K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-04-2010, 17:50   #41
Andersine85
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-04 2010
Indlæg: 1.200
Blog Indlæg: 36
Styrke: 16
Andersine85 er ny på vejen
Ift. job, så mener jeg, at hvis du f.eks. er en person med dårlig ryg, og havde et job som murer, så ville jeg ikke kunne give f.eks. fleksjob før der havde været en afprøvning et andet sted, da murerarbejdet er tungt og bestemt ikke det bedste for en dårlig ryg. Og derfor ville jeg ikke kunne tage hensyn til arbejdsgivers evt. beslutning om fyring.

Ift. ressourceprofilen, så er det også sådan at jeg gør med mine borgere...

Mht. udtalelsen fra psykiateren, så siger den jo, at du formentlig er varigt påvirket, og giver gode eksempler på hvordan. Den virker i hvert fald meget brugbar, set fra en sagsbehandlers synspunkt (men dog ikke klar nok til at stå alene ift. en afgørelse)
__________________
Er uddannet socialrådgiver, har arbejdet 3 år med sygedagpenge, men er lige skiftet til kontanthjælp match 2 og 3 og er altså, derfor, på den anden side at skrivebordet end de fleste herinde

Min lille hverdagsblog: http://www.k10.dk/blog.php?u=4874
Andersine85 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-04-2010, 19:57   #42
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
Jeg har jo kontorarbejde og tænker meget på hvorledes SB mon kan afprøve mig?

Udtalelsen er fra min krisepsykolog og skal til psykiater for vurdering af PDST i maj, så der kommer der noget igen.
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2010, 17:04   #43
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
Nå skal til rundbordssamtale torsdag med min chef, tillidsmad og en fra HR. Ang. det ansættelsesmæssige i fremtiden, nogen der har prøvet det, og hvad kan man mon forvente?

Spurgte min chef om hvad vi præcist skulle snakke om, for jeg ville da også godt forbedrede mig en smule. hun udsender nu til mig kopi af vores sygesamtaler, så skal vi vel tale om dem. Jeg har et møde med min tillidsmand onsdag, for tænkte nok,det ville være rart og høre om han ved noget jeg ikke ved.

Mon hun kan komme med en opsigelse til et sådan møde, hvad tror i?

Er bare så nervøs.

ANNA1
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-04-2010, 23:42   #44
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Det burde jo handle om, hvordan man kan FASTHOLDE dig på jobbet i fremtiden.

Så det kan DU jo styre samtalen hen på.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-04-2010, 07:27   #45
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zuza Se meddelelser
Det burde jo handle om, hvordan man kan FASTHOLDE dig på jobbet i fremtiden.

Så det kan DU jo styre samtalen hen på.

Enig, ja det burde det handle om. Jeg har bare en eller anden fornemmelse om, at det kommer til at dreje sig om, at tage mig ud af mit nuværende job, og omplacere mig i et nyt, eller i værste fald, en samtale der omhandler, en evt. opsigelse. Det virker ikke særligt rart, at føle sig kasseret og mærke, at chefen har disse tanker.

Men håber da på det bedste!!

Sidst redigeret af Anna1; 27-04-2010 kl. 07:28. Årsag: manglede noget
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2010, 16:32   #46
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
NYT Truet med opsigelse

Hej

Er bare så ked af det og fustreret over rundbordssamtale med HR/TR/CHEF og mig selv idag.

Du har jo haft 127 dage sygdom, og jeg er ansat til 37 timer uge, arbejder kun15 t. uge nu deltidssyg. Da du ikke kan passe dit job 37 timer, påtænker de at opsige mit ansættelsesforhold.

Jeg troede og det havde chef sagt, at denne samtale skulle omhandle fastholdelse og ikke trussel om opsigelse.

Nu giver de mig 1 - 1 1/2 mdr. mere de vil afvente status fra psyk, og antyder den at jeg ikke indenfor nærmeste fremtid kan komme fuld tilbage, vil de indstille til fying, vær så god

Hvad f....skal jeg gøre? Mit eksistensgrundlag, bliver nu hevet væk under mig.

Tillidsmand mente at ting ikke helt var overholdt, chefen skulle have haft orienteret mig om, at jeg havde ret til bisidder/tillidsmand ved de samtaler vi har haft om sygefravær¨, hvilket hun ikke har orienteret om.

Nu vil han snakke med fagkonsulent HK og snakke med vores øvereste chef, se hvad han kan gøre?

Jeg havde regnet med, fordi tillidsmand sagde, at jeg blev da ikke fyret, at jeg kunne være i mit job, imens jeg blev udredt for berett. til fleks. Men sådan, bliver det nok ikke.

Det værste der kunne ske for mig, har nu gået troligt på arbejde bare det jeg kunne og bliver så pillet yderligere ned, med opsigelse i sigte. Hvor er det rummelige arbejdsmarked henne, jeg har trods alt kun været deltidssyg i lidt over 3 mdr.

kom gerne med kommentarer og gode råd hvad skal jeg dog gøre`?

knus anna 1
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2010, 16:46   #47
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Tja, så er det man kommer til at tænke på de der gyselige reklamer, hvor ''syge'' fortæller andre syge, at de udmærket kan arbejde og holde sig i gang. Og man tænker også, hvordan?
Du er så beviset på mine bange anelser!!

Hvor er det synd for dig, og ærgeligt! Desværre har jeg ingen råd i denne situation, men et kram kan jeg da sende og min dybeste medfølelse.....

Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2010, 17:17   #48
Susanne2412
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 08-09 2008
Alder: 56
Indlæg: 655
Blog Indlæg: 6
Styrke: 16
Susanne2412 er ny på vejen
Hej, det lyder for mig som om der er noget som ikke er helt rigtigt her.
En rundbordssamtale er mellem dig, en fra personale afdelingen og din leder OG en fra fagforeningen, jeg har selv lige skulle være igennem det samme, men det blev ændret.
Sådan en samtale er med henblik på en evt. fastholdelse i jobbet men kan også når det er kommunale være med henblik på en overflytning til et andet job intern i kommunen. Der er ikke noget der hedder opsigelse ved 120 sygedage, det er faldet væk for ca, 2 år siden.
Du skal så hurtigt som muligt få fat i din fagforening, som jeg håber du er medlem af, og få dem til at arrangere et nyt møde, for det du her har oplevet er IKKE efter reglerne, en rundbordssamtale kan ikke indeholde en fyrring, ikke iflg. min fagforening.
Er jobcentret ikke ind over når det er en deltidssygemelding? For så skal de faktiske bede din læge om en større udredning efter 12. uge du er sygemeldt. Og når det er gjort så starter hele møllen mht. evt fleks.
Held og lykke og skriv endelige når der sker noget nyt i denne tråd.
Susanne
Susanne2412 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2010, 18:25   #49
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
hvad mener du med det første?

Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Tja, så er det man kommer til at tænke på de der gyselige reklamer, hvor ''syge'' fortæller andre syge, at de udmærket kan arbejde og holde sig i gang. Og man tænker også, hvordan?
Du er så beviset på mine bange anelser!!

Øh, er helt forvirret idag i mit hoved...hvad mener du med det du skrev først?
Du er så beviset på mine bange anelser? Hvad mener du?




Hvor er det synd for dig, og ærgeligt! Desværre har jeg ingen råd i denne situation, men et kram kan jeg da sende og min dybeste medfølelse.....

Takker for din empati...er bare så ked af det...og knus til dig osgå
anna1
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-04-2010, 18:32   #50
Anna1
Hvor skulle jeg ellers være
 
Anna1s avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-01 2010
Lokation: Midtjylland
Indlæg: 196
Styrke: 15
Anna1 er ny på vejen
Angry svar

Citat:
Oprindeligt indsendt af Susanne2412 Se meddelelser
Hej, det lyder for mig som om der er noget som ikke er helt rigtigt her.
En rundbordssamtale er mellem dig, en fra personale afdelingen og din leder OG en fra fagforeningen, jeg har selv lige skulle være igennem det samme, men det blev ændret.

hende fra hk sagde til mig at min tillidsmand er rep. fra Hk og skal rep. mig i det ansættelsesmæssige.

Sådan en samtale er med henblik på en evt. fastholdelse i jobbet men kan også når det er kommunale være med henblik på en overflytning til et andet job intern i kommunen. Der er ikke noget der hedder opsigelse ved 120 sygedage, det er faldet væk for ca, 2 år siden.

De sagde til mig at nu når jeg har været så meget syg, og min læge har udtalt det kommer til at strække sig 1/2 til 1 år frem og han ikke ved udsigterne om jeg kommer tilbage til fuld tid, så kan de ikke bruge mig idet jeg er ansat til 37 timer uge og ikke er der mere end 15 t. pt.
Du skal så hurtigt som muligt få fat i din fagforening, som jeg håber du er medlem af, og få dem til at arrangere et nyt møde, for det du her har oplevet er IKKE efter reglerne, en rundbordssamtale kan ikke indeholde en fyrring, ikke iflg. min fagforening.

<har lige snakket med en faglig konsulent fra HK, hun siger min tillidsmand skal klare det, da han er udpeget på vegne af HK, men hun vil tage en snak med ham mandag og så må jeg jo se om der sker et eller andet. For det kommunen burde køre efter, altså fastholdes i de værdier kommunen har, har de jo ikke ligefrem overholdt.
Er jobcentret ikke ind over når det er en deltidssygemelding? For så skal de faktiske bede din læge om en større udredning efter 12. uge du er sygemeldt. Og når det er gjort så starter hele møllen mht. evt fleks.

jeg er igang med udredning, det fysiske ligger der noget på at det skønnes staionært, og nu skal jeg til psyk. udredn. den 28/5-10
Held og lykke og skriv endelige når der sker noget nyt i denne tråd.
Susanne
Tak for dine svar...det varmer nogen bakker lidt op....føjhvor en træls melding af få lige inden weekenden...det gjore hun også sidste gang...


ANNA1
Anna1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
av for hulan mine led kandelsdorff Alt det andet 12 13-03-2012 10:55
smerter i mine ben jyttels Alt det andet 9 12-05-2011 00:05
mine sygedagenge er stoppet Viva Alt det andet 8 31-08-2010 16:23




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:40.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension