K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-10-2007, 11:53   #51
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Tak for linket Stella, jeg går lige ind og kigger på det senere

Lige nu, tror jeg bare jeg slukker computeren og så vil jeg slappe lidt af, inden jeg får drevet mig selv helt til vanvid

Tak for hjælpen endnu engang.
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-10-2007, 23:09   #52
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
søde ven

Du er ikke alene om at, være skide nervøs, og du er heller ikke ved at blive skør! Sådan tror jeg, de fleste af "os herinde har/ eller har haft det, når man er oppe mod systemet, Det er jo hele ens eksistens, det handler om, så op med hovedet du, sammen er vi stærke, mange Helle
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2007, 20:19   #53
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Opdatering d.1/11-07

Hej igen...

Ja så er der jo sket lidt i min sag, jeg vil starte med min aftale med lægen og så fortælle om hva der ellers er sket.

D.29 var jeg hos min læge. Jeg fortalte hende, at jeg syntes hendes udtalelser til kommunen var for tynde, og at hun havde udeladt mange vigtige ting. Bl.a. havde min sagsbehandler efterlyst kommentar vedr. mine lidelser med seneskedehindebetændelse, som jeg døjer meget med.
Dette sagde jeg til hende, og hun blev lidt rød i hovedet og sagde så bare, at de oplysninger skulle jo ikke med i den udtalelse. Øh jo, det mener jeg jo så de skal, for det er temmelig relevant for hvad jeg kan klare.

Hun blev tosset over at kommunen havde givet udtryk for, at hvis jeg bare fik fys behandling så ville alle mine smerter går væk, og alt ville være tip top. Som hun sagde, det er der ingen der har skrevet nogle steder, derimod er der skrevet, at fys behandling er nødvendigt for videre vurdering af mit fysiske helbred.

Og så kom vi op og toppes lidt...jeg bad om nye henvisninger til reumatolog og ortopæd, da jeg IKKE er tilfreds med de undersøgelser jeg har været igennem. Det gik ALT for hurtigt, og jeg kan jo se på deres udtalelser, især reumatologens, at hun ikke har hørt efter hvad jeg fortalte hende. Og denne gang ville jeg på hospitalet, ikke flere af "hendes" gode "lægevenner".
Det nægtede hun! Vi diskuterede og jeg blev sgu gal, da jeg ved hun ikke kan nægte mig det.
Jeg fortalte endnu engang om ortopædens utrolig arrogante holdning overfor mig, og sagde at det vil jeg ikke finde mig i...svaret var, at sådan var de bare.

Men det endte med at jeg ingen henvisninger har fået. Nu venter jeg og ser, om kommunen vil bevilge mig hjælp til fys, vil de det, så tager jeg til sådan en og ser om det hjælper på mine smerter. Gør det ikke det, så skal jeg jo til speciealister igen, og så SKAL hun henvise mig til hospitalet.
Får jeg ikke bevilget hjælp til fys, så overvejer jeg meget kraftigt om jeg skal skifte læge.
Jeg gad ikke engang at spørge hende om hun ville skrive en erklæring om at mine problemer er varige, for det ved jeg hun ikke vil. Jeg synes hun er blevet sløv, og føler efterhånden, at hun bagataliserer mine smerter.

Jeg sagde til hende, at jeg jo ikke anede om jeg havde fået slidgigt i knæet, da det jo er hvad det ender ud i i længden pga at brusken bliver slidt væk. Hun sagde, at man jo alligevel ikke kunne behandle slidgigt, så hva jeg ville bruge sådan en meddelelse til. Jeg svarede at det ligesom var en ret vigtig diagnose at få med ind i min sag, DERFOR syntes jeg det var vigtigt. Er sgu godt klar over at det ikke kan behandles.

Nå Tirsdag skulle jeg til første møde med psykiater. Halleluja, endelig en ordentlig person hun har henvist mig til, det er første gang jeg har prøvet det. Endelig en person der forstod mig...hun var bekymret for mig, da hun godt kunne se at jeg havde det ad h... til.
Det var så hårdt, og jeg tudbrølede, men det var rart endelig at snakke med en person der rent faktisk virkede forstående.

Idag var jeg så på kommunen.

Jeg vågnede imorges efter få timers søvn, har været plaget af stærke smerter de sidste par uger, så har ikke fået meget søvn. Jeg var irriteret og rigtig pirrelig...så stilen var ligesom lagt inden jeg skulle derned kl.10.

Jeg havde ikke nået at få mine papirer efter jeg havde søgt om aktindsigt. Fik en mail fra min sagsbehandler i Mandags om at han havde været syg (igen igen), så derfor havde han ikke nået at sende det. Det ville han så gøre d.30...d.31 havde jeg stadig ikke modtaget noget.

Så jeg havde egentlig indstillet mig på et meget kort møde, da jeg ikke havde så meget at sige om min sag, når jeg ikke havde kunne gennemlæse papirerne.
Men det endte med at jeg var der en times tid.

Jeg lagde ud med at sige, at på trods af at jeg ikke havde læst lægekonsulentens udtalelser, så ville jeg godt lige slå fast, at han overhovedet ikke skulle sidde og vurdere om jeg skulle i fleks eller ej, han skulle oversætte og ikk en dyt andet.

Hele mødet igennem var jeg meget hård og kontant...jeg sagde bl.a. også det med ressourceprofilen og at jeg skulle have den sendt hjem osv osv. Det påstod han så, at han havde fortalt mig, men det er løgn. Ingen af de sagsbehandlere jeg har haft, har forklaret mig om fremgangsmåden i alt dette her. Han begyndte at forklare fremgangsmåden mht profilen, og jeg sagde, "godt så, det ved jeg godt at det skal fungerer på den måde...men godt at høre at vi er enige om fremgangsmåden"

Kort sagt, jeg styrede mødet idag, og hold kæft hvor var det rart. Jeg sagde alle de ting i havde fortalt mig herinde, plus jeg lige slog fast, at de overhovedet ikke kunne vurdere om noget som helst var varigt endnu, hverken med det ene eller andet.

Og hold da op, jeg skal da nok sige, at piben fik en anden lyd. Min sagsbehandler har jo altid været flink nok imod mig, han har aldrig være ubehagelig eller noget i den stil...men flink rækker bare ikke, hvis det er mig der sidder med lorten i sidste ende.

Nu sagde han at selvfølgelig kunne de ikke allerede sige om jeg kunne komme i fleks eller ej, for nu skulle jeg jo også lige først igennem en behandlingsperiode med den nye psykiater, derudover, så skulle vi jo også se om evt. fys behandling overhovedet ville hjælpe.
Og så måtte vi jo se om jeg skulle i fleks, revalidering eller noget andet...men det var ikke noget der kunne tages stilling til endnu.
Jeg sagde til ham, at det var så ikke det han havde sagt sidst, og han sagde at jeg måtte have misforstået ham. Nej, det havde jeg ikke....

Han vil iøvrigt bede min læge og en udførlig helbredserklæring, så nu må jeg se hvordan den bliver. Hun har bare at få alt med denne gang, ellers bliver jeg stik tosset.
Jeg må dog sige, at da jeg fik at vide hvad lægekonsulenten hedder, udbrød jeg spontant "Ja det tænkte jeg fanme nok"....gæt engang....Jepper, det er Jens Bang!!!!!! Så nu må vi se hvor meget bøvl der bliver med ham.

Jeg har fået alle papirerne med hjem idag og dette var bl.a. hvad han havde skrevet efter han havde oversat hvad lægerne havde skrevet:

Skøn:
Ingen af de beskrevne lidelser er varige (han har så slet ikke kommenteret mine hofter i sine udtalelser - samtidig med at han skønner mine knæproblemer har en tidsramme på 1-2år, som så allerede for længst er overskredet) hvorfor det er vanskeligt at forstå hvorfor klienten har fået tilkendt fleksjob.
I første omgang foreslår jeg, at der rekvireres akter fra den psykiater som behandler klient pt.

Vedrørende ryg-, nakke- og knæ er der skånebehov overfor det helt tunge område, ligesom klienten ihvertfald det næste års tid bør undgå decideret knæbelastende arbejde dvs. jobfunktioner som indebærer, at hun skal stå eller gå meget. Specielt bør trappegang undgås og arbejde der indebærer knæliggende- eller hugsiddende stillinger"


Og så må jeg lige sige: hold da kæft hvor sidder der bare mange "digtere" ude blandt sagsbehandlerne.
Jeg har siddet og læst alle deres personlige kommentarer igennem, og især 2 sagsbehandlere har rodet rundt i deres udtalelser og skrevet forkerte ting, og den første sagsbehandler jeg har haft, har endda selv lige opdigtet lidt datoer hvor han skulle have kontaktet mig, digtet om breve han har haft sendt til mig (som jeg aldrig har fået) og andre ting.
Jeg sad bare og rystede på hovedet, for det er da helt vildt - og det viser altså lidt om, hvor meget de hører efter hvad man siger til dem..hold da op.

Nå, men det er så sådan min situation ser ud lige pt., synes bare lige jeg ville dele det med jer.

Jeg har fået en ny tid hos sagsbehandleren i slutningen af måneden.

Jeg er nervøs for ham lægekonsulenten, men går det helt galt så må jeg jo klage, nu må jeg se...bliver nødt til at tage en dag af gangen, for var ved at gå helt ned med flaget efter sidste møde af at spekulerer...så PRØVER at slappe lidt af.

Jeg vil også lige sige, TAK FOR JERES STORE HJÆLP!!! Uden jer, så var dette her møde nok ikke forløbet som det gjorde, i gjorde at jeg kunne gå ned til det møde med mere selvtillid, for jeg vidste jo hvad mine rettigheder er. Så tusind tak til jer alle!!!


Annette
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2007, 20:20   #54
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Jeg logger lidt af og på, da jeg ikke kan holde ud at sidde ved computeren for længe af gangen...men er der nogle der skriver, skal jeg nok svare tilbage så hurtigt som muligt
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2007, 21:25   #55
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Det lyder også til, at du bare har fået NOK! Det er det samme hér

Mht din borgerjournal, så kan du forlange at få dine kommentarer skrevet ind hvis du ikke er enig i de ting der står. Det skal din sagsbehandler gøre

Jeg har netop gennengået min - det er sgu ikke sjovt - kage efter kage og tydeligt at se, at de 8 forskellige sagsbehandleren jeg har haft de sidste knap 3 år IKKE hár læst på tingene.

Der figurerer også hele 3 opfølgninger i min sag, som aldrig har fundet sted. Dem har jeg selvfølgelig også smidt en kommentar på

Har lige selv skiftet læge, fordi jeg OGSÅ stod med én, som ikke tog mig alvorligt. Skrev hele min historie ned og fik en dobbelttid - så nu har jeg da en læge i ryggen i det mindste....

Flot gået, at du har slået i bordet!! Bare bliv ved - de skal sgu ikke trække rundt med os................
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2007, 22:50   #56
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Cl8 - du kan tro jeg er ved at få nok, jeg er drønhamrende træt af at være inde i det her system, men da jeg desværre ikke rigtig har andre muligheder, så må man jo sætte foden ned og sikre sig at de ikke kører rundt med en i manegen

Jeg ved godt, jeg kan få skrevet mine egne kommentar ind, og det vil jeg også få gjort!! Jeg var bare så chokket over at se, hvor mange fejl der var, det er jo helt vildt.
Men kan jo høre, at det åbenbart er sådan andre steder også

Godt at høre, at du har fået en læge der tager der alvorligt, det er SÅ vigtigt især når man er inde i det offentlige system. Det kan også godt være jeg ender med at skifte. Synes egentlig hun har taget mig alvorligt hidtil, og har haft støttet mig, men synes godt nok her på det sidste, at det er gået lidt ned af bakke. Hun har selv siddet og sagt til mig, hvor vigtigt det er, at man virkelig får alt med i udtalelser osv, hun har selv sagt hvor svære kommunerne er at "danse" med, og netop derfor er det vigtigt, at man ikke skriver noget der kan misforståes. Og så sender hun en udtalelse afsted til dem, som bare er så tynd - det kan jeg bare ikke bruge til noget. Og at hun så ikke kan se, at de undersøgelser jeg har været igennem har været under alt kritik, det fatter jeg ikke og det gør mig gal.

Men ja, de skal dælme ikke få os ned med nakken...selvom man skulle tro nogle gange, at dette er deres eneste mission
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2007, 23:33   #57
cl8
Hjemmevant på K10
 
cl8s avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-04 2007
Indlæg: 225
Styrke: 18
cl8 er rigtig godt på vej
Jeg forstår dig mere end du aner... det er SÅ opslidende!!

Det var det samme med min læge.. og fagforeningen. De var godt med indtil jeg knækkede i den sidste arbejdsprøve. Så har der ikke været noget at komme efter. Jeg føler heller ikke jeg er blevet undersøgt NOK.
Jeg HAR været ved reumatolog, men han tjekkede kun nakken - det er skulderen jeg har smerter i.
Neuro kirurgen, som jeg så pga. diskusprolapsen, har nu henvist mig direkte til reumatolog pga. scoliose - udenom lægen. Det er utroligt det skal være sådan....

Du er langt fra den eneste - om det så er en trøst kan man diskutere. Jeg ville ikke ønske en tur igennem det sociale system for min værste fjende...
cl8 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2007, 11:35   #58
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hygeria godt at læse at det gik meget bedre end du havde frygtet
Og at du ikke fandt dig i at de kørte rundt med dig ..

Når du er bevilliget fleks så er der kun en ting der kan fjerne det igen og det er hvis man finder ud af at du skal have en førtidpension i stedet for , man revudere for at finde ud af om der er sket ændringer i borgeres liv som gør at man ikke længere kan oppebære fleks men dermed er meneingen med loven faktsik at man skal se på førtidspension i stedet for, finder man ud af at det er en revalidering ja så er der jo noget der tyder på at en eller anden ikke har gjort sit job ordentligt fra starten af ...

Det du sidder i nu (ikke mere takke være at du tog eget initiativ lyder det som om) er den forvrænget opfattelse kommunerne sidder med, de kan ikke skaffe fleksjob , og dermed mister de deres refusion og derfor vil de gerne have nogle flekser fra ledighedsydelse og over på kontanthjælp i stedet for, men det skal man IKKE finde sig i og det gjorde du så heller ikke kan jeg læse

Så skulder klap til dig , det var godt gået

MVH
Hejdien

PS det er stadig meget vigtigt at du får fat i dine papir
  Besvar med citat
Gammel 02-11-2007, 12:00   #59
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af cl8 Se meddelelser
Jeg forstår dig mere end du aner... det er SÅ opslidende!!

Det var det samme med min læge.. og fagforeningen. De var godt med indtil jeg knækkede i den sidste arbejdsprøve. Så har der ikke været noget at komme efter. Jeg føler heller ikke jeg er blevet undersøgt NOK.
Jeg HAR været ved reumatolog, men han tjekkede kun nakken - det er skulderen jeg har smerter i.
Neuro kirurgen, som jeg så pga. diskusprolapsen, har nu henvist mig direkte til reumatolog pga. scoliose - udenom lægen. Det er utroligt det skal være sådan....

Du er langt fra den eneste - om det så er en trøst kan man diskutere. Jeg ville ikke ønske en tur igennem det sociale system for min værste fjende...
Ja det er nemlig opslidende! Også fordi, at jeg føler, at det er os der gør det meste af arbejdet, og sgu ikke kommunerne. De håber vi ikke gider eller har overskud til at sætte os ind i tingene, for så kan de gøre som det passer dem.

Utroligt, at du også har oplevet at en reumatolog heller ikke har gjort sit arbejder ordentligt.

Men jeg er glad for at høre, at du ihvertfald nu har fået en læge der bakker dig op, og så håber jeg dit næste møde med en reumatolog bliver lidt mere positivt, i den forstand, at vedkommende gør sit arbejde ordentligt.

Næh, ved heller ikke om det er en trøst at andre går igennem nøjagtig det samme, synes det er tragisk at systemet ikke fungerer som det skal. Men det er en trøst, at man kan søge hjælp hos andre der enten står i samme situation eller har været igennem det, så er man da ikke helt palle alene.
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2007, 12:10   #60
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Hej Hygeria...

Nåååååååååååå...kommunerne har Jens Bang over det hele...Du har klaret det godt

Skøn:
(han har så slet ikke kommenteret mine hofter i sine udtalelser - samtidig med at han skønner mine knæproblemer har en tidsramme på 1-2år, som så allerede for længst er overskredet) hvorfor det er vanskeligt at forstå hvorfor klienten har fået tilkendt fleksjob.
I første omgang foreslår jeg, at der rekvireres akter fra den psykiater som behandler klient pt.

Vedrørende ryg-, nakke- og knæ er der skånebehov overfor det helt tunge område, ligesom klienten ihvertfald det næste års tid bør undgå decideret knæbelastende arbejde dvs. jobfunktioner som indebærer, at hun skal stå eller gå meget. Specielt bør trappegang undgås og arbejde der indebærer knæliggende- eller hugsiddende stillinger"


Hahahahaha det ser ud til at han skriver det om alle at det er " vanskeligt at forstå personen har fået bevilget fleksjob" det gør han vist med alle ...han ignorerer folks diagnoser og " laver dem om" derefter giver han forslag til behandling og da han er psykiater så ryger alle til psykiater....det giver jo job til vennerne...undskyld min sarkasme...men det er mig en gåde at han skal sidde og bedømme så mange mennesker han aldrig selv har undersøgt ...og skabe tvivl om de ordninger folk har fået bevilget helt lovligt.

En lægekonsulent skal ikke udtale sig om den ydelse man har fået bevilget men udelukkende oversætte diagnoser og forklare hvad det indebærer man har dem.

Jens bang er vist en af de lægekonsulenter der bevidst forhindrer folk I at få en retfærdig , ud fra lægers undersøgelsers ,behandling i kommunerne .

Han har været fyret på grund af en massiv klage over ham I Glostrup og Ja...han er suspekt...man burde gøre noget ved det...

Du har ret til at modsige jens Bangs udtalelser i dine kommentarer til R-profilen det hedder partshøring og skal foregå når sagen er belyst til sidst...HUSK DET !

her er noget om Jens Bang fra nettet

http://www.apk2000.dk/netavisen/arti..._jens_bang.htm

Sidst redigeret af Stella; 02-11-2007 kl. 12:15.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Forvirret! Mulle72 Spørgsmål ang fleksjob 5 20-02-2012 21:22
forvirret helen_44 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 39 21-01-2012 16:28
Forvirret FrkNorden Alt det andet 6 08-10-2009 02:43
Forvirret ? frupia1 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 18-08-2009 14:37
Forskellen på en Lægekonsulent ansat i lokalforvaltningerne? Og en Lægekonsulent ansa @PerChr Lægekonsulenternes Rolle 2 06-08-2008 01:31




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension