K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 17-06-2013, 11:46   #1
popia
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 27-02 2013
Indlæg: 18
Styrke: 12
popia er ny på vejen
er det kun egen sygdom der gør at man kan få flex.

Hej jeg har lige brug for, at spørge om det er min kroniske migræne, slidgigt og irretabel tyktarm og 3 "dødelige" infektions tilfælde inden for 6 md,hvilket gør, at jeg er sygemeldt lige pt. eller ser man også på de ydre belastninger som er med til at gør mig syg?? stress og angst, jeg går lige pt. hos en psykiater, hvad vudere man et flexjob ud fra, det skal lige nævnes, at jeg de sidste tre år har været lige så meget sygemeldt som ledig ca. halv om halv, og lige nu skal jeg igen til samtale med jobcenteret og jeg ved at de igen vil presse mig ud i aktivering, den sidste gav mig angst oven i min stress. på forhånd tak.
popia er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2013, 15:54   #2
Spunken
Ikke aktiv pga ikke aktiv mailadresse
 
Tilmeldingsdato: 01-11 2010
Indlæg: 97
Styrke: 14
Spunken er ny på vejen
Du bliver kun visiteret til fleksjob ud fra din arbejdsevne

Selve diagnosen eller diagnoser har ingen betydning. Så en arbejdsprøvning skal der til før det kan afgøres.
Spunken er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 17-06-2013, 16:01   #3
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, det er korrekt, om man så har 17 sider med diagnoser og familien dør som fluer, så er det KUN arbejdsevnen de er interesseret i........og der er kun én vej at finde ud af, hvor arbejdsevnen ligger, og det er ved at deltage i alle deres påfund.
Dog kan man sygemeldes hvis ens læge vurderer at man ikke lige kan magte flere tiltag.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-06-2013, 20:25   #4
FibroMcs
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 19-01 2013
Lokation: Hjemmefra
Indlæg: 723
Styrke: 12
FibroMcs er ny på vejen
Ja syntes nærmerer jo mere man fejler jo værre er det for de fatter brik af at de sygdomme tilsammen gør en til en omvandrende smerte....
__________________
Just Because You are Paranoid it Does Not mean They are Not out To get You
FibroMcs er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 09:11   #5
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det er nemlig rigtigt, lidt som man siger at mange kokke fordærver maden, så kan man sige, at mange diagnoser fordærver sagen.

Man bliver jo udredt pr diagnose, og det tager bare en KRIG, og gør sagen fuldstændig uoverskuelig for borgeren - specielt når een diagnose ikke kan dokumenteres for værende skyld i de problemstillinger man har, og en anden diagnose kan. Samtidig med, at de er bedøvende lige glade med diagnoser og kun vil se på arbejdsevnen...

Og kan de se at det vil tage lang tid at udrede én for en bestemt diagnose, jamen så hænger de sig i den, og bruger tiden med at få sendt borgeren fra Herodes til Pilatus blot for at konkludere, at det ikke er derfor man ikke kan arbejde......og så går de til næste diagnose og tjekker arbejdsevnen på baggrund af dén.

Gaaab.

Jeg har jo også gigt i knæene og periodiske problemer med ryggen, men min læge sagde MED DET SAMME, at det nævner vi IKKE i forbindelse med sagen, for så lægger vi flere år til sagsbehandlingen. Så vi holdt det meget MEGET simpelt og brugte kun de store alvorlige træk, og undlod at komme ind på de mindre alvorlige - simpelthen for at spare tid og gå efter roden med det samme.

Sidst redigeret af Ninja; 19-06-2013 kl. 09:15.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-06-2013, 16:05   #6
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popia Se meddelelser
Hej jeg har lige brug for, at spørge om det er min kroniske migræne, slidgigt og irretabel tyktarm og 3 "dødelige" infektions tilfælde inden for 6 md,hvilket gør, at jeg er sygemeldt lige pt. eller ser man også på de ydre belastninger som er med til at gør mig syg?? stress og angst, jeg går lige pt. hos en psykiater, hvad vudere man et flexjob ud fra, det skal lige nævnes, at jeg de sidste tre år har været lige så meget sygemeldt som ledig ca. halv om halv, og lige nu skal jeg igen til samtale med jobcenteret og jeg ved at de igen vil presse mig ud i aktivering, den sidste gav mig angst oven i min stress. på forhånd tak.
Øv for dig popia, det er nogle opslidende år du har været igennem. Jeg håber for dig at din læge kan få dig "fredet" for aktivering. Du bør dog om nogen være kandidat til et ressourceforløb ala det nye, hvor man indleder med en samtale. Vi læser jo herinde, at man ofte derunder med lægen straks beslutter at klienten skal indstilles til ftp. Var det ikke noget for dig?
__________________
Enteneller

Husk at checke www.pensionsinfo.dk for dine muligheder for udbetaling af f.eks TAE ((Tab af Erhvervsevne) ydelse) under evt. pensionsordninger.

Sidst redigeret af Enteneller; 19-06-2013 kl. 16:10.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
flex eller ikke flex. stumbi Spørgsmål ang fleksjob 19 07-02-2013 15:50
flex i egen virksomhed 0o-mig-o0 Spørgsmål ang fleksjob 1 02-08-2011 08:50
Fp og egen indkomst custer Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 28-12-2010 15:56
Orlov for egen regning ? Stella Spørgsmål ang fleksjob 6 09-05-2009 10:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 13:55.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension