K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-11-2009, 19:08   #11
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Trold Se meddelelser
Sidste år fik man 3 gavekort, et til SPAR, et til BR og et til en sportsforretning , hvert af dem var på 500 kr.

Det eneste kommunen skal skrive under på er, at man er på kontanthjælp.

Det er vel også en form for garenti for at man har et behov for hjælp ? Man skal jo alligevel oplyse noget og det ville kommunen vel ikke skrive under på hvis det ikke passede ?
Her i kommunen fik man en kurv med fødevare + et gavekort til BR og muligvis også sportsforr., og så havde lokalafdelingen fået en masse billetter til fodbold kampe som folk også fik, det var en meget flot.
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 07:24   #12
MorWettendorff
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 21-10 2009
Lokation: Fredericia, men oprindelig fynbo
Alder: 51
Indlæg: 355
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
MorWettendorff er ny på vejen
Kan godt være jeg bliver upopulær nu, men nej jeg ville ikke være indsamler selv om jeg ville ha kunne klare det (Kan jeg dog heller ikke, pga. min sygdom), men grunden til jeg ikke vil det er, at de ikke altid har styr på hvem de giver det til, et meget godt exembel er, min egen niece og mand, som fik det sidste år, og forige år. de har begge 2 job, de ejer hus og har 2 biler, og jeg har en venninde som også søgte, hun er enlig mor til 4, på kontant hjælp, hun fik ikke, jeg søgte også selv forige år, og fik afslag, da jeg var på sygedagpenge, min niece og mand har fået det i 2 år nu, og de mangler altså ikke penge, hvis de lod vær' at pjatte dem de tjener op.
MorWettendorff er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 09:16   #13
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MorWettendorff Se meddelelser
Kan godt være jeg bliver upopulær nu, men nej jeg ville ikke være indsamler selv om jeg ville ha kunne klare det (Kan jeg dog heller ikke, pga. min sygdom), men grunden til jeg ikke vil det er, at de ikke altid har styr på hvem de giver det til, et meget godt exembel er, min egen niece og mand, som fik det sidste år, og forige år. de har begge 2 job, de ejer hus og har 2 biler, og jeg har en venninde som også søgte, hun er enlig mor til 4, på kontant hjælp, hun fik ikke, jeg søgte også selv forige år, og fik afslag, da jeg var på sygedagpenge, min niece og mand har fået det i 2 år nu, og de mangler altså ikke penge, hvis de lod vær' at pjatte dem de tjener op.
Kan næppe forestille mig at det er fra ASF de har fået eftersom at kommunen skal skrive under på man er på kontanthjælp.. ? Det er netop derfor jeg har tilmeldt mig, der er vist mere kontrol med hvem der får hos dem end hos mange andre
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 10:40   #14
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
jeg kender ikk til den her ind samiln/udellig men desvære har jeg også kendskab til flere der søger til jul alle stæder uden at oplyse om at de søger flere stædre ,jeg syntes det er grådighed, og at man skal tænke på at dem der så får et afslag måske ikk har søgt til højer og venstre .
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 10:51   #15
kelstrup
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 13-08 2009
Lokation: odsherred
Indlæg: 40
Blog Indlæg: 1
Styrke: 15
kelstrup er ny på vejen
er man berettiget til at søge når den ene er på halv kontanthjælp og den anden på flexjob i 12 timer pr.uge.
kelstrup er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 10:54   #16
c.l.e.o.
Jeg bor her på K10
 
c.l.e.o.s avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-06 2009
Lokation: Jeg har glemt hvor jeg kommer fra og hvor jeg skal hen :)
Indlæg: 3.317
Styrke: 18
c.l.e.o. er ny på vejen
ja det må i da være for så har i vel ikk mere end to på kontant hjælp
c.l.e.o. er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 11:40   #17
Helle Smith
Ved at flytte ind på K10
 
Helle Smiths avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-08 2006
Alder: 62
Indlæg: 550
Styrke: 18
Helle Smith er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af kelstrup Se meddelelser
er man berettiget til at søge når den ene er på halv kontanthjælp og den anden på flexjob i 12 timer pr.uge.
ALLE kan søge du kan printe et skema ud på

http://www.asf-danskfolkehjaelp.dk/m...73&language=dk

Udfylde det og få din / jeres kommune til at underskrive det, så sende det til ASF så de har det SENEST d 1/12
__________________
Venlig hilsen Helle
Førtidspensionist pr 1/8-2010
Helle Smith er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-11-2009, 14:24   #18
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Alle kan søge julehjælp

Husk også at tjekke ved jeres kommune og om der er legater eller ned og spørg i kirken ...

Jeg tvivler nu ikke på at dem fra EB kommer til de rette steder og hvorfor ikke hjælpe de fattige danske børn ..

Jeg var med en veninde nede sidste år og hente julehjælp til hende og jeg så godt alle dem der kom i bil og med fancy tøj osv ..

Nu kom min veninde altså også i en rimlig god bil , en bil købt og betalt af hendes forældre hendes eneste mulighed for at komme rundt og komme til alle sine hospitals besøg og hendes mulighed for at få sin søn af sted til div ting han skal overholde (især nu ellers ryger familieydelsen også når den nye lov kommer ) Sidste år fulgte jeg en debat der var på nationen omkring alle de mennesker i kbh der stod i kø for at få hjælp , og ikke mindst om deres påklædning og alle de penge man kunne se de havde ...

ALTSÅ det er jo ikke altid så nemt at se udefra.. jeg kunne ALDRIG drømme om at forlade mit hjem uden at tage ordentligt tøj på , jeg arver mærkevare tøj fra min søster som er et rigtige mærke dyr , jeg kunne godt på en god dag narre den bedste til at tro at jeg har tjek på tingene.. hvis nu jeg skulle søge julehjælp hvad så .,.. skulle jeg så tage gammelt slidt tøj på skulle jeg smide mine NIKE sko som jeg har givet en formue for, fordi det er vigtigt for mig at gå i ordentligt fodtøj pga smerter ?

Jeg ved at jeg sætter en ære i at mit hjem skal være ordentligt og at det skal mine ungeres påklædning også og jeg prioritere min datters tøj højre end mig eget , en vinterjakke til 800 kr blev det lige til .. men men så røg mine vinter støvler også en tur og hun får ikke støvler før i december min pointe er bare .. ikke alt er som det ser ud

PS den med at søge mange steder har jeg heller aldrig kunne forstå ikke før min veninde fortalte at søgte hun 6 steder fik hun som regelen afslag på de 4 så søgte hun kun et sted så kunne hun risikere at sidde med håret i postkassen ...

Kender så en anden der altid holder sin jul ved sin familie og hun søger også hvert år , det syntes jeg så er langt ude .. hun og hendes børn har ikke udgifter til julen ..

Jeg har aldrig søgt julehjælp fordi børnepenge fra deres far falder i december og de penge har altid været øremærket julen ... nu kan jeg godt mærke at der kun er børnepenge for et barn (de to andre er flyttet og voksne ) så nu overvejer jeg julehjælp ... også selv om jeg har børnepenge for der er også lidt regninger og vinterstøvler der skal hentes ind

De år mine to andre var små har de altid fået store julegaver det var sådan lidt kompensation for alle de andre måneder på året hvor de måtte give afkald på meget af det deres kammerater fik hen af vejen, men det har også altid gjort at mine unger har fået at vide at de var lidt forkælet og at de fik hvad de pegede på ..

Og mange har troet at vi helt bestemt havde vores på det tørre også selv om jeg som mange andre har mere end svært ved at få økonomien til at slå til, mange som jeg kender bliver forbavset når de finder ud af at jeg har nøjagtigt lige så mange økonomiske problemer som alle andre ledige på overførelses indkomst ..

Så vi skal nok ikke dømme dem der søger julehjælp en ting er hvordan tingene ser ud en helt anden er hvordan det virkelig forholder sig ...
  Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Os under 40 kan også være syge FB gruppe; meld jer ind Tzari Politik og Samfund 0 08-07-2012 00:23
Meld dig også syg, selvom du er ledig fleksjobber zuza Nyttigt at vide når du er visiteret til fleksjob 13 10-10-2010 19:31
Kommunal appel: Meld din nabo! buster Politik og Samfund 44 10-04-2010 13:41
Kvinder! Meld jer ud.. Metro Det er da strengt ! 0 16-06-2007 06:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:32.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension