K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-10-2008, 12:37   #311
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
JEG HAR MODTAGET SVAR FRA OMBUDSMANDEN

Citat:
FOLKETINGETS OMBUDSMAND 24. OKT. 2008

Klage over at Velfærdsministeret ikke vil besvare yderligere henvendelser

Jeg har modtaget din e-mail af 7. oktober med bilag og din opfølgende e-mail af 10. oktober 2008.

Jeg forstår på din henvendelse at du er utilfreds med at Velfærdsministeriet i et brev af 10. januar 2008 har meddelt dig at ministeriet ikke vil besvare yderligere henvendelser fra dig om lægekonsulenter. I din henvendelse beder du mig også oplyse hvor i lovgivningen det står, at de kommunale er fritaget fra at stå til ansvar i henhold til deres "lægeløfte".

Det fremgår af ministeriets brev af 10. januar 2008 at ministeriet allerede i et brev af 7. juni 2007 har besvaret en henvendelse fra dig om lægekonsulenters rolle. Ministeriet har således to gange besvaret henvendelser fra dig om lægekonsulenters rolle.

Før jeg tager stilling til om jeg kan hjælpe dig med sagen, beder jeg dig om at sende mig en kopi af velfærdsministeriets brev til dig af 7. juni 2007 og en kopi af bilaget til ministeriets svar af 10. januar 2008. Jeg beder dig også om at sende eventuelle andre bilag som du mener har betydning for sagen.

Hvis jeg ikke modtager materialet inden 4 uger, foretager jeg mig ikke mere i sagen.

Med venlig hilsen

Jens Møller
Direktør
Bliver snart besvaret!

www.Benny-G.dk
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2008, 19:54   #312
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
JEG HAR MODTAGET SVAR FRA OMBUDSMANDEN

Citat:
FOLKETINGETS OMBUDSMAND 24. OKT. 2008

Manglende besvarelse fra Gladsaxe Kommune

Jeg har modtaget din e-mail af 7. oktober med bilag.

Jeg forstår på din henvendelse at du er utilfreds med at du endnu ikke har modtaget svar fra borgmesteren i Gladsaxe Kommune på dine henvendelser af 4. august 2008 og 25. august 2008.

Jeg har sendt en kopi af din e-mail af 7. oktober med bilag videre til borgmesteren i Gladsaxe Kommune som en anmodning fra dig om at sagen fremskyndes.
Samtidig har jeg meddelt borgmesteren at jeg går ud fra at Gladsaxe Kommune - medmindre sagen er tæt på at blive afsluttet - vil oplyse dig om hvor langt sagen er kommet, og så vidt muligt om hvornår den kan ventes afsluttet.

På det foranliggende grundlag foretager jeg mig ikke videre.

Med venlig hilsen

Jens Møller
Direktør
Det svar duer ikke. Så han får flere faktuelle lægedokumenter, og Det Sociale Nævns afgørelse fremsendt m.m.

Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-10-2008, 00:32   #313
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Jo, Benny, den er god. Tålmod, endelig.
Han ber om en orientering, det er ganske godt.
Du skal lige væbne dig med tålmod, meget vigtig.
Ombudsmanden forvendter SVAR af kommunen(Borgmesteren).
Såfremt du ikke har hørt noget ca midt i nov, ringer du ind til Ombudsmandens kontor og forhører dig om sagens gang. Der er i din henvendelse et navn på en fuldmægtig, Ham/hende ringer du til.
vh popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-10-2008, 19:52   #314
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
DER SKER HELE TIDEN NYE TING, OG SÅ MÅ DER HANDLES

Citat:
Søborg d. 28.10.2008

Gladsaxe Kommune
Social- og Sundhedsforvaltningen
Rådhuset
2860 Søborg.


Kære Elinor Kyhnauv

Jeg har fra SKAT modtaget – Rykker og restanceopgørelse, opgjort pr. 3/10-2008

Jeg ved ikke hvorfor denne rykker først kommer nu for perioden – 01.01.2008 – 31.01.2008, hvis den skulle være afvist af Danske Bank, der ikke har noget registreret?

Der kunne være sparet renteudgift!

Beløbet er på 48.515,00 kroner som vedlagt i original (jeg har kopi). Send mig venligst snarest dokumentation for indbetaling eller overfør pengene til erhvervskonto.

Jeg skal dog bede om, at gælden bliver indfriet hurtigst muligt, og inden gælden bliver indfriet af pantefoged som beskrevet.

En kopi af dette brev vedlægges mit brev til SKAT.

Venlig hilsen

Benny Gerhard
MIT SVAR TIL SKAT

Citat:
Søborg d. 28.10.2008

SKAT
Betalingscentret
Damstrædet 2
6950 Ringkøbing.


Vedr: Rykker og restanceopgørelse, opgjort pr. 3/10-2008

Jeg har vedlagt brev af 28.10.2008 til Afdelingsleder Elinor Kyhnauw Gladsaxe Kommune, da det er kommunen der afholder betaling af løn og skat til mine handicaphjælpere.

Jeg er handicappet, og er på grundlag af dette bevilget hjælp døgnet rundt.

Jeg administrerer som ”handicappet” et ”enkeltmandsfirma”, vedrørende udbetalingen til de benyttede handicaphjælpere, og er ellers en almindelig person uden nogen erhvervsmæssig tilknytning.

En eventuel fogedsag hos mig, vil således blive en fogedsag mod privat ejendom, eller ”handicapbil”.

Vedlagt kopi af Rykker af 3/10-2008.


Venlig hilsen

Benny Gerhard
Mvh. www.Benny-G.dk
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-10-2008, 19:27   #315
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
BESVARET MAIL FRA JUSTITSMINISTERIET


Citat:
Mail af 1.oktober 2008 fra Johannes Martin Fenger

Civil- og Politiafdelingen Dato: 1. oktober 2008 Kontor: Civilkontoret Sagsbeh: Ann Rask Vang Sagsnr.: 2006-944-0097 Dok.: ARV40123 Slotsholmsgade 10 1216 København K. Telefon 7226 8400 Telefax 3393 3510 www.justitsministeriet.dk [email protected]

Ved en række e-mails, senest ved e-mail af 22. september 2008, har De på ny rettet henvendelse til Justitsministeriet vedrørende bl.a. en retssag, som De har ført mod Gladsaxe Kommune.

De nævnte e-mails er sendt til flere ministerier, herunder Velfærdsministeriet, og flere folketingsmedlemmer. Justitsministeriet har derfor forstået deres e-mails således, at de alene er sendt til Justitsministeriet til orientering. Justitsministeriet foretager sig på den baggrund ikke mere i anledning af Deres nævnte e-mails.

Justitsministeriet kan dog henvise til ministeriets tidligere breve til Dem, hvor ministeriet besvarede lignende henvendelser fra Dem. Ministeriet oplyste i den forbindelse bl.a., at ministeriet af principielle grunde ikke kan udtale sig om sager, der er eller har været under behandling ved domstolene.

Med venlig hilsen

Johannes Martin Fenger
Denne mail bedes videresendt til Justitsminister Brian Mikkelsen

Citat:
Mit svar til Justitsministeriet:

Nej, det er ikke forstået: Min mail er ikke blot sendt rundt ministerier og folketingsmedlemmer for orienteringens skyld!

Det er et (snart sidste) forsøg på at forklare, at vi borgerne bliver "røvrendt" vedrørende social sikkerhed og retssikkerhed.

Justitsministeren bedes svare på mit spørgsmål, om det er acceptabelt og "lovligt", at landsdommerne undlader at bruge bevismateriale i form af fremlagt "lægedokumentation", i en social sag om ulovligt "frataget" hjælp til mig som 100% invalid, om hjælp efter servicelovens § 77,
der i dag hedder § 96?

Det var således i en erstatningssag mod kommunen, at landsdommerne behændigt "undgik" mit bevismateriale?

Er baggrunden for at landsdommerne "ignorerer" brug af lægedokumentation som bevismateriale i sociale sager den, at der foreligger Karen Jespersens og Lægeforeningens opfindelse af Fælleserklæringen i 1998 hvoraf det fremgår, at læger der fungerer som lægekonsulenter i kommunerne, er "ansvarsfrie" og ikke skal stå til ansvar i henhold til deres aflagte og bindende "lægeløfte", ved udførelsen af lægegerning?

PS: Jeg afventer et snarligt svar fra Justitsministeren?

Venlig hilsen

Benny Gerhard
PS: JEG AFVENTER EN GANG GYLLE. ALLE SAGER ER JO "ENKELTSAGER", OG MINISTRE GRIBER IKKE IND IALLE ENKELTSAGERNE!

www.Benny-G.dk
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2008, 13:07   #316
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs down

Det bli'r en > "kold" - "kold" < vinter i Gladsaxe Kommune


Så bliver der snart lukket for gassen i mit hus.

Den "kriminelle" BORGMESTERS mislykkede forsøg på ved "magtmisbrug" og udnyttelse af lægekonsulent, at "lyve" mig ud af mit handicap lykkedes ikke, jeg blev bare endnu mere handicappet!

Samtidig blev "magtmisbruget", min økonomiske "RUIN".


http://www.benny-g.dk/

http://www.benny-g.dk/gladsaxe_kommune.htm

Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2008, 14:00   #317
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Benny Benny Benny...

Man sidder som sædvanligt i din sag og aner ikke sine levende råd om hvad man skal sige eller gøre ....

Selv ord som hold ud lyder efterhånden lidt hult når man tænker over hvor svært det kan være for os andre at holde ud engang imellem og hvor lidt vi faktisk kæmper i forhold til dig ...

Men alligevel hold ud ....

Hvad skal der ske nu ?
Hvad gør du når de lukker for din gas ?
Hvad siger dine omgivelser til alt det her, er der mulighed for at din familie kan hjælpe dig ?
Hvad med dit hus ?
og hvad har kommunen sagt at du skal gøre når du får lukket for gassen og dit hus bliver solgt ?
får du overhovedet nogen hjælp ?
hvor lang tid kan du blive i dit hus ?


Jeg syntes fandeme at det er så strengt og ikke mindst det at din borgmester ikke gør noget , det er kommunen der har bragt dig i den situation du er i og de burde SPRINGEtil for at få ud redt deres eget rod...

Man aner ikke hvad man skal gøre eller sige og der er ikke meget at råde dig til for du har formået at gøre og kontakte alle dem selv som man kan komme i tanke om....

det eneste jeg lige pt kan komme på er at vi hver især skriver til din borgmester overdynger hende med breve om hvor latterlig en kommune det er og også alle sammen sender et brev til ombudsmanden om hans manglende indgriben ...

Jeg ved ikke med andre , men jeg vil gøre det og er startet , skal nok sætte det ind her også .... og håber at andre vil følge mit eksempel , det kan ikke være rigtigt at folk skal behandles på den måde af velfærdsamfundet....
  Besvar med citat
Gammel 31-10-2008, 14:30   #318
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
Hejdien, skynd dig at få færdigskrevet det brev og jeg vil STRAKS følge dig. Dú er så god til ord så jeg vil lade dig gøre det store arbejde med det og så kan jeg lade mig inspirere så ikke brevene bliver samlydende -ok?

Benny, som alle andre, jeg savner ord

Ville ønske jeg kunne trylle, det eneste jeg kan det er at i min aftenbøn vil din kommune/borgmester helt sikkert indgå ..og så kan du selv regne ud hvilken del!

Jeg er faktisk talt flov over at være dansker!

__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-10-2008, 14:35   #319
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
buster skriver lige så snart jeg lige har hvilt mig lidt (så røg energien for denne dag ) men er igang med et brev og får det skrevet i løbet af i dag og i morgen (der er alligevel ingen på arbejdet før mandag ) har også et par andre ideer til nogen vi kan skrive til.

Men lige nu vil jeg væk fra den her puter mens jeg stadig har lidt hjerne tilbage he he

men vender tilbage
  Besvar med citat
Gammel 31-10-2008, 15:38   #320
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Gladsaxe Kommune har i dag modtaget denne mail

Til GLADSAXE KOMMUNE - BYRÅDET

Nu lukkes der for gassen til mit hus.
Hvilken interesse har Borgmesteren i, at ødelægge en handicappet borgers liv?
Det Sociale Nævn har jo definitivt afgjort, at kommunen har begået fejl.

Benny Gerhard


---------- Forwarded message ----------
From: Benny Gerhard <[email protected]>
Date: 31/10/2008 12.40
Subject: "Magtmisbrug"
To: [email protected], "[email protected]" <[email protected]>, "[email protected]" o.s.v.


Til alle Politiske Partier og Ministre

Velfærdsministeren og Sundhedsministeren går ikke ind i enkeltsager?
Jeg er blot én af enkeltsagerne de ikke vil røre ved. Hvorfor vil de ikke rette fejl?
Kommunerne sparer penge på, at udøve "MAGTMISBRUG". Er det lovligt, og hvorfor?
Domstolene tilsidesætter og undgår lægeligt bevilsmateriale. Hvor er retssikkerheden?

Benny Gerhard

--------------------------------------------------------------------------------

Det bli'r en > "kold" - "kold" < vinter i Gladsaxe Kommune


Så bliver der snart lukket for gassen i mit hus.

Den "kriminelle" BORGMESTERS mislykkede forsøg på ved "magtmisbrug" og udnyttelse af lægekonsulent, at "lyve" mig ud af mit handicap lykkedes ikke, jeg blev bare endnu mere handicappet!

Samtidig blev "magtmisbruget", min økonomiske "RUIN".

http://www.benny-g.dk/

http://www.benny-g.dk/gladsaxe_kommune.htm

Benny G.

http://www.k10.dk/showthread.php?p=41073#post41073

__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension