K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 12-10-2010, 16:18   #1
ceps
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
ceps er ny på vejen
vedr tidligere indlæg samlever

hej igen K 10 samt tak til alle for de fine svar på mit tidligere indlæg !

Skal lige tilføje lidt mere info til mit tidligere indlæg af idag, samt spørge flere råd. Da jeg i sin tid for ca 2 år siden skulle bytte min lejlighed i Kbh til dette rækkehus i Gladsaxe , kontaktede borgerservice Gladsaxe mig vedr at de afslog min bytte anmodning , grundet at de oplyst ikke kunne give tilladelse til at jeg som enlig pensionist kunne bebo et hus med 4 værelser og i alt 89 km2.

Jeg blev ved og ved med sige og fastslå at huset ikke var på de 4 oprindelige værelser fra 1950, men derimod 2 værelser nu og havde været sådant de sidste mere end 20 år, det hele endte med at jeg presset af Gladsaxe kommune måtte tvinge min gode ven , til at blive skrevet på den nye lejekontrakt , for at en endelig bolig bytning kunne finde sted! jeg mener ret sikkert, at man er berettiget til at kunne flytte og bebo en bolig værende 2 værelser også 89 kvm som enlig førtidspensionist ?!!

Uanset hvad , blev jeg så senere yderligere og helt forkert straffet af Gladsaxe kommune , der nu brugte den lejekontrakt med begges navne på , til at mene og sige at jeg levede i et parfohold , da vi som 2 personer havde ansøgt om bolig byttet, hvilket aldrig var eller er tilfældet , jeg var alle år alene på min tidligere lejekontrakt i lejligheden i Kbh.

Er så desperat så ofte de sidste mere end 2 år med de ting og den behandling jeg har fået her i gladsaxe kommune. Både at jeg har været tvunget til at sælge en del af mit private indbo for at kunne overleve , samt måttet totalt give afkald på den ofte nødvendige medicin også grundet kommunens beslutning vedr min pension og alle tillæg er mig frataget!
Sidst har jeg skrevet en del mails til kommunen her , ofte uden svar eller mest med upersonlige også uhøflige svar retur ! En mail skrev jeg, at jeg jo kunne bede min ven om at fraflytte mit hus eller få ham afskrevet lejekontrakten , dette svarede de på at jeg ret sikkert så ville miste mit hus og bolig , idet kommunen ikke kunne yde hjælp til en enlig pensionist med en husleje på ca 7000 kr ..........

dette pres de sidste flere år og mit ellers så fine gode venskab med min ven , som de sidste år har været mest skænderier og ullige forhold , idet jeg økonomisk er så presset, og ikke har kunnet fortage mig noget som helst , ikke overleve , og følt et sådant pres hver dag , at jeg oftest bare havde mest lyst til at give op !!

så den lyse og gode tid jeg havde drømt om håbet på i en ny kommune og ny dejlig bolig , blev og er et mareridt som jeg ikke kan se en ende på , så jeg endelig kan få den ro i mit liv igen jeg så meget trænger til ! Hvad skal jeg gøre videre ?!!!!!!

Siger både K 10 samt alle andre søde svar tak .. dejligt at der findes et sted og side som denne , hvor man kan komme til orde med de ofte mange frustrationer man får af det nu ellers , desværre dårligt fungerende sociale system i Danmark.
Mange venlige hilsner Ceps

Sidst redigeret af ceps; 12-10-2010 kl. 18:40.
ceps er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2010, 16:20   #2
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Du skal fluks trykke "rediger" og lave nogle afsnit i indlægget. Ellers er der kun få der kan koncentrere sig om at læse det :-)

Men eftersom det drejer sig om et tillæg til en tidligere tråd du har oprettet, så er det noget nemmere hvis du går ind under din konto, trykker på "statistik", finder det indlæg du tidligere har lavet om det her og sætter det du har skrevet her ind som et svar på den tråd.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2010, 16:33   #3
Peppe
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 12-06 2010
Lokation: Skive
Indlæg: 332
Styrke: 14
Peppe er ny på vejen
Tætskrevne indlæg er svære at læse, så jeg tillader mig at dele det lidt op.

Citat:
Skal lige tilføje lidt mere info samt spørge flere råd. Da jeg i sin tid for ca 2 år siden skulle bytte min lejlighed i Kbh til dette rækkehus i Gladsaxe , kontaktede borgerservice Gladsaxe mig vedr at de afslog min bytte anmodning , grundet at de oplyst ikke kunne give tilladelse til at jeg som enlig pensionist kunne bebo et hus med 4 værelser og i alt 89 km2. Jeg blev ved og ved med sige og fastslå at huset ikke var på de 4 oprindelige værelser fra 1950, men derimod 2 værelser nu og havde været sådant de sidste mere end 20 år, det hele endte med at jeg presset af Gladsaxe kommune måtte tvinge min gode ven , til at blive skrevet på den nye lejekontrakt , for at en endelig bolig bytning kunne finde sted! jeg mener ret sikkert, at man er berettiget til at kunne flytte og bebo en bolig værende 2 værelser også 89 kvm som enlig førtidspensionist ?!!

Uanset hvad , blev jeg så senere yderligere og helt forkert straffet af Gladsaxe kommune , der nu brugte den lejekontrakt med begges navne på , til at mene og sige at jeg levede i et parfohold , da vi som 2 personer havde ansøgt om bolig byttet, hvilket aldrig var eller er tilfældet , jeg var alle år alene på min tidligere lejekontrakt i lejligheden i Kbh.

Er så desperat så ofte de sidste mere end 2 år med de ting og den behandling jeg har fået her i gladsaxe kommune. Både at jeg har været tvunget til at sælge en del af mit private indbo for at kunne overleve , samt måttet totalt give afkald på den ofte nødvendige medicin også grundet kommunens beslutning vedr min pension og alle tillæg er mig frataget!

Sidst har jeg skrevet en del mails til kommunen her , ofte uden svar eller mest med upersonlige også uhøflige svar retur ! En mail skrev jeg, at jeg jo kunne bede min ven om at fraflytte mit hus eller få ham afskrevet lejekontrakten , dette svarede de på at jeg ret sikkert så ville miste mit hus og bolig , idet kommunen ikke kunne yde hjælp til en enlig pensionist med en husleje på ca 7000 kr

.......... dette pres de sidste flere år og mit ellers så fine gode venskab med min ven , som de sidste år har været mest skænderier og ullige forhold , idet jeg økonomisk er så presset, og ikke har kunnet fortage mig noget som helst , ikke overleve , og følt et sådant pres hver dag , at jeg oftest bare havde mest lyst til at give op !! så den lyse og gode tid jeg havde drømt om håbet på en ny kommune og ny dejlig bolig , blev og er et mareridt som jeg ikke kan se en ende på , så jeg endelig kan få den ro i mit liv igen jeg så meget trænger til ! Hvad skal jeg gøre videre ?!!!!!!

Siger både K 10 samt alle andre søde svar tak .. dejligt at der findes et sted og side som denne , hvor man kan komme til orde med de ofte mange frustrationer man får af det nu ellers , desværre dårligt fungerende sociale system i Danmark.

Mange venlige hilsner Ceps
Og som skrevet i foregående svar bliv i den første tråd du startede. UUPS du har selv del op mens jeg var i gang!

Sidst redigeret af Peppe; 12-10-2010 kl. 16:35. Årsag: sammenfald af svar
Peppe er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2010, 16:37   #4
ceps
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 12-10 2010
Indlæg: 5
Styrke: 0
ceps er ny på vejen
hej ;-) , tak kan du evt hjælpe mig med at sætte dette af mit andet indlæg ind under mit første indlæg så der en tråd imellem de 2 som du skriver , ved ikke sikkert hvordan jeg selv gør det endnu tak ;-)
ceps er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 12-10-2010, 19:26   #5
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Denne tråd er nu samlet med tråden

vedr. Førtidspension og samlever.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Flytte sammen med tidligere samlever?? Gizmo Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 8 01-09-2011 11:25
vedr røde tråd imellem 2 indlæg ceps Hjælp til Forum Brug 1 17-10-2010 15:22
vedr førtidspension og samlever ceps Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 9 12-10-2010 21:32
akt indsigt tidligere komune? skov trold Alt det andet 4 03-07-2010 19:50




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:22.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension