K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 24-08-2010, 15:17   #31
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Placeringen i Matchgruppe er sagsbehandlerens vurdering og der skal foretages ny vurdering efter hver opfølgning!

Lizzy - jeg er i Match 3 og ikke hverken halvt eller hel død. Jeg står på vippen til en FTP iflg. min sagsbehandler, lige nu er min sag hos lægekonsulenten! Det er så vidt jeg ved sagsbehandlerens vurdering om man hører i den ene eller anden matchgruppe.

Men der er udstukket regler for hvordan de skal vurderer, men som Linus skriver, så ligger der også økonomi bag placeringen i mange tilfælde - desværre!

Match 3 må man ikke sende i aktivering, men det må man gerne med de 2 øvrige - aktivering = 65% i statstilskud. Derfor er der rigtig mange i match 2 som burde være i match 3 (har mødt flere af dem på kursus, disse dukkede kun sjældent op, netop pga. sygdom. Men selv det kan stadig betyde fuldt tilskud *SS* Loven er virkeligt til at strække på mange måder *SS*)
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 19:24   #32
Garfield
Hvor skulle jeg ellers være
 
Garfields avatar
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2010
Lokation: Fyn
Indlæg: 196
Styrke: 14
Garfield er ny på vejen
undskyld jeg lige bruger tråden men har nu læst igennem hvad i skriver om de match der, jeg har lige fra start til slut været placeret i gruppe 3 men jeg blev da sendt på kursus forløb lige inden de stoppede mine sdp, det skulle jeg ikke have været eller hvordan ??
__________________
Elsk mig mest, når jeg fortjener det mindst
for der behøver jeg det mest
Garfield er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 21:09   #33
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Efter de nye reglerm hvor der kun er 3 grupper - nej. Ikke iflg. arbejdsmarkedsstyrelsen:
http://www.ams.dk/Reformer-og-indsat...ovedtraek.aspx
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 21:18   #34
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hejsa,

Måske kan du tage på tandlægehøjskolen i Kbh. ved ikke om du bor på Sjælland eller om der er andre tandlægehøjskoler der hvor du bor ? Min eks har været derinde et par gange og få lavet hans tænder gratis, det gik fint.

De rapporter du omtaler fra lægerne har kommunen disse ? Og er det kommunen, der har anmodet herom til din "sag" ?

Hvis jeg var dig ville jeg formulere en mail til min sagsbehandler, hvori du beder hende/ham bekræfte hvad næste step er i din sag. Spørg dem hvad der yderligere måtte kræves afklaret arbejdsmæssigt såvel som helbredsmæssigt før, at de/kommunen kan tage stilling til om du kan indstilles til førtidspension iht. §18.

Dette er et åbent spørgsmål som de bør kunne svare på.

Held og lykke, håber der kommer andre på banen ikke mindst ang. tænderne.

Kh. EE
Nensypigen, hvordan går det med ovenstående, er det noget du kan bruge til noget ?

Kh. EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 22:30   #35
nensypigen
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 28-03 2010
Lokation: *******
Alder: 39
Indlæg: 684
Styrke: 15
nensypigen er ny på vejen
hej enteller.

tak for tippet med landbyhøjskolen. bor i virum så ved ikk om de er herude men har fået lov at låne pengene af familie forløbigt. så det sure penge men tænderne er jo vigtige.

hende vikarens udspil er at jeg skal i psykologbehandling og yderligere arb prøvning, hvor min "gamle" var ved at indstille mig til en 18. jeg har været ved hartmann der sagde jeg intet ku klare. så vi (mig mor og søster) er lidt vrede over at hun bare vil trække tiden for jeg har også været i psykologisk behandling hele mit liv og det gør ikke at mine smerter forsvinder. før jeg blev fysisk syg kunne jeg godt arbejde

havde min mor med til møde i fredags hvor vi jo blev vildt uvenner med hende. hun sad jo direkte og sagde at jeg blev for dyr på pension. og hun havde et godt samarbejde med lægekonsulenten og bla bla bla(nu har hun nok os ødelagt det hele mht lægekonsulenten fordi hun hader mig)
har lige søgt agtindsigt og ellers tror jeg vi må vente til den gamle sagsbehandler kommer tilbage og så se om hun også ødelægger det med ham.

jeg tør ikke meget og er min mor og søster der gør det meste.

sad også og græd og fortalte om de selvmordstanker jeg har og min mor spurgte om de virkelig skulle have lig på bordet! hun var bare iskold hende sagsbehandleren.

har skrevet et brev til egen læge i håb om hun kan hjælp mig med at forklare dem at jeg har prøvet alt psykiatrisk behandling også medicinsk!

ja og simpelthen fordi jeg tænker om jeg snart kan blive indlagt for hver dag er en kamp for mig ønsker ganske enkelt ikke at leve. er nok en af dem der ikke kan tage det her pres som alle på denne side kender til..
nensypigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2010, 22:36   #36
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Garfield Se meddelelser
undskyld jeg lige bruger tråden men har nu læst igennem hvad i skriver om de match der, jeg har lige fra start til slut været placeret i gruppe 3 men jeg blev da sendt på kursus forløb lige inden de stoppede mine sdp, det skulle jeg ikke have været eller hvordan ??
Hej, det kommer an på, hvornår du var på kursus osv... De nye regler for de nuværende match gælder nemlig fra april her i år, så det er lidt nyt endnu.... Jeg ved så ikke, hvordan det skulle være i match 3 på sygedagpenge i de gamle regler....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2010, 00:35   #37
joh
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 18-05 2010
Indlæg: 3
Styrke: 0
joh er ny på vejen
Vedr. tænderne. Prøv at kontakte Tdl.højskolen i Århus. Men du skal nok regne med der sikkert er noget ventetid.
joh er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2010, 00:39   #38
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Der er Tandlægeskoler i Århus og København. Sidste er tættere på Virum.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2010, 08:45   #39
Anne Mette
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-03 2010
Indlæg: 205
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
Anne Mette er ny på vejen
Få skrevet et referat af jeres møde i fredags og sendt til denne sagsbehandler og spørg om det er korrekt husket. Skriv at der blev sagt at du var for dyr til pension og send det enten med posten eller via mail (hvis du har en mailadr. til denne sagsbehandler

Enten du selv gør det eller din mor (som jo også deltog i mødet). På den måde får I hendes version af mødet i fredags.

Håber godt nok for dig, at din normale sagsbehandler vil være som før ferien og ikke forholde sig til denne vikar.
Anne Mette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2010, 09:04   #40
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Nensy, jeg kan godt forstå, at du vil vente på at din tidl. sagsbehandler kommer tilbage, hende vikaren lyder ikke til, at have forstand på så meget.

Jeg har selv gået meget til psykolog behandlinger og min ftp. sag kører stadig. Seneste træk i min sag var at min psykiaters rapport skulle over en overlæge på psykiatrisk skadestue, der så skulle se på om der var yderligere behandlingmuligheder !! Dette var lægekonsulentens forslag på at komme videre med min sag for at tømme alle behandlings muligheder. Jeg var rædselsslagen og forvirret for jeg fattede ikke hvad meningen var. Jeg fik talt med min sagsbehandler og lægekonsulenten havde foreslået at enten skulle jeg genindlægges ellers kunne man gøre som refereret, sende rapporter rundt for vurdering af behandlingmuligheder. !!

Du ved ligeså vel som jeg, at det ofte ikke hjælper særligt meget, at blive indlagt, næsten tvært i mod. Der er ikke megen hjælp, at hente og man går bare og venter på at komme hjem og når man gør det, tager det en krig at komme tilbage i kampen igen. Det er svært at vide hvad man ellers skal gøre, men du er nødt til at holde ud og få en afklaring af din sag, det vil sikkert hjælpe en del. Hvad siger din psykiater, bliver du medicineret korrekt?

Nå men i min sag endte det så med, at jeg fik fat i min sagsbehandler og vi aftalte istedet, at der skulle laves endnu en psykiatrisk special lægeerklæring på mig hos endnu en uvildig psykiater. Dette var i al fald bedre end de andre forslag og faktisk gik det ok hos ham, selv om jeg havde ønsket at havde udtrykt sig mere klart end han gjorde i sin rapport!!

Han sagde dog, at det ikke nyttede pt., at jeg kom til flere psykolog samtaler og i terapi og deslige, han mente "blot", at jeg lige skulle prøve noget andet og stærkere medicin og så se hvordan det gik. Herefter ville jeg formodentlig stå bedre i med en evt. pension sag, måske ville medicinen også være bedre for mig end den forrige og det har den faktsik været på nogle områder ! Hos denne "sidste" psykiater, var det bare rart at høre, at jeg ikke skulle slæbes rundt i terapi forløb for det havde frygtet, at jeg skulle. Jeg har været i en del terapi og orker ikke mere lige nu.

Grunden til at jeg fortæller dig alt det her er fordi at du skal have nogenlunde samme konklusioner i din sag, således at de kan skrive at alle behandlings muligheder er udtømte og din lidelse er varig. Sidst nævnte sker jo når du har haft den et antal år.

Jeg håber for dig at de kan komme igang med at afklare dig helbredsmæssigt og altså få lavet de rapporter på dig der skal til for at komme til en indstilling iht. §18.

Held og lykke med det.

Kh. EE

Sidst redigeret af Enteneller; 25-08-2010 kl. 09:13.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Principafgørelse: kursus ikke rimeligt tilbud, derfor ikke forpligtet gunvor Den nyttige viden vi alle har 0 24-11-2012 22:27
Lægeskift er umuligt supersus Politik og Samfund 2 20-03-2012 00:11
det er jo umuligt at regne sin pension ud !! henningv Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 0 11-10-2011 17:42
Korter og mere præcis det er umuligt Fiselback Spørgsmål ang fleksjob 9 26-07-2008 13:21




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:58.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension