K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 28-01-2011, 23:31   #51
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Stor cadeaux til psykiater Claus Refshammer for at færdiggøre den og sende den før tid (i tilfælde af, jeg var nødt til at søge en paragraf 17 i dag).
Det havde du/I da vel ikke tænkt jer! ?

Nåh, det er jo så ikke aktuelt - men lov mig, at du/I ikke søger en §17 på det foreliggende grundlag - for som jeg ser sagen, er det det absolut dummeste du/I kan gøre på nuværende tidspunkt.


Citat:
Speciallægeerklæringen fylder 8 sider, og i konklusionen står bla:

"Tassis tilstand/funktionstab vurderes at have i helt overvejende grad stationær karakter, hvor man alene må forvente begrænset udbytte af yderligere behandling.
Klassisk er der ikke meget din grundlidelse kan "behandles" med.

Omvendt kan du have et personligt udbytte af evt. tilbud - men ikke noget der grundlægende ændre ved din arbejdsevne.

Citat:
Jeg vurderer ikke, at Tassi aktuelt vil være i stand til at indgå i arbejdsprøvning, hun vil i bedste fald kunne deltage i sociale/lystbetonede aktiviteter i et absolut trygt og forudsigeligt miljø, hvilket anbefales mhp at undgå yderligere isolation"
Det lystbetonede område er et rigtig godt sted at tage fat.

Forestil dig om der er noget, som du kunne tænke dig at foretage dig - har du nogle specielle interesser (blandt NT'er ofte betegnet: særinteresser) ?


Citat:
Dermed understøtter han rapporten fra neuropsykologen, der bla sagde at min tilstand er stationær og at der ikke kan peges på yderligere behandlingsmuligheder
Hvilket ikke er overraskende ...


Citat:
Hvad siger I - nu kan kommunen da ikke finde på flere krumspring, hva? Kan det overhovedet formuleres tydeligere?
Tjah ... selv om det er formuleret med en klokkeklar præcision, kan der jo findes mennesker, der har svært ved at fatte et budskab, før det er gentaget en håndfulde gange ... og det er mit generelle indtryk, at det ikke er "studenterhuen der klemmer" hos det borgernære personale ...
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 28-01-2011, 23:49   #52
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Det havde du/I da vel ikke tænkt jer! ?
Nej, vi vil ikke søge en paragraf 17, for ved godt det ville være idioti. Men idet min mor fik meddelelsen reagerede hun med det samme med at kontakte psykiater i det tilfælde at der ikke var anden udvej
Så hun vil også skrive til ham i næste uge og takke ham mange gange for at have reageret så hurtigt

Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Forestil dig om der er noget, som du kunne tænke dig at foretage dig - har du nogle specielle interesser (blandt NT'er ofte betegnet: særinteresser) ?
Jeg vil meget gerne ud blandt mennesker, men er jo også en ting, jeg har meget svært ved. Jeg hygger mig meget med at skrive, og vil gerne være brugbar på en eller anden måde via skriften. Men.. det er jo ikke det, psykiater anbefaler. Det er bare der, jeg har lært at have min isolerede interesse
Hmm... måske... komme et sted, hvor man lærer at male/tegne. Dyrke noget motion...
Jeg har faktisk lidt svært ved at 'se' det for mig. Har brug for lidt guiden

Hvad jeg under alle omstændigheder vil kunne drage meget stor nytte af, er at komme i et netværk med ligesindede, hvor jeg kan lære af andres erfaringer, og få støtte til mine egne problemstillinger. Det er mit største ønske, om jeg dog bare kunne tilknyttes sådan noget. Men det er vist kun børn man støtter på denne måde?


Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
Tjah ... selv om det er formuleret med en klokkeklar præcision, kan der jo findes mennesker, der har svært ved at fatte et budskab, før det er gentaget en håndfulde gange ... og det er mit generelle indtryk, at det ikke er "studenterhuen der klemmer" hos det borgernære personale ...
Jeg vil behændigt, og diplomatisk, lade den bemærkning stå alene
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 29-01-2011, 01:14   #53
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Jeg vil meget gerne ud blandt mennesker, men er jo også en ting, jeg har meget svært ved. Jeg hygger mig meget med at skrive, og vil gerne være brugbar på en eller anden måde via skriften. Men.. det er jo ikke det, psykiater anbefaler. Det er bare der, jeg har lært at have min isolerede interesse
Hmm... måske... komme et sted, hvor man lærer at male/tegne. Dyrke noget motion...
Jeg har faktisk lidt svært ved at 'se' det for mig. Har brug for lidt guiden
Måske: http://www.socialpsykiatri-silkeborg.dk/?Silkeborg kan give inspiration ?

Ellers kan nøglepersoner i det regi vel henvise dig videre.


Der er også et udgangspunkt her (omend det ikke altoverskyggende er fuldt til din målgruppe):

http://www.silkeborgkommune.dk/kommu...ykiatri+tilbud


Citat:
Hvad jeg under alle omstændigheder vil kunne drage meget stor nytte af, er at komme i et netværk med ligesindede, hvor jeg kan lære af andres erfaringer, og få støtte til mine egne problemstillinger. Det er mit største ønske, om jeg dog bare kunne tilknyttes sådan noget. Men det er vist kun børn man støtter på denne måde?
Måske har Aspergerforeningen nogle lokale tilbud - hvis det ikke er for langt at bevæge sig til fx: Århus.

http://www.aspergerforeningen.dk/asp.aspx?id=3&aid=3


Der er også nogle byer, der har små selvhjælpsgrupper i kommunalt støttet regi - måske har din kommune også det og en gruppe til din målgruppe.

Måske kan kommunens handicap/myndighedsafdeling oplyse om det ?
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2011, 22:27   #54
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Mangler lige en mening...

Min mor har bedt min nye sagsbehandler om et møde asap, så hun kan møde mig, og se hvilken fidus hun skal lave ressourceprofil færdig på
Men hun vil sgi ikke møde mig!

Hun sagde at det så hun ingen grund til. Min mor insisterede så, da vi synes det er ret vigtigt. Hun gik så med til at vi kan få et møde - på Jobcentret
Som min mor prøvede at få hende til at forstå, så har jeg ikke været i stand til at sætte mine fødder på Jobcentret længe pgra panikangst (brød ud i fuldt flor der pgra en sagsbehandler), så møderne var nødt til at foregå herhjemme
Det har hidtil ikke været noget problem - i nogen instans i kommunen. Men det vil min nye sagsbehandler altså så ikke gå med til. Det hedder et møde på Jobcenter eller intet møde

Hvad mener I - skal jeg så bare droppe at mødes med hende?

Der foreligger jo stadig ingen konklusion i min ressourceprofil, og jeg går jo bare og venter på at de kan få lavet den ordentlig, så den er klar til førtidspensionsansøgning. Kan en sagsbehandler virkelig gøre det uden at møde mig - altså ved at læse i sagen alene?

Er der andre, der har fået deres ansøgning igennem til førtidspensionsnævn uden at sagsbehandler har mødt jer?

/Tassi - der bare grinte hysterisk da min mor refererede samtalen
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2011, 22:35   #55
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Hej Tassi,

Jeg har ikke mødt min seneste 2 sagsbehandlere og ej heller min nr. 3. Faktisk har jeg det ok med ikke at have mødt hende der faktisk overdragede sagen til den forhåbentlig sidste som skal lave rp. Først tænkte jeg også, hun må da møde mig så vi er "enige", men jeg føler at mine papirer taler for sig selv, så jeg ser ikke nogen grund til at mødes med nogle.

Dog ved jeg jo stadig ikke helt hvordan jeg står. Min sag er i et helt nyt team der skal lave min rp og vurdere om jeg kan indstilles, så det er lidt ude at mine hænder indtil videre.

Det er jo meget forskelligt, hvordan vi hver især har det med at møde vores sagsbehandlere, det handler nok også om hvor vi er i systemet og i vores sager.

Du er ved at få lavet rp skriver du. Er det med med henblik på pension ? Har du fået dette bekræftet ?

EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2011, 22:45   #56
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af Tassi Se meddelelser
Hvad mener I - skal jeg så bare droppe at mødes med hende
Alternativt kan du lade dig partsrepræsentere - dvs du kan fx sende din mor i dit sted.

Læs op på Forvaltningsloven, lov nr. 571 af 19. december 1985 med seneste ændringer.

https://www.retsinformation.dk/forms...aspx?id=105127

§ 8. Den, der er part i en sag, kan på ethvert tidspunkt af sagens behandling lade sig repræsentere eller bistå af andre. Myndigheden kan dog kræve, at parten medvirker personligt, når det er af betydning for sagens afgørelse.

Stk. 2. Bestemmelsen i stk. 1, 1. pkt., gælder ikke, hvis partens interesse i at kunne lade sig repræsentere eller bistå findes at burde vige for væsentlige hensyn til offentlige eller private interesser, eller hvor andet er fastsat ved lov.

Der er vist også en uddybende side her på K10 om partsrepræsentation.

Tilføjet: Vælger du at lade dig partsrepræsenterer, skal du lave et dokument med din underskrift, der udtrykker dit ønske.


Citat:
Der foreligger jo stadig ingen konklusion i min ressourceprofil, og jeg går jo bare og venter på at de kan få lavet den ordentlig, så den er klar til førtidspensionsansøgning. Kan en sagsbehandler virkelig gøre det uden at møde mig - altså ved at læse i sagen alene?
Ressourceprofilen skal udarbejdes i samarbejde med borgeren.

Dvs. blot at skrive den ud fra sagsagter er nok en noget "kreativ" fortolkning af begrebet: samarbejde.
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2011, 22:52   #57
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Tassi du er jo nødt til at vide om din sagsbehandler agter at indstille dig til pension iht. §18 førend hun går igang med at lave ressource profilen. Så hvad ved du om dine chancer i forhold til ftp ? Vil hun ikke møde dig er du nødt til at få det afklaret pr. mail.


TG: Min rp. laves ud fra mine informationer givet til kommunen vha. en ressource profil guide hvor man skulle svare på en masse omkring sig, selv, familie, venner, liv og levned, formoder at Tassi får samme "guide" eller lign. tilsendt ??


EE
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2011, 22:52   #58
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Enteneller Se meddelelser
Hej Tassi,

Du er ved at få lavet rp skriver du. Er det med med henblik på pension ? Har du fået dette bekræftet ?

EE
Åh, jeg ved snart ikke mere. Første gang sagen røg til lægekonsulent var i august 2010 mhp førtidspension. Den har været afsted 3 gange nu, og er røget tilbage hver gang, som ikke værende entydigt belyst
Jeg har jo så lige fået lavet en speciallægeerklæring, som vi jo håber på er det absolut sidste krumspring, de kan finde på, og det var vores klare overbevisning at med speciallægeerklæringen i hånden, skulle lægekonsulent så vurdere igen - og dette inden mine sygedagpenge udløb den 3/2
Men for en uge siden får jeg så en ny sagsbehandler - i 12. time, kan man sige

Kommunen meddelte mig så at mine sygedagpenge først udløber den 1/3 (af uvist hvilken grund). Det køber så godt nok en måned til at lave min sag færdig
Sidst vi så sagen havde den ingen konklusion, så jeg gætter på at det påhviler den nye sagsbehandler at lave den

Men jeg aner jo i virkeligheden ikke hvilken holdning den nye sagsbehandler har. Om hun overhovedet har tænkt sig at sende til lægekonsulent og færdiggøre. Hun havde fortalt min mor at vi jo bare kunne søge fp på foreliggende grundlag

Så vi taler jo om en ny sagsbehandler, der meget gerne skulle have haft sagen gennem lægekonsulent og forelagt pensionsnævn inden den 1/3
og spørgsmålet er om hun kan det uden at møde mig?
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2011, 23:01   #59
Enteneller
Jeg bor her på K10
 
Entenellers avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2009
Alder: 55
Indlæg: 5.190
Blog Indlæg: 1
Styrke: 22
Enteneller er ved at flytte ind på K10Enteneller er ved at flytte ind på K10
Der er nok ingen tvivl om at din nyeste psyk erklæring skal over lægekonsulenten. Spørgsmålet er så om han kan komme retur inden sdp. udløb ? Det syntes jeg at I skal sikre jer omg.

Dernæst syntes jeg at du og din mor skal holde igen med at tale om pension med din sbér. I stedet skal I koncentrere jer om hvad der skal ske under sdp. forløbet. Pension er ikke lige til "højre benet" som vi alle ved, og omend jeg ved at du om nogen burde tilkendes ftp. så tror jeg altså ikke at det lige er der at du skal forvente at din sag ligger pt. Tag mig gerne på ordet ;-)

Din nye sbér siger så at I selv kan søge, måske har hun ikke læst din sag, måske er hun træt af at man tror at det er bare lige. Det kræver dokumentation for den helbredsmæssige og arbejdsevnemæssige tilstand, så hvis jeg var dig og din mor, så ville jeg følge op på at bibeholde sygedagpengene og dette pr. mail til sbéren. Referer til udløbs dato samt hvad der videre skal ske og om evt. forlængelse såfremt psyk. rapporten skal over lkén. Det er din sagsbehandler, der er styrmand og ikke dig eller din mor pt. I skal blot holde fast i forsørgelsesgrundlaget indtil videre.

Med andre ord, så skal I kæmpe for at blive på sygedagpenge indtil at din sagsbehandler, hvem det så end måtte være, siger at du bør indstilles til pension. Det er dem der skal være klar og ikke kun dig :-)

EE

Sidst redigeret af Enteneller; 01-02-2011 kl. 23:12.
Enteneller er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2011, 00:30   #60
Tassi
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 09-08 2010
Indlæg: 1.063
Blog Indlæg: 7
Styrke: 16
Tassi er ved at flytte ind på K10Tassi er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af TimeGuest Se meddelelser
§ 8. Den, der er part i en sag, kan på ethvert tidspunkt af sagens behandling lade sig repræsentere eller bistå af andre. Myndigheden kan dog kræve, at parten medvirker personligt, når det er af betydning for sagens afgørelse.
Så sender jeg bare min mor afsted
Ved du, eller andre, om når de kan kræve personlig medvirken, om de så også kan stille krav om at det skal foregå på kommunen? Jeg aner simpelthen ikke, hvordan det overhovedet skulle blive muligt for mig at sætte mine ben der igen

Enteneller

Du har selvfølgelig ret - jeg har lidt nemt ved at miste fokus
Så det, vi skal koncentrere os om nu er at sørge for forlængelse af sygedagpenge (igen), og så bare presse på for en afslutning på sagen, istedet for at snakke om førtidspension
Nu fik jeg så også sidste forlængelse efter paragraf 27 stk 4, så de kan jo kun beslutte sig for enten fleks eller fp

(forøvrigt, hvordan laver man paragraftegnet på computeren? Det er endnu ikke lykkedes mig at finde en)
__________________
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Det vigtigste i livet er ikke om vi falder, men at vi rejser os hver gang, vi gør
*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~*~ *
Tassi er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Procedure ved ophør af tidsbegrænset pension Pia Slot Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 5 11-01-2012 12:34
Pensionsnævn Slagelse archibald At søge førtidspension 28 27-08-2011 22:24
Procedure ved tildeling/søgning af FP? Bato Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 21 15-12-2010 16:43
Normal procedure? SåTræt Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 03-10-2010 14:37
Pensionsnævn.....??!! amazing At søge førtidspension 1 19-09-2007 03:54




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 11:42.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension