K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 15-05-2012, 14:29   #1
Jaffa
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2012
Indlæg: 8
Styrke: 0
Jaffa er ny på vejen
Forhøjet kh med tilbagevirkende kraft?

Jeg er bostøtte hos en ung mand med diverse psykiske diagnoser og har lige et spørgsmål som jeg håber der er nogen der kan svare mig på.

Han er udredt i 2010 og kommunen har papirerne fra henholdsvis psykiater og en psykolog i oktober '10 hvor de også sender dem ned til socialpsykiatrien hvor jeg arbejder.

Jeg kom til som bostøtte hos ham i november og kæmper for, at han skal have FP.

Han får på det tidspunkt kh som ung under 25, men i kraft af hans diagnoser - specielt den ene af dem, så er han berettiget til kh over 25.
Det gør jeg dem opmærksom på og det bliver ændret, men jeg mener jo, at når jobcenter og hans sagsbehandler i myndighedsafdelingen har haft papirerne med hans diagnoser liggende siden midt oktober, så skal han have den højere kh. fra den dato og ikke først 6 måneder senere!
Er jeg helt gal på den?

Jeg har flere gange skrevet til hans tidligere sagsbehandler i jobcenteret, men hun kommer ikke videre.
Skrev til hende i februar hvor jeg bad hende om en afgørelse. Og faldt den ikke ud til hans fordel, så ville jeg have det på skrift så vi kunne få klaget over den, men det eneste svar jeg fik fra hende var, at hun ville kigge på det!

Er jeg helt gal på den?

Gitte
Jaffa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 16:02   #2
Ninja
Jeg bor her på K10
 
Ninjas avatar
 
Tilmeldingsdato: 10-01 2008
Indlæg: 13.654
Styrke: 33
Ninja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejenNinja er ny på vejen
Nej, jeg synes bestemt ikke du er gal på den. De har jo fastholdt ham på en for lav ydelse, på trods af de havde kendskab til hans diagnoser.....

Men jeg kender sguitte loven/reglerne på området, men håber andre gør......

Bare dét at de nu har sat hans kontanthjælp op, er jo et bevis på, at de har lavet en fejl....og indrømmet det.
Ninja er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 16:55   #3
Jaffa
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2012
Indlæg: 8
Styrke: 0
Jaffa er ny på vejen
Hov, skal da lige ha' rettet lidt.

Han har fået fp, men blev sat op på den høje sats et par måneder inden han fik den.

Gitte
Jaffa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 21:17   #4
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jaffa Se meddelelser
Skrev til hende i februar hvor jeg bad hende om en afgørelse. Og faldt den ikke ud til hans fordel, så ville jeg have det på skrift så vi kunne få klaget over den, men det eneste svar jeg fik fra hende var, at hun ville kigge på det!

Er jeg helt gal på den?

Gitte
Jeg tror ikke, at du er helt galt på den.

Skriv en klage til jobcenterchefen, f.eks. noget i denne stil:

"Til jobcenterchefen, klage over manglende svar.

I februar bad jeg X's sb om en afgørelse af, hvorvidt X (navn + cpr.nr.) er berettiget til den høje kh med tilbagevirkende kraft.
Jeg bad om, at få afgørelsen på skrift i tilfælde af, at den gik X imod.

Det er nu 3 mdr. siden og jeg har endnu ikke modtaget er svar.

Jeg forventer en snarlig afgørelse.

Med venlig hilsen Jaffa"

Det er skrevet hurtigt, så ret i den og tilføj det nødvendige.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 15-05-2012, 21:41   #5
Jaffa
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2012
Indlæg: 8
Styrke: 0
Jaffa er ny på vejen
Tak for det.

Tror også min plan var noget i den retning, men vidste ikke helt hvordan jeg skulle formulere det

Nu mangler jeg bare at finde ud af hvad chefen hedder.
Men det skulle ikke være så svært.

Gitte
Jaffa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 16-05-2012, 06:55   #6
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Jaffa Se meddelelser
Nu mangler jeg bare at finde ud af hvad chefen hedder.
Men det skulle ikke være så svært.

Gitte
Du behøver ikke et navn, du skriver bare "til jobcenterchefen", sådan gjorde jeg selv første gang og så kunne jeg efterfølgende se hendes navn i svaret.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 19-05-2012, 14:59   #7
elana
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 04-04 2012
Indlæg: 15
Styrke: 13
elana er ny på vejen
Hej Gitte

Jeg har stået i samme situation

Jeg fandt efter 3 måneder på kontanthjælp ud af at pga min diagnose var berettiget til forhøjet kontanthjælp fordi jeg har en af de to diagnoser som udgør det...

Jeg tror jeg så gik ned og søgte om det og jeg fik selvfølgelig min forhøjet og jeg fik for de 3 måneder jeg ikke havde fået helt automatisk
elana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 11:54   #8
Jaffa
På vej til at lære K10
 
Tilmeldingsdato: 15-05 2012
Indlæg: 8
Styrke: 0
Jaffa er ny på vejen
Vil da lige følge op på denne.

Jeg sendte en mail til jobcenteret. Dagen efter skrev lederen til mig og inden der var gået en uge fik jeg besked fra hende der sad med sagen, at han fik sine penge udbetalt

En glad ung mand jeg kom ud til med den besked.

Gitte
Jaffa er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 12:41   #9
MarianneNM
Klart Afhængig af K10
 
MarianneNMs avatar
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2011
Lokation: Vrå, Nordjylland.
Alder: 60
Indlæg: 432
Styrke: 14
MarianneNM er ny på vejen
Rigtig godt gået.
Men sagen er endnu et bevis på, at kommunerne stadig snyder der hvor de kan - hvis ikke du var gået ind i sagen havde han jo ikke fået de penge som han var berettiget til.
Sørgelig sagsbehandling.

Marianne
__________________
Er gift med en syg førtidspensionist - og kæmper fortsat med systemet for retfærdighed i hans sag.
MarianneNM er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 04-07-2012, 18:31   #10
TimeGuest
Har ikke tid til andet end K10
 
Tilmeldingsdato: 24-04 2008
Lokation: Costa del Wassersleben
Indlæg: 2.030
Styrke: 19
TimeGuest er rigtig godt på vej
1) Overtrædelse af gældende lovgivning med fortsæt eller 2) inkompetence - til sidstnævnte hører også, at de/den overordnede ansvarlige har underbemandet servicefunktionen, så funktionen ikke kan opfylde lovens ord.

Så stor respekt for din indsats for at få rettet op på forholdene :-)
__________________
.
Jocelyn Pook – Hell, Fire And Damnation + Masked Ball: http://www.youtube.com/watch?v=9QEG2Mk184A

BTW: Er du kvik, så er løsningen her: https://www.youtube.com/watch?v=z9pD_UK6vGU
TimeGuest er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
FT med tilbagevirkende kraft? kbh Spørgsmål ang Førtidspension fra før 2003 3 13-09-2012 09:21
Fp med tilbagevirkende kraft Stueplanten Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 2 16-02-2012 00:27
§100 med tilbagevirkende kraft? Road66 Alt det andet 4 26-01-2012 11:59
tilbagevirkende kraft hk12 Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 07-09-2011 13:42
med tilbagevirkende kraft fortvivletpige Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 3 03-09-2008 13:43




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 20:20.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension