K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-08-2009, 23:32   #21
CHNEVIDE
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 17-06 2009
Indlæg: 211
Styrke: 15
CHNEVIDE er ny på vejen
Hejsa.

Jeg er lidt i tvivl om hvor I har disse match fra?? hvor kan jeg se det henne??
På forhånd tak.

MVH Chnevide

P.s eller er det kun når man er godkendt til flex og/eller pension??
CHNEVIDE er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2009, 23:34   #22
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det kunne da godt tyde på der kunne være brug for det!!

Og jo! Jeg kan også læse noget jeg har skrevet for laaaaaang tid siden og tænke,, guuud har JEG skrevet dét...hvor dælen kom dét fra'' og egentlig selv synes det lød både klogt og rigtigt 'og slet ikke som mig' hahahahahahahaha....

Jeg er vist ikke så god til det med at sammenfatte breve, så det må nok blive dig Hejdien.
Men vi kan da lige lade den stå et øjeblik og se om det ville være noget de andre debattanter kunne bruge i praksis.......

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2009, 23:37   #23
Jonatan
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 26-06 2009
Lokation: Sjælland
Indlæg: 43
Styrke: 15
Jonatan er ny på vejen
Hej hejdien.

det lyder som en rigtig god ide, med et standard brev til kommunen, om hvilken match gruppe men er placeret i.

Venlig hilsen Jonatan
__________________
_____________________________________________
Det kræver et ualmindeligt godt helbred at være syg ........
Jonatan er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2009, 02:05   #24
forvired
Hjemmevant på K10
 
forvireds avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-06 2009
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 210
Blog Indlæg: 39
Styrke: 15
forvired er ny på vejen
Taler I om visitation til gruppe eller?

Hvad er match gruppe? Er det i forbindelse med fleksjob, revalidering eller sygedagpenge

I sygedagpengeloven er der tale kun om 3 grupper. Her taler I om matchgruppe 4 og 5. Hvad er det

fra forvired der er helt forvirret.
__________________
What a blessing it would be if we could open and shut our ears as easily as we open and shut our eyes!
- Georg Christoph Lichtenberg
forvired er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2009, 02:12   #25
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
match grupperne kan du læse om i det link jeg har lagt længere oppe

og match 1-5 det er noget kontanthjælpsmodtagere er på

til jer andre
ang brev om at få at vide hvad match man er i så laver jeg et standard i morgen
  Besvar med citat
Gammel 24-08-2009, 07:42   #26
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nu har jeg lige morgen sludret med overboen (på kontanthjælp) og hun vidste sgi heller ikke hvad match er for noget!!

Jeg har straks henvist hende til K10, hehe.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-08-2009, 10:57   #27
Connie
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 09-02 2008
Indlæg: 190
Styrke: 17
Connie er ny på vejen
Det burde da stå i journaludskriftet så det kan læses ved almindelig aktindsigt?

Jeg har ihvertfald hele tiden kunnet læse med, når jeg har fået udskriftet - og jeg har i øvrigt også fået brev fra min kommune, når jeg har rykket matchgruppe. Ihvertfald nu, hvor jeg er nede i de lavere niveauer.

Jeg er pt. match 4-5 - men det har ikke den store betydning for, hvilke tiltag kommunen gør i min sag.

Jeg synes i øvrigt det lyder super med et standardbrev. Det tror jeg rigtig mange ville kunne drage nytte af.
Connie er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2009, 21:32   #28
Heslom
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 25-08 2009
Indlæg: 14
Styrke: 15
Heslom er ny på vejen
Matchkategorier

Jeg er socialrådgiver og arbejder med matchkategorier.

Der er stor forskel på om man tilhører match 1 - 3 eller match 4 - 5. Der er en væsentlig skildren mellem match 3 og 4.

Matchkategorierne er til folk på kontanthjælp, det er en måde at beskrive vurderingen af forholdet til tilbagevenden til arbejdsmarkedet. Hvis man er match 1 - 3 er man tilmeldt www.jobnet.dk og er forpligtet til at indlægge cv og holde det ajour, hvis man er match 4 og 5 er der en bredere vifte af tilbud til folk, hvor man ikke umiddelbart skal hurtigt tilbage på arbejdsmarkedet.

Håber det gav klarhed.
Heslom er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2009, 10:50   #29
mawebbro
Hjemmevant på K10
 
mawebbros avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-03 2009
Lokation: Faxe kommune, vestsjælland
Indlæg: 289
Blog Indlæg: 100
Styrke: 16
mawebbro er ny på vejen
Da jeg læste alle disse indlæg, kom jeg i tanke om at jeg da et eller andet sted i mine papire havde læst match 4, men hvor

Jeg ledte og ledte og fandt endelig 2 sider papir. Disse papire var lavet umiddlebart samme dag som jeg modtog fleksjobbeviset.
Jeg skulle screenes i jobcentret.
Der står kort ridset op: hvem er jeg, hvad bor jeg i, børn mv. så står der hvad jeg har lavet før samt at jeg er match 4...

Hm... ved egentlig ikke lige hvorfor dette skulle laves, for det er jo i bund og grund et meget meget kort resume af min arbejdsevnejournal...

til jer
__________________
Livet er for kort til at vågne op til fortrydelse. Så elsk de mennesker, som behandler dig ordentligt. Glem alt om dem, der ikke gør. Tro på, der er en grund til, alting sker. Hvis du får en chance til, så grib den med begge hænder. Hvis det ændrer dit liv, så lad det. Ingen har sagt, at livet ville være let ♥
mawebbro er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-08-2009, 11:49   #30
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Her er så lige hvad jeg kunne forfatte mig frem til som jeg har læst og læst og læst så er der ikke klage mulighed over match grupper det er sagsbehandlers vurdering hvis nogen ved mere om det så skrive det lige her i tråden så vi kan få rettet det til ...

jeg sætter lige brevene ind her og sender det efterfølgende til web og ser om han kan lægge det på (når han får det bedre ) han har lovet at også lægge jobdagbog skabelon på , skabelon til smerteskema osv ..

Men her er brevet i første omgang

Citat:
Til (sagsbehandleres navn )

Da jeg er blevet gjort opmærksom på at alle borger i kontanthjælps systemet skal matches 1-5 og det ikke er lykkedes mig at finde denne omtalte match i min aktindsigt skal jeg hermed anmode om at jeg hurtigst muligt får tilsendt dokumentation for hvilke match jeg er placeret i .

Dertil vil jeg anmode om at hvis jeg på noget tidspunkt i mit forløb skifter match at jeg oplyses om dette.

Med venlig hilsen
(navn adresse cpr nummer)

Og så lige til dem der ikke har aktindsigt (men som så burde søge det)


Citat:
Da jeg er blevet gjort opmærksom på at alle borger i kontanthjælps systemet skal matches 1-5 skal jeg anmode om at jeg hurtigste muligt får sendt dokumentation for hvilke match jeg er i .

Dertil vil jeg anmode om at hvis jeg på noget tidspunkt i mit forløb skifter match at jeg oplyses om dette .

Med venlig hilsen
(navn adresse og cpr nummer)
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
match pruttenQ34 Spørgsmål ang fleksjob 39 18-03-2012 18:04
match redy Alt det andet 23 16-02-2012 22:52
Match 3 Mario Alt det andet 53 19-01-2011 14:11
match 2 til FP nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 12 23-09-2010 20:34
8 år match 5 - ægtefælle match 4 fratages kontanthjælp zuza Nyt om loven 7 31-03-2009 19:02




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:28.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension