K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-08-2010, 22:18   #51
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Syntes du igen skal tage fat i din egen læge og bede om hjælp her. Det er langt det bedste du kan stille op lige nu, indtil din egen sagsbehandler er retur.

Så kan din "gamle" sagsbehandler jo se på det kaos vikaren har efterladt og foretage en evt. ny vurdering.

Men få din læge til igen igen igen at kontakte denne person, gerne efter du har haft en tid hos lægen og vist de papirer frem du har modtaget eller evt give din læge en kopi.

KH
AM
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-08-2010, 22:58   #52
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
hej annemette tak for svar

ja skal til læge imorgen der må jeg nævne det, men tør faktisk ikke spørge om hun vil ringe igen føler mig virkelig til besvær men må håbe hun selv siger hun vil gøre noget..

jeg er faktisk bange for hende der er vikar for min sagsbehandler. føler hun har ødelagt hele mit liv og min fremtid. hun snakker espelunden og praktik osv på trods af mange siger at det vil gøre mig dårlig og at jeg ikke kan klare det.

det ved jeg også at jeg ikke kan. bryder sammen, men er samtidig bange for at sige fra. dvs i ab prøvning tør jeg ikk sige jeg har ondt og vil hjem. så er bange for hvad alt det her føre ud til pga hende.....

drømmer om hende om natten som ondskabsfuld føler jeg er magtesløs mod hende...det viser sig iøvrigt at hun er faglig konsulent... en der også vist nok sidder i pensions råd...

og hun var iskold så føler at ligemeget hvad jeg gør vil hun ødelægge mig
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 11:35   #53
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Håber du har fået snakket med lægen i dag. Du skal se på det som din eneste mulighed lige i øjeblikket (indtil din gamle sagsbehandler er tilbage) for at få hjælp i det kaos denne vikar har skabt.

Din læge har dit helbred på sinde først og fremmest og ser ikke økonomi eller lign. Og jeg vil tro at din læge igen er blevet godt og grundigt gal i skralden over at blive ignoreret og ikke taget seriøst.

Håber godt nok for dig at din gamle sagsbehandler snart er tilbage, hvis ikke, så er det vist på tide du beder om en anden sagsbehandler, på baggrund af samarbejdsvanskeligheder, herunder manglende vilje til at tage lægefaglige udtalelser alvorligt og dermed udsætte dit helbred for betydelig fare ;O)

KH
AM
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 14:31   #54
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
så har jeg været ved lægen

hun virkede som om hun ikke sys hun kunne gøre mere

men ja i værste fald må jeg vel skifte sagsbehandler eller kommune. lige nu kæmper jeg for bare at hænge sammen oven på det stress.

ku det være en ide og skrive et brev til sagsbehandleren? tvivler på hvad jeg ku skrive der kunne hjælpe nu hun er så kold...men jeg tør ikke ringe pga angst. skriver også altid breve til min læge
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 16:39   #55
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære nensypigen

Citat:
ku det være en ide og skrive et brev til sagsbehandleren? tvivler på hvad jeg ku skrive der kunne hjælpe nu hun er så kold...men jeg tør ikke ringe pga angst. skriver også altid breve til min læge
Jeg kan på alt det, du har skrevet se, at du endnu ikke har fået læst Arbrjdsevnemetoden ?

Den har sagsbehandleren PLIGT til at bruge !!!

Uddrag fra bogen på side 16:

Metoden giver retningslinjer for, hvordan sagsbehandleren på en systematisk måde skelner mellem beskrivelser af sagens oplysninger
og egne faglige vurderinger.

fra side 20:

• En kvalificeret og systematisk dokumentation gennem hele sagsbehandlingsprocessen.

Målet er at kunne træffe korrekte afgørelser om forsørgelsesgrundlaget.


Et systematisk og kvalificeret dokumentationsgrundlag i sagen er nødvendigt for at understøtte,

at borgeren får tilkendt de ydelser, som vedkommende er berettiget til.

Dokumentationsgrundlaget skal endvidere være opbygget,

så det i givet fald kan anvendes af en anden sagsbehandler og overføres fra en sagstype til en anden.

Sammenhængen og kontinuiteten i sagsbehandlingen i forhold til borgeren

må derfor som minimum sikres gennem dokumentationen i sagerne og ved,

at de forskellige sagsbehandlere arbejder ud fra et fælles grundlag.

Arbejdsevnemetoden og ressourceprofilen udgør et sådant fælles grundlag i forhold til beskrivelse,

udvikling og vurdering af borgerens arbejdsevne.

Ved at anvende metoden på alle de sagsområder, hvor arbejdet med borgerens arbejdsevne er det centrale,

vil man således kunne mindske negative konsekvenser i forbindelse med sagsbehandlerskift.



Her kan du anfægte, at din forrige og nuværende åbenbart IKKE arbejder på samme måde !
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN

Sidst redigeret af Florken; 01-09-2010 kl. 16:41.
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 16:56   #56
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Florken, du skriver lidt "bureaukratisk" så mange af os har svært ved at følge med og overhovedet har evnen til at læse dit indlæg :-). Fint skrevet, men lad os få det ned i "øjen højde", he, he.

Det jeg tror du går efter er, at de 2 sagsbehandlere der har været på Nensy pigens sag, gerne skulle arbejde efter de samme regler omkring ressource profil og belysning af arbejdsevnen. Det er vi alle enige om, men jeg tror at det bliver svært for Nensy at anfægte om dette er tilfældet.

Hvis Nensy ikke kan klare sin sag alene, må hun opsøge hjælp. Der skal skrives til denne sagsbehandler hvad der videre skal ske i Nensys sag. Det vil naturligvis være oplagt at spørge til hvorfor der skal ske nye tiltag i sagen, når hendes forrige sagsbehandler iflg. agtindsigten ville indstille til §18. Sagsbehandleren må forklare sig og Nensy, du må få kommunikeret skriftligt med hende, evt. med hjælp.

Går du til psykiater ? Hvis din læge ikke kan hjælpe dig har du brug for anden terapeutisk hjælp udover denne med sagsbehandleren.

Såfremt den nye sagsbehander argumentere for hvad der videre skal ske, jamen så må man se på det. Der skal indhentes lægelig dokumentation for din helbredsmæssige afklaring og det skal evt. konstatere at du ikke skal i flere arbejdsprøvninger, terapi eller lign. behandlinger da der ikke er noget at gøre mht. din arbejdsevne. Så længe dette ikke kort lagt i din sag, kan din sag ikke indstilles til pension og det kan godt være at din forrige sagsbehandler ville dette, men måske var dokumentationen mangelfuld og sagen ville blive afvist længere fremme i systemet. Det kan vi jo kun gisne om.

Hør hvad hun har at sige hende (h.....) på skrift. Går det helt i hårdknude, må du bede om en ny sagsbehandler pga. samarbejdsvanskeligheder.

Men få hjælp fra fagforening, familie etc. så du ikke går længere ned pga. det her.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 17:03   #57
Florken
Lever på K10
 
Florkens avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-01 2010
Indlæg: 1.774
Styrke: 16
Florken er rigtig godt på vej
Kære Enteneller
Citat:
Florken, du skriver lidt "bureaukratisk" så mange af os har svært ved at følge med og overhovedet har evnen til at læse dit indlæg. Fint skrevet, men lad os få det ned i "øjen højde", he, he.
Selv he-he, for det er IKKE mig, der har skrevet det,

det er tyvstjålet fra Arbejdsevnebogen

Det eneste jeg har gjort, er at sætte linieafstand på,

så der forhåbentlig er flere herinde, der kan holde til at læse det.

Og jeg mener at nensypigen skal påpege, at den forrige SB har lagt op til en pension,

og så må det fremgå af dokumentationen, hvad der videre skal ske.

DET skal den ny SB ikke begynde at lave om på !
__________________
Der er SÅ mange SØDE mennesker på K10
Obesa cantavit, den fede kvinde har udtalt sig (frit oversat af Florken)
Førtidspensionist pr. 01/01/-2011
Der er ingen FREMTID i at bruge NUTIDEN til at ærgre sig over FORTIDEN

Sidst redigeret af Florken; 01-09-2010 kl. 17:07. Årsag: Tilføjelse
Florken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 21:56   #58
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
godt være det er mig der er dum, men syntes det rigtig svært og finde ud af hvad jeg skal gøre lige nu..

også svært fordi jeg har så svært ved at formulere mig ved ikke hvordan jeg skal skrive til hende.

nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 21:58   #59
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
går ikke i psykiatrisk behandling pt, venter på om kommunen ville bevillige psykolog da jeg ikke har råd... men burde nok få noget psykisk hjælp inden det er for sent kan snart ikke kende mig selv mere.
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-09-2010, 22:06   #60
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Nensy,

Det er jo gratis at gå til psykiater, du skal blot have en henvisning via din læge, det er bedre end ingenting.

Jeg syntes du formulere dig fint når du skriver her.

Du ved jo hvad problemet er:

Der er, som du skrev tidligere, uoverensstemmelser i agtindsigten og din forståelse af din sag. Din tidligere sagsbehandler sagde og skrev inden hun gik på barsel, at du skulle (burde?) indstilles til pension iht. §18, medens den nye sbér ser ud til at vil afprøve dig yderligere !!?? Du må spørge ind hertil og skrive, at du ikke kan forstå at sagen pludselig tager den drejning. Derefter må din nye sagsbehandler forklare sig og så må du jo tage den derfra.

Lav evt. et udkast, så kan vi hjælpe med at rette, hvis du ønsker dette.

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Principafgørelse: kursus ikke rimeligt tilbud, derfor ikke forpligtet gunvor Den nyttige viden vi alle har 0 24-11-2012 22:27
Lægeskift er umuligt supersus Politik og Samfund 2 20-03-2012 00:11
det er jo umuligt at regne sin pension ud !! henningv Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 11-10-2011 17:42
Korter og mere præcis det er umuligt Fiselback Spørgsmål ang fleksjob 9 26-07-2008 13:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 00:03.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension