K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-08-2008, 12:01   #241
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Benny Gerhard Se meddelelser
Søborg d. 04.08.2008

PS: Jeg påtænker, at anmelde Gladsaxe Kommunes involverede personer incl. Lægekonsulent Claus Bjerregaard som kommunal medarbejder, til politiet.

Der kan blive tale om…

1. Straffelovens § 150 og § 151.

2. Erstatningsansvarslovens § 26.
Kære Benny

Der må da være noget mere du kan knalde de svin på.!!!
Hvad med forvaltningsloven?
Dataloven?
retsikkerhedslovens § 4.?

Jeg håber at du efterfølgende offentliggøre dine politianmeldelser i landsdækkende medier, mon kommunen så efterfølgende kan retfærdigøre deres fortsatte samarbejde med denne? Om ikke andet - kan det nok ødelægge denne "dygtige" læges fremtidige virke - eller mangel på samme.



KH
Fussen
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-08-2008, 13:05   #242
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Fussen Se meddelelser
Kære Benny

Der må da være noget mere du kan knalde de svin på.!!!
Hvad med forvaltningsloven?
Dataloven?
retsikkerhedslovens § 4.?


Fussen
Jeg afventer DATATILSYNETS dom/afgørelse.


Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2008, 09:38   #243
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Benny Gerhard Se meddelelser
Jeg afventer DATATILSYNETS dom/afgørelse.


Benny G.

DATATILSYNET skriver i brev af 7. august 2008

Citat:
Vedrørende klage over Gladsaxe Kommunes behandling af personoplysninger.



Ved e-post (og post) af 10. februar 2008 har De klaget til Datatilsynet over Gladsaxe Kommunes behandling af personoplysninger om Dem.

Datatilsynet beklager, at det grundet travlhed endnu ikke har været muligt at færdigbehandle sagen. Datatilsynet forventer at kunne færdigbehandle sagen inden 2 måneder.

Kan Datatilsynet ikke træffe afgørelse i sagen inden 2 måneder, vil tilsynet orientere Dem om, hvornår en afgørelse kan forventes truffet. Citat slut:

Med venlig hilsen

XXXX XXXX
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-08-2008, 22:38   #244
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
ja, det er da glædeligt at konstatere, at de i datatilsynet ikke kommer til at lide af stress. og overbelastning. hvordan f.... kan det tage så lang tid at svare på simple spørgsmål, som de jo bør være eksperter på?
held og lykke i din kamp.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2008, 13:33   #245
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
SÅ KOMMER DER EN INKASSOSAG:

Hermed mit brev til Inkassoafd. og svar på brev.


Søborg d. 05.08.2008

Danske Bank
Inkasso Service
Kbh. K.
Ref.: XXXX -XXXX/DB

Jeg må lige sende dette brev inden jeg underskriver noget, da jeg er i tvivl om hvad jeg skal gøre vedrørende min økonomiske situation?

Min gæld til Danske Bank lyder på 431.533,41 kroner. Hvis jeg skriver under på det, hæfter jeg for det.

Danske Bank har pant i gæld på 400.000,00 kroner.

På grund af Gladsaxe Kommunes kritiske behandling af min sag om hjælp, er jeg kommet i så svære økonomiske vanskeligheder, at jeg har været nødt til at igangsætte en gældssanering.

Her har jeg pointeret, at det er lovgivningen/lovløsheden på området der er skyld i, at jeg har mistet det meste af min tidligere generhvervede førlighed som handicappet person, og at jeg derved bliver holdt økonomisk skadefri i forhold til min Banks pant i hus.

Min sag mod staten bliver behandlet ved Menneskerettighedsdomstolen i Strasbourg. Staten bliver formodentlig straffet for 2 ting…

1. Afslag på fri proces i.h.t. Menneskerettighedskonventionens Art. 6.

2. Lægekonsulenters ”ansvarsfrie” job i kommunerne, i.h.t. aflagt ”lægeløfte” og lægelov.

Dette skulle gerne medføre, at staten bliver dømt til at betale en erstatning eller som det vist hedder, at indgå et forlig.


PS: Jeg håber hermed, at jeg kan få stillet en inkassosag i bero til der foreligger nyt i sagen.


Vedlagt kopi: Brev af 04.08.2008 til Borgmester Karin Søjberg Holst, Gladsaxe Kommune.


Venlig hilsen

Benny Gerhard


Svar fra Inkasso:

Citat: Deres gæld til Danske Bank.0

Tak for Deres Brev af 5.8.2008.

Vi har forståelse for Deres situation, men kan desværre ikke vente på en afgørelse af Deres sag ved Menneskerettighedsdomstolen.

Ligeledes har De ikke, som aftalt, returneret det frivillige forlig hvorfor vi d.d. har sendt sagen til Advokatfirma XXXX XXXX hvor al fremtidig henvendelse skal ske til. Citat slut:
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-08-2008, 16:12   #246
Fussen
Hvor skulle jeg ellers være
 
Fussens avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-10 2007
Lokation: odense
Indlæg: 176
Styrke: 17
Fussen er rigtig godt på vej
Kære Benny.

Jeg har læst og fulgt med, her fra sidelinjen, din historie og jeg kan ikke med min bedste evne, finde passende ord der tilnærmelsesvis ville kunne udtrykke min foragt/fortvivelse, over det du har været igennem. Jeg mindes kun at have set èt lignende tilfælde, i mit liv, der gør at ens forståelse for retsikkerheden bliver så handlingslammet at man helt forsvinder i tågen af sin egen frustration.(Ilse Markholm) Jeg respektere dig dybt for din udholdenhed, og jeg vil så gerne hjælpe - men med hvad?? Er der noget jeg kan bidrage med?
Du er til stor inspiration, for styrke - udholdenhed - og kampen om retfærdighed. Tak til dig for dette.

Kærlig hilsen
Fussen
Fussen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2008, 10:01   #247
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
31/07/08 skrev Karsten Lauritzen <[email protected]>:
- Skjul citeret tekst -
Kære Benny

Tak for din mail. Da det sociale område ikke er mit normalt arbejdsområde og da jeg ikke sidder i de relevante udvalg vælger jeg ikke at gå ind i sagen, men håber som Karen Klint at du lytter til din søster og vælger livet.

Med venlig hilsen

Karsten Lauritzen
MF


Medlem af Folketinget (V)

Christiansborg
DK-1240 København K.



Kære Karsten

Tak for din mail.

Nu er denne groteske sag, ikke et spørgsmål om at lytte til sin søster.

Staten må forstå, at når en borger er i "krig" med stat og kommune koster det ofre.

Du behøver ligesom de "direkte ansvarlige" i min menneskerettigsnedbrydende situation ikke gør nemlig, at gå ind i min sag.

Mvh. Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-08-2008, 15:41   #248
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Til Anne Baastrup, Line Barfod og Journalist Sanne Fahnøe, Politiken.

10. aug 2008 kl. 23:28

SF: Forargelig behandling af handikappede

Flere tusinde handikappede har mistet deres tilskud fra staten ifølge Muskelsvindfonden. Retsordfører for SF Anne Baastrup mener, det er forargeligt.

Af Sanne Fahnøe

http://politiken.dk/indland/article550235.ece

En stor gruppe af handikappede i Danmark har mistet offentlige støttekroner til kørestole, handicapbiler eller hjemmehjælp.

De mister hjælpen, fordi de ifølge Ankestyrelsen, som er velfærdsområdets øverste klageinstans, ikke behøver penge, hvis de er i stand til selv at gå i bad eller lave mad.

Men det er imod lovens intention, mener retsordfører for SF, Anne Baastrup.

Loven bliver fejlfortolket
»Ankestyrelsen går ind i menneskers liv og siger, du er for god, så du får ikke dine penge. Men loven og politikernes intentioner er meget klar. Har man et handikap, skal man kompenseres«, siger hun.

Velfærdsminister Karen Jespersen har ikke været til at træffe, men hun har tidligere udtalt i Folketinget, at handicappede ikke bør miste deres støtte med mindre deres individuelle forhold forandres.

Hvordan vil Karen Jespersen så forklare, at hun og tidligere ministre, ikke ville gribe ind da Gladsaxe Kommune "løj mig ud af mit handicap" i 2001 og sendte mig mange år tilbage fysisk, uden at mine individuelle forhold på dette tidspunkt var ændret til det bedre?
Jeg mistede støtte til hjælp i 3 år, inden Det Sociale Nævn omgjorde Gladsaxe Kommunes ulovlige tiltag, og ændrede kommunens nedskæring af hjælp fra 128 timer til 39,5 timer ugentlig til "døgnhjælp" i henhold til egen læges journaloplysninger.

Karen Jespersen har tidligere afvist, at besvare yderligere henvendelser vedrørende "lægekonsulenter".


Domstolene afviger fra, at dømme i sager mod lægekonsulenter og dennes arbejdsgiver Gladsaxe Kommune. Jeg har tabt sager mod kommunen, og lægekonsulenten.

POLITIANMELDELSE:
Datatilsynet har meddelt en afgørelse om 2 måneder, vedrørende Gladsaxe Kommunes berigtigelse/blokering af urigtige og brugte oplysninger. Disse oplysninger skal indgå i en politianmeldelse mod Gladsaxe Kommune incl. lægekonsulenten, der jo ifølge Karen Jespersen ikke er "læge", men kommunal ansat?

Min sag er til behandling ved Menneskerettighedsdomstolen i Strasbourg.

Min gæld til Bank på grund af ovennævnte sag, er sendt til INKASSO.

Jeg har fået afslag på GÆLDSSANERING, da min boligudgift er for høj på grund af 3 lån i mit hus til overlevelse.


Venlig hilsen

Benny Gerhard

www.Benny-G.dk
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2008, 18:40   #249
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Nu går det helt galt!

I dag den 12. august, har jeg fået afslag på GÆLDSSANERING fra
Østre Landsret.

Dette "mareridt", skal jo få ende på et eller andet tidspunkt!



http://www.benny-g.dk/index.htm

http://www.benny-g.dk/ostre_landsret_2006.htm


Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)

Sidst redigeret af Benny Gerhard; 12-08-2008 kl. 18:52.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-08-2008, 18:47   #250
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Benny.... hvad sker der så?

Du kan jo ikke lave en afdragsordning, vel?

Du får lige 1.000

Ved ikke, hvad jeg skal sige. Jeg føler med dig.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 09:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension