K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Politik og Samfundsdebat > Politik og Samfund

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Politik og Samfund Her er det tilladt at diskutere politik , nyheder og andre samfundsproblemer. Hvis du har problemer med at andre udtrykker deres uforbeholden mening om vores samfund, så er dette nok ikke stedet for dig.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 01-02-2012, 11:39   #1
Risa
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 16-02 2007
Indlæg: 1.216
Styrke: 19
Risa er rigtig godt på vej
Eu vil afskaffe persondataloven

Citat:
"Desværre kan vi ikke sælge dig en fladskærm på afbetaling. Du bor i Nordvestkvarteret og lider af fremadskridende ledegigt, så vores kreditvurderingsbureau mener, at det er for risikabelt at låne dig pengene.

Den besked er i dag ulovlig at få, hvis man står og handler henne i Fona. Men EU-kommissionens forslag til en ny persondata-forordning vil gøre det muligt, forklarer lektor ved Aalborg Universitet Charlotte Bagger Tranberg,"
http://www.dr.dk/P1/orientering/inds...161516_1_1.htm

Eu vil ensrette lovgivningen, så det bliver nemmere for virksomhederne at indhente oplysninger om kunderne. Og dermed spare de europæiske virksomhederne for 2,3 mia øvro om året. Men hvem betaler for det? Borgerne og kunderne. Hvad kommer det dog diverse forretninger ved, hvad jeg fejler? Det har da ikke noget med betalingsevne at gøre...! Uha, uha...

Risa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2012, 15:15   #2
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
Ja, der er nogen, der har våde drømme ...
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2012, 18:47   #3
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Hej Risa

Jeg hørte også indslaget på P1, igen en væsentlig stykke arbejde fra Jesper Tynell, Cavlingprismodtager 2010.

Men jeg undrer mig over den ringe journalistiske dækning af et så væsentlig aspekt. Og nuværende forlsag om denne forordning, som helt afskaffer den dansks persondatalov bekræftiger mig igen i at Lissabonstraktaten burde have været til folkeafstemning.

Datatilsynets hjemmeside bringer flg. i forbindelse m. forslag om denne forordning:

Citat:
Datatilsynets direktør Janni Christoffersen:

"Vi synes, der er mange gode elementer i udspillet. Men også noget, vi umiddelbart er forbeholdne overfor.
Citat:
Men vi er umiddelbart noget skeptiske over for valget af en forordning i stedet for et direktiv.

Forordning kan være et godt valg på områder med grænseoverskridende ydelser, men måske ikke som et generelt instrument på alle områder. Der er meget store forskelle landene imellem - historisk og kulturelt betinget.
Citat:
..brug for en nærmere analyse af, hvad det betyder for danskerne - f.eks. når vi tænker i forhold til den offentlige sektors måde at gøre tingene på.

Med en forordning falder den danske persondatalov helt bort, dvs. også de ganske fornuftige særregler, som vi har haft i Danmark i mange år, og som ikke har givet anledning til problemer. Samtidig giver forslaget mere magt til EU-kommissionen og til et "overdatatilsyn" på EU-niveau.

Og sidst men ikke mindst. Det nuværende regelsæt beskyldes for at være svært at forstå - og det problem bliver desværre ikke mindre i det nye. Det er ikke en pixibog!"
Mine fremhævninger.

Link: http://www.datatilsynet.dk/nyheder/s...tabeskyttelse/
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2012, 20:26   #4
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
ACTA har vi vores persondatalov kommer den jo i konflikt med den kære ACTA aftale, helt sikkert derfor den skal fjernes, og sikkert også derfor medierne ikke er særlig højtråbende ACTA fortæller de jo heller intet om (andet end det lidt positive den byder på)

Hvorfor de så er SÅ bange for at vi borgere ved besked om ACTA (altså medierne) er mig en gåde, men de er jo nok en stor flok kyllinger der er bange for at havne på slagterriet?? Enlig underligt for de bliver jo også berørt, i stor stil af de negative konsekvenser ved den aftale.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2012, 20:54   #5
Karo
Slettet Bruger
 
Tilmeldingsdato: 02-08 2010
Indlæg: 2.227
Styrke: 16
Karo er rigtig godt på vej
Citat:
Oprindeligt indsendt af LUM Se meddelelser
...
Hvorfor de så er SÅ bange for at vi borgere ved besked om ACTA (altså medierne) er mig en gåde, men de er jo nok en stor flok kyllinger der er bange for at havne på slagterriet?? Enlig underligt for de bliver jo også berørt, i stor stil af de negative konsekvenser ved den aftale.
LUM, de er ikke bange for noget. Det var/er ren strategisk spil. Viden er magten og det er den viden de vil tage fra folk.
Ingen skulle vide noget, befolkning skulle efter planen først vogne op til umyndiggørelse, fordi det er det som ACTA står i realiteten for. ( alt i terrorismens navn ).

Allerede i dag...., hvad folk kan bruge klagesystemet til ? Ikke til en s....., ud over, at blive kørt i reng.
Hvem vil du så klage til efter alle brikker falder på plads for dem?

Til sig selv.....fordi det blive den eneste mulighed for at klage...., men over hvad vil man så få lov at klage når man blive afskåret fra at indhente relevante info på nettet for at dokumentere sin ret fks. .....osv.osv....

Sidst redigeret af Karo; 01-02-2012 kl. 21:06.
Karo er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 01-02-2012, 21:06   #6
Hygeria
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 17-10 2007
Alder: 47
Indlæg: 162
Styrke: 17
Hygeria er ny på vejen
En del af den danske presse (og politikere) er endelige langt om længe begyndt at skrive om ACTA...men det er ikke meget dækning det får i forhold til hvor vigtig den traktat er og hvor store konsekvenser det kan have. Men de har også været nødt til det nu, for der er kommet et ret massivt pres fra dele af befolkningen, nu hvor folk har fundet ud af hvad der rent faktisk foregår.

Og med denne her nyhed, som vi heller ikke rigtig har hørt noget til, så bliver det da for alvor først rigtig sjovt

Jeg kan kun opfordre folk til at deltage i demonstrationen den 25 februar https://www.facebook.com/events/235321939883596/ , såfremt man har mulighed for det. Desværre er det jo noget svært for mange der er herinde, da vi har en del begrænsninger både fysisk og psykisk.
Men om ikke andet, så kan man sprede ordet videre til dem man kender :-)
Hygeria er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 02-02-2012, 09:38   #7
LUM
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 04-09 2008
Lokation: Vesthimmerland
Indlæg: 2.623
Blog Indlæg: 2
Styrke: 19
LUM er ved at flytte ind på K10LUM er ved at flytte ind på K10
Hyg ja lad os håbe den demo (eller den anden for der er vist 2) ryster bunden neden ud af Christiansborg.

Jeg vil meget gerne men har simpelthen bare ikke råd, først inden finde en der kan/vil køre 60 km til nærmeste tog (eller taxi) og så togbillet her fra det mørke N-jyll og 4-4½ time i tog, og så transport rundt i KBH (Frederiksberg syd området (ha ha man kan godt høre jeg ikke bor der) hvor min søster bor) det koster ligesom også penge, og min indtægt er nul dut og en prut at pille i, så det squtte så nemt at finde næsten 1000 (slet ikke ud af de 3-4000 vi 5 næser har til rådighed pr måned) Så jeg er uanset hvor meget det irritere mig tvunget til at springe over.
LUM er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Persondataloven: sletning af urigtige oplysninger gunvor Den nyttige viden vi alle har 15 24-07-2017 21:36
persondataloven og dine rettigheder østerbro Alt det andet 0 21-10-2011 12:23
SF og DF vil afskaffe lægekonsulenter Vej86 Lægekonsulenternes Rolle 1 22-06-2011 10:22
SF vil afskaffe lægekonsulenterne! sun-lady Politik og Samfund 0 21-06-2011 14:01
Minister vil afskaffe hjemløshed Webmaster K10 Nyheder 0 03-01-2009 01:11




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 08:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension