K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-02-2014, 22:09   #11
MLT
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 20-01 2012
Indlæg: 118
Styrke: 13
MLT er ny på vejen
De kommer til at revidere deres opfattelse, jvf Advokat Elmer og Partner ;-)

http://www.elmer-adv.dk/ankestyrelse...-lovgivningen/
MLT er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-02-2014, 00:12   #12
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
1. Kommunen har PLIGT til at indhente nye læge erklæringer, når dit helbred har ændre sig, og du iøvrigt er sygemeldt.
2. Du har en eller flere lidelser, der AFVIKLER din arbejdsevne.

Du er fuldt ud berettiget til et fleksjob!

VH Popiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2014, 18:56   #13
Gunell
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 30-09 2009
Indlæg: 185
Styrke: 15
Gunell er ny på vejen
Jeg er ikke berettiget til fleksjob siger de fra jobcenteret....De (lægekonsulenten som intet har læst ang. Min arm) mener ikke at der inden for de sidste 3 år er sket noget nyt...trods refleksdystrofi i armen og diagnosen rygsøjle gigt...
De siger at tilstanden er stationær og at jeg må finde et job på 14 timer ( som er det jeg max.har haft kunne arbejde efter afslag på fleks for 3 år siden) og forsørge mig selv....

Er trist i dag :'o(((
Gunell er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2014, 19:07   #14
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Jammen så er det da godt, at det ikke længere er jobcenteret der skal vurdere om hvorvidt om man er berettiget til et fleksjob.
Alle sager skal jo for rehabiliteringsteamet, sagsbehandleren indstiller sådan set kun til fleksjob.


Vil sagsbehandleren ikke indstille til fleks, så kan du søge førtidpension på det foreliggende grundlag, hvor de også skal tage stilling til om du er berettiget revalidering,fleks, ressourceforløb.

(Sådan skulle det gerne hænge sammen, som jeg har forstået det)

Man kan ikke finde job på 14 timer som deltid. Så det er noget vås.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2014, 19:13   #15
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bodrum Se meddelelser
Jammen så er det da godt, at det ikke længere er jobcenteret der skal vurdere om hvorvidt om man er berettiget til et fleksjob.
Alle sager skal jo for rehabiliteringsteamet, sagsbehandleren indstiller sådan set kun til fleksjob.


Vil sagsbehandleren ikke indstille til fleks, så kan du søge førtidpension på det foreliggende grundlag, hvor de også skal tage stilling til om du er berettiget revalidering,fleks, ressourceforløb.

(Sådan skulle det gerne hænge sammen, som jeg har forstået det)

Man kan ikke finde job på 14 timer som deltid. Så det er noget vås.
OBS OBS ved at søge førtidspension, så tager de KUN stilling til førtidspension i rehabiliteringsteamet og der skal heller ikke indhentes Læ 265 til brug i rehabiliteringsmødet. De skal ikke tage stilling til andet end om de støtter pension eller ej.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2014, 19:23   #16
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Hej Gisne.
Det troede jeg ellers.

Så må der kunne klages over afslaget på fleksjob, da det ikke er rehab team der har truffet afgørelsen.
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2014, 19:45   #17
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Bodrum Se meddelelser
Hej Gisne.
Det troede jeg ellers.

Så må der kunne klages over afslaget på fleksjob, da det ikke er rehab team der har truffet afgørelsen.
Problemet som jeg ser det, er at man ikke har krav på at møde rehabiliterings teamet og at kommunen alene vurdere om der er grundlag for at ens sag skal for rehabiliteringsteamet.

Så har jobcenteret skriftligt besluttet ikke at bevillige fleksjob uden om rehabiliteringsteamet, så er det ulovligt.

Men har jobcenteret vurderet at der ikke er grundlag i sagen til at forelægge det for rehabiliterings teamet med henblik på fx. Fleksjob, så er det helt lovligt og der kan ikke klages, da vi ikke har krav på at få vores sag for teamer, med undtagelse af paragraf 17 pension.

Det er en hammer uretfærdig principafgørelse og lov

Se principafgørelsen her : http://ast.dk/nyheder/nyheder/nye-pr...-ankestyrelsen
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-04-2014, 23:15   #18
popiae
Jeg bor her på K10
 
popiaes avatar
 
Tilmeldingsdato: 18-09 2007
Lokation: Hillerød
Indlæg: 6.266
Styrke: 25
popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10popiae er fast beboer på K10
Når dine timer er så lave, kan du klage over, at du ikke indstilles for rehabiliteringsteamet.

Det fastslår Ankestyrelsens afgørelse også,. Det er kun hvis grundlaget IKKE er tilstede, men det er det jo her.

KLAG!

VH POpiae
popiae er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2014, 06:03   #19
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af popiae Se meddelelser
Når dine timer er så lave, kan du klage over, at du ikke indstilles for rehabiliteringsteamet.

Det fastslår Ankestyrelsens afgørelse også,. Det er kun hvis grundlaget IKKE er tilstede, men det er det jo her.

KLAG!

VH POpiae
OBS OBS det er alene kommunen som vurderer om grundlaget er tilstede.

Det er jo det som er det groteske i principafgørelsen og efterlader syge uden klagemuligheden
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-04-2014, 07:24   #20
Bodrum
Lever på K10
 
Bodrums avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2012
Lokation: Aarhus
Indlæg: 1.457
Styrke: 13
Bodrum er ny på vejen
Gisne, man har jo fuldstændig fjernet klage mulighederne for borgerne så.

Det giver jo ikke mening, at man ikke kan klage over at sagen ikke kommer for rehab, og man heller ikke kan klage over afgørelsen fra rehab, men kun indholdet????
Bodrum er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 22:37.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension