K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 02-09-2011, 12:24   #1
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Er jeg mon tæt på mål??

Jeg er helt ny på siden, ret mig hvis jeg laver fejl, eller slår noget forkert op, springer intråde osv

Jeg kom som tidligere nævnt ud for en arbejdsskade 1/12-09. Ask anerkender den, dog med men under 5 procent

Min advokat går ind i sagen ca 1/9-2010. Hun mener bestemt der er en sag, og hun går med til kun at få honorar, hvis sagen går hjem, ca 5 procent af min erstatning.

30/9 2010 besked om anerkendelse dog under 5 procent
18/10 2010 klage fra advokat
24/01. 2011 ask sender klagen til Ankestyrelsen
1/3 2011 advokaten beder om genoptagelse/ genbehandling
1/3 2011 modtager ask oplysninger om jeg er kommet på pension pga skaden
4/3 2011 skriver ask til min kommune vedr min erhversevne, tidlige
arbejdsplads vedr løn forhold,
8/4 2011 skriver ask til mig vedr læn og arbejdsevne
9/5 2011 skriver min advokat til ask vedr en princip afgørelse, som bakker min sag 100 procent op, ask mener ikke der er årsags sammenhæng - hvilket der helt klart er, da jeg aldrig tidligere har været syg, allenmine læger, hjerne læger, neuro psykologer giver mig medhold.
10/6 2011 rykker min advokat ask for svar...

Status idag, har intet hørt fra ask siden 8/4 2011

Hvad pokker mon det betyder? Afviser de?. Hvorfor så indhente oplysninger ved skat og tidligere arbejdsgiver?..

Skrev en mail til min advokat igår, om hun ikke lige ville tage fat i kraven på ask.

Kære kloge mennesker, hvis I havde en krystal kugle, hvad ville den så sige nu.. Hvor tæt er jeg på mål??? Orker snart ikke mere, vil bare have ro

Endnu en gang undskyld hvis jeg har gjort noget forkert..

Rigtig god weekend til jer alle på K-10
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 15:17   #2
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Bortset fra, at du laver flere tråde om nøjagtig det samme, så har du ikke gjort noget forkert.

Ingen kan spå om din sag, eller fortælle dig hvad ASK vil afgøre.

Det vil ikke hjælpe, at din advokat tager fat i kraven på ASK - der er intet unormalt i, at sager i ASK er år undervejs og man må bare "stille sig op i køen".

Det er skidt for din sag, hvis ASK fastholder under 5 % i mèngrad. Bliver méngraden ikke lavet om, til minimum 5% eller mere, kan du ikke gøre dig håb om erstatning for erhvervsevnetab, som så igen skal fastsættes til minimum 15% eller mere, før der bliver udbetalt.

Muligvis fik du ved mèngraden, en foreløbig afgørelse, på under 5% og det er muligt at mèngraden bliver revurderet nu, dels p.g.a din advokats klage og/eller dels p.g.a nye oplysninger samt at din kommunesag er afsluttet, det betyder jo at alt det lægelige er på plads og at din tilstand er erklæret stationær.

Du må se på den afgørelse fra ASK du fik, om der står midlertidig afgørelse eller noget der ligner.

For muligvis vil ASK ændre de 5%, vil de ikke, så er der ingen grund til at indhente indtægtsoplysninger, da forudsætningen for udbetaling er minimum 5% i mèngrad samt at erhvervsevnetabet skal fastsættes til minimum 15% eller mere.

Så dine oplysninger er både positive og negative, skal folk her på k10 gætte en afgørelse eller komme med et bud.

Det er fuldstændig ligegyldig, hvad andre speciallæger mener i din sag - ASK har deres egne speciallæger/konsulenter, der grundigt gennemgår de speciallægeerklæringer der ligger i din sag, plus af ASK også kan bruge f.x retslægerådet, til fx en udtalelse mellem årsagssammenhæng er lægerne i ASK i vildrede - i din sag om der er sammenhæng mellem et tilskadekommet haleben (som er anerkendt) og så en hovedskade (som ikke er anerkendt) ved det fald du var igennem.

Det er negativt hvis de under 5% bliver fastholdt, og du ikke får medhold i, at der er en årsagssammenhæng i de skader du fik ved faldet.

Men det er positivt, at din sag i ASK kører endnu - og at de indhenter yderligere oplysninger om indtægt m.m.

Min sag i ASK har været 5 1/2 år undervejs - 3 1/2 år om at afgøre mèngraden endeligt, og 2 år for afgørelse om erhvervsevnetab. Men nogle får afgørelser på kortere tid og andre sager kræver længere tid.

Din sag er i gode hænder hos din advokat - så prøv at være tålmodig lidt endnu, selv om ventetid er dræbende og svært.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 15:51   #3
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
1000 tak for din tålmodighed Ingrid :0) dejligt der findes mennesker som dig :0))

Er så meget i tvivl om det hele, ligger min sag ved Ask eller Ankestyrelsen , ask har nemlig skrevet til mig efter ordet Ankestyrelsen blev nævnt?? Synes jo bare min sag er klar til afgørelse, der kan jo ikke komme flere papir i min sag, er kommet på pension! Går dog stadigvæk ved neuro psykolog, og på smerte klinikken. Kan ikke forstå hvad de venter på???
Grunden til det blev under 5 procent er, de vælger kun at se, at jeg brækkede mit haleben, de mener ikke der er årsags sammenhæng - dvs jeg blev bare tilfældigvis skadet i hjernen samme dag??? Hmm Har aldrig tidligere været syg, har altid haft en ok hjerne, og ikke mindst job med store udfordringer.. Fra den dag jeg brækkede halebenet, blev jeg en "grønsag" som altid er træt og med hovedpine .. Det er der altså ikke meget logik i, medmindre det hænger sammen....

Hvad pokker mon der kommer til at ske nu???
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 16:53   #4
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Du må tale med din advokat som jeg umiddelbart syntes gør det godt nok. Din advokat har da fundet mindst en mulig principafgørelse, der muligvis kan ændre ménafgørelsen og så er det bare at vente.

Jeg ved alt for lidt om årsagssammenhæng mellem dine skader, så et bud på din sag, vil bare være gætteri. I min sag fik jeg fastsat en méngrad, som jeg syntes burde være højere, da der ikke var taget hensyn til de psykiske skader jeg også fik ved uheldet. Jeg fik dermed en lidt højere méngrad, da jeg selvfølgelig brugte min 4 ugers ret til indsigelse - og var heldig, at ASK anerkendte at de psykiske skader VAR fra mit uheld og kom oveni de rent fysiske skader. Altså at der klart VAR en årsagssammenhæng.

Så det lader sig gøre, at få ASK til at ændre en afgørelse - men det sker sjældent, som regel fastholder ASK en truffet afgørelse, men der er jo altid undtagelser - for mig kan det godt lyde logisk at du også har slået hoved/nakke ved dit fald, men om et skadet/brækket haleben kan "slåes op i hjernen" ved jeg intet om, det må være lægerne der ved noget om dèt.

Min mening om ASK er, at de er dygtige og kompentente - og ikke ude på at snyde folk, foruden har du en advokat, som ser ud til at have styr på din sag.

Så jeg opfordrer dig igen til, tag det stille og roligt - ting tager tid og det æder bare dine kræfter, at spekulere og gætte dig frem.

Jeg fik selv en advokat, og valgte at advokaten skulle være min partsrepræsentant, så jeg kunne koncentrere mig om alt andet end min sag - det må gå sin gang, for man kan alligevel hverken gøre fra eller til.

Jeg føler med dig, og ville ønske jeg kunne svare anderledes.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-09-2011, 23:43   #5
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Er så glad for du giver dig tid til at svare :0))

Har du et bud på om vi sag både ligger ved ask og ved Ankestyrelsen?? Ask har jo somsagt skrevet til mig efter min sag blev sendt til Ankestyrelsen... Håber så meget på min sag stadigvæk ligger ved ask, for så er der håb :0))

Endnu en gang, 1000 tak for din tid
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2011, 07:09   #6
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Ja, jeg har et bud.

Ankestyrelsen? - hvilken ankestyrelse?

Når en afgørelse er truffet i ASK, så har man 4 uger til at rette henvendelse er man ikke tilfreds med afgørelsen. De 4 ugers frist til indsigelse, gælder f.x også for det forsikringsselskab der har bedt om, og betalt for at ASK giver en vurdering. ASK kigger så på sagen igen, og så kan det ske at afgørelsen bliver revurderet. Fastholder ASK deres afgørelse, er det kun en retssag der kan ændre afgørelsen. De 4 uger gælder for dig eller for det forsikringsselskab der eventuelt har bedt om en vurdering i ASK.

Så jeg tror bestemt ikke din sag i ASK, ligger ved en Ankestyrelse - din advokat har bedt ASK om at kigge på din sag igen, altså brugt 4 ugers fristen til at gøre indsigelse og prøve på at ændre afgørelsen ved hjælp af f.x den principafgørelse din advokat har fundet, der kan understøtte din eller dine speciallægers påstand. Måske lykkedes det, men gør det ikke og ASK fastholder, så kan kun en retssag (for egen regning) ændre en truffet afgørelse.

At man har 4 uger, er ikke det samme som - at ASK skal svare hurtigt og straks ændre afgørelsen man har gjort indsigelse/klaget om. Muligvis skal ASK bruge mere tid, til at indhente flere oplysninger. Måske den principafgørelse har gjort, at ASK f.x vil spørge retslægerådet om det er muligt, at en halebensskade kan have konsekvenser for hovedet, og man kan nok ikke forvente et svar fra f.x retslægerådet sådan lynhurtigt.

Din advokat siger jo også, at det er bare om at vente på et svar - men uden at spå eller gætte på noget som helst, så er det da lidt positivt at ASK er længe om at svare, det kan tyde på at ASK indhenter yderligere oplysninger fordi din advokat har gjort det godt med dèn principafgørelse.

Alt er muligt endnu, så opgiv ikke - støt dig til din advokat og tag tingene som de kommer. Det er svært at have en sag, med mange svære begreber og ord, så svært - at rigtig mange netop har en advokat. Det er hårdt med lange ventetider oveni skader og sygdom, men sådan er systemet bare. Desværre.

Sidst redigeret af Ingrid; 03-09-2011 kl. 07:15.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2011, 16:01   #7
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
...lige et lille opklaringsspørgsmål:

Er ASK ikke lig med Arbejdsskadestyrelsen?

Hvis ja, hvor kommer K'et i ASK så fra?

Er ASK = Arbejdsskadestyrelsen, så synes jeg lige at have googlet mig frem til at afgørelser her KAN ankes til Ankestyrelsen... sig endelig til, Ingrid, hvis jeg er helt galt afmarcheret.
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2011, 17:47   #8
Ingrid
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 04-03 2006
Indlæg: 565
Styrke: 20
Ingrid er ved at flytte ind på K10Ingrid er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Carmen Se meddelelser
...lige et lille opklaringsspørgsmål:

Er ASK ikke lig med Arbejdsskadestyrelsen?

Hvis ja, hvor kommer K'et i ASK så fra?

Er ASK = Arbejdsskadestyrelsen, så synes jeg lige at have googlet mig frem til at afgørelser her KAN ankes til Ankestyrelsen... sig endelig til, Ingrid, hvis jeg er helt galt afmarcheret.
Du er ikke galt afmarcheret, det er jeg til gengæld.

Det er min fejl, jeg ikke var opmærksom på, at faldet var en arbejdsskade og ikke en ulykke. Ved arbejdsskader kan der ankes til Ankestyrelsen og de har kompetance til, at træffe selvstændige vurderinger og enten forhøje eller nedsætte et erstatningsbeløb, eller sende sagen tilbage til ASK for en revurdering.

Men det er undrerordnet, om sagen ligger det ene eller andet sted - der er kun at vente på en afgørelse bliver truffet. Får man ikke medhold i den Ankestyrelse, så er der kun en retssag tilbage alligevel.

Jeg undskylder naturligvis, men i min sag var der ikke ankemuligheder, da det var en ulykke, jeg havde kun de 4 uger til at gøre indsigelse, og fik jeg ikke medhold var der kun retsag tilbage, en retssag for egen regning.

ASK står for ArbejdsSKadestyrelsen, men behandler også andre ulykkessager.
Ingrid er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 03-09-2011, 21:50   #9
picasso
Afhængigheds tegn af K10
 
picassos avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-01 2011
Lokation: Herning
Alder: 49
Indlæg: 302
Blog Indlæg: 1
Styrke: 14
picasso er ny på vejen
Håber bare det er positivt ask undersøger tidligere lønforhold osv.... Ville godt gerne snart i mål, så jeg kender vores økonomi... Bliver jo ikke rig af en pension, som bliver modregnet min mands løn - 8500 før skat :0((
picasso er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-09-2011, 17:55   #10
Carmen
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 29-07 2010
Lokation: København
Indlæg: 2.214
Styrke: 16
Carmen er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ingrid Se meddelelser

faldet var en arbejdsskade og ikke en ulykke. Ved arbejdsskader kan der ankes til Ankestyrelsen

ASK står for ArbejdsSKadestyrelsen
Tak for det, Ingrid, så fik jeg lige noget på plads mht arbejdsskader og ulykker.

Og lært den besynderlige forkortelse ASK = ArbejdsSKadestyrelsen :-)


Picasso, krydser fingre for at din ventetid snart er overstået, ikke så rart at være økonomisk uafklaret...
Carmen er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:54.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension