K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 29-04-2010, 18:56   #51
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Anna1 Se meddelelser
Tak for dine svar...det varmer nogen bakker lidt op....føjhvor en træls melding af få lige inden weekenden...det gjore hun også sidste gang...


ANNA1
Ja de er simpelthen eksperter i at sende breve op til weekenden, jeg fik også et brev sidste fredag og kunne intet gøre før end mandag.
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2010, 07:43   #52
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
svar

Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Ja de er simpelthen eksperter i at sende breve op til weekenden, jeg fik også et brev sidste fredag og kunne intet gøre før end mandag.
Har ikke fået noget brev, men det var en aftalt samtale, der oprindeligt skulle omhandle det at arbejdsfastholdes, og kom så egenligt til at omhandle en opsigelse, såfremt psyk. erklæring ikke direkte siger jeg vil kunne få behandling og komme i job snarest på fuld tid igen. Det gør den ikke er jeg overbevidst om, når det fysiske skønnes stationær og min læge ser PSDT lignende sympt, jeg nu skal udredes for.

Troede bare, at den rummelighed der er lagt op til i min kommune, og de vilkår kommunen står for, kunne hjælpe mig til at blive i mit job, imens jeg blev afprøvet til fleks. men det vil de altså ikke-

ANNA!
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2010, 13:19   #53
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Det er sku træls med din arbejdsplads, så længe har du jo heller ikke været syg, og når du så endda arbejder 15 timer om ugen, og de får sygedagpengerefusion, så er det jo altså ikke så meget de mister! Det er altså ikke pænt gjort!
Ja, det er jo nemt nok at snakke om det rummelige arbejdsmarked, når arbejdspladserne ikke gider tage deres del af ansvaret!
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-04-2010, 15:59   #54
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Anna1 Se meddelelser
Har ikke fået noget brev, men det var en aftalt samtale, der oprindeligt skulle omhandle det at arbejdsfastholdes, og kom så egenligt til at omhandle en opsigelse, såfremt psyk. erklæring ikke direkte siger jeg vil kunne få behandling og komme i job snarest på fuld tid igen. Det gør den ikke er jeg overbevidst om, når det fysiske skønnes stationær og min læge ser PSDT lignende sympt, jeg nu skal udredes for.

Troede bare, at den rummelighed der er lagt op til i min kommune, og de vilkår kommunen står for, kunne hjælpe mig til at blive i mit job, imens jeg blev afprøvet til fleks. men det vil de altså ikke-

ANNA!
Ja det hjælper ikke at de vil være åååhh så rummelige når deres personale ikke kan finde ud af det, min leder sagde også dengang jeg startede at "hvis ikke vi skulle være rummelige hvem skulle så", og se så nu... efter 1 år måtte jeg sygemelde mig pga. af kollegaerne og nu står jeg med en opsigelse i hånden og prøver på at blive fritstillet i opsigelsesperioden så jeg kan komme videre uden jobcentret i hælene på mig, for jeg er ikke blevet dårligere, bare stresset pga. arbejdspladsen.
Håber virkelig at du kan få nogle ting på plads i næste uge....
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2010, 09:12   #55
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
svar

Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Ja det hjælper ikke at de vil være åååhh så rummelige når deres personale ikke kan finde ud af det, min leder sagde også dengang jeg startede at "hvis ikke vi skulle være rummelige hvem skulle så", og se så nu... efter 1 år måtte jeg sygemelde mig pga. af kollegaerne og nu står jeg med en opsigelse i hånden og prøver på at blive fritstillet i opsigelsesperioden så jeg kan komme videre uden jobcentret i hælene på mig, for jeg er ikke blevet dårligere, bare stresset pga. arbejdspladsen.
Håber virkelig at du kan få nogle ting på plads i næste uge....
ja jeg håber, at min tillidsmand kommer lidt på banen...... og tak for dit svar

anna1
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2010, 09:15   #56
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
Svar

Citat:
Oprindeligt indsendt af Andersine85 Se meddelelser
Det er sku træls med din arbejdsplads, så længe har du jo heller ikke været syg, og når du så endda arbejder 15 timer om ugen, og de får sygedagpengerefusion, så er det jo altså ikke så meget de mister! Det er altså ikke pænt gjort!

der er jo en kollega der er gået op i tid grundet mig, så de sparer jo ikke noget. men ved også i disse sparetider, at de får ikke ansat en ny istedet for mig, og hun siger jo jeg belaster, afd. med mit sygefravær, og når jeg så holder, ja så belastes de bare mere, i og med de ikke få en ny istedet
Ja, det er jo nemt nok at snakke om det rummelige arbejdsmarked, når arbejdspladserne ikke gider tage deres del af ansvaret!
ja føj.....der er ikke nogen kære moster der, åhh er bare så bitter???


ANNA1
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-05-2010, 19:07   #57
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
Question Nogen der ser anden mulighed for at beholde mit job?

Kommunen jeg er ansat i har værdier og holdninger der siger, at der skal tages hånd om evt. muligheder for at tilbagevende til samme job eller andre tiltag skal iværksættes fx. omrokeringer, revalidering, skåne eller fleksjob.

Skal de ikke efterleve dem??? Nogen der ved det? Eller er det bare øregas, at nedskrive disse fine ord og ikke leve op til dem. Må de så godt, bare indstille mig til afskedigelse, når ovenstående ikke er undersøgt muligt?

Jeg var helt overbevidst om, da jeg ikke har været mere end lidt over 3 mdr. sygemeldt deltids, at jeg kunne bibeholde min stilling ved kommunen, godt nok måske ikke lige min afdeling, men at de så kunne omplacere mig, indtil der var en afklring på om jeg er berett. til fleksjob.

Kan man evt. skynde på sagbehandlere, og håbe hun kan nå at få afklaret det der skal inden, jeg fratræder, således at de så skal vurdere om der er en plads til mig alligevel.

Nogen der ved noget om ovenstående,,må i meget gerne give mig noget input?

ANNA1
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2010, 00:08   #58
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det eneste, jeg mener, er, at det offentlige SKAL indkalde folk med nedsat arbejdsevne til samtale, så vejen til arbejde gøres nemmere.

Det gælder også i staten, men ved dog ikke, hvor mange fleksere der er ansat der.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2010, 00:08   #59
Dakota
Elsker at være her på K10
 
Dakotas avatar
 
Tilmeldingsdato: 29-12 2008
Lokation: Nordsjælland
Alder: 53
Indlæg: 56
Styrke: 16
Dakota er ny på vejen
Hej Anna

Jeg vil bare fortælle at da jeg fik lavet min speciallægeerklæring havde jeg min mor med ved næsten alle samtalerne. Jeg var både hos en psykolog og hos overlæge/spykiatriker på Helsingør hospital. Ved psykologen var min mor ikke med da det gik ud på at løse nogle opgaver. Men hun var med mig hos psykiatrikeren både for at hjælpe mig med at holde styr på alt var der blev sagt men også som en meget værdifuld støtte. Jeg havde/har social angst og skizotypi så jeg har meget svært ved at færdes udenfor mit hjem uden støtte fra andre.
Jeg kan også fortælle dig at min speciallægeerklæring tog ca ½ år at lave. Jeg ved ikke om det er sådan med alle men min blev måske lidt forsinket fordi jeg ikke kunne komme så tit.
Dakota er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-05-2010, 10:01   #60
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Det er desværre formentlig bare øregas, men jeg ville gøre din fagforening opmærksomme på det... måske kan de om ikke andet bruge det til at strække tiden, så du kan nå at blive afklaret...

Ift. at skynde på sagsbehandleren kan det være svært, men du kan jo fortælle hende det, så kan hun jo gøre hvad hun kan.
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
av for hulan mine led kandelsdorff Alt det andet 12 13-03-2012 10:55
smerter i mine ben jyttels Alt det andet 9 12-05-2011 00:05
mine sygedagenge er stoppet Viva Alt det andet 8 31-08-2010 16:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:07.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension