K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Det er da strengt !

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Det er da strengt ! Her kan du sætte historier ind som du falder over på nettet. og syntes at andre skal kende til

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-04-2009, 12:45   #11
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Med udgangspunkt i at tråden her handler om sygedagpengeforsøg, så skal man være usandsynligt "dygtig" for at snyde sig til noget.

Men da ærgerligt, at nogle ganske få, der forsøger sig, så ødelægger det tilliden til alle, der har et reelt behov for en pension.

Og det benytter man sig af lovgivningsmæssigt, så der kan opnås skattenedsættelser.

Regeringen siger ofte: Se på de gode eksempler.... og så indrettes hele landet efter det. Men det gælder også modsat: Se de dårlige eksempler, og så "pisker" man hele samfundet efter det.

Eet godt eksempel eller eet dårligt eksempel udnyttes ideologisk.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 14:52   #12
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
En lille forfatter der keder sig det er hvad det er , men mon ikke vi kan konstatere at det kan lade sig gøre at få pension på andre måder (det sker så godt som aldrig men det burde kunne lade sig gøre ... ) det er jo sådan at det er vores arbejdsevne der skal vurderes og hvad nu hvis man er helt opgivet af systemet med den begrundelse at man ikke kan fungere på en arbejdsplads i samfundet eller begå sig socialt og der så samtidig er lidt skavanker

Så denne person må have en afvigende voldsom stor karakterbrist

Eller er en lille forfatter med hang til at lægge grupper for had ...

Kort og godt en idiot
  Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 16:26   #13
Tante Ana
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-07 2008
Indlæg: 468
Styrke: 16
Tante Ana er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo Se meddelelser
Personen kalder sig "samfundsnaser", og skjuler intet... det er opsind hele lortet hvis i spøger mig... det er garanteret en person der blot skal ind og prøve at overbevise brugerne om, at disse typer findes... jeg tror ikke på det, kort og godt. Det er skuespil, og ikke andet.
Det kan også være en bevidst fiktiv provokation, såkaldt trolling, postet med overlæg med sigte på at skabe en fordømmende effekt, rettet mod en bestemt (sagesløs) samfundsgruppe.

Det ER set før, særlig i denne tid.
Tante Ana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 19:29   #14
Stinschen
Føler sig hjemme på K10
 
Stinschens avatar
 
Tilmeldingsdato: 09-04 2009
Indlæg: 25
Styrke: 16
Stinschen er ny på vejen
Hej - tilbage igen :-)
Jeg er glad for at I har valgt at hoppe op og springe ned på, eller hvad det hedder, troll´en... Jeg bliver bare så aarrhhgg, når jeg læser sådan et indlæg... som der desværre er masser af på nettet....!
Stinschen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 21:51   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Selv hvis folk mener de snyder sig til førtidspension, så må de sgu have en alvorlig brist et sted, der alligevel berettiger dem til pensionen! Det er jo ikke et normalt menneske der finder på sådan noget. Så ALLE der TROR de har snydt sig til førtidspensionerne, MÅ være syge i bøtten...og åbenbart SÅ SYGE, at de ikke selv aner at de faktisk er fuldt berettiget! Og at alt faktisk er gået lige efter bogen.......

De har bare en brist og/eller en diagnose de ikke selv aner de har. De tror de er raske, de tror de snyder, de tror de er smarte. Men sådan ér den slags diagnoser!

Længere er den som ikke!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-04-2009, 21:58   #16
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Selv hvis folk mener de snyder sig til førtidspension, så må de sgu have en alvorlig brist et sted, der alligevel berettiger dem til pensionen! Det er jo ikke et normalt menneske der finder på sådan noget. Så ALLE der TROR de har snydt sig til førtidspensionerne, MÅ være syge i bøtten...og åbenbart SÅ SYGE, at de ikke selv aner at de faktisk er fuldt berettiget! Og at alt faktisk er gået lige efter bogen.......

De har bare en brist og/eller en diagnose de ikke selv aner de har. De tror de er raske, de tror de snyder, de tror de er smarte. Men sådan ér den slags diagnoser!

Længere er den som ikke!
ja... og jeg læste faktisk engang om en person der var fuldstændig tosset over, at han tidligere i sit liv havde faket sig til en FP... han havde spillet skizofren og havde til sidst fået den pension...

Så blev han ældre... han fandt en kæreste, og de fik et barn, og nu ville manden pludseligt til at være et forbillede... men han kunne ikke få job nogensteder pga. hans journaler, og systemet ville ikke hjælpe ham med noget som helst.

Selv om han tryglede og enda sagde han havde fuppet dem, så var skaden sket... han var sat i en rolle han ikke kunne komme ud af igen, og han var edike sur over det.

Han fik hvad han havde fortjent, så ER der nogle få derude, kan jeg kun håbe de må lide den samme skæbne...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Job-Blog indlæg nr. 30:r "Der skal fortsat kæmpes" Jan Jakobsen Politik og Samfund 1 06-04-2013 14:45
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:36.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension