K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Fleksjob - Førtidspension > Din historie

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Din historie Her kan du skrive din historie om det at være fleksjobber (feks hvordan det er at søge fleksjob erfaring med kommune osv)

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 11-03-2010, 15:29   #11
Filip
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-03 2010
Indlæg: 17
Styrke: 15
Filip er ny på vejen
Min kone har lige været til lægen da A kassen vil have en erklæring om hendes rådighed. Hun startede på en ny praktikplads, en skole hvor hun skulle prøve arbejdet som tilsynsfører, i mandags men allerede nu efter tre dage med nogle få timer lettere arbejde er det klart hun ikke kan mere. Lægen har set på hendes arm og konkludere igen at hun ikke kan klar belastende arbejde. Hun vil dog ikke skriver under på erklæringen fordi hun mente at hvis hun gør så ende min kone uden hverken dagpenge eller sygdagpenge. Hun mente at der skal en afklaring på bordet først og at hun skulle tale med sagsbehandleren fra sygdagpengekontoret for at høre hvad der skulle ske med hende. Hun fortalt at det havde hun allerede og at hun skulle raskemeldes og henvises til bistand hvis A kassen mener hun ikke kan få dagpenge.

Nu ved hun ikke rigtig hvor hun ikke rigtig hvad hun skulle gøre.

Bortset fra at hun ikke kunne klar det fysiske arbejde så har hun haft det meget godt på praktikpladsen hvor hun har fået rose af tilsynsføreren som har sagt at hun er god til at føre kontrol og snakke med medarbejderne osv. Hun er blevet mødt med stor forståelse og der var en god tone blandt folkene.

Lægen har sagt at sagsbehandleren skal lave sit arbejde først og så skal hun lave hendes. Jeg tror bare ikke på det. Hvordan kan man få sagsbehandleren til at bevilge revalidering/fleksjob/pension hvis han ikke vil? Der er vel ikke tale om en ret er der?
Filip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2010, 15:39   #12
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Filip Se meddelelser
Lægen har sagt at sagsbehandleren skal lave sit arbejde først og så skal hun lave hendes. Jeg tror bare ikke på det. Hvordan kan man få sagsbehandleren til at bevilge revalidering/fleksjob/pension hvis han ikke vil? Der er vel ikke tale om en ret er der?
Det der undrer mig. En læge bør have pligt til at behandle og evt. sende en patient videre, hvis der findes en behandling, som kan afhjælpe de lidelser, der er med hendes skade/arm.

Jeg ville personligt blive sur på min egen læge, hvis jeg skal gå rundt med smerter, og han ikke vil gøre noget ved det... hmmm

Såfremt der er behandlingsmuligheder, skal lægen da behandle patienten. Man skal da ikke vente.....
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2010, 16:24   #13
Filip
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-03 2010
Indlæg: 17
Styrke: 15
Filip er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Det der undrer mig. En læge bør have pligt til at behandle og evt. sende en patient videre, hvis der findes en behandling, som kan afhjælpe de lidelser, der er med hendes skade/arm.

Jeg ville personligt blive sur på min egen læge, hvis jeg skal gå rundt med smerter, og han ikke vil gøre noget ved det... hmmm

Såfremt der er behandlingsmuligheder, skal lægen da behandle patienten. Man skal da ikke vente.....
DEt hun mener med hendes arbejde er at skriver under på erklæringen. Lægen her prøver at hjælpe fordi hun kan godt se at hvis hun skriver under så ende min kone med at miste hendes forsøgelsesgrundlag.

Lægen mener ikke at der er meget at gøre udover at håbe at med tiden og hvile det bliver bedre.
Filip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 11-03-2010, 16:38   #14
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Filip Se meddelelser
DEt hun mener med hendes arbejde er at skriver under på erklæringen. Lægen her prøver at hjælpe fordi hun kan godt se at hvis hun skriver under så ende min kone med at miste hendes forsøgelsesgrundlag.

Lægen mener ikke at der er meget at gøre udover at håbe at med tiden og hvile det bliver bedre.
Nå ja det var på den måde.. sorry kom til at læse det på en anden måde.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-03-2010, 11:33   #15
Filip
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-03 2010
Indlæg: 17
Styrke: 15
Filip er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Filip Se meddelelser
Er der nogle her der kender til ehvervestabserstatning? Ifg. Min kones fagforening så ser man udelukkende på årsopgørelserne far før ulykken til efter ulykken når der skal beregnes erstatning. Det giver en meget misvisende billede når man nu har gået på fuld løn efter ulykken i over et år og man har en masse afspadseringstimer og anden der skal udbetales. For mig at se er det klart at min kone gå fra at have en rimelig løn til sygdagpenge og så nu til måske ingenting men der går lang tid inden det afspejler sig på årsopgørelsen og så er løbet kørt.
Er der ingen her der har fået erstatning for erhvervestab efter en arbejdsulykke og som har løbet ind i samme problem med opgørelsen af arbejdsindtægten?
Filip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2010, 15:54   #16
Filip
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-03 2010
Indlæg: 17
Styrke: 15
Filip er ny på vejen
Efter et møde med sagsbehandleren og anden aktør hos en virksomhedskonsulent på jobcentret har min kone fået en ny resourceprofil og forvarsel om at der tænkes at stoppe for sygdagpenge den 6 april. Hun har til den dato til at kommentere sagen.

De regnede med at hun var klar til at komme tilbage til arbejdsmarkedet med skånehensyn som pædagogmedhjælper, butiksansatte osv. hun efterlyst aktuelle stilling som de mente hun kunne søge men dem kunne de ikke fremskaffe.

Så nu har vi påske at gå og spekulerer om hvordan vi som familie med tre børn skal klare os på en gange arbejdsløshedsdagpenge, herligt! Der er så mulighed for at hun kan overbevise hendes læge om at skrive noget så A kassen kan gå med til at betragte hende som stående til rådighed for arbejdsmarkedet men det tror jeg ikke vi skal regne med. Hun skal jo kunne komme med stillinger hun kan bestride og har søgt.

Vi har måske fået en bedre forståelsen for hvorfor revalidering har været udelukket, for der regnes med HF osv. inden der kunne søges ind på en uddannelse.
Filip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2010, 16:39   #17
curls
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-01 2007
Lokation: Sjælland
Indlæg: 3.397
Styrke: 23
curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10curls er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Filip Se meddelelser
Efter et møde med sagsbehandleren og anden aktør hos en virksomhedskonsulent på jobcentret har min kone fået en ny resourceprofil og forvarsel om at der tænkes at stoppe for sygdagpenge den 6 april. Hun har til den dato til at kommentere sagen.

De regnede med at hun var klar til at komme tilbage til arbejdsmarkedet med skånehensyn som pædagogmedhjælper, butiksansatte osv. hun efterlyst aktuelle stilling som de mente hun kunne søge men dem kunne de ikke fremskaffe.
.......................
Lige det der med at de siger, hun kan komme tilbage til arbejdsmarkedet MED SKÅNEHENSYN. Det må da betyde, at de allerede HAR erkendt, at hun har en nedsat arbejdsevne. Så snart man har det, så burde man kunne komme i revalidering. I revalidering kan man få vurderet hvor meget nedsat arbejdsevne, der er tale om her. Eller om der kan omskoles til et andet job. Arbejdsprøvning....

Der står f.eks. i § 46 i Lov om aktiv socialpolitik:
§ 46. Revalidering er erhvervsrettede aktiviteter og økonomisk hjælp, der kan bidrage til, at en person med begrænsninger i arbejdsevnen...
Link dertil: https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=127214#K6

Står der noget om i hendes ressourceprofil, som I mener ikke passer? Det er netop nu, hun her skal kommentere på noget af det, hvis der er noget som ikke stemmer overens med hendes situation.

Hvis der i ressourceprofilen nævnes, at de mener, hun kan komme tilbage på arbejdsmarkedet med skånehensyn - (uden at de skriver som mål til sidst, at hun skal i revalidering), så skriv f.eks. kommentarer enten i selve ressourceprofilen eller i et brev, at når de mener, hun har varig skånehensyn, så bør hun også tilbydes revalidering.

Og har hun skånehensyn (=nedsat arbejdsevne), så bør hun gå under § 27 nr. 1 (her kunne hun måske omskoles til et andet job) eller nr. 4.


Få lægen også evt. til at skrive noget, hvis det er. F.eks. ting hun ikke må i et arbejde.........

Det var mine tanker.
curls er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-03-2010, 17:08   #18
Huldra
Har ikke tid til andet end K10
 
Huldras avatar
 
Tilmeldingsdato: 05-03 2008
Alder: 58
Indlæg: 2.134
Blog Indlæg: 17
Styrke: 19
Huldra er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af curls Se meddelelser
Lige det der med at de siger, hun kan komme tilbage til arbejdsmarkedet MED SKÅNEHENSYN. Det må da betyde, at de allerede HAR erkendt, at hun har en nedsat arbejdsevne. Så snart man har det, så burde man kunne komme i revalidering. I revalidering kan man få vurderet hvor meget nedsat arbejdsevne, der er tale om her. Eller om der kan omskoles til et andet job. Arbejdsprøvning....

Der står f.eks. i § 46 i Lov om aktiv socialpolitik:
§ 46. Revalidering er erhvervsrettede aktiviteter og økonomisk hjælp, der kan bidrage til, at en person med begrænsninger i arbejdsevnen...
Link dertil: https://www.retsinformation.dk/Forms...x?id=127214#K6

Står der noget om i hendes ressourceprofil, som I mener ikke passer? Det er netop nu, hun her skal kommentere på noget af det, hvis der er noget som ikke stemmer overens med hendes situation.

Hvis der i ressourceprofilen nævnes, at de mener, hun kan komme tilbage på arbejdsmarkedet med skånehensyn - (uden at de skriver som mål til sidst, at hun skal i revalidering), så skriv f.eks. kommentarer enten i selve ressourceprofilen eller i et brev, at når de mener, hun har varig skånehensyn, så bør hun også tilbydes revalidering.

Og har hun skånehensyn (=nedsat arbejdsevne), så bør hun gå under § 27 nr. 1 (her kunne hun måske omskoles til et andet job) eller nr. 4.


Få lægen også evt. til at skrive noget, hvis det er. F.eks. ting hun ikke må i et arbejde.........

Det var mine tanker.
jeg stjæler lige lidt af tråden... Curls.. fordi jeg jo har fået af vide af min sagsbehandler at jeg skal tilbage til ordinært job med div skånehensyn. så det er ikke sikkert at man kan vide sig sikker i det gode system.
jeg har nu min sag for 2. gang i beskæftigelsesankenævnet.

men jeg håber for jer Filip at I kommer nemmere til i systemet og at de vil høre på jer.
Huldra er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2010, 00:58   #19
Filip
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 01-03 2010
Indlæg: 17
Styrke: 15
Filip er ny på vejen
Tak svarene Curls og Huldra.

Skånehensyn blev nævnt af virksomhedskonsulenten men den er ikke med i resourceprofilen. Den burde have været taget op og min mone var forvirret om havd det egentlig betød for fleksjob har aldrig været nævnte som en mulighed og hun var usikker om der var tale om noget andet.

Hun var ned og bed om aktindsigt imorges og det spærrede øjnene op. Hun fik sin underskrift på at de havde modtaget begæringen men så var der skrevet at pga. påske vil der gå 10 dage fra 6/4. Beslutningen tages den 6/4 og hun skal have kommenteret resourceprofilen seneste den dag. Under mødet blev der referet til en lægelig udtalelse som min kone ikke vidst noget om så det vilæ være godt at have. Hun har også fået presset igennem med syghuset at hun skal henvises til en privat klinik da ventelisten til en reumatolog i den offentlige syghussystem er mega langt - 13 mdr. til man kan få en tid her i Århus. Hun regne med at få en tid indenfor de næste par måneder.

Det er ikke direkte nævnte noget om nedsat arbejdsevne i profilen, kun at det ses som en ulempe at hun ikke må belaste sin højre arm og hånd. Sagsbehandleren nævnte flere gange at hendes arbejdsprøvning havde vist at hun godt kunne arbejde på fuldtid bare det ikke belastede hendes arm, det var måske hans måde at sige at hun ikke havde nedsatte arbejdsevne? Hele vægten i arbejdsprøvning synes at ligge i tiden og ikke så meget hvad man kan klar funktiondmæssigt. Min kone har hele tiden gjort det klart at det er ikke tiden der er problemet for hende men alene fysiske anstrengelse af armen. Der blev sagt at hvis hun kan få arbejdsløsdagpenge så kunne hun ikke blive sent ud i arbejde der belastede hendes arm.

Ja der er ting i profilen der ikke passe og som hun vil kommentere. Hun fik at vide at hun kunne altid søge om revalidering lige meget hvor hun stod i systemet men at hun skal have en specifik uddannelse hun vil igang med. Problemet er at hun har brug for en afklaring om hvad for nogle uddannelse er mulig og giver de bedste chancer for arbejde.

Jeg tror det er svært med lægen for hvis der bliver skrevet for meget at hun ikke kan så er der større chancer for at arbejdsløsdagpenge ryger.

Med en ankesag (for stop for sygdagpenge) er der personlig fortræd eller er det bare skriftlig?
Filip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 30-03-2010, 10:12   #20
MTVRV1
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 22-07 2009
Indlæg: 6.197
Styrke: 21
MTVRV1 er rigtig godt på vej
Stop af sygedagpenge er skriftlig. Men Ja hvis der står en del om man ikke kan komme tilbage jo hurtigere vil de prøve og stoppe dem.
en arbejdsprøvning er ikke kun tid, der skal laves en beskrivelse af hvordan det påvirker en både på arbejde og hjemmet. 2 hele sider i min er omkring funktionmæssigt alene.
men kan heller ikke meget
Men hvis konklusion hedder fuld tid, så hedder det revalidering eller et ordinært arbejde.

Men I skal nok prøve at gøre mere klart over for kommunen, at der er et skånebehov og lidt underligt hvis det ikke er nævnt i den arbejdsprøvning.
Men kun som en ulempe

Sidst redigeret af MTVRV1; 30-03-2010 kl. 10:22.
MTVRV1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Udsigt til forbedring af arb.evne ? Vovse Fremtiden for fleksjob og førtidspension 3 26-04-2013 22:09
udsigt til ingen indtægt de næste 3-5 år MTVRV1 Fremtiden for fleksjob og førtidspension 7 13-04-2011 11:15
udsigt til indsigt.... hk12 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 22 28-08-2010 22:24
Udsigt til at der ikke sker ændringer i førtidspensionsregler FlemmingLeer Midlertidig Førtidspension 11 15-04-2009 12:25
udsigt til stop af sygedagpenge Mai-Britt Nyt om loven 24 22-09-2008 11:10




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 15:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension