K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 10-07-2008, 17:59   #1
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Apoteket ...

Ja så var jeg nede og hente en stak medicin og undrede mig over at jeg skulle betale så meget, da jeg , selvom en ny periode var startet sidst i maj og jeg helt sikker mente at nu var der tilskud..de der 50 %..men nej
Det er blevet hævet til at man skal overstige 800 kr nu..
Det bliver dyrere og dyrere at være syg...Hvad f..den er det for et land vi lever i ...Det er efterhånden virkelig kun de svage og syge som skal skovle penge ind til alt mulig andet "vigtig" som absolut ikke kan vente og som er meget vigtig - kultur-udlandshjælp-kongefamilien (for lige at gå i små sko nu )- Grrrrrrrr...jeg tænker bare på vores lille by her..det er en virkelig torist by og ret kendt..nå så skulle den jo sættes i stand ..gamle bygninger skulle blive pæne , vejene skal se ud som dengan for flere 100 år siden. Smukt og flot.......meeeeeeeeen

Kørestole har ingen jordisk chance for at køre på fortovet...brosten...samme gælder cyklister...brosten....osv...ih altså hvor kan jeg bare blive sur når jeg tænker over tingene..

Nogen af jeg som vil med på en øde ø og der opretter vi et helt nyt samfund...
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2008, 19:39   #2
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 17
Trine er ny på vejen
Jeg er ikke helt med, de 800 kr har da været reglen hele tiden?

http://www.sundhed.dk/wps/portal/_s....24030930125949

Trine
Trine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2008, 19:54   #3
Louise
Hvor skulle jeg ellers være
 
Louises avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2007
Lokation: København
Alder: 48
Indlæg: 127
Styrke: 18
Louise er ny på vejen
nej jeg mener, at grænsen for at få 50% sidste år, var mellem 400 og 500. Så grænsen før at du kan få tilskud, er steget helt voldsomt.
Jeg får i øjeblikket 85%, men min periode udløber her den 31 juli, og jeg gruer også
Louise
Louise er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2008, 20:12   #4
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Louise Se meddelelser
nej jeg mener, at grænsen for at få 50% sidste år, var mellem 400 og 500. Så grænsen før at du kan få tilskud, er steget helt voldsomt.
Jeg får i øjeblikket 85%, men min periode udløber her den 31 juli, og jeg gruer også
Louise

Det er nemlig rigtig..jeg kan heller ikke lige huske hvormeget sådan helt præcis...men træls er det da..og jeg mener også at medicin som man ikke kan være foruden..altså vedvarende og livslang..burde være meget billig eller endda gratis....

Og tagen man for eks blodtryks nedsættende, ja for pokker det er dyrt...og det er jo noget man ikke kan komme udenom at skulle tage..ja og så alle de der antidepressive nogen.. det er jo lige til at blive fattig af når man starter en ny periode...
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2008, 21:00   #5
Peacock
Skal snart betale husleje på K10
 
Peacocks avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-10 2006
Lokation: Sæby
Alder: 48
Indlæg: 774
Styrke: 18
Peacock er rigtig godt på vej
800 kr ja man kan nok ikke få lov til at afdrage

gruger godt nok for når jeg skal begynde forfra igen, ved at Cipralex skal jeg have når jeg skal begynde forfra og de koster 1569,25 kr
bare det ikke også lige passer med jeg også skal have andre piller
__________________
Kram fra Peacock
Er systemet til for at hjælpe syge borgere ?
eller er systemet til for at gøre tilværelsen endnu mere uudholdelig end den er i forvejen, når sygdommen plager ?
Peacock er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2008, 22:38   #6
velcro
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 19-05 2008
Indlæg: 331
Styrke: 16
velcro er ny på vejen
I har helt ret. Grænserne for medicin-tilskud er ændre her engang i år. Før fik man 50% i tilskud når man havde nået 465,-kr. det er så blevet ændret til 800,-kr. Men bruger man så meget medicin at man når kroniker-grænsen er den vist ikke ændret. Årsagen til at tilskudet er ændret kan man læse i en anden tråd (kan ikke lige finde den), men skyldes at udgiften til vaccine for HPV virus af unge piger skal finanseres af dem som bruger medicin - altså de syge og svage.
http://politiken.dk/indland/article468339.ece

Velcro
velcro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2008, 23:17   #7
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
CTR saldo

Jeg kan give jer ganske ret i at medicinen er dyr, når man starter op på et "nyt" år.

Sidste år, før vi skuller på ferie, skulle vi hente min medicin. Min mand var inde at hente denne og da han kom ud sagde han det kostede ca. kr. 247,00. jeg kiggede i posen fra apoteket og sagde, du må derind igen for der mangler bt. medicin.... Han kom ud igen og sagde det er sidste gang jeg går derind, da det bliver dyrere for hver gang jeg går derind. Medicinen for mit forh. bt kostede kr.800,00.
Pension stiger desværre ikke, selvom det er et nødvendigt onde med al den medicin. Min mand får 3 slags for bt jeg får et kombinasion middel, der dækker 2 slags for førhøjet bt. derudover får jeg 2 slags for traumatisk stress og noget at falde i søvn på, når det står værdst til. Jo vi kender til priserne på dette.
I år har jeg været nødt til at købe det på forhånd, a.h.t. CTR saldoen så det ikke spiste af vores få opsparede penge.
Vi må så bide i det sure æble, når vi kommer fra ferie. Det klarer vi nok også.

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-07-2008, 23:43   #8
FlemmingLeer
Afhængigheds tegn af K10
 
FlemmingLeers avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2007
Lokation: Vejle, Sydjylland, Enhedslisten, Sind
Indlæg: 385
Styrke: 17
FlemmingLeer er ny på vejen
Apotekerne tilbyder, at man kan få en konto hvor man så indbetaler et fast beløb hver måned. Det jævner det hele ud, så man har en fast udgift om måneden. Derved kan man undgå de dyre måneder lige i starten af en ny periode.

Hvis man selv har udgift for 500,- medicin om måneden (ialt 6000 per år), så kan man få tilskud via Servicelovens § 100 til at dække det med for førtidspensionister efter 2003. Men kommunen bruger alle kneb for ikke at udbetale de penge. Bl.a. kender jeg en som fik et mundtligt afslag på servicelovens §100, men da han bad om et skriftligt afslag kunne han lige pludseligt godt få det !

Førtidspensionister på den gamle ordning (før 2003) kan så vidt jeg ved søge kommunen om støtte efter andre regler.
__________________
Når lovgivere får mindre at lovgive om, så udvikler de sig til krontrollanter. - Flemming Leer Jakobsen
Træk vejret - tæl til 10. Tænk selv, det er demokrati - Flemming Leer Jakobsen
FlemmingLeer er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-07-2008, 07:36   #9
Trine
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 11-05 2008
Indlæg: 128
Styrke: 17
Trine er ny på vejen
Maksimal ekstraudgift 259 kr/året

Okay, så fandt jeg ændringen. Troede faktisk at grænsen havde været 800 kr hele tiden, men her tog jeg fejl.

Der står om de nye regler, der trådte i kraft 1.maj 2008:
1. maj 2008 ændres tilskudsgrænserne for medicin. Denne regulering sker normalt 1. januar, men i år har Ministeriet for Sundhed og Forebyggelse valgt ekstraordinært at regulere pr. 1. maj for at finansiere, at vaccinen mod livmoderhalskræft bliver tilskudsberettiget.

http://www.sum.dk/publikationer/medi...008/folder.pdf

Trine
Trine er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 21:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension