K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 05-02-2008, 20:01   #131
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Kort om Lægeforeningen

Lægeforeningen er danske lægers faglige interesseorganisation.

Det er Lægeforeningens formål:

  • at samle danske læger til varetagelse af lægestandens interesser, og
  • at være det organ gennem hvilket lægestanden gør sin indflydelse gældende på almindelige samfundsspørgsmål.


Lægeforeningen

Benny Gerhard

Juridisk Sekretariat Jr. 2008-169/136500

De har i brev af 6. januar 2008 meddelt Lægeforeningen, at De vil have ryddet op i lovgivningen omkring de kommunalt ansatte lægekonsulenter.

De har med Deres brev vedlagt kopi af en række bilag, bl.a. fra Deres sag ført ved domstolene samt Deres breve til ministre.

Lægeforeningen har ikke kompetence eller mulighed for at gribe ind i sagsbehandlingen i kommunen eller i lægekonsulenternes arbejde i kommunen.
Det ligger uden for Lægeforeningens kompetence.

Det fremgår af de medsendte kopier, at De har rettet henvendelse til det politiske system ved sundhedsminister og velfærdsminister.

Da det er Deres ønske og ærinde at få ændret de gældende regler på området, kan Lageforeningens Således kun henvise Dem til at rette henvendelse til det politiske system, hvor De må fremsætte Deres ønsker om en ændring af lovgivningen i retning af Deres ønsker.

Lægeforeningen kan ikke foretage sig videre i anledning af Deres henvendelse hertil.

Med venlig hilsen

Per Fraulund Sørensen
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2008, 00:26   #132
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Post

Hej Benny

Det slap de let hen over.

Det er typist for mange organisationer at svare således, når de ikke tør røre ved systemets politiske love.

Selv dagbladene tør ikke skrive mere om de uretfærdigheder der begåes.

Politikerne vil heller ej involveres i disse sager her. De giver standardsvar og henholder sig til lovene/regler.

Jeg tror, at uanset hvilket parti der sidder på magten så sker der intet på det sociale område til gavn for borgerne.

Og det uanset hvor mange henvendelser der kommer fra foreninger og private.

Men jeg har da stadig et håb om, at der vil blive læst og lyttet til hvad borgerne mener om det sindsyge sociale system vi har.
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2008, 11:03   #133
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
[QUOTE=@PerChr;20754]Hej Benny

Det slap de let hen over.

Jeg tror, at uanset hvilket parti der sidder på magten så sker der intet på det sociale område til gavn for borgerne.

Og det uanset hvor mange henvendelser der kommer fra foreninger og private.

Men jeg har da stadig et håb om, at der vil blive læst og lyttet til hvad borgerne mener om det sindsyge sociale system vi har.QUOTE]


Jamen men for f..... da Per !!!

Du har da ret - "sålænge der sidder "et parti" på magten - og det vil der altid gøre - så sker der intet på det sociale område til gavn for borgerne".

Det kan da vel for pokker ikke tilfredsstille dig (i hvertfald ikke mig), at der bliver læst og lyttet til, hvad vi (borgerne) mener om et råddent "system".

Grovfilen må frem. Jeg er desværre lidt for handicappet til, at jeg er i stand til at udøve "selvtægt" ?

Er det der hunden ligger begravet, at vi er for svage?

www.Benny-G.dk

Sidst redigeret af Benny Gerhard; 06-02-2008 kl. 11:06.
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2008, 11:19   #134
Falco
Hvor skulle jeg ellers være
 
Falcos avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Hedensted
Alder: 52
Indlæg: 187
Styrke: 18
Falco er ny på vejen
Nu vi siger Handicappet med retten til et liv taget fra horsens folkeblad

Multihandicappet mand får ret til hjælp

NR. SNEDE - Selvom Ikast-Brande Kommune i første omgang sagde nej, får en 38-årig multihandicappet mand fra Nr. Snede alligevel ret til at få hjælp af en ledsager.

Det er Det Sociale Nævn under Statsforvaltningen Midtjylland, som har sat kommunen på plads i sagen, der begyndte i september sidste år, da Ikast-Brande Kommune fratog manden, som ikke har noget sprog, retten til en ledsager.

Det skete ifølge kommunen, fordi loven kræver, at manden selv beder om ledsagelse, men det kunne han ikke uden sprog, og derfor lød den kommunale forvaltnings logik, at han heller ikke havde ret til at få del i ledsagerordningen.

Pårørende til den 38-årige beboer på centret Bellisbo, klagede imidlertid til Det Sociale Nævn, som nu irettesætter kommunen og giver manden ret til hjælp.

Læs mere i avisen i dag.
Falco er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 06-02-2008, 11:30   #135
@PerChr
Udmeldt Bruger
 
Tilmeldingsdato: 06-08 2007
Indlæg: 565
Styrke: 17
@PerChr er ny på vejen
Post

Hej Benny

Klart det ikke er nok at de lytter og hører os.
De skal også gøre noget håndgribeligt til at få ændret på skævhedderne.

Vi er måske for svage som du skriver.

De regner os ikke for en ski' og tror ikke på at vi tør at gøre oprør mod systemet.
Men sammen og på tværs imellm de forskellige grupper der retter skyts mod systemet. (Alle de der skriver i bloggene og på debatsider m.v.) Så vil vi kunne gøre en forskel tror jeg på.

Pt. samler jeg selv lidt sammen til oplæg for en underskriftindsamling.

Og når tiden til dette er kommet håber jeg på at vi kan stå sammen.

Sidst redigeret af @PerChr; 06-02-2008 kl. 11:32. Årsag: Stavefejl
@PerChr er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 10-02-2008, 15:13   #136
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
GLADSAXE KOMMUNES SVAR PÅ BREV AF 29.01.2008 FRA DATATILSYNET

Fakt. Gladsaxe Kommunes sagsbehandler har i sag om hjælpeordning "ukorrekt" oplyst kommunens lægekonsulent om, at jeg som 100% invalid - "selv går og cykler" rundt i lokalområdet???

(Uddrag af det vigtigste)

Kære Benny Gerhard

Datatilsynet har i brev af 29.01.2008 videresendt brev fra dig af 24.01.2008 med en anmodning om at få slettet/berigtiget oplysninger mv. efter persondatalovens § 27, stk. 1.

I brevet skriver du:

PS. Jeg kræver dokumentation fra Gladsaxe Kommune om, at disse urigtige og skadespådragende oplysninger, er fjernet fra mine journaler og andre papirer i kommunen. Dette krav skal opfyldes, så der ikke i fremtiden opstår problemer ved kommunens personaleudskiftninger.

PS. Jeg ønsker ligeledes dokumenteret at Gladsaxe Kommune bekendtgør sin lægekonsulent med, at lægekonsulent Claus Bjerregaard har vurderet og udtalt sig i henhold til ukorrekte og fremlagte oplysninger fra sagsbehandler Lene Larsen, der ikke er lægelige oplysninger. Dette er vigtigt.


I forhold til persondatalovens § 37 skal den dataansvarlige berigtige, slette eller blokere oplysninger, der viser sig at være urigtige eller vildledende elle på lignende måde er behandlet i strid med lov eller bestemmelser udstedt i medfør af lov, hvis en registreret person fremsætter anmodning herom.

"Gladsaxe kommune mener således ikke, at kommunen har registreret oplysninger, der kan karakteriseres som urigtige, vildledende, eller som på lignende måde er behandlet i strid med lov eller bestemmelser i medfør af lov".

Gladsaxe Kommune ønsker således ikke at imødekomme din begæring om, at slette oplysninger i din sag.

Gladsaxe Kommune ønsker således ikke at imødekomme din begæring om, at slette vurderinger og udtalelser fra lægekonsdulent Claus Bjerregaard.

Gladsaxe Kommune mener således ikke, at de argumenter som du anfører, giver anledning til sletning/berigtigelse oplysninger efter persondatalovens § 37, hvorfor Gladsaxe Kommune ikke kan imødekomme din begæring.

Med venlig hilsen

Elinor Kyhnauv
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-02-2008, 11:16   #137
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
GLADSAXE KOMMUNE FORSØGER ALT HVAD DER MULIGT FOR IKKE, AT SKULLE STÅ TIL REGNSKAB FOR AT PÅFØRE EN PERSONSAG LØGNAGTIGE, UKORREKTE OG VILDLEDENDE OPLYSNINGER!

AFDELINGSCHEF ELINOR KYHNAUV HENVISER "KYNISK" TIL DET SOCIALE NÆVNS OG DOMSTOLENES AFGØRELSER, DER IKKE KRITISERER KOMMUNEN FOR, IKKE AT HAVE LEVET OP TIL BEGRUNDELSESKRAVENE I FORVALTNINGSLOVEN.

"BEGRUNDELSERNE FOR KOMMUNENS HANDLINGER ER DER, MEN DE ER I STRID MED DEN FAKTUELLE SANDHED".


Søborg d. 10.02.2008

Datatilsynet
Borgergade 28, 5.
1300 København K


Att. Txxx Sxxxxxx Nielsen
J.nr. xxxxx-xxx-xxxx


Vedr. Rettelse/sletning af ukorrekte oplysninger i sagsbehandling!


Jeg har i brev af 7. februar 2008 modtaget Gladsaxe Kommunes besvarelse af Datatilsynets brev af 29. januar 2008 til kommunen.

Jeg kan se af besvarelsen fra kommunen, at jeg har brugt alt for meget spalteplads på at forklare min situation for Datatilsynet. Det bliver så brugt af kommunen brugt til at oplyse, at det ikke tydeligt fremgår hvilke oplysninger jeg ønsker fjernet.

Dette er Gladsaxe Kommune dog helt bevidst om. Det er helt konkret viden om sagsbehandler Lene Larsens fremlæggelse af usande oplysninger til kommunens lægekonsulent om, at jeg som værende 100% invalid, ”selv går og cykler” lange ture i lokalområdet. (se lægebilag fra brev af 24.01.2008)

Disse ukorrekte oplysninger har lægekonsulenten så efterfølgende brugt til, at udtale, at ”hvis sagsbehandlerens det er rigtige”, er jeg ikke berettiget til den søgte hjælp?

Denne umenneskelige, nedgørende og unødvendige behandling, har kostet mig mit tidligere helbred.

Personer med mit handicap, kan ikke ”selv” gå og cykle frit, og det er kommunens læge bekendt med.

PS. Gladsaxe Kommune har dermed fremlagt ukorrekte påstande, uden dokumenteret bevisførelse.

*********

Urigtige personlige oplysninger skal slettes.

PS. Jeg kræver dokumentation fra Gladsaxe Kommune om, at disse urigtige og skadespådragende oplysninger, snarest fjernes fra mine journaler og andre papirer i kommunen. Dette krav skal opfyldes, så der ikke i fremtiden opstår problemer ved kommunens personaleudskiftninger.

PS. Jeg ønsker ligeledes dokumenteret at Gladsaxe Kommune bekendtgør sin lægekonsulent med, at lægekonsulent Claus Bjerregaard har vurderet og udtalt sig i henhold til ukorrekte og fremlagte oplysninger fra sagsbehandler Lene Larsen, der ikke er lægelige oplysninger. Dette er vigtigt.

*********

Det Sociale Nævn og Domstolene er sagen uvedkommen.

Venlig hilsen


Benny Gerhard
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2008, 11:41   #138
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
MAIL MED VEDHÆFTEDE - UBESVAREDE - BREVE, ER I DAG SENDT TIL KAREN JESPERSEN

Søborg d. 12.02.2008

Kære Minister


Jeg efterlyser svar på mine breve af 19.11.2007 og senest af den 04.01.2008.

Som Velfærdsminister og offentlig person, har du pligt til at besvare borgernes klager over sociale helbredsskadelige problemer i kommunerne.

Det gælder også hvis du ikke har kendskab til det aktuelle problem. Men det har du.

Jeg afventer et hurtigt svar, eller en begrundelse på, hvorfor ministeren ikke vil følge op på min sag og ulovlighederne.

Venlig hilsen


Benny Gerhard


Citat af brev:

Søborg d. 04.01.2008

Velfærdsminister
Karen Jespersen
Holmens Kanal 22
1060 København K.


Kære Minister (Sendt som mail og brev)

Jeg har endnu ikke modtaget ministerens svar på mit brev af 19.11.2007 med henvisning til nedenstående nyhedsbrev fra Sundhedsvæsenets Patientklagenævn.

Måske er det grunden, men det er jo ikke hele forklaringen på, hvorfor ministeren og tidligere socialministre ikke har ønsket, at gå til angreb på kommuner der ikke overholder socialministeriets tidligere fremsendte regler for lægekonsulenters medvirken i sociale sager. Det er kommunens ansvar.

Problemet med lægekonsulenterne er, at Velfærdsministeren som socialminister i samarbejde med lægeforeningen, i 1998 vedtog den såkaldte Fælleserklæring.

Kun lægekonsulenter måtte bruges, og de stod kun til ansvar for deres ansættende myndighed, som ikke var læger og derfor ikke kunne se kritisk på deres arbejde?

Lægekonsulenter er læger med bijob, og er således omfattet af lægelov og lægeløfte. Hvis de ikke som lægekonsulent vil fungere som læge under ansvar, må de aflevere deres lægeautorisation, og må så ikke fungere som læge.

Citat slut:
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2008, 05:06   #139
majs
Slettet bruger
 
Tilmeldingsdato: 31-12 2006
Indlæg: 268
Styrke: 18
majs er rigtig godt på vej
Kære Benny

Det er dybt fængslende at læse om din kamp
og de enorme omkostninger du er ude for, både menneskeligt og økonomisk.
Jeg har meget stor respekt og ros til dig for din ukuelighed
og for din vedholdenhed til at lade os være med i din kamp (og andres)
Jeg vil gerne støtte enhver form for underskriftindsamling og lignende ved at sende en skriftlig personlig underskrift, med adresse osv. via sneglepost når en kampange er klar.

Kære Benny
din hårde kamp sætter rigtig mange andre ting i perspektiv;
"småting" som vi andre kæmper med
ses nu som "logisk" følge ned gennem systemet.
Tak er kun et fattigt ord,
men du skal vide at jeg takker dig! rigtig meget
og håber du holder ved til du får dine rettigheder fuldt ud igennem!
Kun få har som du
evnen til at kæmpe for så mange,
så langt.

Du har nok at se til og behøver ikke at kommenterer mit skrib.
Jeg sender dig varme knus og tanker
og positiv energi til
at ret må blive til ret.

Mvh
majs
majs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2008, 13:30   #140
Benny Gerhard
Skal snart betale husleje på K10
 
Benny Gerhards avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-09 2007
Lokation: Gladsaxe
Alder: 79
Indlæg: 839
Styrke: 18
Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10Benny Gerhard er ved at flytte ind på K10
Tak for de skrevne ord majs

Heldigvis, er jeg en dårlig taber.

Det gælder også fra min tid som aktiv cykelrytter, men der er dog den væsentlige forskel, at næste løb er et nyt løb.
Der er alt nulstillet og ingen skylder hinanden noget - dog lige bortset fra, at ham der kørte fra mig i sidste uge, han skal slås i denne uge. Det har dog ikke haft menneskelige konsekvenser lige bortset fra ens egen stolthed, og den kan der rettes op på.

Jeg har dog i kampen mod "det offentlige" været langt ude, og har da også til stadighed, mange dårlige dage.

Men mon der ikke har vist sig en åbning, da vi erfarede om lægekonsulenters "ansvarsfrihed. Vi har da fået noget, at arbejde med.

Mvh.Benny G.
__________________


Jeg har det som BLOMMEN i et æg, kun "SKALLEN" adskiller mig fra livet. (Benny G)
Benny Gerhard er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Kan man "frasige" sig den "økonomiske del" af en FP, for at få psykisk "ro på" ? EB3 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 01-09-2013 11:43
Flere pladser ledig for FP fra "hele" Århus på "Bydelsreporter" kursus. SidselK Nyttigt at vide for Førtidspensionister 4 31-08-2012 15:16
Læger uden "ansvar"! "systemets" sparebøsse. Benny Gerhard Lægekonsulenternes Rolle 3 17-10-2010 04:43
Festival for "udstødte" -"halvstødte" - sagsbehandlere og andet "godtfolk" klarkurs Alt det andet 24 18-03-2010 22:25




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:00.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension