjob 14 26-06-2012 12:15
fleksjob / praktik Rio Spørgsmål ang fleksjob 43 08-03-2012 02:47
fleksjob .. praktik lars67 Spørgsmål ang fleksjob 2 17-09-2008 15:59




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:33.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension