K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-12-2013, 22:02   #11
Eder
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2013
Lokation: Sorø
Indlæg: 7
Styrke: 0
Eder er ny på vejen
Jeg har min psykiater på min side og en helvedes masse dokumenter fra reumatologer, undersøgelser osv der fortæller at jeg ikke må lave noget fysisk anstrengende, og at jeg har det så dårligt psykisk at jeg ikke vil være i stand til at passe et arbejde.
Jeg har også papirer på at jeg ikke må arbejde tæt sammen med andre pga min ADHD som ikke kan behandles.

Problemet er jo at de ikke vil lytte til min psykiater eller acceptere hvad der står i de papirer.
Ligesom jeg ikke aner hvordan jeg skal komme derhen, det er 45 min transport og jeg kan dårligt bevæge mig ud til postkassen for smerter, smerter som jeg intet må få for pga mavesåret..

Jeg aner ikke hvad fanden jeg skal gøre for at de forstår det
Eder er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2013, 22:10   #12
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Eder Se meddelelser
Jeg har min psykiater på min side og en helvedes masse dokumenter fra reumatologer, undersøgelser osv der fortæller at jeg ikke må lave noget fysisk anstrengende, og at jeg har det så dårligt psykisk at jeg ikke vil være i stand til at passe et arbejde.
Jeg har også papirer på at jeg ikke må arbejde tæt sammen med andre pga min ADHD som ikke kan behandles.

Problemet er jo at de ikke vil lytte til min psykiater eller acceptere hvad der står i de papirer.
Ligesom jeg ikke aner hvordan jeg skal komme derhen, det er 45 min transport og jeg kan dårligt bevæge mig ud til postkassen for smerter, smerter som jeg intet må få for pga mavesåret..

Jeg aner ikke hvad fanden jeg skal gøre for at de forstår det
Så skal du tage kontakt til din psykiater og fortælle om Quick care forløbet, og høre hvad din psykiater mener om det, og på de vilkår det er blevet dig tilbudt.
Hvis din psykiater er helt enig i at du ikke kan deltage, så skriver du det til din sagsbehandler, som så må indhente dokumentationen hos psykiateren
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2013, 22:11   #13
Nøgne tær
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-07 2013
Indlæg: 1.878
Styrke: 12
Nøgne tær er rigtig godt på vej
"jeg ikke må arbejde tæt sammen med andre"?

Citat:
Oprindeligt indsendt af Eder Se meddelelser
Jeg har også papirer på at jeg ikke må arbejde tæt sammen med andre pga min ADHD som ikke kan behandles.
Det springer mig i øjnene, for hvad betyder det i praksis, og hvad står der nøjagtigt i papirene ?

For at det udsagn kan bruges til noget skal det beskrives som et skånebehov, og hvilke konsekvenser det har at trodse dette skånebehov, ellers kan det stå tusinde gange i sagen uden at føre noget med sig.
Nøgne tær er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2013, 22:11   #14
Eder
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2013
Lokation: Sorø
Indlæg: 7
Styrke: 0
Eder er ny på vejen
Jeg har også været på smerte klinik uden held Frida, de måtte også opgive, og min egen læge siger at hun intet kan give mig for smerterne pga mavesåret, så al smertebehandling er afprøvet..

Jeg har selv overvejet det med at skifte læge, men er bare bange for at det gør sagen værre, men det er nok det eneste rigtige.

Jeg har bedt min sagsbehandler 3 gange nu om at jeg vil søge pension, men hun vælger at overse det jeg skriver og søger den ikke uanset hvor meget jeg beder hende om det.

Jeg er nået til det punkt at jeg overvejer en privat sagsbehandler, men problemet er at det er jo møg dyrt.

Jeg ved faktisk ikke om jeg kan få en mentor, kan man bare bede kommunen om en ?
Eder er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2013, 22:14   #15
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Eder Se meddelelser
Jeg har også været på smerte klinik uden held Frida, de måtte også opgive, og min egen læge siger at hun intet kan give mig for smerterne pga mavesåret, så al smertebehandling er afprøvet..

Jeg har selv overvejet det med at skifte læge, men er bare bange for at det gør sagen værre, men det er nok det eneste rigtige.

Jeg har bedt min sagsbehandler 3 gange nu om at jeg vil søge pension, men hun vælger at overse det jeg skriver og søger den ikke uanset hvor meget jeg beder hende om det.

Jeg er nået til det punkt at jeg overvejer en privat sagsbehandler, men problemet er at det er jo møg dyrt.

Jeg ved faktisk ikke om jeg kan få en mentor, kan man bare bede kommunen om en ?
Hvis du beder om en mentor, ryger du fluks på ressourceforløbet!! Ikke at det er skidt. Men hvis du ikke er med på det, så kan det godt føles som at blive kørt ned af en damptromle
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2013, 22:26   #16
Eder
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2013
Lokation: Sorø
Indlæg: 7
Styrke: 0
Eder er ny på vejen
Jeg havde af min tidligere kommune fået tilkendt flexjob, men det har den her kommune fjernet fra mig, hvilket også undrer mig, må de gerne bare det? og det skal siges at min sygdoms situation er blevet værre siden den gamle kommune tilkendte mig det.

Jeg har nu forsøgt at skrive til min læge med henblik på en lægeerklæring, og håber på det bedste, tænker at hvis jeg får en lægeerklæring som jeg selv betaler på at jeg ikke må lave fysisk træning så skal de vel godkende det som sygemelding fra forløbet ?

Nøgne tær:

Der står at : Eder er ikke i stand til at være selvforsørgende da han har varige skånehnsyn for tid og stress og ikke må have tætte samarbejdspartnere.
Og det er kun ADHD så er der alle de andre ting som der står i min sag omkring andre skånehensyn, men alle hensyn bliver tilsidesat med det de vil sende mig i nu
Eder er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2013, 22:34   #17
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Har du fleksjobtilkendelsen og/eller fleksjobbeviset??

Lyder meget suspekt hvis de har ''taget det fra dig''....
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2013, 22:48   #18
Eder
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-12 2013
Lokation: Sorø
Indlæg: 7
Styrke: 0
Eder er ny på vejen
ja jeg har papir på det
Eder er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-12-2013, 23:28   #19
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Eder Se meddelelser
Jamen problemet er at jeg har været det hele igennem før og det gjorde mine smerter så slemme at hver gang jeg havde mødt op til fysioterapi havde jeg så mange smerter at jeg i 3-6 dage efter ikke kunne bevæge mig.
Quick Care blev også nævnt i min sag, som en mulighed.

Jeg deltog i et møde med en person fra Quick Care (min sb dukkede desværre ikke op), jeg stillede det samme spørgsmål flere gange, før jeg fik et svar.

Mit spørgsmål var . "Hvad kan i, som andre gode træningssteder ikke kan?"

Første gang han svarede var det noget med, at Quick Care havde det arbejdsmarkedsrettede perspektiv med i det.

Den pillede jeg fra hinanden ved at forklare, at uanset om det var med arbejdsmarkedet for øje eller ej, så handlede det vel om mit rygproblem.
For jeg har aldrig haft problemer med arbejdsmarkedet, kun med min ryg.

Derefter blev mit spørgsmål: "Hvad kan i, som andre gode træningssteder ikke kan, udover det arbejdsmarkedsrettede perspektiv?"

Han vævede noget udenom, snakkede om andre ting, og jeg lod som om jeg gik med på den, men jeg vendte tilbage til mit spørgsmål.

Til sidst måtte han erkende, at de nok ikke kunne mere end andre gode træningssteder.

Men pointen er, at han skrev til min sb, at han ikke mente, at jeg, med min holdning, ville profilere af et forløb hos Quick Care.

Så jeg slap for Quick Care.

Der er skrevet en del om Quick Care herinde, noget mere interessant end andet.

Resultatet af en søgning på Quick Care her på K10: http://www.k10.dk/search.php?searchid=1374619
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 13-12-2013, 00:30   #20
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Eder Se meddelelser
ja jeg har papir på det
Jamen hvis du har papir på du er flekser, så skal du jo slet ikke være på kontanthjælp! Men på ledighedsydelse

Der er et eller andet helt forkert her!! (ikke din skyld, men kommunens!)

Kan du gengive herinde hvad der præcis står i de papirer du har omkring fleks? (hvornår du blev flekser, hvad er dine skånebehov og hvor mange timer er du visiteret til osv).

Sidder her og bliver helt nervøs over, om de har fejlet så fælt, at de ikke har givet dig ledighedsydelse og nu - på forkert grundlag - tror du er almen kontanthjælpsmodtager, grrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrrr

Sidst redigeret af Ninja; 13-12-2013 kl. 00:33.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 14:45.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension