K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-06-2013, 12:13   #941
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Øhh hvorfor vil de nu udrede dig igen igen....

Du var jo blevet udredt....der hvor du fik din hjælp igen...

Men det er måske det årlige visitations eftersyn der skal laves....

Det ser ihvertfald ikke ud til at kommunen ønsker at lave den selv....åbenbart med grunden...at du har klaget mange gange....

Så hvis ikke det er det årlige eftersyn de skal kigge igennem og vurdere ud fra....ja så forstår jeg ikke hvorfor du skal igennem det igen...

Gad vide om de kan finde en der er uvildig i forhold til kommunen...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2013, 13:07   #942
Manden
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 10-09 2012
Indlæg: 1
Styrke: 0
Manden er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Stella Se meddelelser
ja jeg må også sige at jeg er dybt rystet ...nu er Gladsaxe kommune vist en af de værste kommuner her I landet der har været så mange historier derfra...
Ved du hvorfor der er så mange sager fra den kommune? De kan ikke hjælpe de der rent faktisk er syge/invaliderede fordi at der virkelig er mange der udnytter systemet til fulde, uden at have krav på noget. En rystende sandhed.
Manden er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2013, 18:42   #943
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Manden Se meddelelser
Ved du hvorfor der er så mange sager fra den kommune? De kan ikke hjælpe de der rent faktisk er syge/invaliderede fordi at der virkelig er mange der udnytter systemet til fulde, uden at have krav på noget. En rystende sandhed.
Dette ved du hvordan??

Lad os se noget dokumentation på det...for det er jo så nemt at bare slynge noget ud som der måske ikke har hold i virkeligheden...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2013, 18:47   #944
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Manden Se meddelelser
Ved du hvorfor der er så mange sager fra den kommune? De kan ikke hjælpe de der rent faktisk er syge/invaliderede fordi at der virkelig er mange der udnytter systemet til fulde, uden at have krav på noget. En rystende sandhed.
Og alt det er kun noget DU kan gennemskue?? Kommunen ser det slet ikke, og lader det bare ske??

Web, vi får aldrig nogen dokumentation, for den findes kun i hjernen på Manden....

Sidst redigeret af Ninja; 13-06-2013 kl. 19:44. Årsag: Sprogbrug
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2013, 19:40   #945
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Ja Gladsaxe var jo nyhederne Konstant....

Har i min tid også mødt mange som skulle have haft førtidspension fra den kommune som Så har gået i over 10 år før kommunen endelig gav dem pension fordi nu kunne citronen ikke presses mere.....
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2013, 19:40   #946
Birkes-musen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Birkes-musens avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-03 2011
Lokation: Muse-by
Indlæg: 175
Styrke: 14
Birkes-musen er ny på vejen
He he ja, det er sq rigtigt hvad du skriver Helenekr

Det var lige et passende svar til de folk der render rundt i meget små sko
Birkes-musen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-06-2013, 21:27   #947
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af FibroMcs Se meddelelser
Ja Gladsaxe var jo nyhederne Konstant....

Har i min tid også mødt mange som skulle have haft førtidspension fra den kommune som Så har gået i over 10 år før kommunen endelig gav dem pension fordi nu kunne citronen ikke presses mere.....
Sådanne sager har der været i mange kommuner.

Jeg bor f.eks. ikke i Gladsaxe, og var på kh i ca. 13 år før jeg fik fp.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-06-2013, 19:01   #948
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Sådanne sager har der været i mange kommuner.

Jeg bor f.eks. ikke i Gladsaxe, og var på kh i ca. 13 år før jeg fik fp.
Ja de har snydt folk længe...
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2013, 12:19   #949
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs down

(Af Jørgen Lenger: Det er mere end almindeligt fristende for kommunen at udnytte alle systemets muligheder for socialbedrageri over for borgerne.)
Tak Jørgen.
______________________

Gladsaxe Kommune misbrugte sin lægekonsulent til at begå "Socialt bedrageri" mod mig som handicappet person, og sparede derved 2.141.064,85 kroner på at gøre mig mere handicappet end nødvendigt. Kommunen fjernede 75% af min hjælp i 3½ år, da lægekonsulenten brugte sagsbehandlerens urigtige oplysninger om mig!

http://www.benny-g.dk/laegekonsulent.htm

Specialgruppen
(sagsbehandler)

Vedr.: Benny Gerhard, cpr.nr. xxxxxx-xxxx

Lægelige sagsakter d.d. gennemgået i forbindelse med vurdering af berettigelse af hjælpeordning i henhold til servicelovens §77. Særlig ønskes vurderet om der er et lægefagligt pleje-/overvågningsbehov. Der foreligger til sagens belysning:

1. Statusattest ved egen læge af 19.04.2000

Klienten er en 55 årig mand, der efter en færdselsulykke i 1983 er delvis lammet, diagnosen er tetraplegia spastica (delvis spastisk lammelse af alle 4 ekstremiteter). Klienten modtager højeste førtidspension samt plejetillæg.

I den nyindhentede statusbedømmelse beskrives, at klienten har en dårlig gribefunktion på grund af sammentrækning af senerne i hænderne og manglende mulighed for at klare sin personlige hygiejne. Klienten behandles med skinnefiksaktion om natten for at bedre kon-trakturdannelsen, og egen læge advokerer for, at der er behov for overvågning konstant fra hjælpeperson undtagen i en 6 timers periode om aftenen.

CITAT - LÆGEKONSULENT: Sagsbehandler i specialgruppen for handicappede har i journalføringen beskrevet at klienten har stor interesse for cykling på normal cykel, som han mestrer at køre på over lange stræk.
Klienten beskrives herudover mobil med rollator for transport indendørs som udendørs.
Klienten anvender dog manuel kørestol, specielt når han skal færdes på ukendte steder.
Sagsbehandler beskriver, at klienten har behov for hjælp til at tørre sig efter afføring.

Det er lægekonsulentens vurdering er der er en klar diskrepans i vurderingen som beskre-
vet af sin egen læge, og i den vurdering der er foretaget af sagsbehandler i specialgruppen for handicappede. Såfremt det (af sagsbehandler) beskrevne funktionsniveau er korrekt, må det antages, at klienten ikke er berettiget til den søgte hjælpeordning.
Det er lægekonsulentens vurdering at klienten yderligere kan kompenseres med et nødkald, som Han dog ikke har ønsket.

Umiddelbart skønnes det ikke relevant, at indhente yderlige lægelige oplysninger. Egen læge oplyser kun sjældent, at have set klienten i konsultationen, og klienten har ikke yderligere lægelige kontakter, idet han har frabedt sig Rigshospitalets afd. for spastisk lammelses medvirken fremover.

Det er således lægekonsulent i almen medicins vurdering at klientens helbredstilstand efter det beskrevne er af en sådan art, at han ikke falder ind under den ansøgte ordning. CITAT SLUT:

Med venlig hilsen

Claus Bjerregaard
Specialkonsulent i almen medicin
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-08-2013, 15:20   #950
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs down

SÅ KOMMER GLADSAXE KOMMUNE MED ØKONOMI-ØKSEN!

Den 20.08.2008 bad Gladsaxe Kommune om, at igangsætte en INKASSOSAG mod mig for afvikling af gæld fra byretsdommen mod kommunens lægekonsulent, som jeg tabte. (se Domstole)

Nu 5 år senere hvor jeg er overgået til folkepension, kommer regningskravet så tilbage endnu engang. Hvorfor skal jeg betale Gladsaxe Kommune for at ødelægge mit liv?

http://www.benny-g.dk/gladsaxe_kommune.htm

http://www.benny-g.dk/Domstole.htm
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:35.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension