K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 13-11-2016, 19:55   #1
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Har en sagsbehandler

tavshedspligt overfor en borgers forhenværende mentor ?

Vedkommende havde en mentor for ca 1 år siden...så det forløb er afsluttet.

Nu har vedkommende fået ny sagsbehandler og ved 2 møde var sb virkelig aggressiv ...afvisende...øjenrullende og meget dybe suk.

Hvilket kommer af...tror jeg.... ( er med som bisidder ) ... At vedkommende efter at være blevet spurt ind til forløbet.....fortalte hvad der var sket...Og det er jo så, at fra første dag mentor var der.

Pressede mentor på for, at komme med til et møde med vedkommendes psykiater....hvilket vi ikke rigtig kunne forstå.

Mentor havde af sig selv... fortalt vedkommende, at der var søgt om forlængelse af forløbet....hvilke kom som lidt af en overraskelse for borgeren.

Men det kom vi så til....da mentor direkte sagde til pyskiater....at den medicin vedkommende fik skulle være noget andet.

Hvorpå pyskiater og mentor sidder og snakke hen over hovedet på vedkommende.....som om vedkommende ikke er tilstede...hvilket der bliver forsøgt at gøres opmærkom på.

Vedkommende afbryder forløbet med psykiater og mentor......og lukker sig totalt inde i sig selv...og er virkelig sat tilbage...efter en rigtig god fremgang.
Men tillid og tiltro til både mentor og psykiater er helt væk og bare det, at få vedkommende til at, komme i gang med en hverdag/dagligdag er svært, men det lykkes.

Da vi så står ude ved bilen efter 2 møde....og venter på at få luftet bilen ud.....( det er varmet i bilen )......Kan vi se at sagsbehandler og den forhenværende mentor kommer gående sammen, da de går hen til deres rygeskur.

Så derfor tror vi, at de 2 har snakket sammen efter 1 møde og er grunden til sagsbehandlers ændret opførsel.

Men må sagsbehandler snakke med den mentor om vedkommendes sag 1 år efter den sag er afsluttet og slet ikke er med i betragtning om arbejdsprøvning ? med henblik på fleksjob...( som sb for øvrigt på 2 møde benægter at skulle havde sagt, at det var med henblik på fleksjob ?

Beklager det lange indlæg.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-11-2016, 21:00   #2
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Ja, der er tavshedspligt. Med mindre borgeren har underskrevet at sagsbehandler/jobcenteret må indhente oplysninger.

Den tilladelse bedes der ofte om i straten af hvert forløb, fx når man begynder ved anden aktør o.lign.

Ofte skal der krydses af både om jobcenteret må give og modtage oplysninger.

Men tavshedspligten er faktisk sådan at er denne tilladelse ikke givet, har man også tavshedspligt kollegaer imellem.

Fx da jeg arbejdede i en børnehave, havde jeg tavshedspligt om oplysninger om børn og deres familier overfor mine kollegaer medmindre det havde betydning for deres udførsel af arbejdet med barnet/familien.

Kendte jeg oplysninger om barnet/familien måtte jeg ikke bare dele dem ved personalemødet, heller ikke selv om de andre var under samme tavshedspligt og kendte barnet mm
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2016, 02:38   #3
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Tak.... har ledt på nettet for at finde ud af det...men der er ikke dukket noget op.

Så er det med at bede om agtindsigt.....også da vi ikke har fået referat fra sidste møde.

Og at de har snakket sammen er der ingen tvivl om.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-11-2016, 08:09   #4
gisne
Har ikke tid til andet end K10
 
gisnes avatar
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Lokation: Horsens Komune
Indlæg: 2.113
Styrke: 15
gisne er ved at flytte ind på K10gisne er ved at flytte ind på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jøsses Se meddelelser
Tak.... har ledt på nettet for at finde ud af det...men der er ikke dukket noget op.

Så er det med at bede om agtindsigt.....også da vi ikke har fået referat fra sidste møde.

Og at de har snakket sammen er der ingen tvivl om.
Selv om der ingen tvivl er om at de har snakket sammen er det jer der skal bevise det.

Ståt der intet i sagsakterne bliver det nærmet umuligt

Godt at bede om agtindsigt
__________________
Er på K10 pga fysisk arbejdsskade i ryg/skulder. Indstillet af rehabiliteringsteam til førtidspension uden ressourceforløb. Tilkendt førtidspension med virkning pr. 1. april 2014.
gisne er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:04.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension