K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 26-07-2010, 20:56   #11
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 16
frupia1 er ny på vejen
det er fordi jeg læste

at man fra kommunen vil prøve at få lavet det sådan at man må opsøge enlige forældre om morgenen for at se om nogen overnatter. Hvis de kom en morgen hvor jeg har en overnattende gæst giver det vel en masse problemer. Jeg har ikke en kæreste men hvis nu med tiden min ven og jeg blev kærester og han så sov her. Det er det jeg mener.

Han har eget hus og jeg har jo min bolig. Men hvor meget eller lidt må man være sammen som venner og som kærester.
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2010, 22:50   #12
skov trold
Elsker at være her på K10
 
Tilmeldingsdato: 02-01 2010
Indlæg: 77
Styrke: 15
skov trold er ny på vejen
Man skal sove der hvor man har folke register adresse det meste af tiden. Dvs fx 4 dage ud af 7.

Desuden må man ikke dele økonomi eller arbejds opgaver med nogle. Dvs at når i siper sammen hos dig, så betaler du og hos han skal han betale. I må heller ikke ofte hjælpe hinanden i haven, eller ofte hente hinanden børn i institution. altså hvis man også er kærester.

Self må en ven hjælpe med at praktiske opgaver, få gange, lige som venner gør helt normalt.
skov trold er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2010, 22:52   #13
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Det tror jeg sgu ikke du skal være bange for!

Jeg læste at de søger om at få lov til at tjekke ''fædrehotellerne'' altså de adresser, hvor der bor en masse enlige mænd sammen.

Selvfølgelig må man have overnattende gæster, både til sex, men også som venner!
Hvis de skulle tjekke noget, så må det blive over en periode hvor de ligger på lur i busken og tjekker hvem der går ind i lejligheden, og ud igen, og hvad man ellers laver sammen på matriklen. Og alligevel, så får de ikke nemt ved at bevise noget som helst, da man jo har lov til at dyrke sex så meget man vil, og have de venner man nu engang vil have...

Såååå, sådan noget ville jeg ikke være bange for. Hvis de kom her og der lå en stodder i køjen, jamen så håber jeg sgu de har friske rundstykker med!!!!
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 08:13   #14
PiaCP
Lever på K10
 
PiaCPs avatar
 
Tilmeldingsdato: 17-05 2010
Lokation: Vejen
Indlæg: 1.532
Styrke: 15
PiaCP er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af helenekr Se meddelelser
Det tror jeg sgu ikke du skal være bange for!

Jeg læste at de søger om at få lov til at tjekke ''fædrehotellerne'' altså de adresser, hvor der bor en masse enlige mænd sammen.

Selvfølgelig må man have overnattende gæster, både til sex, men også som venner!
Hvis de skulle tjekke noget, så må det blive over en periode hvor de ligger på lur i busken og tjekker hvem der går ind i lejligheden, og ud igen, og hvad man ellers laver sammen på matriklen. Og alligevel, så får de ikke nemt ved at bevise noget som helst, da man jo har lov til at dyrke sex så meget man vil, og have de venner man nu engang vil have...

Såååå, sådan noget ville jeg ikke være bange for. Hvis de kom her og der lå en stodder i køjen, jamen så håber jeg sgu de har friske rundstykker med!!!!
den var sq go'
Rundstykker vinder jo altid også kan man vel gi' en kop kaff'

Jammen helt enig - man har skisme da lov til et privatliv!
og man må og SKAL vel også (for ens velbefindende),
have et kæreste og sex-liv!

Tror på den anden side at deres definitioner svinger fra kommunen til kommune som med alt andet.
Jeg ville dog ikke miste min nattesøvn over at have en ven der overnattede et par gange i ugen (en weekend måske)????
PiaCP er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 09:06   #15
SÅrdnok!
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 10-06 2009
Lokation: Vejle/Jelling
Indlæg: 405
Styrke: 15
SÅrdnok! er rigtig godt på vej
fint nok at der skal sættes ind mod svindel, men når det så er sagt mener jeg på INTET plan at opgaven skal varetages af kommunerne !

de opfatter jo sig selv som både lovgivende, udøvende og dømmende magt i forvejen. ....NUL FAME NEJ !!!!!

en kontrolgruppe under politiet -ja de er sq oss korrupte - vil nok være at foretrække...........
SÅrdnok! er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 09:29   #16
Ragdoll
Har ikke tid til andet end K10
 
Ragdolls avatar
 
Tilmeldingsdato: 01-12 2008
Lokation: Aabenraa
Alder: 64
Indlæg: 2.005
Blog Indlæg: 4
Styrke: 19
Ragdoll er ved at flytte ind på K10Ragdoll er ved at flytte ind på K10
Der er mange ting hvor der burde være større harmonisering. Derfor bør retningslinierne komme fra staten.

F.eks. Hvad er et rimeligt rådighedsbeløb?
Det kan ikke passe at det i den laveste ende er 1.400 kr om måneden, mens det i den højeste ende er over 4.000, derfor bør folketinget fastsætte et rimeligt rådighedsbeløb, som alle kommuner skal rette sig ind efter.
Dette rådighedsbeløb, skal kunne rumme både mad, tøj, sko, fornøjelser, medicin og tandlægebesøg, briller med mere.
Man kan ikke på den ene side sige du har 2.500 til mad, tøj, sko og fornøjelser, og samtidig gøre det så at sige umuligt at få hjælp til tandlæge og medicin.

Det samme burde gælde for kriterierne for hvornår man overskrider grænserne i forhold til f.eks. hvor meget en kæreste må overnatte, og at det ikke er den enkelte kommune der vurderer, hvornår deres personlige grænse er overskredet.

Hvis man vil at borgerne skal opføre sig rimeligt så, så må man også give nogle rimelige rammer for borgerne at leve under, man kan ikke både blæse og have mel i munden, selv om mange kommuner forsøger på det.

Hvis kravene og forholdene er urimelige, så vil den naturlige konsekvens blive at mange lever på grænsen, og en del overskrider denne. Og kan man så fortænke dem i det?



Ragdoll
__________________
THE GOLDEN RULE - Those who have the gold, makes the rules!
Ragdolls Blog
Gensidig Forsørgelsespligt - Nej Tak!
Ragdoll er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 09:33   #17
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 16
frupia1 er ny på vejen
altså skal det forståes sådan

at man ikke må have den samme mand til at overnatte hver nat i feks en maned men der må gerne overnatte 30 forskellige. Altså Altså
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 09:41   #18
Lunasdatter
Lever på K10
 
Lunasdatters avatar
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2010
Alder: 72
Indlæg: 1.669
Styrke: 16
Lunasdatter er ny på vejen
Citat:
at man ikke må have den samme mand til at overnatte hver nat i feks en maned men der må gerne overnatte 30 forskellige. Altså Altså

Hehe.. så skal du passe på.. for så kommer skattefar med regning på både moms og skat.. så bliver det nok betegnet som Bed & Breakfast
Lunasdatter er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2010, 09:54   #19
frupia1
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 03-05 2009
Indlæg: 270
Styrke: 16
frupia1 er ny på vejen
nåe ja

så det går heller ikke med 30 forskellige
frupia1 er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
"Social Bedrager" vandt over Holbæk Kommune buster Politik og Samfund 1 24-08-2011 08:36
social bedrageri hvornår ? nille60 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 01-07-2011 13:58
Jeg er social-liberal logikeren Politik og Samfund 7 12-04-2011 16:31
www.social.dk ????? zuza Dit og Dat 2 18-07-2008 14:47
Kommunal dyneløfter er bedrager zuza Dit og Dat 0 25-04-2008 10:48




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 06:23.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension