K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-01-2009, 00:09   #1
Yasmin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2008
Lokation: København
Alder: 66
Indlæg: 112
Blog Indlæg: 23
Styrke: 17
Yasmin er ny på vejen
Hjæææælp.....jeg har været til møde med min sagsbehandler i jobcenter.

Nu må jeg prøve at fortælle hvad der blev sagt.

Vi blev enige om at jeg er halvtids sygemeldt og at jeg skal søge job på 20 timer. Jeg fik svar på hvor jeg får mine penge fra i denne periode. Sygedagpenge og når så jeg har et job modregner de det. Ok .

Men men men....hun spurte hvorfor jeg ikke kunne arbejde..jeg har haft en depression. Jeg har vinterdepression, det kommer hvert år og det bliver værre med alderen...."Det er altså en varrig lidelse og det er dit forhøjet blodtryk osse " Ja, det kan man jo godt sige... " MAN KAN IKKE FÅ SYGEDAGPENGE NÅR DET ER EN VARRIG LIDELSE"...." DU MÅ SE AT BLIVE RASK ".....dette er en sag for din A-kasse, fagforening "...NÅ er det det. Jeg bliver kastet rundt i systemet.

Men nu søger jeg så et 20 timers job, jeg kan jo kun finde ud af hvad jeg mangter ved at komme viddere...og så skal jeg forhåbentlig aldrig snakke med hende mere.

Hvad ville hun have sagt til mig hvis jeg havde kræft....." det er varrig lidelse, du må se at blive rask ???????" Jeg kender en der har det ( men hun får fuld løn under sygdom )

En psykiater sagde engang til mig...." det er MEGET hårdt at gå på arbejde nå man har en depression, så skal man sygemeldes "...

Først var jeg vred, så var jeg meget ked af der og tænkte tanken, at jeg kunne da osse bare slukke og lukke for Yasmin. Så var jeg ikke til byrde for samfundet.....MEN NEJ, så nemt slipper de ikke for mig. Jeg kæmper viddere.

De presser os til det yderste, men vi er nødt til at stå sammen og holde hovedet koldt. Næste gang har jeg en bisidder med. Jeg taler IKKE alene med den dame mere.

Yasmin.
Yasmin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2009, 01:52   #2
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
sikke en mokke...hvis det var så nemt at blive raske, så var denne side jo ikke nødvendig.. og lægerne ikke nødvendige.. og sikke der kunne spares rundt om...

jeg har også svært ved at forstå hvorfor det er så svært at blive forstået...

god ide at tage bisidder med, og huske endelig en optager. til at optage samtalen.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2009, 12:29   #3
bmdc
Ved at flytte ind på K10
 
Tilmeldingsdato: 18-12 2007
Indlæg: 533
Styrke: 17
bmdc er ny på vejen
Hej Yasmin

Det var dog et forrykt svar at give dig

Jeg håber at du har din læge med og en evt. psykolog.

Husk at få et refarat af jeres møde.

Næste gang du skal til møde på Cirkus Kommune, så tag en bisidder med fra din fagforening. Det har virket godt for mig. Jeg har fået en varig ftp. p.g.a. depression (traumatisk). Man kan ikke arbejde når man er depressiv, det er da logik for perlehøns, skulle jeg mene.

bmdc
bmdc er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2009, 12:44   #4
canonsnowball
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 07-01 2009
Indlæg: 3
Styrke: 0
canonsnowball er ny på vejen
Talking uha uha

Hey - jeg blev fornyligt ringet op af en sagsbehandler som også spurgte mig hvornår jeg regner med at blive rask - jeg har sclerose og bliver aldrig rask......det kræver åbenbart at man er dummere end gennemsnittet for at blive kommunal sagsbehandler!

Varmt knus
Canonsnowball
canonsnowball er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 07-01-2009, 12:48   #5
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Yasmin ja husk endelig at få et referat fra hende af og står der ikke i det hvad hun sagde så skriv til hende og bed om at få det indført ...

og for fremtiden bisidder eller optager eller begge dele med..

er det dig selv der vil i gang med de 20 timer eller føler du dig tvunget til det og tror du at du kan klare det helbredsmæssige ? har du kontakt til din læge sådan at du ikke kommer længere ud end du allerede er ?

Hvordan søger man job som deltidssygemeldt og hvad indtil du finder et og hjælper kommunen dig med at finde et sådan job, hvis ikke kommunen har opdaget det så stiger arbejdsløsheden og jeg tror ikke lige at det er deltids syge meldte medarbejder som arbejdsgiverne er ude efter ...

Prøv engang at læse den her artikel om depression der er mange interessante ting i den http://fpn.dk/liv/krop_valvare/article1560495.ece

Sidst redigeret af Hejdien; 07-01-2009 kl. 12:51.
  Besvar med citat
Gammel 07-01-2009, 16:24   #6
zuza
Jeg bor her på K10
 
zuzas avatar
 
Tilmeldingsdato: 21-08 2006
Indlæg: 6.810
Blog Indlæg: 1
Styrke: 31
zuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for sidenzuza er en juvel for siden
Jeg synes, man hører om flere og flere, hvor kommunerne mener, at man kan blive selvforsørgende med et deltidsjob kombineret med, at Hjorten har skåret i supplerende dagpenge ved nedsat arbejdstid.

Jeg tror, der er noget "skummelt" undervejs. 20 timer svarer til kontanthjælp med loft = selvforsørgende.

Så det er måske fremtiden. Arbejde til ALLE - 20 timer pr. uge.

__________________
Hjort siger: "Det skal kunne betale sig at arbejde." Men siger IKKE for HVEM? Zuza
"The way my luck is running, if I was a politician I would be honest." Rodney Dangerfield
zuza er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2009, 00:22   #7
Yasmin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2008
Lokation: København
Alder: 66
Indlæg: 112
Blog Indlæg: 23
Styrke: 17
Yasmin er ny på vejen
Tak for jeres svar og opbakning.

Jeg har fuld opbakning fra min læge, en af Københavns bedste tror jeg. Jeg bliver bare rasende når psykiske sygdomme ikke anderkendes på lige fod med andre sygdomme. Man kan jo ikke se på folk, at de er syge, ikke før man har været sammen med dem et stykke tid. Jeg har lært, at det er vigtigt at jeg ikke er for presset i november, der begynder det at gå ned ad bakke. Man skal være god ved sig selv og tale åbent om det, det giver forståelse og viden om det hos andre.

Man kan jo ikke gardere sig mod at der sker ting i ens liv der gør man lige må trække stikket ud et stykke tid, det kan alle have godt af en gang imellem.

Men allerede nu, og især sådan en solskinsdag, giver det ny energi. Jo, jeg er klar til at komme i gang igen, jeg har mod på det. Jeg synes heller ikke at hverdagen er så uoverskuelig mere, jeg tager den som den kommer.


Hilsen Yasmin.
Yasmin er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2009, 03:05   #8
Bissen
Føler sig hjemme på K10
 
Bissens avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-12 2008
Lokation: Roskilde Kommune
Indlæg: 45
Styrke: 16
Bissen er ny på vejen
Yasmin, jeg kan ikke hjælpe andet end at give de andre ret i, at du bør medbringe bisidder OG evt. optager, samt bede om at få alt ført til referats.
Det er ikke rart i negyndelsen, og man føler sig rigtig besværlig og irriterende, men du vil virkelig blive glad for det i længden.

Og så kan jeg kun tilbyde et trøstekram og min dybeste forståelse.
Både i forhold til depressionerne og også til følelsen af afmagt, når man støder ind i ignorance og nedladenhed i den kaliber, du lige har været udsat for (sikkert ikke for første gang.) Jeg har rendt og render stadig ind i sådan nogle tåbelige og sårende udtalelser fra alskens godt- og skidtfolk, og selv efter de 12 år jeg har haft officielt fis i kasketten, så gør det stadig nas ad pommern til at få sådan et læs **** i hovedet.

*Ae-ae* og godt at høre, at du i det mindste har en god læge!
__________________
Lise ~ Stemplet som professionel tosse fra 1/12-2008
Bissen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-01-2009, 16:33   #9
Yasmin
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 10-03 2008
Lokation: København
Alder: 66
Indlæg: 112
Blog Indlæg: 23
Styrke: 17
Yasmin er ny på vejen
Synd at der ikke er brug flere "skæve" mennesker....

Hej Bissen.

Ja, det er synd der ikke er brug folk med en lidt skæv personlighed, fremtoning el. hvad ved jeg. Jeg har nu altid været til trukket af det anderledes. Det er da her du får en oplevelse du ikke lige havde forventet. Men tænk på, at der en mange kunstnere der ikke vil kunne fungere i et helt ordinært job. De arbejder nå kreativiteten og inspirationenen er der. Godt at vi har dem.....måske man skulle lave et "værested" for folk der skriver her på K10.....( Hmm... det må jeg lige tænke lidt over. )



Hilsen Yasmin.
Yasmin er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Været til Møde igen. Jeg er målløs. Wodpoulsen Alt det andet 9 24-06-2011 22:15
Spørgsmål til et evt. møde med sagsbehandler nilla Alt det andet 7 11-09-2010 21:29
fleksjob+ møde med sagsbehandler orkidee Spørgsmål ang fleksjob 6 06-01-2010 22:12
Møde med div. sagsbehandler Delph Alt det andet 14 26-02-2009 13:34
1. møde med sagsbehandler GitteB Spørgsmål ang fleksjob 7 10-05-2007 01:09




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 01:59.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension