K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-05-2008, 23:32   #191
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg ved ikke, om nedenstående er et "lys i mørket" - eller et håb i horisonten.

Men andre har også "opdaget", at det koster penge at køre en retssag.

Prøv at se her:

Retssikkerhed gælder KUN, hvis man har penge.

Citat:
Til justitsministeren (Lene Espersen (KF)) . ( 22/5 08 ) af: Jens Christian Lund (S)
Spm i fuld tekst: Vil ministeren forholde sig til retssikkerheden i landet, når en retssag om 500 kr. kan medføre udgifter til omkostninger på ca. 73.000 kr., og tror ministeren, at der er mange fattige, der føler sig forkert dømt ved 1. instans, der tør anke en sag med mulighed for så store udgifter til følge?
Skr begrundelse: Ingen
http://www.ft.dk/doc.aspx?/samling/2...1692/index.htm

Det tavse justitsmysterium.

Citat:
Til justitsministeren (Lene Espersen (KF)) . ( 22/5 08 ) af: Jens Christian Lund (S)
Spm i fuld tekst: Vil ministeren give sin retssikkerhedsmæssige vurdering af, at et ministerium har meddelt et ægtepar, at de ikke kan forvente svar fra ministeriet, så længe de har to advokater, en for manden og en for konen?
Skr begrundelse: Ingen
http://www.ft.dk/doc.aspx?/samling/2...1691/index.htm

Gad vide, om Menneskerettighedsdomstolen ser på det?

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2008, 14:43   #192
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Thumbs down

GÆLDSSANERING: Hvis jeg skal beholde mit hus!

Den 27. maj 2008 har min bank meddelt mig 14. dages frist, inden sagen sendes til "retslig inkasso".

Dermed mister jeg min bolig, og bliver en taber i det danske retssamfund - slagtet af "SYSTEMET". ???


www.benny-g.dk

PS: Jeg skriver mere så snart jeg ved noget???

Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2008, 14:57   #193
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Gisp!!!

Jeg troede, kommuner skulle forebygge hjemløshed.

Har kommunen ikke tilbudt dig lån mod sikkerhed i din bolig eller andet, så du kan blive boende?

Eller tilbudt dig en anden bolig?



__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2008, 15:11   #194
Odenseaneren
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 26-03 2008
Indlæg: 525
Styrke: 17
Odenseaneren er rigtig godt på vej
Anden bolig

Ved at det er en ringe trøst - og ikke det du ønsker.

Men....

Skal kommunen så ikke hjælpe dig med handicapegnet bolig i stedet for?

Hvor er logikken i system Danmark (I behøver ikke svare, - jeg ved det godt)

kram herfra


Citat:
Boligindretning

§ 102. Kommunen yder hjælp til indretning af bolig til personer med varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne, når indretning er nødvendig for at gøre boligen bedre egnet som opholdssted for den pågældende.

Stk. 2. I de ganske særlige tilfælde, hvor hjælp efter stk. 1 ikke er tilstrækkelig til at gøre boligen egnet som opholdssted, kan kommunen yde hjælp til dækning af udgifter til anskaffelse af anden bolig til personer med betydelig og varigt nedsat fysisk eller psykisk funktionsevne. Det er en betingelse, at der ikke kan anvises anden bolig, som dækker den pågældendes behov.

Stk. 3. Personer, der modtager social pension, kan ikke få hjælp efter stk. 2, medmindre det drejer sig om personer, der har en hjælpeordning efter § 77.

Stk. 4. Hvis kommunen ønsker, at amtskommunen efter § 131 a medfinansierer udgifter efter stk. 1 og 2, skal kommunen følge fremgangsmåden i § 131 b.

Stk. 5. Socialministeren fastsætter nærmere regler om, i hvilket omfang hjælp efter stk. 1 og 2 skal tilbagebetales, herunder i hvilket omfang det tilbagebetalingspligtige beløb kan sikres ved pant i ejendommen.
Odenseaneren er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2008, 18:39   #195
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Gisp!!!

Jeg troede, kommuner skulle forebygge hjemløshed.

Har kommunen ikke tilbudt dig lån mod sikkerhed i din bolig eller andet, så du kan blive boende?

Eller tilbudt dig en anden bolig?


Gladsaxe Kommune skal ikke også have sikkerhed i min bolig, da kommunen jo i forvejen har taget/ødelagt mange år af mit liv.

Kommunen vil gerne have mig pladseret i en "ældrebolig".

På den måde vil det være en stor sejr for de skyldige i kommunen. For så slipper de for at blive straffet for, at have løjet om mig, og sådan spiller mit klaver altså ikke.


Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2008, 14:18   #196
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Hej Jytte
Jeg har sendt denne mail til Line Barfod, og alle partier og politikere i folketinget. (mailadresser fjernet her)

Christian H. Hansen. MF

Formand for Folketingets Socialudvalg retter henvendelse til Karen Jespersen, og fremlægger det i socialudvalget


---------- Forwarded message ----------
From: Benny Gerhard
Date: 29/05/2008 15.59
Subject: "SYSTEMET før MENNESKET"


Søborg den 29. maj2008 (mail til alle partier og politikere o.a)

Tillykke Karen Jespersen, du fik mig og jeg må resignere snart!

Her ser du resultatet af FÆLLESERKLÆRINGEN fra 1998, hvor du i ledtog med Lægeforeningen har vedtaget at læger der arbejder i kommunerne, ikke skal stå til ansvar for deres handlinger som lægekonsulenter, og kan som i mit tilfælde totalt ødelægge og ruinere en handicappet borgers ellers tidligere gode liv, hvor jeg i 1995-udgaven i Guinness Rekordbog "var tilbage i mit tidligere liv", og står noteret for en rekord i Handicapcykling. (Jeg blev løftet op på cyklen af 2 mand, og skubbet i gang)

Gladsaxe Kommune "misbrugte" dette til at "løgnagtigt" at oplyse lægekonsulent Claus Bjerregaard om, at "jeg selv" gik og cyklede rundt i lokalområdet. Det kan jeg ikke med mit handicap.

Lægekonsulenten skrev, at der er en stor diskrepans i oplysningerne fra sagsbehandler, og
i oplysningerne fra egen læge.

"Hvis oplysningerne fra sagsbehandleren er rigtige", er jeg ikke berettiget til den søgte hjælp. Lægekonsulent ser helt bort fra, at min egen i journaloplysningerne advokerer for konstant overvågning.

Her bryder Claus Bjerregaard med "lægeløftet", der giver ham ret til at fungere som læge.

Benny Gerhard

*******
Benny Gerhard
Bruger



Tilmeldingsdato: Sep 2007
Lokation: Gladsaxe
Indlæg: 193
Styrke: 2 Fra K10 - Flexjob & Førtidspension www.K10.dk
--------------------------------------------------------------------------------

GÆLDSSANERING: Hvis jeg skal beholde mit hus!

Den 27. maj 2008 har min bank meddelt mig 14. dages frist, inden sagen sendes til "retslig inkasso".

Dermed mister jeg min bolig, og bliver en taber i det danske retssamfund - slagtet af "SYSTEMET". ???

www.benny-g.dk

PS: Jeg skriver mere så snart jeg ved noget???

Benny G.
__________________
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2008, 14:21   #197
gh72
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 24-03 2006
Indlæg: 1.224
Styrke: 21
gh72 er ved at flytte ind på K10gh72 er ved at flytte ind på K10
Hold kæft hvor er det umenneskeligt.
Jeg aner slet ikke, hvad jeg skal sige. Det har ikke noget med velfærd at gøre. Vorherre bevares.

Benny, jeg håber, der kan komme en mindelig løsning, det er simpelthen noget svineri, du er udsat for.

gh72 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2008, 14:25   #198
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
(Mail til politikerne den 29. maj 2008) (se brev nr. 196)

Kære Benny

Jeg takker for din mail, jeg har anmodet om at Velfærdsministeren, besvarer din henvendelse. Samt at den bliver omdelt i Socialudvalget.

Med venlig hilsen Christian H. Hansen. MF Formand for Folketingets Socialudvalg

Medlem af Folketinget (DF) ChristiansborgDK-1240 København K.
Tlf. +45 33 37 55 00 Dir. +45 33 37 51 05 www.ft.dk
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)

Sidst redigeret af Benny Gerhard; 30-05-2008 kl. 14:30.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-05-2008, 15:26   #199
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Benny burde du ikke skrive til ham at du længe har prøvet at råbe velfærdsministeren op .

Men at hun ikke gider at besvare dine mail mere ??

Men godt at det bliver delt ud i socialudvalget...

Jeg tvivler på at han kan få hende til at svare dig på noget som helst, hun gider jo ikke engang svare sin politikere kollegaer når de stiller spørgsmål til hende inde i folketinget...

Jeg håber og beder til at du en dag får skovlen under hende... kan sq godt forstå at de var nød til at nedlægge titlen som socialminister for hun om alle er det mest asociale
  Besvar med citat
Gammel 30-05-2008, 23:32   #200
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det her viser da også noget om retssikkerhed.

Det var desværre intet håb.

Der er nu kommet svar fra "justitsmysteriet" om prisen på retshjælp.

Svaret handler KUN om sager OM PENGE!!!

Svaret handler IKKE om mennesker, der er i klemme i systemet.

Citat:
Reglerne i retsplejelovens kapitel 31 om fri proces har til formål at sikre, at personer med mindre gode økonomiske forhold har mulighed for at føre en retssag, hvis de i øvrigt har rimelig grund til at føre retssagen.



Med virkning fra den 1. januar 2008 er der indført særlige regler om behandling af sager med en værdi af højst 50.000 kr. Der vil i sager, der behandles efter disse regler, som altovervejende hovedregel ikke være behov for advokatbistand under forberedelsen, idet retten varetager forberedelsen. Hvis parterne eller en af dem alligevel har haft advokatbistand, skal det advokatsalær, som den tabende part skal betale til modparten, fastsættes efter reglerne i retsplejelovens § 408. Drejer sagen sig f.eks. om et krav på 500 kr., erstattes udgifter til advokatbistand mv. med højst 1.500 kr. ekskl. moms.



Hvis en sag med en værdi af højst 50.000 kr. ikke behandles efter reglerne i småsagsprocessen, vil der ofte være behov for advokatbistand under sagens forberedelse, og modpartens advokatudgifter erstattes som udgangspunkt med ca. 10.000 - 15.000 kr. (eksl. moms), jf. herved pkt. 8.2.6 i de almindelige bemærkninger til det pågældende lovforslag (Folketingstidende 2005-06, Tillæg A, side 5296).



Størrelsen af salæret til partens egen advokat, afhænger af den aftale, som parten indgår med advokaten om at føre sagen. Efter retsplejelovens § 126, stk. 2, må advokaten dog ikke kræve højere vederlag for sit arbejde, end hvad der kan anses for rimeligt.
http://www.ft.dk/doc.aspx?/samling/2...0529/index.htm

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 16:15.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension