K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 22-08-2007, 00:23   #11
mage
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2007
Indlæg: 9
Styrke: 0
mage er ny på vejen
hej zuza.

jo man skulle snart tro deres job på borgen var at skabe flere barrirer end godt er, de mennesker er for det meste bare en flok paragraf ryttere som behandler alle borgere ens, da der sikkert ikke er tid til og lave et ordentligt stykke arbejde og for en gangs skyld rent faktisk hjælpe borgeren, men dem skal vi nok lede længe efter, tror jeg, men tak for din opmærksomhed. mvh mage...
mage er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2007, 10:53   #12
amik
Elsker at være her på K10
 
amiks avatar
 
Tilmeldingsdato: 20-02 2007
Lokation: Region Midt
Alder: 48
Indlæg: 92
Styrke: 18
amik er ny på vejen
Det er jo helt grotesk !

Du skriver din psykolog har givet din diagnosen ptsd men at kommunen ikke vil anerkende det. Mon det kan hænge sammen med at det ikke er en psykiater der har lavet diagnosen ? Kan du blive henvist til sådan en evt ? det er gratis.

Jeg har fået stor hjælp via Bedre Psykiatri. Det er egentlig en pårørende organisation, men de hjalp mig med besidderfunktion og div da jeg stod og var kommet i klemme i systemet. Nu ved jeg ikke hvor du bor i landet, men du er velkommen til at sende mig en personlig besked, så kan jeg se om jeg kan få guidet dig videre via mine kontakter derinde.

Jeg håber det bedste for dig.
amik er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2007, 16:36   #13
Admin Saturn
Gæst
 
Indlæg: n/a
Hej mage

Vi har nu delt den tråd du oprindeligt havde skrevet i ("NU forstår jeg bedre, eller????") fordi din sag fortjener at blive eksponeret selvstændigt. Held og lykke, trods alt og på sigt.
  Besvar med citat
Gammel 22-08-2007, 19:39   #14
Stella
Jeg bor her på K10
 
Stellas avatar
 
Tilmeldingsdato: 14-10 2005
Indlæg: 3.069
Styrke: 28
Stella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sigStella har en fantastisk aura omkring sig
Hej Mage og velkommen til...jeg sender dig også venlige tanker...

Øv hvor er jeg stresset over det hele...alt det der sker er stressende..man bliver sg så nervøs af det og ked af det...jeg er så ked af at det skal være så stresset at være syg og som dig har været i krig...

jeg er glad for at du er kommet herind så vi kan skrive sammen...og hjælpe hinanden.

Bare spørg om alting og jeg vil gøre mit til at du snart får en afklaring på dit liv...

Krammer fra

Stella.
Stella er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 22-08-2007, 21:47   #15
mage
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2007
Indlæg: 9
Styrke: 0
mage er ny på vejen
hej stella.

vil lige takke dig for dit indlæg her til mig, det er pænt af dig, og forståelse kan jo altid bruges rent personligt.
så tusind tak for dette stella.

mange hilsner fra mage.....
mage er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2007, 11:21   #16
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Hej

Kan godt forstå at du vil have ro på, men det er jo umuligt, når du skal kæmpe med Odense kommune. Jeg håber virkelig det bedste for dig, og sender dig nogle gode tanker.

Bare et spørgsmål, har din gamle arbejdsplads ikke påtaget sig noget ansvar i denne sag? Hvis du har fået PTSD mens du var sendt afsted, så ville jeg da mene at det var en arbejdsskade?

Jeg har selv PTSD og jeg vil give dig helt ret i, at det ikke er nemt at fungrere, og det hjælper jo bestemt ikke på det, hvis andre tror at det bare er noget du lader som om. Personligt fik jeg en psykiater til at lave en vurdering på mig (det var så i forbindelse med den erstatningssag, jeg havde kørende samtidig), fordi så havde jeg det på skrift, dvs. et bevis jeg kunne bruge til noget.
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 23-08-2007, 14:58   #17
mage
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2007
Indlæg: 9
Styrke: 0
mage er ny på vejen
hej antoinette.

jeg har først fået konstateret ptsd, flere år efter jeg forlod forsvaret, derfor ingen arbejdsskade erstatningssag, hvilket sikkert er umuligt da jeg allerede dengang kørte erstatningssag pga slidegigt i knæ, og det blev afslået, de er jo ligeså tunge og danse med.
mht hjælp fra forsvaret er det skam ok mht ptsd, det er dem der har sendt breve ud om man havde brug for hjælp, og det tog jeg så imod, og først der fået konstateret ptsd hos min psykolog i odense, som forsvaret har sendt mig til.

håber det besvarer dine spørgsmål.

mvh mage...
mage er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2007, 14:40   #18
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af mage Se meddelelser
hej antoinette.

jeg har først fået konstateret ptsd, flere år efter jeg forlod forsvaret, derfor ingen arbejdsskade erstatningssag, hvilket sikkert er umuligt da jeg allerede dengang kørte erstatningssag pga slidegigt i knæ, og det blev afslået, de er jo ligeså tunge og danse med.
mht hjælp fra forsvaret er det skam ok mht ptsd, det er dem der har sendt breve ud om man havde brug for hjælp, og det tog jeg så imod, og først der fået konstateret ptsd hos min psykolog i odense, som forsvaret har sendt mig til.

håber det besvarer dine spørgsmål.

mvh mage...
Hej Mage

Er ked af at høre at din erstatnings sag blev afslået, det er jo også en kæmpe kamp at kører. Jeg fik også først konstateret ptsd ca. 2 år efter at jeg blev kørt ned, og det var mig selv som måtte kæmpe for at få det med i erstatnings sagen. Hverken min egen læge eller advokaten synes at det var nødvendigt (de kunne ikke se at der var noget galt med mig!!!) Efter at have kæmpet med forsikrings selskabet i over 4 år, fik jeg dog medhold, det var da altid noget.

Det gode ved din situation er dog at forsvaret har været opmærksom på din ptsd og har tilbudt at du kunne komme til psykolog. Jeg er ikke blevet tilbudt en skid hjælp, men måtte selv opsøge en psykolog (også her i Odense) som jeg selv måtte låne penge i banken, for at betale for. Hun hjalp mig en hel del, men desværre havde jeg ikke råd til at fortsætte med at gå hos hende.
Har det hjulpet dig at gå til en psykolog?
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-08-2007, 21:37   #19
mage
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2007
Indlæg: 9
Styrke: 0
mage er ny på vejen
hej antoinette.

ang om min psykolog har hjulpet mig, så stort ja, det kan du lige tro.
han er en stor hjælp til og få mig til og forstå hvorfor jeg reagerer som jeg nu engang gør, de piller han har bedt mig ta, (efexor), er dog ikke så vellykkede som jeg havde håbet, skal til min egen læge for og få sat dosis op, føler det er nødvendigt, for at kunne fungere bare lidt i samfundet, da jeg har en del symptomer, som nok er lidt mærkelige vil et normalt menneske jo nok syns.
men på nogle punkter har det dog virket vellykket, men der er lang vej endnu.
i bund og grund er jeg sgu bange for det nok aldrig vil holde helt op, piller eller ej, da det har varet flere år allerede, og det bliver kun værre og værre.
jeg er ked a og høre dine forhold ang psykolog hjælp, så er jeg nok heldigere stillet end dig, de betaler trods alt for mig forsvaret altså.
men kan du slet ik gøre noget mht din sagsbehandler og den vej, enten den ene vej eller den anden vej, hvis du forstår ?.
jeg må sige at , jeg skam håber du kan finde den hjælp du har brug for enten herinde i dette forum, eller andetsteds.
for noget skal der sgu ske ellers, er jeg bange for det vil ende galt en dag, og du skal ha hjælp inden da.

mvh mage.....
mage er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-09-2007, 14:51   #20
Antoniette
Hjemmevant på K10
 
Antoniettes avatar
 
Tilmeldingsdato: 16-08 2007
Lokation: Odense kommune
Indlæg: 283
Styrke: 17
Antoniette er rigtig godt på vej
Hej Mage,

beklager jeg først svare tilbage nu, men jeg har nogle gange lidt svært ved at huske hvorfor nogle tråde jeg har skrevet i.

Hvordan går det med dig?

Det er godt at exefor virker på dig. Dem, plus en del andre lykkepiller, er jeg også blevet fodret med, dog desværre uden at hjælpe på min PTSD. Efter at jeg havde gået hos psykologen fik jeg omsider overtalt min alm. læge til at henvise mig til en psykiater, men eftersom der var et års ventetid, begyndte lægen selv bare at skrive lykkepiller ud til mig. Pillerne hjalp ikke på hverken mine seriøse søvnproblemer eller mareridt, derimod tog jeg 10 kg på.

Nå, men efter et års ventetid kom jeg endelig ind til psykiateren, og jeg glædede mig til at få talt ud om ulykken, få råd til hvordan jeg bedst kunne leve med det, og hvordan jeg kom videre med mit liv. Men det eneste psykiateren gjorde, var at skrive recepter ud til mig med div. forskellige lykkepiller. På et tidspunkt sad jeg bare som en grønsag og kunne ikke huske fra A til B. Så en nat sprang jeg ud af sengen, (i et enkelt klart øjeblik) og sagde nu stopper det altså. Jeg begyndte at trappe ud (ikke let) og stoppede hos psykiateren. Jeg kontaktede så igen min almindelige læge, og spurgte om jeg ikke kunne blive henvist til en anden psykiater som brugte kognitiv terapi, da jeg havde læste på nettet at det ville hjælpe på ptsd.

Et års ventetid igen, så kom jeg ind til den nye psykiater. Hun startede så samtalen med at spørger, hvorfor jeg var kommet, hvorefter jeg forklarede sagen og at jeg ville gerne have noget kognitiv terapi. Psykiateren kiggede på underligt på mig og forklarede at hun ikke brugte kognitiv terapi. Så hun afsluttede sagen med det samme, så jeg kunne blive henvist til en 3. psykiater som brugte denne model. Der blev jeg godt negativ og tog direkte over til min alm. læge for at høre hendes version. "Nå, ja, UpS, haha, jeg er kommet til at henvise dig til en forkert, det var da, hihi, også uheldigt." Jeg sagde så min ærlig mening, nemlig at jeg synes dette sundhedssystem var rent til grin.

Nu er jeg så blevet henvist til en psykiater som med sikkerhed bruger kognitiv terapi, men så fik jeg brev om, at der var 3½ års ventetid og at de ikke tog flere ind på ventelisten. Så er der ikke sket mere i den sag.

HuRRA for sundhedssystemet... (host host)
Antoniette er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Hvorfor forskel på anden etnisk end dansk og dansk? Indiansummer Politik og Samfund 5 27-03-2012 15:05
I klemme 2nicy Din historie 8 22-03-2012 13:38
I klemme i systemet. Vejleq31 Spørgsmål ang Sygedagpenge/Kontanthjælp 7 06-07-2011 18:52
Psykisk syg i klemme i systemet. TrineMK Alt det andet 9 23-02-2011 00:00
Dansk Folkeparti = Dansk Fupparti Henrikxxxx Fremtiden for fleksjob og førtidspension 22 23-08-2009 22:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension