K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-02-2014, 15:45   #11
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Banker er og bliver private firmaer, der selvfølgelig skal have deres udlån tilbage ellers er der kun andre kunder til at betale i det store regnestykke. Kontakt banken med budget og få en afdragsordning, du kan klare, men forstår du har bedt om udsættelse og det er jo det, du har fået. Udsættelsen tillægges lånet og den totale renteudgift stiger. Men tal med banken. Det er og bliver udlåneren, der har fat i den lange ende.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-02-2014, 16:25   #12
jjsonn
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 12-09 2010
Lokation: herning
Indlæg: 3.868
Styrke: 17
jjsonn er ny på vejen
man skal da helst finde en fornuftig løsning men for begge partner, banker er en foretning men de ved også godt er der ingen penge at hente, er det bedre med en løsning
jjsonn er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2014, 11:23   #13
zamara
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-02 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
zamara er ny på vejen
Nej de må ikke, jvf. en artikel i Berl. T. for 2 år siden fra cepos, der netop gjorde opmærksom på bankers ulovlige opkrævninger. Så det er jeg 100% sikker på

De lægger det oven i, som om jeg har lånt. Dvs. næste md. skylder jeg 55.000, næste 60.000 osv, så jeg ender med at skylde mere end jeg har lånt ????

Tak for linket, og tak til alle der har svaret Jeg bliver nok nødt til at søge hjælp ... Suk, hvor skal man bruge mange kræfter på at slås når man er arbejdsløs.
zamara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2014, 11:58   #14
dinosaur
Mit andet hjem K10
 
Tilmeldingsdato: 17-04 2013
Lokation: Hjemmefra ude på landet
Indlæg: 638
Styrke: 12
dinosaur er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zamara Se meddelelser
De lægger det oven i, som om jeg har lånt. Dvs. næste md. skylder jeg 55.000, næste 60.000 osv, så jeg ender med at skylde mere end jeg har lånt ????
Prøv lige at tjekke lånet en gang til. Hvis det var sådan skulle du få udbetalt kr 5.000 i provenu = rede penge på din konto hver måned. Hvor skulle pengene ellers blive af?

Tag fat i banken og få dem til at forklare dig hvad der sker. Det gør de gerne.

Citat:
Oprindeligt indsendt af zamara Se meddelelser
Nej de må ikke, jvf. en artikel i Berl. T. for 2 år siden fra cepos, der netop gjorde opmærksom på bankers ulovlige opkrævninger. Så det er jeg 100% sikker på
Hvad må de ikke, jeg ved ikke lige hvad det er du svarer på her.
dinosaur er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-02-2014, 14:23   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af zamara Se meddelelser
Nej de må ikke, jvf. en artikel i Berl. T. for 2 år siden fra cepos, der netop gjorde opmærksom på bankers ulovlige opkrævninger. Så det er jeg 100% sikker på
Hvad??

HUSK at linke til div udtalelser, ellers skaber det total forvirring.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2014, 11:46   #16
zamara
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-02 2012
Indlæg: 26
Styrke: 13
zamara er ny på vejen
Hej undskyld, jeg svarede på Gisne´s indlæg. MY mistake
zamara er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-02-2014, 19:48   #17
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Det de gør er formentlig at de forhøjer lånet med de 3500,- som afdraget lyder på hver måned, og de 3500,- lånet forhøjes med, bruges til at betale afdraget..

Er der penge på kontoen må de trække til dækning af lånet, det eneste de ikke må røre er en kreditorbeskyttet konto.

Den eneste måde du kan tvinge dem til at acceptere et mindre afdrag, er ved at lave en nemkonto i en anden bank, og lade pengene gå ind der.

Ingen bank kan nægte at oprette en nemkonto.. men de må gerne nøjes med at give et debetkort som electron osv istedet for dankort.

Når du opretter nemkontoen, vil din kontanthjælp fremover gå ind der, og de trækker ingenting, for dem skylder du ikke penge.. så kan du gå i din gamle bank, og forhandle om hvad du kan overføre til dem hver måned, så du betaler det af du kan.

De kan ophæve låneaftalen og lade hele beløbet forfalde hvis du ikke betaler, men har du intet af værdi, har de mere ud af en aftale på 500,- om måneden.

Hvis du har hus og det er et huslån, kan de naturligvis sende dig gennem en tvangsauktion.
__________________
førtidspensionist april 2013...
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:25.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension