K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-04-2012, 18:49   #1
Dixie4y
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
Dixie4y er ny på vejen
Post Flexjob i egen virksomhed - med tilbagevirkende kraft

Det er lykkes mig i marts 2012, at blive godkendt til flexjob i egen virksomhed.
Det tog nogle år, men det lykkes.
I noget af perioden hvor ansøgningen blev behandlet, har jeg modtaget sygedagpenge på 50% og 75% (Det vil sige, at jeg godt måtte arbejde, når jeg kunne, samtidig med jeg modtog sygedagpenge).
Mit spørgsmål er.: Min flex-jobydelse er bevilliget med tilbagevirkende kraft, ca. tre år.
Hvordan med de sygedagpenge jeg har modtaget i samme periode, bliver de modregnet som 50% og 75% eller en hel arbejdsdag ?

På forhånd tak
Dixie4y er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2012, 20:10   #2
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Tænker at de ser på din indtægt for hele perioden og regner ud hvad du skulle have haft i flexydelse ved siden af din indtægt fra virksomheden...

Og så trækker de al det du har fået udbetalt fra anden side fra...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2012, 20:56   #3
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
Du skal være opmærksom på den nye reform den vil fjerne selvstændige fleksjobbere så hvis dit firma er i dit eget navn bliver den lukket ned af regeringens reform
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2012, 22:00   #4
Siv
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 16-12 2010
Indlæg: 136
Styrke: 14
Siv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af lillesine Se meddelelser
Du skal være opmærksom på den nye reform den vil fjerne selvstændige fleksjobbere så hvis dit firma er i dit eget navn bliver den lukket ned af regeringens reform
Jeg har haft vildt travlt her de sidste dage, indrømmet..... Men er reformen blevet vedtaget uden jeg har opdaget det???
__________________
Fra Siv
Med felxjobbevilling siden 12/12 2011

Vær opmærksom på dine tanker...de er starten på dine handlinger
Siv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-04-2012, 22:39   #5
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af lillesine Se meddelelser
Du skal være opmærksom på den nye reform den vil fjerne selvstændige fleksjobbere så hvis dit firma er i dit eget navn bliver den lukket ned af regeringens reform
Hvor har du dog det fra?

Den nye reform, hvis det hele bliver vedtaget gælder altså for fremtidige fleksjobbere.
De lukker da ikke bare de nuværendes virksomheder. Helt ulogisk.
Pas på med at skræmme folk med det.

Intet er vedtaget endnu..
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2012, 08:59   #6
Dixie4y
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 13-04 2012
Indlæg: 4
Styrke: 0
Dixie4y er ny på vejen
Svar til "Pip" : Tænker at de ser på din indtægt for hele perioden og regner ud hvad du skulle have haft i flexydelse ved siden af din indtægt fra virksomheden...

Og så trækker de al det du har fået udbetalt fra anden side fra...


Et ved jeg, at min indtægt i firmaet i de tre år ikke bliver brugt eller fratrukket i beregningen ved beregningen "med tilbagevirkende kraft".
Det var spørgmålet omkring de sygedagpenge jeg har modtaget i perioden på 50% og 75% om de bliver fratrukket med procent eller regnes for en hel arbejdsdag.

Svar til "Curls".: (korrekt)
Uanset om flexjob i egen virksomhed ved en eventuel ny reform. Så skal jeg have med tilbagevirkende kraft.
Den nye reform vil ramme de personer der får 30-60.000 kr om måneden. - Ydelsen vil blive markant nedsat, hvis de får nyt job...og kun hvis de får nyt job i en anden af deres virksomheder. Den besparelse som der opstår vil tilfalde dem som idag får meget lidt, altså de lavlønnede (ligesom mig - tjener pt. kun ca. 75.000 om året...før skat - så jeg skylder en del skat i dag)

Men altså mit spørgsmål var kun omkring hvordan man ser på beregningen af "med tilbagevirkende kraft", når der i samme periode er udbetalt sygedagpenge med forskellige satser.

Sidst redigeret af Dixie4y; 14-04-2012 kl. 09:03.
Dixie4y er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-04-2012, 09:10   #7
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Ønsker dig tillykke med flex i egen virksomhed! Flot!

Det andt tror jeg du er nød til at søge på, hos en sb - måske en privat, de vil tit gerne svarer på et enkelt spørgsmål over tlf.....kender også en der sikkert kender svaret
__________________
Pensionist pr.1.4.2012

You must be the change - you want to see in the world.

Mahatma Ghandi
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-04-2012, 12:35   #8
Multe
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 03-11 2009
Lokation: Århus
Indlæg: 1.634
Styrke: 16
Multe er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Dixie4y Se meddelelser
Det er lykkes mig i marts 2012, at blive godkendt til flexjob i egen virksomhed.
Det tog nogle år, men det lykkes.
I noget af perioden hvor ansøgningen blev behandlet, har jeg modtaget sygedagpenge på 50% og 75% (Det vil sige, at jeg godt måtte arbejde, når jeg kunne, samtidig med jeg modtog sygedagpenge).
Mit spørgsmål er.: Min flex-jobydelse er bevilliget med tilbagevirkende kraft, ca. tre år.
Hvordan med de sygedagpenge jeg har modtaget i samme periode, bliver de modregnet som 50% og 75% eller en hel arbejdsdag ?

På forhånd tak
Fleksjobydelse med tilbagevirkende kraft -har du et link?

Og alle sygedagpengene skal tilbagebetales når man går ind i en anden ordning... -man kan jo ikke både få: egen løn, fleksjobydelse og sygedagpenge samtidig


.
__________________
Hva' man har, det har man... -resten ka' de vise som respekt!
Multe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 05-04-2013, 17:09   #9
phhmw
Moderator
 
Tilmeldingsdato: 08-12 2005
Lokation: Dragør Danmark
Indlæg: 11.746
Styrke: 33
phhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vejphhmw er på berømmelsens vej
Flexjob i egen virksomhed

http://www.ast.dk/afgoerelser/princi...il/041-13.aspx

Hilsen Peter
phhmw er logget ind nu   Besvar med citat
Gammel 05-04-2013, 23:06   #10
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Multe Se meddelelser
Og alle sygedagpengene skal tilbagebetales når man går ind i en anden ordning... -man kan jo ikke både få: egen løn, fleksjobydelse og sygedagpenge samtidig
Neeeej, den går da nok ikke, men hold op hvor ville det være skønt om det gjorde!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
FT med tilbagevirkende kraft? kbh Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 3 13-09-2012 09:21
Fp med tilbagevirkende kraft Stueplanten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 16-02-2012 00:27
§100 med tilbagevirkende kraft? Road66 Alt det andet 4 26-01-2012 11:59
tilbagevirkende kraft hk12 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 07-09-2011 13:42
FØP med tilbagevirkende kraft ????? Silke Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 16 29-04-2008 09:27




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 23:01.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension