K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 31-10-2008, 20:16   #321
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
jamen, hvis de ikke går ind i enkeltsager, så må de vel gå ind og se på det hvis vi alle skriver til dem, i fællesskab om kommunernes smøl, kassetænkeri og ligegyldighed overfor deres borgere..
har du prøvet at sende en mail til kontant programmet på tv? de har jo for nylig haft noget oppe omkring piskesmældsramte .. måske de kan være til gavn for din sag..
eller qtv på kanal 4..
jeg håber hver gang at jeg ser dine nye indlæg, at du denne gang skriver, at nu er de gået til indrømmelse og givet dig en værdig behandling.
har kommunene forestillet sig at du kan leve som hjemløs på bænken, og få handicaphjælp i busskuret eller hvad? som jeg forstår det har du jo hjælpere hos dig for at klare dig igennem dagen.

det er sku ligefør, vi må hjælpe dig med at flytte seng, tv og andet habbengut ind på rådhuset i forhallen. så kan du sige de har taget dit hus, så nu tager du deres..

jeg er lige chokeret hver gang jeg tænker over din situation..
sender masser af tanker
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-11-2008, 10:10   #322
Maj-Britt
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-12 2006
Lokation: Tåstrup
Alder: 66
Indlæg: 1.040
Styrke: 19
Maj-Britt er ny på vejen
Som tilhænger af civil ulydighed er jeg klart med på at rykke Benny ind på rådhuset med alt habengut. Inden da er der ringet til DR og TV2, EB, BT og hvad ved jeg.
Maj-Britt er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2008, 13:33   #323
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
DETTE BREV VIL BLIVE VEDLAGT SOM ET VIGTIGT BILAG VED DEPUTATIONSMØDET DEN 6. NOVEMBER PÅ CHRISTIANSBORG

Søborg d. 26.06.2006

Den Særlige Klageret
Prins Jørgens Gård 13
1216 København K.


Østre Landsret sag: 7. afd. nr. B-759-05: Benny Gerhard mod Gladsaxe Kommune

Er landsrettens dommere inhabile, - eller er de uvidende om sociale rettigheder og love?

Landsrettens dommere har ingen kompetence til på forhånd, at dømme en handicappet person der i årevis har kæmpet en uretfærdig kamp – om retten til – et normalt liv, som værende en ”ubestridt kontroversiel” person, i hvis sag de skal tage stilling og afgøre en dom – Dommere skal være upartiske!

Nedenstående oplysninger i pkt. 1, er - ledende oplysninger - vedrørende Gladsaxe Kommunes holdning til mig som person. Kommunen kan ikke lide mig fordi jeg kræver min ret. – Det giver dog ikke landsrettens dommere ret til på nogen måde, at bruge kommunens holdninger imod mig ved bedømmelse i min sag mod netop kommunen!

”Ledende oplysninger - der bliver refereret til, undergraver dommernes upartiskhed”!

Gladsaxe Kommunes vidne Anna Skjoldan Petersen der er souschef hos sagsøgte, udtaler at...

1. Sagsøgeren var nok en af de sidste, der blev visiteret... Dette hang sammen med, at han var en kontroversiel person i kommunen. På tidspunktet for visitationen var man mindre konfliktsky overfor ham end tidligere, og man havde fået en mere systematisk tilgang til tildeling af hjælp. (dommen side 31)

Gladsaxe Kommunes Lene Larsen der er stedfortræder hos sagsøgte, udtaler, at...

2. Sagsøgte (Lene Larsen) var opmærksom på, at sagsøgeren skulle have hjælp til at komme op på og ned af cyklen, og at han ikke kunne gå uden ledsager.

3. Det er hendes opfattelse, at oplysningerne om sagsøgerens mobilitet, er uheldigt formuleret i kommunens afgørelse af 5. oktober 2000.

4. Hun kan ikke huske, hvilke oplysninger om sagsøgerens mobilitet der blev givet til sagsøgtes lægekonsulent. (dommen side 31)

Gladsaxe Kommunes lægekonsulent Claus Bjerregaard udtaler at...

5. Det er lægekonsulentens vurdering, at der er en klar diskrepans i vurderingen som beskrevet af egen læge og i den vurdering der foretaget af sagsbehandler i specialgruppen for handicappede. Såfremt det (af sagsbehandler) beskrevne funktionsniveau er korrekt, må det antages at klienten ikke er berettiget til den søgte hjælpeordning.

6. Det er lægekonsulentens vurdering, at klienten kan kompenseres med et nødkald.

7. Det er således lægekonsulent i almen medicinsk vurdering, at klientens helbredstilstand er af en sådan art, at han ikke falder ind under den søgte ordning? (dommen side 7)

Landsrettens begrundelse og resultat:

Efter bevisførelsen, herunder oplysningerne i skrivelsen af 16. maj 2000 fra Amternes specialkonsulentordning for bevægelseshandicappede til sagsøgte og den af vidnet Lene Larsen afgivne forklaring, må retten – uanset speciallægekonsulent Claus Bjerregaards udtalelse af 11. maj 2000 og formuleringen af sagsøgtes afgørelse af 5. oktober 2000 – lægge til grund, at sagsøgte var bekendt med det reelle omfang af begrænsningerne i sagsøgerens mobilitet, og traf afgørelsen af 13. oktober 2000 under hensyn til dette.

Mit svar:
Det er uacceptabelt at dommerne tilgodeser, at sagsøgte var bekendt med mine begrænsninger og mobilitet, når det er lægekonsulentens udtalelser der er blevet brugt – ud fra forkerte oplysninger fra sagsbehandler.

Mit svar:
Til pkt. 2 – 3 – 4. Sagsbehandleren sagde i retten at oplysninger var uheldigt formuleret. Med den udtalelse er det da underligt at jeg ikke kan få dem rettet ved min henvendelse til sagsbehandler, socialdirektør og borgmester?

Mit svar:
Til pkt. 5 – 6 –7. Uanset sagsbehandlerens usande oplysninger, - er det lægekonsulentens primære og eneste opgave, at oversætte min læges faktuelle journaloplysninger – til letforståeligt dansk, for sagsbehandleren. Han har ikke kompetence til at udtale sig om hvad jeg er berettiget til.
I denne sag begår han en kriminel handling, ved at tilsidesætte faktuelle lægeoplysninger, til fordel for afvigende oplysninger fra en sagsbehandler.

”Lægekonsulenters opgave i sociale sager, fremgår i pjece udsendt af Socialministeriet”.

Retten lægger endvidere til grund, at sagsøgte har oplyst sagen fyldestgørende og har foretaget en samlet, konkret vurdering af sagsøgerens behov.

Der findes ikke grundlag for, at tilsidesætte det af sagsøgte udøvede skøn vedrørende omfanget af den bevilgede hjælp.

Mit svar:
Det som retten her betegner som fyldestgørende oplysninger, og omfanget af bevilget hjælp. Det er lavet af visitator for hjemmeplejen, hvor det var kommunens altoverskyggende formål, at (som gjort) ved ulovligt brug af lægekonsulent at få mig hensat som passiv pensionist.


Det er så blevet ændret ved Det Sociale Nævns dom af 25.05.2005, og som er grundlaget for mit rejste erstatningskrav.

Servicelovens § 77 tilsigter, at en handicappet person kan leve et normalt og aktivt liv på tværs af et handicap. Jeg har siden tilskadekomsten i 1983, opfyldt alle betingelserne for denne hjælpeordning.

Jeg anklagerne dommerne for, at…

· bruge – ledende oplysninger – fra sagsøgtes vidne og efterfølgende at gøre brug af disse i dommen til ”udokumenteret”, at ”stemple” mig som værende ”kontroversiel”.

· acceptere det kriminelle i min sag, nemlig lægekonsulentens tilsidesættelse af retlige faktuelle journaloplysninger, fra egen læge.

· begå ”mened” ved, at tilsidesætte ulovlige fakta som, ”må retten – uanset speciallæge-konsulent Claus Bjerregaards udtalelse af 11. maj 2000 og formuleringen af sagsøgtes afgørelse af 5.oktober 2000 – lægge til grund”.

· være inhabile i min sag, ”når de vælger at se bort fra bevismaterialet for, at jeg mistede den for mig som handicappet nødvendige fysiske hjælp i 3 år”.

· forbigå officialprincippet, d.v.s. den omvendte bevisbyrde. Det er kommunens pligt, at dokumentere at jeg ikke bliver ringere stillet ved fratagelsen af 75% af min tidligere hjælp samt, at dokumentere hvordan jeg kan fungere sikkert i hverdagen når jeg fysisk er 100% invalid, og mangler en brugbar håndfunktion. Det har intet med timetildeling, at gøre.

Med dette udfald af dommen i Østre Landsret og, at jeg dermed som følge heraf ikke opnår at få udbetalt nogen erstatning for gennemgåede fysiske og psykiske gener, og differencen for den mistede hjælp i 3 år der ændrede min status fra ”kørestolsbruger til kørestolsbunden”, - mister jeg om nogle få måneder mit hus, og dermed grundlaget for en fremtid som handicappet. (vedlagt kopi fra Bank af 13.juni 2006)

Jeg har ikke økonomi eller tid til en ankesag, inden jeg mister min bolig.

Jeg håber med denne redegørelse, at få dommen omstødt eller at jeg hurtigt får en ny retssag!

Jeg håber samtidig på, at jeg tilligemed får tildelt – ”fri proces”.

Vedlagt kopi af: Østre Landsrets Dombog af 2.juni 2006.
” ” ” Brev af 21.06.2006 til Socialministeren og Justitsministeren.
” ” ” E-mail af 13 juni 2006 fra Danske Bank.
” ” ” Brev af 25.06.2006 til Borgmester Karin Søjberg Holst, Gladsaxe Kommune.

PS. Oplysninger findes på min hjemmeside: www.Benny-G.dk

Venlig hilsen

Benny Gerhard
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)

Sidst redigeret af Benny Gerhard; 02-11-2008 kl. 13:37.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-11-2008, 14:12   #324
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Benny, er du på facebook ... Jeg kender ikke til det, men jeg er vildt bekymret over din situation .... ville det være en hjælp, hvis man prøvede at lave en indsamling eller noget a la det som har været fremme i fjernsynet, hvor mennesker har oprettet en profil og så samler penge ind til syge venner, pårørende osv.

Jeg tror nemlig ikke der er nogen i det rådne system som vil hjælpe dig

(Ku' godt have brugt en stortudende smiley)

En masse , selvom du mere har brug for en stor fed check!!!!!
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2008, 10:03   #325
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Hyanna Se meddelelser
Benny, er du på facebook ... Jeg kender ikke til det, men jeg er vildt bekymret over din situation .... ville det være en hjælp, hvis man prøvede at lave en indsamling eller noget a la det som har været fremme i fjernsynet, hvor mennesker har oprettet en profil og så samler penge ind til syge venner, pårørende osv.

Jeg tror nemlig ikke der er nogen i det rådne system som vil hjælpe dig

(Ku' godt have brugt en stortudende smiley)

En masse , selvom du mere har brug for en stor fed check!!!!!
Jeg er ikke på Facebook, men Lena Michelsen har startet debat der, og lagt mit link. Jeg orker ikke at debattere flere steder.

Undskyld min reaktion, men det skal aldrig lykkes for Gladsaxe Kommune at nedgøre mig til at sidde og tigge for at overleve, på grund af de "løgne" kommunen har påført min sag. Det ville være et endnu større nederlag for mig!

Du får nok ret i, at ingen i det "rådne system" vil hjælpe mig. Men tro mig, de bliver i hvert fald klogere!

Benny G
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-11-2008, 10:59   #326
Hyanna
Skal snart betale husleje på K10
 
Hyannas avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-09 2008
Lokation: Odsherred
Indlæg: 885
Blog Indlæg: 2
Styrke: 17
Hyanna er ved at flytte ind på K10Hyanna er ved at flytte ind på K10
Du har ikke grund til at undskylde noget som helst, Benny .... Kender godt den følelse ..... Jeg kender dig jo ikke på et personligt plan, så det skulle da op og vende, så det blev afklaret, hvad dit standpunkt er

Viper tjekkede sq da også lørdagens lottokupon en ekstra gang
som sædvanlig en nitte.
Skulle iøvrigt hilse fra ham.

Men er du frisk på en lille rask demonstration a la den der er blevet foreslået, er jeg jeg een af dem der kommer stormende.

Du kæmper så hårdt Benny og er oppe mod et umenneskeligt system ... Et system som består af mennesker? .... Eller?

Nogen gange spekulerer jeg sq seriøst over om kommuner er befolket af aliens i menneskeham, for hvor er den menneskelige egenskab, der kan indrømme at man har fejlet, rette fejlen og sige undskyld samt kompensere den andens tab

Du får lige et sæt menneskelige til. Hyanna
__________________
Den der har magten og agten, får også retten på sin side. Martin Andersen Nexø

Når elefanter slås går det ud over græsset Afrikansk ordsprog.

Sidst redigeret af Hyanna; 03-11-2008 kl. 11:01.
Hyanna er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2008, 12:57   #327
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
benny, så lige tilfældigvis tv2 øst -set og sket og der var, synes jeg, en sag tilsvarende din.

En ung mand, ramt af muskelsvind, 21 år og som nu ønskede at komme ud i egen bolig og således havde brug for hjælp 24 timer i døgnet MEN -og nu kommer det "morsomme" -kan du gætte hvad Gladsaxe kommune afslog at hjælpe med?

Jep, kun 16 timers daglig hjælp tords behov for 24 timer.

Så også at afdelingsleder Kynau udtalte sig og hvilken arrogangt heks, beklager udtrykket men hun kan da ikke betegnes som andet.
Tvivler iøvrigt stærkt på at hun har nogen som helst anelse om hvordan det er at være handicappet!
Tvivler da også stærkt på at hun har familie for så siger jeg da stakkels dem med den manglende empati hun lægger for dagen

Det korte af det lange er, den unge mand har også indgivet klage over deres udtalelser/afslag og så var det jeg tænkte: måske var det en ide at slå jer sammen, hvis du magter det?
Måske skulle vi alle prøve at kontakte tv2 øst og henvise til din sag?(tilgiv, kan ikke huske om du har prøvet)
Det ville måske give journalisten blod på tanden til at undersøge hva f.... der foregår i den kommune

PS: Kan ikke få lov til at lægge linket ind endnu men skal nok lægge det ind så snart det er muligt

__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2008, 13:00   #328
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Og jeg har skrevet en mail til borgmesteren , men skal lige tjekke for stavefejl osv , og så sender jeg den, sender den også til tv2 øst og sætter den ind her selvfølgelig
  Besvar med citat
Gammel 04-11-2008, 13:02   #329
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
YES -hejdien og du kan tro jeg følger trop når du lægger den herind
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-11-2008, 14:08   #330
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Elinor "KYHNISK" Kyhnauv Gladsaxe Kommune


TV" Lorry den 23.10.2008 Kl. 19,30


http://www.tv2regionerne.dk/reg2005/?r=5

PS: Skift datoen oppe til højre til d. 23.10.2008 Kl. 19,30


Titlen kl. 19,30 - Bliv hjemme hos far - altid (02:38)

Vi begynder med historien om Rasmus Broberg her. Han er 21 år gammel og har - ligesom andre unge - et ønske om at bo for sig selv. Men Rasmus lider af muskelsvind og har derfor brug for hjælp 24 timer i døgnet. Gladsaxe kommune vil kun bevilge 16 timers hjælp - derfor må Rasmus blive boende hjemme og få hjælp af familien


www.Benny-G.dk
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 18:16.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension