K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 14-01-2013, 04:24   #21
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Priks Se meddelelser
Du har ret. "Spare" rimer til gengæld på "narre"...hmm, tilfældigt?
aaaah, den er nok tilfældig, da den også kan rime på rare
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 10:21   #22
Jasv
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2012
Indlæg: 77
Styrke: 12
Jasv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Nu sakser jeg lige fra Pip, men der bliver ikke noget med pension hvis ikke man høre ind under den kategori de udførligt har skrevet om i reformen..

''Det kan fx være borgere med en betydelig nedsat funktionsevne som følge af udviklingshæmning, personer med en alvorlig hjerneskade eller en person med alvorlige lidelser, hvor de medicinske behandlingsmuligheder er udtømte eller udsigtsløse, og hvor prognosen er kort le-vetid, eller at sygdommen er hastigt accelererende."

Altså hvor mange er det lige der matcher ind der????

Ydermere må ens læge SLET IKKE skrive om, hvad man ikke kan, lægen må KUN skrive om det patienten kan - uanset hvor lidt det så end er. Og der SKAL tages udgangspunkt i det ''lidt'' - og det ''lidt'' skal som bare kunne passe med 20 minutter om dagen væk fra hjemmet, for så kan man ryge på fleks i 2 timer om ugen.

Læger og/eller speciallæger må ikke længere fastholde patienten i et sygdomsbillede, der må kun fokuseres på succesoplevelserne, de små gode ting i hverdagen og det faktum, at alle har godt af at komme lidt ud blandt andre, uanset man ikke kan bidrage med noget nævneværdigt ret arbejdsmæssigt. Mette Frederiksen har flere gange sagt, at et fleksjob på få timer om ugen, også kan gøre en positiv forskel for et menneske, rent socialt, og at disse mennesker også skal være en del af fællesskabet i stedet for at blive parkeret på førtidspension (i ensomhed). Vi skal have alle med har hun sagt!

Samtidig skal ens egen læge også være MED i sagen, og skal ''holdes i ørerne'' så klienten/patienten ikke bliver overladt til sig selv og sit sygdomsbillede.
Så det bliver da fremover meget meget svært, at blive førtidspensionist. Endvidere kan man heller ikke længere bruge egne speciallægeerklæringer, for nu godtager kommunen KUN de lægeerklæringer/speciallægeerklæringer Klinisk funktion laver - man kan simpelthen ikke få førtidspension uden Klinisk funktions erklæringer.- Og dem forestiller JEG mig jo, bliver som en hel enhed af lægekonsulenter der kan kaste bolden (klienten) til og fra hinanden efter behag, men håber naturligvis jeg tager fejl....
Denne del af reformen træder mig bekendt først i kraft pr. 1.7.2013.

Tidligere skulle man også kunne have et socialt liv ved siden af et fleksjob.
Fra 2013 siger man ned til 2 timer fleks/uge, dog skal der være et udviklingsperspektiv herfra på sigt - 2 timer/uge skal ikke ses som en permanent løsning.
Ved nogen af jer, om man har ændret på kriterierne, så man ikke længere skal have restevne tilbage til et liv ved siden af?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Jasv Se meddelelser
Denne del af reformen træder mig bekendt først i kraft pr. 1.7.2013.

Tidligere skulle man også kunne have et socialt liv ved siden af et fleksjob.
Fra 2013 siger man ned til 2 timer fleks/uge, dog skal der være et udviklingsperspektiv herfra på sigt - 2 timer/uge skal ikke ses som en permanent løsning.
Ved nogen af jer, om man har ændret på kriterierne, så man ikke længere skal have restevne tilbage til et liv ved siden af?
Og - er der nogen der har et link hertil, der kan underbygge?
Jasv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 10:31   #23
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tror faktisk at den i krafttræden du skriver om, er rykket hen mod Oktober 2013, men er ikke helt sikker....

Jeg kender ikke til kriterierne mht restevne og fritidsliv, men forestiller mig ikke at 20 minutter udenfor hjemmet, vil have nogen direkte afgørende betydning for et socialt liv ved siden af fleksjobbet. Men kan tage fejl.
I følge Mette Frederiksen er det heller ikke fleksjobbet på få timer om ugen man skal kigge på, men derimod det faktum, at borgeren ikke føler sig holdt udenfor fællesskabet
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 10:40   #24
Jasv
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 31-05 2012
Indlæg: 77
Styrke: 12
Jasv er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tror faktisk at den i krafttræden du skriver om, er rykket hen mod Oktober 2013, men er ikke helt sikker....

Jeg kender ikke til kriterierne mht restevne og fritidsliv, men forestiller mig ikke at 20 minutter udenfor hjemmet, vil have nogen direkte afgørende betydning for et socialt liv ved siden af fleksjobbet. Men kan tage fejl.
I følge Mette Frederiksen er det heller ikke fleksjobbet på få timer om ugen man skal kigge på, men derimod det faktum, at borgeren ikke føler sig holdt udenfor fællesskabet

OK, tak.

Mit spørgsmål vedr. restevne og fritidsliv skulle ikke ses som en kobling til ......20 minutter udenfor hjemmet, men generelt.
Og jeg mener også, at de bygger det op om, at borgeren ikke må føle sig holdt udenfor fællesskabet - se dog også dette svar fra Mette Frederiksen.
Det bliver interessant at følge.
Jasv er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 10:51   #25
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Jeps, det bliver rigtig spændende at følge, og godt Finn sørensen er så godt fremme i skoene, jeg er enig med ham på snart alle punkter vedrørende de reformer.....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 13:27   #26
TBQ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Indlæg: 105
Styrke: 12
TBQ er ny på vejen
Er der så nogle af jer der ved noget om rehabiliteringsydelse ??
Jeg har hørt det nævnt ved flere sammenhænge, men jeg kan ikke finde noget om det... Er det blevet til noget mon ?
TBQ er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 13:33   #27
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
du kan læse lidt om det her
http://ozlem.dk/akut-behov-for-opryd...ale-system-528

men nej det er ikke noget der er vedtaget og bliver det sikkert heller ikke
det ved koste flere penge, end at sætte folk på kontanthjælp og endnu bedre
ingen indtægt efter ens sygdagpenge er stoppet
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-01-2013, 14:59   #28
TBQ
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 26-10 2012
Indlæg: 105
Styrke: 12
TBQ er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af MTVRV1 Se meddelelser
du kan læse lidt om det her
http://ozlem.dk/akut-behov-for-opryd...ale-system-528

men nej det er ikke noget der er vedtaget og bliver det sikkert heller ikke
det ved koste flere penge, end at sætte folk på kontanthjælp og endnu bedre
ingen indtægt efter ens sygdagpenge er stoppet
Tænkte det nok
TBQ er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Tilkendt førtidspension jennse Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 13 22-10-2012 18:54
Det er fortsat en god forretning for kommunen at snyde sine egne borgere. phhmw Skal kommuner ikke overholde loven? 1 15-04-2012 10:34
Tilkendt Førtidspension kalona Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 18 08-10-2011 22:38
Kan kommunen bestemme, hvornår jeg holder ferie? azgul Spørgsmål ang fleksjob 2 05-07-2011 16:13
Hvornår kan man forvente kommunen kontakter en? Rikke H Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 29-01-2008 17:47




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:41.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension