K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-04-2010, 15:43   #631
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Hejsa Benny, Har du mulighed for også at ligge det her på din hjemmeside? Vil selvfølgelig gerne være din FB-ven men kan se du også har en del "rigtige" venner på den profil. Desuden tror jeg det ville være administrativt krævende for dig, hvis vi alle 10.000 herinde skulle meldes til din profil.
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-04-2010, 13:33   #632
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Benny Gerhard Rets- og Socialudvalgets HØRING om social retssikkerhed 21.04.2010.

Vi var flere der bemærkede at Ombudsmand Hans Gammetoft-Hansen sad og blundede med sænket hovede.

Men var helt ovenpå da han skulle kommentere citat: Ombudsmanden har, på samme måde som Datatilsynet, ikke nogen lægefaglig viden, og jeg kan derfor heller ikke kontrollere om de lægefaglige oplysninger i din sag er urigtige eller vildledende. Jeg har heller ikke mulighed for at kontrollere vurderingen af dit funktionsniveau på en anden og bedre måde end kommunens sagsbehandler i handicapafsnittet der beskæftiger sig med dette i det daglige.

Jeg kan ikke få blokeret urigtige data på kommunen!

DATATILSYNET: Afslag på blokering af urigtige oplysninger. Citat: Tilsynet har derfor ikke taget stilling til, hvorvidt vurderingen i lægekonsulentudtalelsen er rigtig eller urigtig, herunder om lægekonsulenten har haft belæg for at foretage de omhandlende fortolkninger af Deres helbredstilstand.

Dette bekræfter hvor vide følger det har, at lægekonsulenter ikke kan drages til ansvar for lægeforseelser!
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2010, 09:41   #633
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
SÅ ER DER POST FRA FOGEDRETTEN, MEN DET ÅBNES FØRST EFTER WEEKENDEN!

Citat: Fogedretten vil gøre udlæg i mit hus, jeg har indrettet til mit handicap!
Jeg har overfor fogedretten dokumenteret et millionbeløb der blev indsat på min lønkonto, og som via min bankrådgiver i banken blev flyttet til en separat konto, da han var bekendt med, at der var tale om et "erstatningsbeløb".

For disse penge jeg købt mig et hus for. Det må der ej gøres udlæg i, da det er købt for min ulykkeserstatning! citat slut:

http://www.benny-g.dk/index.htm
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2010, 15:05   #634
Hammershus
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2006
Indlæg: 98
Styrke: 19
Hammershus er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Benny Gerhard Se meddelelser
SÅ ER DER POST FRA FOGEDRETTEN, MEN DET ÅBNES FØRST EFTER WEEKENDEN!

Citat: Fogedretten vil gøre udlæg i mit hus, jeg har indrettet til mit handicap!
Jeg har overfor fogedretten dokumenteret et millionbeløb der blev indsat på min lønkonto, og som via min bankrådgiver i banken blev flyttet til en separat konto, da han var bekendt med, at der var tale om et "erstatningsbeløb".

For disse penge jeg købt mig et hus for. Det må der ej gøres udlæg i, da det er købt for min ulykkeserstatning! citat slut:

http://www.benny-g.dk/index.htm
Da jeg for et par år siden skulle have en erstatning udbetalt, fik jeg at vide fra både forsikringen og banken, at den kreditorbeskyttede konto skulle oprettes FØR udbetalingen, så pengene kunne gå direkte ind på den.
Hvis pengene først havde været inde omkring min lønkonto for derefter at blive flyttet over på den nye konto, ville pengene ikke længere være kreditorbeskyttet, fordi der så ville være sket en sammenblanding med andre ikke-kreditorbeskyttede penge.
Hammershus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2010, 15:35   #635
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
....hmmm, det må da kunne dokumenteres hvor meget der er gået ind på lønkontoen (erstatningen), og at samme beløb så bare rykkes over på den kreditorbeskyttede konto.
Det kan der vel ikke blive problemer med, da der er ikke er nogen sammenblanding.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2010, 16:53   #636
Hammershus
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2006
Indlæg: 98
Styrke: 19
Hammershus er ny på vejen
helenekr, der er altså noget om det. Jeg faldt lige over dette her:


"Hvor galt det kan gå fremgår af en kendelse fra Østre Landsret fra 2001, hvor der skete det, at en skadelidt modtog en erstatning på kr. 51.554,00 a`conto og indsatte dem på en eksisterende konto, hvor der var et indestående på kr. 117.000,00. Efter cirka 8 dage blev der oprettet en særlig konto, hvortil der overførtes kr. 50.000,00 fra den eksisterende bankkonto.

Herefter modtog skadelidte yderligere kr. 50.248,00 fra forsikringsselskabet, der blev indsat på den nye konto. Skadelidte havde en lang række kreditorer, og sagen endte i fogedretten med påstand fra kreditorerne om, at beløbene ikke var behørigt adskilt.

Landsretten nåede frem til, at det første beløb var blevet sammenblandet med skadelidtes øvrige midler, og derfor blev det første beløb ikke anset for et kreditorbeskyttet beløb, da det blev indsat på den særlige konto. Det andet beløb der blev udbetalt, nemlig kr. 50.248,00 blev indsat på den nye kreditorbeskyttede konto. Da der imidlertid henstod ikke-kreditorbeskyttede beløb, nemlig de kr. 50.000,00, på denne konto blev beløb nummer to anset for sammenblandet med ikke beskyttede midler, hvorfor det yderligere udbetalte erstatningsbeløb heller ikke var omfattet af udlægsfritagelsen."
Hammershus er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2010, 17:58   #637
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
....hmmm, det må da kunne dokumenteres hvor meget der er gået ind på lønkontoen (erstatningen), og at samme beløb så bare rykkes over på den kreditorbeskyttede konto.
Det kan der vel ikke blive problemer med, da der er ikke er nogen sammenblanding.
Det var min bankrådgiver der var opmærksom på, at erstatningsbeløbet skulle indsættes på separat konto, og meddelte mig den nye konto!
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2010, 17:30   #638
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
10. marts 2010

Socialminister Benedikte Kiær har bedt mig takke for din e-mail, som hun modtog den 2. februar 2010. Du vil modtage svar.

Med venlig hilsen

Julie Mølgaard Thaysen
Ministersekretariatet
________________________________________________

Ministeren, Holmens Kanal 22, 1060 København K
Tlf. 3392 9300, Fax. 3393 2518, E-mail [email protected]
J.nr. 2010-1789


Kære Benny Gerhard

Tak for din henvendelse af 2. februar 2010, hvor du gør opmærksom på din sag med Gladsaxe Kommune og efterspørger erstatning.

Jeg har forståelse for din frustration, men jeg har ikke mulighed for at afgøre din konkrete sag med Gladsaxe Kommune. Jeg kan heller ikke træffe afgørelse i erstatningssagen, idet denne type sager hører under domstolene.

For så vidt angår dine øvrige bemærkninger om din sag, herunder sagsbehandlingen i kommunen og ligeledes for behandlingen i Det Sociale Nævn, henvises til tidligere besvarelser. Herunder seneste besvarelse af 14. december 2009 samt af 28. maj 2009 på dine henvendelser af 15. og 28. januar samt 13. marts 2009, hvori det blandt andet oplystes, at ministeriet ikke kan pålægge kommunen at træffe en bestemt afgørelse i din konkrete sag.


Med venlig hilsen

Benedikte Kiær

Kan man heller ikke pålægge kommunerne, at holde sig til lægeerklæringer, og ikke mindst til sandheden?
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2010, 17:34   #639
superhoax
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 13-06 2008
Lokation: København
Indlæg: 472
Styrke: 16
superhoax er ny på vejen
Hejsa Benny, håber det går ok efter at weekend-en er overstået. Jeg må tilstå, at jeg er nysgerrig i forhold til din sag; men man bestemmer jo heldigvis selv, hvad man ønsker at dele med andre - og hvornår. Ville bare give udtryk for at vi nok er mange der følge din sag med interesse gru og med håb om mirakler.

Og ja jeg ville da lyve, hvis ikke det også får mig til at ranke ryggen en gang imellem - når han kan klare det!, så virker mine egne uoverskuelige problemer straks mere overskuelige.

I hvert fald håber jeg at du får kæmpet dig igennem dagen (i personlige venners lag)

Hilsen SuperHoax
superhoax er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2010, 17:44   #640
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
desværre et typisk svar fra FR BK

sender dig masser af tanker og -for dagen i dag.
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:39.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension