K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Sagsformidler hjørnet > Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Spørgsmål ang Førtidspension efter 2003 Her kan du stille spørgsmål hvis du har spørgsmål ang førtidspension efter 2003 dog ikke politisk indhold som skal lægges under kategorien Samfund og Politik

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 25-10-2012, 18:35   #1
sylle
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Indlæg: 30
Styrke: 12
sylle er ny på vejen
Søger FP. Nu problemer med SB

Jeg har gået sygemeldt siden nov. 2007 pga dårlig ryg. Efterfølgende har jeg fået konstateret epilepsi, og da jeg havde et anfald i jan. fik jeg et brud på en nakkehvirvel, hvilke lægerne skønner det også vil ha en indflydelse på min arbejdsevne.
Men jeg søger som nævnt førtidspension, og hidtil synes jeg egentlig min sagsbehandler har været fin nok.
Jeg har været i afklaringsforløb i sep. 2012, hvor der blev skrevet jeg kan påtage mig meget lette arbejdsopgaver ca 1 time om dagen med pauser... Efter der forventede jeg egentlig min sag ville blive sendt videre til vurdering, men nu snakker min sagsbehandler om hun vil ha mig i flexjob!!
Hendes begrundelse er, at den læge der laver lægeskøn, har skrevet at jeg selv har ønsket at stoppe mit forløb på smerteklinik, men hvilke jeg har ikke har. Jeg har sendt bevis til hende for dette, og hun har efterfølgende ikke nævnt mere om det. Hun skrev bare, at vi stadig skulle snakke om flexjobafklaring til mødet i nov.
Er jeg helt galt på den, hvis jeg føler hun trækker sagen ud og når jeg lige har været i afklaringsforløb som viste mine arbejdsevner, så er det unødigt at snakke flexjob???
Jeg ville da allerhelst arbejde, men med de smerter jeg har dagligt og fik i arbejdsprøvningen, så er det stadig fp jeg ønsker.
Nogen der kan gi mig et godt råd til hvad jeg skal gøre??
sylle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2012, 18:51   #2
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Hvilken ydelse er du på nu....

Nej du er nok ikke helt på afveje når du tror hun trækker den....ikke ud fra det du skriver...

Hvis du er på kontanthjælp nu....så har du muligheden for at søge en §17 på det foreliggende grundlag....

Hvis en sådan skal gå igennem....så skal der være alt i sagen....alle lægepapirer, arbejdsprøvninger osv osv....altså nok til at de kan træffe en afgørelse på det der ligger i sagen nu...

Man kan evt søge en aktindsigt http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf for at se hvad der ligger i sagen...

Men nu er det ikke meget du har skrevet om din sag...så vi kan ikke vide hvad der vil ske...afslag eller ej osv...

Hvad med din ressourceprofil....er den i orden...

Det er nemlig det vigtigste dokument i din sag....så når du skal partshøres....så skal du være meget nøje med at gå ressourceprofilen igennem og få alle rettelser med....så profilen danner et klart billede af hvem du er og hvad du kan...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2012, 18:59   #3
sylle
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Indlæg: 30
Styrke: 12
sylle er ny på vejen
Jeg får kontanthjælp. Efter mine sygedagpenge stoppede, ville de hverken forlænge dem eller gi min kontanthjælp. Jeg var for syg til kontanthjælp men for rask til sygedagpenge. Gik 1 år uden indtægt, men fik så kontanthjælp ved hjælp af en advokat.
Alle papirer skulle være på plads, og synes også ressourceprofilen er god nok. Ihvertfald den sidste jeg så...
Vidste ikke hvor meget jeg skulle skrive, men hvis der er noget I mangler at vide, så spørg endelig Det er første gang jeg er her
sylle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2012, 19:19   #4
Pip
Jeg bor her på K10
 
Pips avatar
 
Tilmeldingsdato: 08-01 2011
Indlæg: 3.549
Styrke: 17
Pip er rigtig godt på vej
Du skal være lægeligt afklaret og have papir på at din funktionsevne er nedsat til det ubetydelige i ethvert erhverv... eller noget lignende.

Og du skal have papir på at der ikke er flere behandlingsmuligheder.

Hvis du kun har været i en arbejdsprøvning kan de give afslag fordi du ikke er afprøvet bredt, eller hvis den har været for kortvarig.

Jeg havde alt det andet i orden men fik at vide det ikke var nok med afprøvning i 3 mdr.. den skulle op på 6 måneder..

Så hvis de vil trække den, er det let at finde et smuthul at give afslag på.

Efter nytår tilkendes der fleksjob ned til 2 timer om ugen, så det er sikkert derfor de trækker den..
Pip er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2012, 19:39   #5
sylle
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Indlæg: 30
Styrke: 12
sylle er ny på vejen
Ham lægen fra smerteklinikken har skrevet jeg har væsentlig nedsat arbejdsevne i alle erhverv, men at en arbejdsprøvning ville vise hvor meget, og det har jeg så været nu.
Det var min sagsbehandler der valgte varigheden på min arbejdsprøvning via am-projekt, og de vurderede så hvor jeg skulle hen.
I 2010 var jeg også i am-projekt og skulle i arbejdsprøvning, men inden da, skulle vi i det der som viste hvilke område vi ville egne os til (kan selvfølgelig ikke lige huske hvad det hedder...), og der blev jeg stoppet efter ca ½ time, og forløbet blev afsluttet pga de ikke kunne finde et arbejdsområde til mig, som ville passe til mig. Dette var min sagsbehandler indforstået med.
Men ja, det er da sikkert så derfor de trækker tiden...
Men kan jeg holde på jeg vil søge fp, eller kan jeg ik gøre noget hvis hun mener det skal være flexjob nu?
Vi har snakket om at jeg selv vil søge fp, men der blir hele tiden sagt jeg taber. Eller det ihvertfald er med stor sandsynlighed...
sylle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2012, 20:05   #6
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Det er din ret at bede kommunen om at se på om du skulle være berettiget til en førtidspension...

Det du skal søge er en §17 på det foreliggende grundlag....og den kan de ikke sige nej til....

Ja alle får at vide at de får et afslag når de siger til deres sagsbehandler at de vil søge en førtidspension.....eller ihvertfald de flest får det at vide...

Dette skal man ikke lade sig gå på af....

Der kan heller ikke ske noget at du søger en førtidspension når nu du er på kontanthjælp....da du får det mindste man kan få....

Så søg du roligt...
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2012, 20:34   #7
sylle
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Indlæg: 30
Styrke: 12
sylle er ny på vejen
Ok super og tak
sylle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2012, 21:37   #8
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Start med at få aktindsigt i din sag, så du bl.a. kan tjekke, at der ligger de lægepapirer, som du forventer.
Benyt denne formular til at bede om aktindsigt: http://www.k10.dk/media/skema/aktindsigt.pdf

Print den ud og udfyld den, aflever den så ved skranken i jobcenteret, og bed om en kvittering på, at de har modtaget den. Dette er meget vigtigt.

Uanset hvad du afleverer på kommunen, så bør du bede om kvittering på, at det er modtaget.
Det er slut med bare at smide det i deres postkasse når du går aftentur.

Når du så har styr på aktindsigten og ved, at der ligger alle relevante lægepapirer, så kan du søge om førtidspension.

For at søge om førtidspension behøver du blot at skrive:

"Jeg ønsker at søge om førtidspension i henhold til pensionslovens §17, på det foreliggende dokumentationsgrundlag.

Med venlig hilsen sylle + cpr.nr."

Så har kommunen 3 mdr. til at træffe en afgørelse.
Det eneste kommunen må gøre inden de sender sagen til pensionsnævnet (som sagtens kan hedde noget andet i din kommune) er, at opdatere din rp, hvis den ikke allerede er opdateret.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-10-2012, 23:36   #9
sylle
Føler sig hjemme på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2012
Indlæg: 30
Styrke: 12
sylle er ny på vejen
Dvs jeg afleverer skemaet hos jobcenteret, og derefter får jeg ALLE papirer som er i min sag?
sylle er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-10-2012, 07:02   #10
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af sylle Se meddelelser
Dvs jeg afleverer skemaet hos jobcenteret, og derefter får jeg ALLE papirer som er i min sag?
Ja.

Men du kan godt risikere, at de har glemt noget, så tjek om relevante lægepapirer og skriverier fra arb.prøvninger o.l. er der.

Hvis du kan se, at noget mangler, så kan du f.eks. skrive en klage til jobcenterchefen over mangelfuld aktindsigt.

Hvis det viser sig, at der er lægepapirer, som kommunen slet ikke har, så har i mulighed for, at bede om aktindsigt hos læger, hospitaler m.m., hvis i ikke allerede har kopi af disse ting.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Problemer med min sagsbehandler! enligmor Alt det andet 19 17-03-2010 00:55
Problemer med f.eks. hjælpemidler Ole-Oliver Dit og Dat 3 23-11-2009 10:37
Problemer med aktindsigt Lena4700 At søge førtidspension 6 08-07-2008 11:16
Problemer med diagmose Morten At søge førtidspension 15 19-04-2008 08:00




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 03:02.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension