K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 03-04-2008, 09:20   #1
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Question Flekjobber med dårlig ryg

Hej allesammen

Jeg har lige et par spørgsmål.

Min mand er fleksjobber og har været det siden 2003. Han har det sidste ca. halve år arbejdet på et savværk. I Januar begyndte han at få problemer med ryggen. han kunne næsten ikke komme ud af sengen om morgenen og når han så kom op, havde han meget svært ved at gå. Han blev derfor sygemeldt og lægen henviste ham til fysioterapi. Fysioterapeuten fandt en betændelsestilstand i nedre del af ryggen, og gav derfor behandlinger 2-3 gange om ugen mod dette. Smerterne forsvandt imidlertid ikke, dog var det nemmere at komme ud af sengen. Så han blev derfor henvist til røngten af ryggen.
Det har han så fået svar på idag. Han har en syg ryg. Der er en ryghvirvel som ikke er udviklet ordentlig i hans ungdom, og hans ryg er ikke krum for neden som den jo normalt skal være. Lægen sagde at han ikke længere må arbejde på savværket og for fremtiden skal finde noget som ikke er fysisk hårdt. Derudover skal han fortsat gå til fysioterapi, og kommunen har sendt ham til noget træning via jobcenteret.

Mit spørgsmål er så: Hvad sker der nu? Han kan jo ikke bare sige sit job op, da han så får karantæne fra ledighedsydelse. Skal han blive på sygedagpenge eller skal han på ledighedsydelse nu.

Derudover er han svært ordblind og hans muligheder for et ikke-fysisk hårdt arbejde er jo dermed noget indsnævret. Hvad gør man så? Kan man omskole ham så han kunne blive boglig og foregår det på ledighedsydelse også?

Er der andre derude i lignende situation? Hvad har i gjort?

Hav en rigtig god dag derude og på forhånd tak for jeres hjælp. Det er simpelthen et skønt forum det her

Marianne
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2008, 09:48   #2
Den udstødte
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2008
Lokation: Vesthimmeland
Indlæg: 278
Styrke: 17
Den udstødte er ny på vejen
Hej mimse!

Jeg har en veninde der er i fleksjob. Hun har siden hendes første fleksjob været så uheldig, at komme til skade et par gange. Hun er begge gange blevet sygemeldt af sin læge. Efterfølgende har kommunen været behjælpelige med at finde nye fleksjob til hende. Det burde derfor heller ikke være et problem for din mand, at finde et job der ikke er omfattet af rygbelastende arbejde.

At han er ordblind, skal heller ikke gøres til et problem - det er jo noget en stor del af den danske befolkning døjer mere eller mindre med. Kommunen har pligten til at finde et job som din mand kan bestride.

Mange venlige hilsner

Den udstødte
Den udstødte er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2008, 10:25   #3
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
mimse din mand skal bare fortsætte på sin sygemelding og kommunen skal lave en sygeopfølgning på ham nøjagtigt som på det ordinære marked, dermed skal de jo også lave en akfklareing af ham for at se hvad han kan og hvad han ikke kan og på den måde kan de forhåbentligt pejle sig ind på et andet område han kan bestride....


Men i skal huske at holde kommunen i ørene da det er meget nemt for kommunerne lige at "glemme" den sygeopfølgning og jo hurtigere det hele går jo bedre er det for din mand....

jeg formoder at i har meldt til hans sagsbehandler at han er langtids sygemeldt fra sit arbejde ? ellers er det en god ide at ringe til kommunen og få tid til et møde hvor i sætte dem ind i situationen og lader dem råde jer lidt også ....

Og hvis jeres kommunen ligner min bare lidt så "glemmer" de også at det at der er stødt ny sygdom til er noget der gør at din mand`s situation er væsentligt ændret og dermed kræver en opdatering af hans ressourceprofil ....

håber du kan bruge svaret ellers må du skrive igen hvis der er noget du er i tvivl om

mvh

Hejdien
  Besvar med citat
Gammel 03-04-2008, 10:47   #4
andi1975
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2007
Alder: 48
Indlæg: 148
Styrke: 18
andi1975 er ny på vejen
flexjob

Reva-huset har indstillet mig til flexjob på ca. 18 timer her i april. Jeg er selv svært ordblind og må ikke udføres fysisk hårdt arbejde på grund af mine rygproblemer. Mine muligheder på arbejdsmarked er jo dermed meget begrænset, også set i lyset af den høje arbejdsløshed indenfor flexjob hos personer som er godkendt til under 20 timer, eftersom der er dårlig økonomi for arbejdsgiveren ved at ansætte en felxjob.
andi1975 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2008, 16:06   #5
mimse
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 23-02 2008
Lokation: Randers
Alder: 43
Indlæg: 366
Styrke: 17
mimse er ny på vejen
Tusinde tak for jeres gode råd. Vi vil helt sikkert holde kommunen i ørerne, når sagsbeh. kommer tilbage fra ferie om ikke andet. Han har været til det første opfølgningsmøde, hvor sagsbeh. har skrevet at hun forventer han er på arbejde inden der er gået en måned og der bliver hun så nok lidt klogere...
__________________
Se mod lyset, så falder skyggerne bag dig
mimse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Dårlig neuropsykolog kisser72 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 13-12-2011 09:24
Er jeg for god/dårlig? MissMurphey Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 05-07-2010 10:06
Er jeg en dårlig datter :( Suncil Dit og Dat 22 12-01-2010 18:05
Ryg dårlig Ouzo Alt det andet 6 23-07-2008 15:42




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:14.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension