K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 23-02-2008, 14:31   #1
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Arrow Når bare Ritt sidder godt

Politikerne hyler op om klima forandringer og at vi borgere skal betale mere i el og vand og mad og jeg ved ikke hvad ..vi skal køre to sammen i bil til arbejdet (tørre tøj på loftet og køre på cykel eller købe nye vinduer eller isolere vores lejligheder) ..gerne dig og naboen sammen vi skal spare på alt i de små hjem...men de store Virksomheder der sviner mest sker der meget lidt ...de må gerne svine og forbruge CO2 i massevis ..men du skal spare på varmen...og helst flyve på " monkey class som det kaldes.

Husk lige at stigninger på energi skal finansiere de massive skattelettelser til de bedst stillede i dagens Danmark.

Men politikerne selv og jeg tror det er alle og ikke kun Ritt B de vil have luksus på borgernes regning og forbruge endnu mere...mon vi kan få dem til at køre to sammen i ministerbilen på arbejde...

Hvad med om POLITIKERNE VISTE ET GODT EKSEMPEL eller er det fordi de ikke fatter en dyt om det de beder os andre om at gøre nemlig at SPARE og betale mere for alting.

Politikerne lever som luksus dyr mens de beder os andre om at spare og betale mere for mad og el og vand.

Tror de vi er idioter...


Når bare Ritt sidder godt .

http://ekstrabladet.dk/nyheder/leder...icle977799.ece

RITT BJERREGAARD, Københavns socialdemokratiske overborgmester, markerer endnu en gang, at hun er en kvinde, som ihærdigt arbejder for at gøre tilværelsen bedre for Ritt Bjerregaard.

Hvis du, kære læser, synes, at du har læst noget lignende tidligere, så kan det meget vel skyldes, at det har du. Ritt Bjerregaard har nemlig gennem hele sin politiske karriere været frygtindgydende konsekvent i sin indsats for egen velfærd.

EKSTRA BLADET afslører i dag, at Københavns skatteydere i fremtiden skal betale betydeligt mere, når deres folkevalgte rejser udenlands. Det gør Ritt Bjerregaard næste gang om en måneds tid, når kommunens økonomiudvalg føler sig kaldet til at drage til New York.

Sagen er den, at Ritt Bjerregaard sidste år havde en meget ubehagelig oplevelse, da hun var til en klimakonference, som også foregik i New York.

Efter kommunal sædvane var der købt billetter til overborgmesteren på monkeyclass. Det betød, at Ritt Bjerregaard på hele den lange rejse måtte sidde omgivet af sine vælgere med behersket benplads og spise plasticmad med plasticbestik. Begge veje, endda.


RITT BJERREGAARD fik efter denne demokratiske oplevelse ændret Københavns Kommunes regler for rejser til oversøiske destinationer. Så nu behøver medlemmerne af Københavns Borgerrepræsentation ikke længere vælge den billigste billet, når de skal på langfart.


Dermed adskiller Københavns folkevalgte sig fra repræsentanterne for Århus, Odense, Kolding, Herning, Vejle, Favrskov og formentlig alle andre kommuner i Danmark.

EKSTRAUDGIFTEN, som følger af Ritt Bjerregaards behov for ekstra benplads, bedre mad og fri bar, fylder naturligvis ikke stort på Københavns Kommunes budget. Men beløbet kunne med sikkerhed have gjort stor gavn i eksempelvis nogle børneinstitutioner, plejehjem eller skoler i hovedstaden.

Og under alle omstændigheder er det et helt idiotisk signal at sende i en tid, hvor der ellers tales mest om besparelser.


Det generer næppe Ritt Bjerregaard - når bare hun sidder godt ...
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2008, 14:38   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Ja man kan så undre sig over at hun ikke bare får lavet reglerne om sådan at man kan vælge at flyve 1 klasses for det kan man jo sagtens, man kan bare gøre som alle andre ude i det danske samfund, man får det billigste og ønsker man så mere, ja så er der mulighed for det, ved selv at betale resten op til....

Gad vide hvorfor det ikke er faldet den mægtige kvinde ind
  Besvar med citat
Gammel 23-02-2008, 14:46   #3
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
God ide men Ritt ææælsker luksus som den socialdemokrat hun har glemt hun er ...de skal selv betale for ekstra luksus...men de går jo ikke ind for brugerbetaling vel...når det drejer sig om dem selv... Nu er konen jo selv millionær og ejer flere boliger og elsker luksus hoteller...men der er grænser for hvad skattepenge skal gå til...hvad med om de lavede en spareplan for latterligt spild af penge til alt muligt luksus til politikerne...og brugte skattepenge til det de er for nemlig at finansiere skoler børn og borgerne i helhed.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2008, 14:47   #4
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Hun forklarede det i tv med, at man fik penge tilbage, hvis man IKKE benyttede sin "dyre" plads ved evt. afbestilling. Derfor var det ikke så meget dyrere at flyve.

Man fik ikke pengene tilbage ved afbestilling på de billige.
__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2008, 14:50   #5
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
ja og det er der mange der tjener penge på...f.eks så bestiller de 1 klasse og så afbestiller de og putter penge i lommen ...sådan tjener de ekstra penge ...også EU politikerne tjener tykt på den fidus.

jeg tror ikke på Ritts forklaring.

og jow man får pengene tilbage hvis man har en afbestillings forsikring...på monkey class som de kalder det ...det er os almindelige dødelige borgere der bliver talt om.

Sidst redigeret af Stella; 23-02-2008 kl. 14:54.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2008, 21:54   #6
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja det er, og har altid været, enormt svært at leve efter de råd og regler man selv er med til at uarbejde...

Læger kan ikke selv leve efter de regler og råd de dagligt indkoder patienterne med..

Psykologer er kendt for at have endnu mere rodede liv end deres patienter....

Mange psykiatere turde ikke selv tage den medicin de udskriver....

Narkoselægers største skræk hander oftest om at de selv skal lægges i narkose...

Sexologer har lige så ofte problemer med sexlivet og partnerskab...

Politimænd glemmer også cykellygterne, kører for stærkt og/eller gør noget andet imod regelmentet..

Jeg fortæller også mine unger at sukker er skadeligt og usundt - og så hiver jeg selv lækkerierne frem når de sover

Grunden til man bliver harm når politikere åbenlyst snyder, er nok fordi man er med til at betale for deres snyderi og dobbeltmoral - og så vælger man jo netop også nogen hvor man i nogen grad tror på deres gode egenskaber. Samtidig kan vi som borgere, flere af os syge, ikke engang få en fair sagsbehandling og render i dén grad panden mod en mur, og så læser man at politikere bare kan trække i et par tråde, så får de særbehandling, fede lejligheder, dyre biler og meget meget mere - og skulle de blive syge, så kan de undgå lange sagsbehandlingstider, lægekonsulenter og hysteriske indhenten af lægeerklæringer osv. Så får de bare pension.

Og Vil Joachim have en kinesisk kone, eller Frederik en australsk kone - jamen så er der hverken 24 års regl, opholdstilladelser eller andet der stiller dem til hindring. Og når de skal føde får de nedlagt en hel afdeling og tildelt to stuer, nymalet, og i favorit farverne.

Man kan da hurtigt føle at man som almindelig dødelig ikke er en pot pis værd!

- Og jo, jeg bliver harm! Det er bare ikke okay at blive dirrigeret af folk der ikke engang selv mestre at overholde retningslinjerne....og at vi 'undersårterne' skal spare så de rige kan forbruge!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-02-2008, 22:22   #7
helle4
Skal snart betale husleje på K10
 
helle4s avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-08 2006
Indlæg: 735
Styrke: 19
helle4 er ved at flytte ind på K10helle4 er ved at flytte ind på K10
Ja, jeg har sq knap råd til en togrejse, eller busbillet, men får intet betalt til transport, når "kommunen indkalder" til endnu en latterlig unødig samtale, eller fremvisning, af regnskab hver 6 måned, næh nej.. det er ikke nok at fortælle: pr. tlf.

Jeg har ikke arvet! mit forbrug er det samme o.s.v. Oveni dette, skal der underskrives og sendes brev omkring samme spørgsmål hver 3 måned.. LOLOL

Jeg ælsker systemet..
helle4 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Ritt B: Thorning er mere højredrejet end Løkke halse Politik og Samfund 2 02-03-2013 18:12
Må kommunen godt bare raskmelde mig? amacing Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 20 15-04-2011 12:11
Bare hjælp en eller anden med et godt råd Tigul Dit og Dat 11 03-01-2010 11:46
Ritt's Nyeste Svinestreg og Misbrug af Offentlige Midler Kohai Politik og Samfund 0 07-03-2009 12:36




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:57.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension