K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 08-03-2014, 00:21   #21
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
@ dansbo
Du har jo fortalt i ansøgning at du var flexer, så der har du jo fortalt sandheden. Du havde jo også sat fokus på hvad du kunne tilbyde. Så den er god nok, men jeg er ikke enig i at man skyder sig selv i foden ved at sige hvad man ikke kan. feks. Du har kol og får lungebetendelse bare man nævner ordet frostgrader, og du blev bedt om stå på et koldt lager og pakke gaver. Så har du da skudt dit hælbred i lungerne. Så ville din arbejdsgiver stå i knibe, for det var jo lige det jeg havde brug for lige nu en måneds tid. Det er jo der den stikker ved at ikke at sige noget om sin skånebehov. Der kan jo også være andre eks. Din arbejdsgiver sælger biler og du laver kontorarbejde, men nu par dage så havde han måske brug for at få kørt bilen til syn, men du fik medicin med trekant. Ved godt de kan være lidt firkantede eks. men alligevel. Have din arbejdsgiver været vidende om dette i forvejen, kunne han have kaldt nogle andre ind.
@ nøgne tær
Det er da mulig de takket pænt nej. Men det de sagde da du var gået, det ved du jo ikke.
Personlig var jeg ude for det samme men h*n takket ikke PÆNT nej, h*n plev p...e sur, og sagde vredt at dette kunne vi (min jobkonsulent og mig) have fortalt i forvejen, tid var penge og ville skulle altså vide at dette var penge tabt for h*n. Det kan jeg godt love dig var ydmygende for mig. Og jeg var godt og grundig vred på jobkonsulenten. Jeg prøvede at skjule dette men jeg er ikke så god til at lyve med mit kropssprog.

Det er ikke fordi jeg vil have ret, men alle tre eks, er fra det virkelige liv. De to første var ikke mig. Selv om det med kol kunne have været mig
Vh.Evelyn
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2014, 12:16   #22
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg er holdt op med, at skrive jeg er fleksjobber i ansøningerne, fordi arbejdersgivene tænker fleks, så er hun besværlig , meget syg og en masse papir fra kommunen og der er der jo ikke mere, så jeg søger bare på alm. vlkår og skriver lige, hvis det betyder noget via jobbet, at min ryg har problemer.
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2014, 15:05   #23
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af jjsonn Se meddelelser
jeg er holdt op med, at skrive jeg er fleksjobber i ansøningerne, fordi arbejdersgivene tænker fleks, så er hun besværlig , meget syg og en masse papir fra kommunen og der er der jo ikke mere, så jeg søger bare på alm. vlkår og skriver lige, hvis det betyder noget via jobbet, at min ryg har problemer.
Ja ,jeg forstår det ikke. I må jo gøre hvad i synes. Men det er jo med til give fleksere et dårlig rygte. Arbejdsgiver vil da opdage det..
Jeg ansøgte, en gang, efter arbejdskraft på fuld tid. Så midt i alle ansøgninger, var der en der var på FTP. Det var da ok, jeg kunne sagtens også bruge en på nedsat tid, og med skånebehov, det ekstra arbejde var kun et klik på min pc. Men h*n mødte aldrig op til jobsamtale, gad ikke engang at ringe og sige fra!
Jeg skal ikke moralisere, men mon det er et lille klik på ens pc der er problemet?
Skrevet i god mening.
Vh. Evelyn
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2014, 18:40   #24
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af evelyn Se meddelelser
Ja ,jeg forstår det ikke. I må jo gøre hvad i synes. Men det er jo med til give fleksere et dårlig rygte. Arbejdsgiver vil da opdage det..
Hvilket dårligt ry kan det give fleksjobbere ?

Man er jo ikke dummere end at man kun søger job som man ved man kan passe... det gælder forhåbentlig alle, uanset fleks- eller almindelige vilkår.
Mangler man begge ben skal man nok ikke være skiinstruktør.

Selvfølgelig opdager arbejdsgiver at man er i fleks, det fortælle man jo til samtalen, hvor man også fortæller hvor glimrende medarbejder man er.

Men som jeg var udsat for to gange hvor jeg fik afslag...
..."Nej, dig kan vi ikke bruge for vi har nogle tunge kasser der skal løftes"
(indforstået at når man er i fleks så har man ondt i ryggen)

I sådan en situation er det altså nok at søge en deltidsstilling og til samtalen spørge om man kan få sine skånehensyn (hvilket for mig i mange år kun var nedsat tid) til at passe ind.
Derefter må man selv, såvel som arbejdsgiveren gå i tænkeboks, ligesom ved alle andre ansættelser, og vurdere om man er tiltrækkende nok til stillingen, og om der er imødekommenhed overfor ens skånebehov.

Men jeg vil gerne være fri for at få skudt i skoene at den metode kan give fleksere, generelt , et dårligt ry.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-03-2014, 19:21   #25
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
jeg vil aldrig søge et job som jeg ikke magter, og jeg skriver jo, at jeg har problemer ved tunge løft.

Når jeg kommer til samtale og de spøger om jeg kan overleve ved det antal timer, så siger jeg fleks
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2014, 06:43   #26
Stuen
Klart Afhængig af K10
 
Stuens avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-05 2012
Indlæg: 413
Blog Indlæg: 1
Styrke: 13
Stuen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af evelyn Se meddelelser
@ dansbo
Du har jo fortalt i ansøgning at du var flexer, så der har du jo fortalt sandheden. Du havde jo også sat fokus på hvad du kunne tilbyde. Så den er god nok, men jeg er ikke enig i at man skyder sig selv i foden ved at sige hvad man ikke kan. feks. Du har kol og får lungebetendelse bare man nævner ordet frostgrader, og du blev bedt om stå på et koldt lager og pakke gaver. Så har du da skudt dit hælbred i lungerne. Så ville din arbejdsgiver stå i knibe, for det var jo lige det jeg havde brug for lige nu en måneds tid. Det er jo der den stikker ved at ikke at sige noget om sin skånebehov. Der kan jo også være andre eks. Din arbejdsgiver sælger biler og du laver kontorarbejde, men nu par dage så havde han måske brug for at få kørt bilen til syn, men du fik medicin med trekant. Ved godt de kan være lidt firkantede eks. men alligevel. Have din arbejdsgiver været vidende om dette i forvejen, kunne han have kaldt nogle andre ind.
@ nøgne tær
Det er da mulig de takket pænt nej. Men det de sagde da du var gået, det ved du jo ikke.
Personlig var jeg ude for det samme men h*n takket ikke PÆNT nej, h*n plev p...e sur, og sagde vredt at dette kunne vi (min jobkonsulent og mig) have fortalt i forvejen, tid var penge og ville skulle altså vide at dette var penge tabt for h*n. Det kan jeg godt love dig var ydmygende for mig. Og jeg var godt og grundig vred på jobkonsulenten. Jeg prøvede at skjule dette men jeg er ikke så god til at lyve med mit kropssprog.

Det er ikke fordi jeg vil have ret, men alle tre eks, er fra det virkelige liv. De to første var ikke mig. Selv om det med kol kunne have været mig
Vh.Evelyn
Jeg forstår godt hvad du mener, og det var også en træls oplevelse du havde, og godt du ikke fik arbejde sådan et sted!!

Men det jeg mener er, at når man i sin ansøgning klart og tydelig skriver at man er tilkendt fleks, så ved arbejdsgiveren godt at der vil være skånehensyn, og hvis de bliver interesserede i resten jeg har fortalt i min ansøgning, kan de spørge ind til de skånehensyn. Jeg har aldrig søgt nogen urealistiske stillinger. I de uopfordrede ansøgninger jeg har sendt afsted, har jeg skrevet i dem hvad præcis jeg søgte, så hvis en arbejdsgiver forventer andet og mere, er det jo dem der har misforstået noget.

jjsonn> Man får heller ikke rigtig noget ud af at søge jobs hvor ens skånehensyn ikke bliver opfyldt, for ens jobkonsulent skal altid med ind over og godkende det. Det var min i hvert fald, da jeg søgte det her job jeg har nu.
__________________
Fleksjobber
Lyt til andre men mist ikke din egen stemme...
Stuen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2014, 13:57   #27
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Synes egentlig, det er ærgerligt, at sådan en gammel tråd fra den gamle fleksordning videreføres og der ikke oprettes en ny og relevant. Mange guldkorn kan meget let drukne i infohavet.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2014, 17:17   #28
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
Synes egentlig, det er ærgerligt, at sådan en gammel tråd fra den gamle fleksordning videreføres og der ikke oprettes en ny og relevant. Mange guldkorn kan meget let drukne i infohavet.
Hvorfor egentlig det Stampe? Jeg har fået meget ud af denne debat. Jeg har måske provokeret en smule, for at få nogle synspunkter frem. Så tak fordi du trak tråden op igen.

@ Nøgne tær.
undskyld nøgne tær, jeg vil ikke skyde dig noget i skoen. Jeg kom med en konklusion ud fra enkelte udtalelser, flere steder i tråden. Samt at jeg ønsket at provokere. Jeg ville ikke såre nogle, langt fra. Jeg har fået nogle input som kan være ok at tage med.

@ Stuen
Ja i øjeblikket var det træls, og det var også godt det ikke blev noget af. Nu var det ikke fleks men Arbejdsprøvning, og jeg tror også der var misforståelser, men alt er glemt nu.

@ jjsonn
Ja det er jo også en god måde at gøre det på.

Vh. Evelyn
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2014, 18:27   #29
sortepigen
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-02 2014
Lokation: Guldborgsund
Indlæg: 945
Styrke: 11
sortepigen er rigtig godt på vej
hvordan virker og ser et fleksjob bevis ud

Hej Alle
Undskyld jeg lige pipper lidt med i debatten.
Jeg vil bare sige at det der med at det kan være godt ikke at nævne ens skånebehov i en ansøgning og skrive man er flekser, KAN være godt i de tilfælde hvor man er godkendt til jobs som eks. kan sidestilles med deltidsjob( bare et eks.) MEN i et tilfælde som mit hvor jeg er visiteret til fleksjob i 3 x 1 time, pr uge, med en skåneliste så lang at man tror det er løgn............tjah så vil jeg sige det er at stikke en arbejdsgiver blår i øjnene hvis jeg ikke er ærlig når jeg sender en ansøgning. Jeg sender altid mit fleksjobbevis med.

Der findes selvsagt ingen jobopslag en som jeg kan søge, for jeg har intet at tilbyde,udover lidt lettere oprydning og kaffebrygning, og det må en potientel arbejdsgiver da vide når de læser en ansøgning. Synes nogen det er gak gak tjah så giver jeg dem ret, for det er jo aldeles svært at overbevise nogen om det gode i at ansætte mig. Men jeg har PLIGT til at være jobsøgende, så må derfor skyde mange uopfordrede ansøgninger afsted.
ps. jeg har søgt pension men er endnu ikke afklaret.
Håber det er ok jeg lige pippede lidt med i denne tråd. ha en dejlig søndag
vh. sortepigen
sortepigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 09-03-2014, 19:34   #30
evelyn
Hvor skulle jeg ellers være
 
evelyns avatar
 
Tilmeldingsdato: 15-04 2013
Indlæg: 194
Styrke: 12
evelyn er ny på vejen
@ sortepigen
Tak for din input, så burde enhver se at denne tråd stadig er brænd aktuell. Den har i aller højeste grad relevans. Måske mere i dag end den gang den blev startet. Navnlig når mette frederiksen går ug og siger,"hvis nan kan arbejde bare 1 time i ugen så skal man ikke have FTP. Der der det, der er gak gak i en kapitalistisk verden.
Så Sortepigen, du skal slet ikke unskylde, dit birdrag er mere end velkomment.
Vh. Evelyn
evelyn er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Fleksjob bevis StineBine. Spørgsmål ang fleksjob 2 03-05-2013 20:36
Fleksjob-bevis, bør jeg bede om det? Mama Spørgsmål ang fleksjob 4 01-07-2011 10:21
fleksjob hvordan?? lillesine Spørgsmål ang fleksjob 1 15-06-2009 21:02
Fleksjob-bevis ?. Kimse Spørgsmål ang fleksjob 4 19-02-2008 23:57
Her er så endnu et bevis på hvordan man behandler hundesyge folk i Danmark Stella Det er da strengt ! 9 31-01-2008 19:46




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:49.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension