K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-05-2009, 22:48   #11
Skovblomst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Skovblomsts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2006
Lokation: Fyn
Alder: 48
Indlæg: 114
Styrke: 18
Skovblomst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Du får også lidt ekstra penge oven i, som et plaster på såret over dem man har mistet.

Jeg havde lidt mere på ATP blanketten end på opgørelsen fra 31 December 2008.

Men jo, det er rart at man ikke bliver modregnet og trukket, og man bare kan beholde dem.
Jeg tvivler på at jeg får mere end hvad der står på nu Hmm.. jeg har egentligt ikke sat mig en meter ind i det, pengene er bare gået ind automatisk, men det er da underligt at nogle får mere og andre mindre

Citat:
Oprindeligt indsendt af Gigipi'
Det ville jo også være fuldkommen vanvittigt hvis SKAT skulle ha' lov at inddrage de penge som folk får.
Tjo, men det ville nu ikke komme bag på mig og der skal jo trækkes 35% fra i afgift til skat, op til 15.000,- og hele 50% på resten derover

Skovblomst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 23:00   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, for en gang skyld har jeg en skattefordel med de 35%....

Nja, det er jo logisk nok at lægen har mere på SP kontoen end feks kontanthjælpsmodtageren. Det er fair nok.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 23:11   #13
Skovblomst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Skovblomsts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2006
Lokation: Fyn
Alder: 48
Indlæg: 114
Styrke: 18
Skovblomst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Ja, for en gang skyld har jeg en skattefordel med de 35%....

Nja, det er jo logisk nok at lægen har mere på SP kontoen end feks kontanthjælpsmodtageren. Det er fair nok.
Hehe, jeg har heldigvis også de samme skattefordele

Jeg tror at jeg misforstod noget før....self. er det helt og aldeles rimeligt at de har mere på kontoen , det jeg mente var at det er underligt, at nogle har mistet penge på kontoen siden 2008, selv om man stadig har indbetalt siden den saldo.
Jeg håber at det gav lidt mening ellers kan jeg vidst ikke lige forklare hvad jeg mener.

Skovblomst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 23:18   #14
Camille
Afhængigheds tegn af K10
 
Camilles avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-04 2008
Alder: 38
Indlæg: 390
Styrke: 17
Camille er ny på vejen
Skovblomst: Selvf skal vi betale skat, men jeg syntes dog at 35% er helt iorden, da der er nogen der sidder med en trækprocent på 40.

Så du får alligevel en del ud af det hvis du ligger under de 15.000, det er jo også en slags penge.

Men nej, det er ikke engang til at tale om at SKAT skulle ha' lov til at inddrage pengene, da de som skrevet før er blevet udbetalt til at der kan komme gang i forbruget, sådan så den danske økonomi ikke vender helt på bunden, det gør den jo netop hvis SKAT bare kan inkassere alle pengene, for over halvdelen af den danske befolkning skylder penge væk.
__________________
A wise girl kisses, but doesn't love, listen but doesn't believe, and leaves before she's left..

- Marilyn Monroe
Camille er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-05-2009, 23:29   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Ja, her nede fra bunden, er alle beløb velkomne!!

Ungerne går i laser og pjalter og trænger i dén grad til sko mm. Og det passer vist med at beløbet går ind lige inden de skal have sommerferie

Og jojo, skovblomst, nu forstår jeg hvad du mener
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-05-2009, 08:21   #16
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gigipi' Se meddelelser
Det ville jo også være fuldkommen vanvittigt hvis SKAT skulle ha' lov at inddrage de penge som folk får.

Ideén med SP ordningen er jo at der skal komme gang i økonomien ude i erhvervslivet, folk skal bruge deres penge på at få ordnet hus/lejlighed/sommerhus, de skal spise go' mad shoppe, tage på ferie osv.

Jeg så dog i nyhederne idag at der var en der sagde at "Det hjælper jo ikke at folk bruger deres penge på ferie" Det er da ved gud det gør!

Folk der er ansat i rejsebrancen og i lufthavnene.
Jo flere folk der rejser, jo flere folk skal der bruges på at rengøre flyene, læsse bagagen, stewardesser, fly catering (mad, parfume,slik osv)
Københavns Lufthavn feks giver arbejde til MANGE københavnere, så det er jo rent pladder at sidde og sige.
Det kommer jo an på, om de vælger at bruge pengene som ekstra lommepenge på ferien der allerede VAR planlagt... det ville være bedst (for regeringen), om de holdte ferie her hjemme, men nogen kunne jo enda komme på at tage til udlandet i stedet for, nu de har pengene.

Så vil kun give dig delvis ret i, at det gavner dansk vækst at tage på ferie for SP'en.

Nu er SP'en jo blot ikke nogen vedvarende "energikilde", hvilket gør at dette trick er ren spekulation... hvis krisen varer mange år endnu som nogen mener den vil, så vil det jo kun være som at tisse i bukserne i frostvejr, selv om alle pengene blev brugt på dansk jord.
  Besvar med citat
Gammel 30-05-2009, 09:44   #17
Skovblomst
Hvor skulle jeg ellers være
 
Skovblomsts avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-11 2006
Lokation: Fyn
Alder: 48
Indlæg: 114
Styrke: 18
Skovblomst er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Gigipi' Se meddelelser
Skovblomst: Selvf skal vi betale skat, men jeg syntes dog at 35% er helt iorden, da der er nogen der sidder med en trækprocent på 40.
Jo jo..men som sagt har jeg ikke sat mig så meget ind i det, og jeg troede egentligt at man havde betalt skat af pengene da de gik ind

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenkr
Ja, her nede fra bunden, er alle beløb velkomne!!

Ungerne går i laser og pjalter og trænger i dén grad til sko mm. Og det passer vist med at beløbet går ind lige inden de skal have sommerferie

Og jojo, skovblomst, nu forstår jeg hvad du mener
Hehe..ja, enhver krone som kommer uventet kan man hurtigt få brugt til noget tiltrængt og man bliver så glaaad, for så er der en lille ting mindre, at gå og spekulere over

Herligt så forstår vi hinanden, eller også så misforstår vi helt uden at vide det


Citat:
Oprindeligt indsendt af Razmo
Nu er SP'en jo blot ikke nogen vedvarende "energikilde", hvilket gør at dette trick er ren spekulation... hvis krisen varer mange år endnu som nogen mener den vil, så vil det jo kun være som at tisse i bukserne i frostvejr, selv om alle pengene blev brugt på dansk jord.
Ja, det har du nok desværre ret i. Det hjælper måske en smule på det lige her og nu, men ikke i det lange løb hvis krisen fortsætter

Er der nogen som hved hvad de gør med ens penge imens de står og venter på ens ældre dage, bliver de invisteret eller sådan noget?
Skovblomst er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2009, 03:07   #18
lunamaria
Hjemmevant på K10
 
lunamarias avatar
 
Tilmeldingsdato: 22-02 2008
Lokation: kolding kommune
Indlæg: 259
Styrke: 17
lunamaria er ny på vejen
Der skulle vel ikke sidde en her som ved om "det skader sagen" hvis der er blevet indledt en gældssanering..?? om man stadig bare skal bruge løs af pengene?
Eller måske bare lade dem stå, selvom man godt kunne bruge lidt nyt tøj til ungerne eller ferie m.m.
__________________
Selvom det kan være svært- så tro alligevel altid på at alt bliver som det skal være
lunamaria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 31-05-2009, 07:23   #19
Razmo
Gæst
 
Indlæg: n/a
Citat:
Oprindeligt indsendt af lunamaria Se meddelelser
Der skulle vel ikke sidde en her som ved om "det skader sagen" hvis der er blevet indledt en gældssanering..?? om man stadig bare skal bruge løs af pengene?
Eller måske bare lade dem stå, selvom man godt kunne bruge lidt nyt tøj til ungerne eller ferie m.m.
SKAT må ikke modregne SP'en i noget... de har efter sigende forsøgt at få hjemmel til det, men er blevet afvist... ved godt det lyder for godt til at være sandt, og man tænker "Der MÅ da være en hage ved det!?"... men nej... HVIS det er tilfældet, så skjuler regeringen det godt
  Besvar med citat
Gammel 31-05-2009, 10:56   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej ingen grund til painik lunamaria

Men jeg kan da se at der er sat speed under inddrivelse - dem jeg skylder, og som aldrig får en krone, poster breve i en lind strøm lige i øjeblikket, men lovning på nedsættelse af gælden og meget andet.

Men JEG skal ikke have klinket noget - brevene ryger fluks i skraldespanden hvor de hører hjemme.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Modregnes udbetaling af privattegnet kapitalpension for førtidspensionist Wuddi Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 17-04-2014 16:40
førtidspensionist nikkoshadow Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 22-08-2012 22:37
§ 34 når man er førtidspensionist?? jette2 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 03-03-2011 09:37
Ny førtidspensionist Suncil Din historie 13 07-07-2008 23:17
Ung førtidspensionist mor Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 1 01-09-2006 14:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 12:48.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension