K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-07-2011, 11:17   #21
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Mella

En måde kunne være: det er jo ferietid, og læger er vikar for hinanden. Måske er du så heldig at din nuværende prak. læge har den du gerne vil ha' som vikar i ferien?

Måske kan du ikke bestille tid, men du kan i hvertfald ringe til vedkommende i tlf.tiden og spørger om du må være patient hos vedkommende, selv om du er klar over hun/han har lukket for tilgang, men smøre lidt med at du har hørt godt om vedkommende og har brug for en læge til at holde øje m. lav stoftskiftesygdom, næremre afklaring. Du skal jo ikke begrunde m. TERM for skift.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 11:44   #22
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mella Se meddelelser
Mange tak allesammen.

Jeg h a r udskrifter og når jeg er tryg igen, vil jeg selvfølgelig fået taget nye prøver (dog efter læsning på Sonja's stofskifte forum, bliver 'man' temmelig åndeløs, hvordan lægerne takler denne sygdom. Fx. måler de ikke T3 og går kun op i T4).
Står der ikke noget om T3 og TSH i de udskrifter du har fået?

Siden starten af året har jeg fået taget flere blodprøver og hver eneste gang er alle 3 blevet målt.

De første gange var det kun T4 lægen talte om, men henad vejen er der også blevet talt om de andre tal, og draget sammenligninger med de foregående prøver.

TimeGuest, mange tak for dit link, det er printet ud, så jeg kan tage det i små bidder, efterhånden som den øverste etage er modtagelig.
Som sædvanlig er du jo på banen med gode facts. Tusind tak for det.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 16:38   #23
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
Hej igen gunvor og tak for dine forslag.

Desværre deler han lægehus med 2 andre læger og de overtager hinandens patienter i ferie.

Jeg har ledt længe efter de 2 læger, som jeg omtalte og som har lukket for tilgang, men der findes ikke nogen hjemmeside (for udenforstående).
Kun et telefonnummer og det er jo nok til en sekretær.

Jeg har øvet mig lidt i dag, for jeg gik ind i et lægehus og spurgte sekretæren, om de havde åbent for nye patienter.
Det havde de, svarede hun.
Så samlede jeg alt mit mod, og spurgte om lægerne hos dem er TERM læger, men vidste hun ikke, hvad betød og nej, jeg kunne ikke ringe til nogen af dem, da jeg ikke er tilknyttet der.

Jeg spurgte så, om hun ville s p ø r g e en læge, om hvordan det forholder sig med TERM hos dem og det var hun så flink at ville.
Da altid en begyndelse

Og til Vovse.

Det var kun ved den første blodprøve, at -T3 blev målt.
Jeg har læst inde på Sonja's, at det gør kun eksperterne indenfor for lavt stofskifte, hvis man er så heldig og går hos sådan en.
I Norge får alle hvis også målt det.

Det kan jo være vigtigt, for ikke alle kan omdanne T3 fra T4.
Jeg får aldrig forklaret noget som helst, når han har printet laboratorie resultaterne ud.
Bare: dine tal er fine.
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 21:28   #24
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Mella Se meddelelser
Og til Vovse.

Det var kun ved den første blodprøve, at -T3 blev målt.
Jeg har læst inde på Sonja's, at det gør kun eksperterne indenfor for lavt stofskifte, hvis man er så heldig og går hos sådan en.
I Norge får alle hvis også målt det.

Det kan jo være vigtigt, for ikke alle kan omdanne T3 fra T4.
Jeg får aldrig forklaret noget som helst, når han har printet laboratorie resultaterne ud.
Bare: dine tal er fine.
Det er simpelthen for dårligt.

Jeg har kigget inde på Sonja's tidligere, men fandt ikke så meget om forhøjet stofskifte.
TSH har noget med hypofysen at gøre, det er den der "fortæller" skjoldbruskkirtlen hvor meget den skal producere, og dette kan aflæses i TSH.

Jeg kan godt forstå, at du vil finde en anden læge, men prøv alligevel at "bearbejde" ham du har nu.
Du bør snart få taget en ny blodprøve, det ved både du og han, og eftersom du kan se af dine blodprøveresultater, at han kun beder om resultat for T4, så synes jeg da, at du skal ringe til ham i hans telefonkonsultation og spørge ham (så'n lidt undrende) om blodprøverne ikke også skal testes for TSH og T3.
Hvis han holder på sit, så synes jeg du skal spørge ham, om ikke det er bedst at lade en endokrinolog tage sig af dit stofskifte, for efter at du nu har sat dig lidt ind i tingene, så er du ikke tryg ved det han gør.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 22:43   #25
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Mella

Flot gået med din rundsprøgen hos andre læger , men er det ikke en mindre by du bor i? Og kan det derfor tænkes de taler sammen?

Vovse, er jeg ikke helt enig i omkr. tilgang til nuværende læge, hvis han virkelige er en hard core TERM-læge, kan inddirekte kritik måske opfattes som noget psykisk. Men du kunne jo også bare spørge om en henvisning til endokrinlog/endokrinlogisk afd. på hospital.

Men i midt link fra Riget, står der faktisk at lavt stoftskifte, hvilket jeg læser at Mella har, kan behandles hos egen læge, så måske er den ikke gangbar.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 23:20   #26
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Mella

Jeg mener flg.:
Citat:
Måske kan du ikke bestille tid, men du kan i hvertfald ringe til vedkommende i tlf.tiden og spørger om du må være patient hos vedkommende, selv om du er klar over hun/han har lukket for tilgang, men smøre lidt med at du har hørt godt om vedkommende og har brug for en læge til at holde øje m. lav stoftskiftesygdom, næremre afklaring. Du skal jo ikke begrunde m. TERM for skift.
Der er ved at gå kludder i det for mig, idet vi skriver sammen på to forks. tråde, der faktisk har en overskrift der ikke går konkret på din sag. Men jeg forsøger at holde rede, men bær over med mig. Har du ikke tidl. haft nogle tråde, og måske ville det være en god ide, at forsætte der, således at der er sammenhæng i din tråd og historik.

Ang. lavt stoftskifte, så: •Ved lavt stofskifte, er TSH højt og T3 og T4 lave.

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-07-2011, 23:28   #27
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af gunvor Se meddelelser
Vovse, er jeg ikke helt enig i omkr. tilgang til nuværende læge, hvis han virkelige er en hard core TERM-læge, kan inddirekte kritik måske opfattes som noget psykisk.
Dette kan du meget vel have ret i, desværre.

Men jeg tænkte, at Hvis Mella alligevel er på vej væk fra ham, så betyder det jo ikke så stort hvad han tænker og mener.

Jeg har selv været forskånet for Term-læger, så jeg har ingen erfaring med dem.

Men efter at have læst denne tråd: http://www.k10.dk/showthread.php?t=18568&page=3 kom jeg i tanker om, at jeg har mødt et par værkstedsledere på et beskyttet værksted, i forb. med arb.prøvning, som helt klart var tilhængere af Term.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.

Sidst redigeret af Vovse; 16-07-2011 kl. 00:13.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 24-07-2011, 01:52   #28
Mella
Bruger
 
Mellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-10 2005
Indlæg: 742
Styrke: 19
Mella er ny på vejen
nå men...

jeg er ikke nået længere.
Andet end at jeg ikke har fået taget mine foreskrevne prøver og stadig ligesom er ved at dø af skræk alt efter, hvordan denne min læge nok vil håndtere mig.
I sær, at måske jeg mister min psykiater, han går på pension og det har han sg gjort det sidste år, men beholdt mig og nu føler og synes jeg, at jeg bliver smidt til løven(erne).

Shuuut, jeg er lidt meget bange nu.
- Men jeg må snakke med min denne psykiater på mandag og fortælle ham og forklare, hvor fastlåst jeg er med hensyn til lægeskift og næsten ingen valg.
Måske det okay er, at jeg har fundet ud af, hvordan denne læge agerer, i sær med TERM.
For så ved jeg jo, hvor jeg er...

Jeg skulle have taget en blodprøve igen her sidst i juni, men har opgivet projektet pga. ham.

På mandag skal jeg til samtale hos min nu snart pensionerede psykiater og vil vende det her TERM for ham, for ellers er jeg jo helt alene.

Tak for svar.

Mella
__________________
Ingen slipper levende fra livet - jeg lever, mens jeg er her.
Mella er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar

Emne Værktøjer
Visningsmetode

Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Nu skal der ske noget!! Desmond007 Alt det andet 10 08-01-2018 16:58
er der noget jeg skal være obs. på ? popia Spørgsmål ang fleksjob 7 14-08-2013 19:47
Nu skal der vist ske noget. Hejdien Din historie 8 30-09-2006 21:12




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:17.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension