K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang fleksjob

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang fleksjob Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål til enten fleksjob eller det at søge fleksjob dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 07-07-2009, 22:31   #1
lillesine
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 07-09 2008
Lokation: silkeborg
Indlæg: 234
Styrke: 16
lillesine er ny på vejen
hvad betyder fleksjob

Hej jeg forstår ikke helt hvad der menes med fleksjob, min læge har sat mig igang med at søge om fleksjob da jeg ikke kan klare at arbejde på fuldtid, men så talte jeg med min sagsbehandler på min fagforening som siger at fleksjob også er på fuldtid! jeg har lige afsluttet et vikariat på 22½time om ugen med 2 ugentlige fridage og det er nok til jeg er knækket igen med min depression, min fagforening mener ikke jeg skal søge om fleksjob men bare fortsætte med at søge job også få supplerende dagpenge i de uger jeg kan men det er jo ikke en holdbar løsning og min læge har vel et godt grundlag for at sige at vi skal søge om fleksjob til mig hun siger det vel ikke hvis hun ikke tror på at jeg skal i fleksjob.
Men jeg ved ikke om jeg kan holde til at skal igennem denne mølle for det lyder til at det er hårdt at komme igennem til at blive godt kendt til fleksjob. Min sagsbehandler på fagforeningen mente heller ikke at min depression var så slem det så det ikke ud til sagde hun men hvem kan se at man har en drepression som er varig??
Jeg mangler gode råd til hvad jeg skal sige når jeg skal til samtal på kommunen hvordan får jeg dem til at forstå hvordan det er jeg har det i min dagligdag???
lillesine er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 08-07-2009, 02:02   #2
Hejdien
Gæst
 
Indlæg: n/a
Det er rigtig nok at fleksjob som udgangspunkt gives på fuld tid, men den nedsatte tid kan være et skånehensyn .

De fleste har faktisk nedsat tid som skånehensyn ..

Din fagforening er ikke læger og har ikke belæg for at sige som de gør , det bedste du kan gøre er at skrive dagbog hvordan har du det hvordan går din hverdag hvad sker der når du er på job osv osv..

Hvis du har det så slemt som det lyder så kunne det nok være en ide at sygemelde sig sådan at kommunen kommer igang med en syge opfølgning og får dig afprøvet ..

Du skal være obs på at alle muligheder for job skal være udtømte det vil sige at det skal være helt sikkert at du ikke kommer dig (varig nedsat arbevne) og at du ikke kan varetage nogen job inden for nogen erhverv og at du heller ikke kan komme tilbage til job via feks en revalidering ...
  Besvar med citat
Gammel 08-07-2009, 17:35   #3
Tanja
Skal snart betale husleje på K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2009
Indlæg: 816
Styrke: 16
Tanja er ny på vejen
Du kunne også spørge i fagforeningen om ikke de har nogen afklaringsforløb,
jeg deltog i sin tid i sådan et forløb, hvor jeg modtog dagpenge, og jeg
blev der afklaret til et fleksjob, men det betyder jo også at du må opsige
dit job, jeg har også måttet opsige et job, da det var for hårdt fysisk arbejde
til mig, jeg fik ikke karentæne, da fagforeningen fik en udtalelse fra lægen,
om hvorfor jeg ikke kunne klare det, måske var det en mulighed for dig, hvis
du sygemelder dig, kan du sikkert få sygedagpenge i en periode, men du
kan risikere, at du ikke bliver afklaret til fleksjob, hvis du ikke menes at kunne
få det, og har du så fået nogle lægeerklæringer på hvad du fejler, så kan det
være at du ikke kan modtage dagpenge længere, da de ikke vil have syge folk,
men tal evt. med fagforeningen først, uanset hvad du vælger.
Du kan også kontakte jobcentret og spørge dem om afklaringsforløb.

Sidst redigeret af Tanja; 08-07-2009 kl. 17:50.
Tanja er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
hvad betyder det...? sandie86 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 36 28-07-2012 01:19
Hvad betyder det?? Smutter76 Alt det andet 10 22-08-2011 17:31
Hvad betyder det?? Tullepigen90 Dit og Dat 3 28-02-2011 22:03
Hvad betyder det ? Raadvild Alt det andet 2 03-02-2011 13:49
Hvad betyder ? køkkenleder Dit og Dat 4 02-09-2010 11:41




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:05.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension