K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Alt det andet

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Alt det andet Her kan du stille de spørgsmål hvis du ikke lige mener at det høre til under fleks, førtidspension eller sygedagpenge dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-03-2016, 19:04   #1
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Jobcenteret lovhjemmel over for en borger ?

"Det er meget vigtigt at man bidrager til samfundet med at kunne forsørge sig selv."

Link: Et udklip fra Tine Nielsen kommende dokumentarfilm.
Fra Facebook.
Fra YouTube

Har Jobcenteret, eller en af Jobcentrets samarbejds-partnere i form af
Anden Aktør eller en AMU skole mm. lovhjemmel til på en borgerens vegne at
forhandle ansættelse-kontrakt ?

Selvfølgelig uden at borgeren selv har givet skriftlig tilsagn om at de godt må.

Jeg tænker her på løn-forhold, tillæg ved overtid, søgne-helligdagsbetaling, daglige arbejdstider, pension, løn ved sygdom og
om der er en overenskomst på arbejdsområdet mm.

Jeg har været ude for det før med en "Anden Aktør" for nogle år tilbage og fik det stoppet omgående.

Jeg kan ikke finde noget om det på nettet, men det er fanme heller ikke nemt at finde rundt i alle de §

Er kaldt til samtale på mandag, vil bare lige forberede mig lidt.

Lovgrundlag

Bekendtgørelse nr. 807 af 01/07/2015 om lov om en aktiv beskæftigelsesindsats § 16.

Bekendtgørelse nr. 806 af 01/07/2015 om lov om aktiv socialpolitik § 13, stk. 1-8, §
35 og § 37.


Bekendtgørelse nr. 1003 af 30/08/2015 om en aktiv beskæftigelsesindsats § 32.

Bekendtgørelse af lov om en aktiv beskæftigelsesindsats

Aktivitetsparate kontanthjælpsmodtagere får en helhedsorienteret hjælp

Udkast af min indkaldelse fra JC Kbh.


Mvh Kio
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2016, 21:01   #2
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Kio Se meddelelser
Har Jobcenteret, eller en af Jobcentrets samarbejds-partnere i form af
Anden Aktør eller en AMU skole mm. lovhjemmel til på en borgerens vegne at
forhandle ansættelse-kontrakt ?
Hvis du oplever dette, så synes jeg du skal klage alt hvad du overhovedet kan, og så lade det være op til dem, at finde paragraffer der siger, at de gerne må.

Håber du forstår min pointe.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-03-2016, 23:21   #3
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Som fleksjobber er det noget man selv snakker med arbejdsgiver om.

Hvor mange dage og timer ... der er ens sagsbehandler / jobkonsulent med på banen.

Fagforening skal sådan set kigge på ansættelskontrakt uanset om man er medlem eller ej....men helt sikkert det står i loven.

Min sagsbehandler / jobkonsulent er ikke med når der snakkes løn... det var de før i tiden, men loven er lavet om... så de kan ikke blande sig.
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2016, 18:16   #4
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
Fagforening skal sådan set kigge på ansættelskontrakt uanset om man er medlem eller ej...

Fagforeninger er private medlemsbetalte foreninger.

Hvor ser du, de også skal betjene ikke-medlemmer?
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-03-2016, 22:10   #5
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Tak for Jeres svar.

Det er jo netop pga de kontanthjælps sanktionsregler der er, at hvis man siger nej til et stk arbejde (uden rimelig grund, hvad er det ?), så trækker eller fjerner de ens kontanthjælp.

Jeg vil bare gerne have nogle ordentlig løn- og arbejdsforhold

Er det i Aktivloven - Lov om aktiv socialpolitik hvor der står noget om det ?

Det er fordi at de søger hele tiden inden for mit fag, men der foregår en løndumpning så det batter, ingen overenskomst (jo KRIFA måske), ingen tillæg ved arbejde aften, weekend søn- og helligdage, arbejde 4 dage og får fri i 4 dage, fortløbende dvs også søn- og helligdage uden tillæg, arbejdsdage på ca 12-13 timer... jeg bliver træt bare af at tænke på det.

Der kom lige et jobopslag igen i dag, I kan se det her:





Citat:
Oprindeligt indsendt af Jøsses Se meddelelser
... det var de før i tiden, men loven er lavet om... så de kan ikke blande sig.
Skulle du have et link til en § plz ?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Vovse Se meddelelser
Hvis du oplever dette, så synes jeg du skal klage alt hvad du overhovedet kan, og så lade det være op til dem, at finde paragraffer der siger, at de gerne må.

Håber du forstår min pointe.
Jo jo det, samtidig med at min mobil ligger på skrivebordet, som altid, og optager samtalen, sætter en lille dæmper på jobcentrets SB udtagelser
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2016, 03:18   #6
Jøsses
Mit andet hjem K10
 
Jøssess avatar
 
Tilmeldingsdato: 28-09 2008
Lokation: Norddjurs
Alder: 65
Indlæg: 643
Styrke: 16
Jøsses er ny på vejen
Tilbage i

2013.... fik jeg at vide... at jobkonsulent ikke kunne / måtte blande sig i løn.

Prøver at finde link i morgen.

Også angående det at få fagforening til at kigge på ansættelses kontrakter prøver jeg at finde ud af i morgen.

Kan ikke sige hvilke tid på dagen jeg er hjemme ...men finder ud af noget. :-)
__________________
Jøsses fleksjobber d. 27-06-2012 Kl. 13.25
Jøsses er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2016, 09:58   #7
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jøsses Se meddelelser
Også angående det at få fagforening til at kigge på ansættelseskontrakter prøver jeg at finde ud af i morgen.
:-)
Det med at få fagforening til at kigge på en ansættelseskontrakt behøves
du ikke for min skyld.

Jeg har været faglig aktiv hele mit liv, indtil for et par år siden hvor jeg som de ca 50000 andre der røg ud af dagpengesystemet og over på kontanthjælp.

Derfor, hvis jeg får tilbudt et stk arbejde, så har jeg ingen problemer med selv at forhandle mig frem til en ansættelseskontrakt.

Men hvis firmaet har underskrevet en tiltrædelses overenskomst inden for området, her er det 3F chaufførenes, er der ingen problemer, så står det hele der.

Men har de ikke en tiltrædelses overenskomst med 3F chaufførene, men en med f.eks KRIFA, som jeg oplevede for nylig, er du ikke sikret mht tillæg for overtid, forskudt tid, søn- og helligdage mm.

For at få en fagforening til at hjælpe en med en ansættelseskontrakt, kræver det at du er medlem af den Faglige afdeling. Ikke kun A-kassen
Mvh Kio
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2016, 12:10   #8
stampe
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 14-12 2007
Indlæg: 4.289
Styrke: 21
stampe er rigtig godt på vej
For at få en fagforening til at hjælpe en med en ansættelseskontrakt, kræver det at du er medlem af den Faglige afdeling.

Ellers må de betalende medlemmer da også føle sig ret meget til grin.
stampe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 14-03-2016, 14:18   #9
Kio
Banned
 
Tilmeldingsdato: 04-02 2009
Lokation: København
Alder: 59
Indlæg: 968
Styrke: 0
Kio er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af stampe Se meddelelser
For at få en fagforening til at hjælpe en med en ansættelseskontrakt, kræver det at du er medlem af den Faglige afdeling.

Ellers må de betalende medlemmer da også føle sig ret meget til grin.
Ja og dog...

Jeg har være medlem siden jeg blev 18 år gammel.
Jeg er nu 51 år gammel.
Minus de sidste ca 2 år hvor jeg som ca de 60.000 andre borgere der røg ud.

Regnskab, 51-20 = ca 31 år hvor jeg har betalt, det var billigere dengang jeg startede, både den faglige afd og A-kassen, ikke så dyrt som I dag, og hvad har jeg fået ud af det ?

Jo, i dag føler jeg mig til grin, at jeg har været betalende medlem i så mange år, ca 31 år gange med 12 mdl = ca 372 måneder, lad os sige betalt ca i snit 700,.- kr pr mdl = 260400 kr, og hvad har det hjulpet mig i dag ?

De penge kunne jeg godt have brugt i dag, det var ikke pengene værd.

Og så er vi slet ikke kommet ind på den nye Dagpengereform, gaaab, hvor det er tydeligt at de ansvarlige ikke har lyst tio at tale om det, især med hensyn til genop-tjennings-retten, så man igen kan blive dagpenge berettiget...

Der bliver flere og flere vikar samt deltids jobs, dvs det bliver sværrer og sværrer at blive dagpengeberettiget igen, og da jeg selvfølgelig ønsker, som altid, ar være fuldtids-forsikret, så jeg kan opnå en evt fuld dagpengeret, dvs jeg skal mindst have 30 timer/ugen (lige nu).

Og en overenskomst på området, så der er fælles spilleregler, ordenlige løn- og arbejdsforhold, men det er måske for meget forlangt ?

Og så er vi slet ikke kommet ind på social- og løndumpning, hvor fanen er fagforeningerne og LO henne her ?

Virksomheds-chefferne griner hele vejen hen til banken....
De kan vælge og vrage arbejdskaraften som det passer dem, give den løn og arbejdsforhold det passer dem, intet kædeansvar, ingen overenskoms, kan ansætte og fyre medarbejderne som det passer dem.
En stor skyld i dette er også at vi er inde i EU.

Mvh Kio

Sidst redigeret af Kio; 14-03-2016 kl. 14:20.
Kio er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:34.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension