K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 19-07-2016, 23:31   #141
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kroner Se meddelelser
ja jeg ved det godt undskyld undskyld

være sød og høfligt overfor sb men det bare lidt svært i dag da de tråde mig så meget over tæerne og de har glem og taget fødderne med sig da de gik undskyld

sb kollega har ellers noget med og skælde mig så meget ud til møder at jeg helst skal bryde helt sammen, ikke bare sammen men helt må sige det er hun virkelig dygtig til
Hmmm, så var det måske på sin plads, at sige et par sandheder.

Jeg tror bare ikke du får noget ud af det. Desværre.

Men hvis hun skælder dig ud når du er til møde med hende, så synes jeg du skal sige til hende, at hun godt kan stoppe, fortæl hende at du er et voksent menneske og at du forventer at blive behandlet med respekt.

Hvis du kender én der kan tage med dig til møder på kommunen, så kunne det måske være en god idé, nogle gange kan det få sb til at opføre sig pænt.

Citat:
Oprindeligt indsendt af kroner Se meddelelser
Kode:
Har du ikke mulighed for, at gå på jobcenteret før?
undskyld men har 16-17 km til den og på rugbrødsmotor ved godt det er en ? om vilje men kan ikke undskyld
Du skal såmænd ikke undskylde noget som helst overfor mig, det var jo mest for din egen skyld, at det måske var smart, at få det gjort med det samme.

Citat:
Oprindeligt indsendt af kroner Se meddelelser
undskyld jer der vil hjælpe mig i fik min galehed det var ikke meningen men det løb af med mig i dag

tak for jeres hjælp
Det kan jo ske for os alle.

Men et godt råd. Lad være med at undskylde lige så meget overfor sb, som du gør her over for os.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2016, 10:39   #142
gunvor
Har ikke tid til andet end K10
 
gunvors avatar
 
Tilmeldingsdato: 13-07 2010
Indlæg: 2.092
Styrke: 17
gunvor er ved at flytte ind på K10gunvor er ved at flytte ind på K10
Yderligere til brev ang. lægekonsulent

Hej Kroner

Jeg ville samtidig tilføje flg. i dit skriv:

Jobcentret bedes samtidig iflg. PDLs § 37, stk. 1:
Citat:
slette eller blokere oplysninger, der viser sig urigtige eller vildledende eller på lignende måde er behandlet i strid med lov eller bestemmelser udstedt i medfør af lov, hvis en registreret person fremsætter anmodning herom.
i forhold til de urigtige oplysninger fremsat af pågældende lægekonsulent.

Dvs. Jobcentret skal forholde sig til ovenstående, og meddele dig hvad deres afgørelse i forhold til de urigtige oplysninger. Sletning kommer dog næppe på tale. Se nedenstående link.

Se evt. Datatilsynets side på flg. link:

https://www.datatilsynet.dk/erhverv/...e-oplysninger/

Mange hilsner

Gunvor
__________________
It's not where you're going or where you've been
it's not your glory and it's not your sin
It's the difference that you make
When there's more than your pride at stake
gunvor er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 20-07-2016, 15:54   #143
Gana
Klart Afhængig af K10
 
Tilmeldingsdato: 27-01 2015
Indlæg: 408
Styrke: 10
Gana er ny på vejen
Send din klage afsted med mail i stedet for...
Gana er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2016, 09:14   #144
kroner
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2015
Indlæg: 179
Styrke: 10
kroner er ny på vejen
Hej standpigen

Tak for det er helt med nu

Hej vovse. Ja hende sb har fået det og vide hun skal snakke pænt

Men hjælper ikke. tog en bisider med til møde denne dag fik hun ikke bare mig til og bryde sammen men bisidder måtter hav tørre øjne pause

Tak for din opmuntrende besked

Hej gunvor.

Super tak for det sad i nat og prøvede og få at det hele med tro det er lykkes nu. Tak for den gode ting der skal med

Hej gana

Tak for svar jo var en ide. Og god ide men som jeg har det nu åbner jeg ikke mail alene. Har det bedst med brev

Ja er gammeldags ved det godt

Jeg ved godt det er
Sent at svare jer undskyld

Men fik en besked fra kommune som gør at der er mere der skal klages over og det var mindst en kamel der skulle sluges
Er i klar over hvor tørt det var i denne her varme med det uld

Noget med har inden den dag og fået og vide den dato kan udskydes men ved ikke om jeg stoler på dem

For skal have svar på noget men den jeg skal have svar af er på ferie til den dag som klage skal være inden
kroner er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 25-07-2016, 23:27   #145
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kroner Se meddelelser
For skal have svar på noget men den jeg skal have svar af er på ferie til den dag som klage skal være inden
Jeg håber lige der kommer nogen og retter mig, hvis jeg husker forkert.

Hvis man ved, at man vil anke/klage, men mangler nogle oplysninger, så skriver man kort, at man ønsker at anke afslaget, men at man venter på nogle oplysninger, som skal med i anken.

Denne "foreløbige" anke skal være afleveret inden fristens udløb.

Og når man så har fået de manglende oplysninger, skriver man en mere udførlig anke, og afleverer den.

Og husk, at uanset hvad du afleverer på kommunen, så bed om en kvittering for, at det er modtaget.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2016, 05:16   #146
Strandpigen
Afhængigheds tegn af K10
 
Tilmeldingsdato: 25-05 2014
Indlæg: 351
Styrke: 10
Strandpigen er ny på vejen
Hvis du har fået afslag på en ansøgning eller er utilfreds med en afgørelse, har du som hovedregel ret til at klage/anke. Kommunen skal skriftligt begrunde et afslag og samtidig vejlede dig om dine klagemuligheder.

Klagefristen skal fremgå af klagevejledningen. Den er som hovedregel 4 uger, fra du har modtaget afgørelsen. Det er meget vigtigt at overholde denne tidsfrist. Kan du ikke nå at formulere din klage indenfor tidsfristen, så send en foreløbig klage og skriv at du efterfølgende vil uddybe klagen.

Klagen skal sendes til den myndighed, som har truffet afgørelsen, med mindre andet er anført i klagevejledningen. Der er ingen formkrav til klagen, men du skal huske at påføre dato på klageskrivelsen og tage en kopi til dig selv. Få kvittering på, at du har afleveret eller send med mail.
__________________
Pensionista✍🏼
Strandpigen er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2016, 15:51   #147
kroner
Hvor skulle jeg ellers være
 
Tilmeldingsdato: 23-03 2015
Indlæg: 179
Styrke: 10
kroner er ny på vejen
hej vovse og strandpige skal nok svare jeg sener

men sidder i helt vild panik nu hvor lang frist skal man have i partshøring og hvordan får man mere
kroner er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 26-07-2016, 22:51   #148
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af kroner Se meddelelser
hej vovse og strandpige skal nok svare jeg sener

men sidder i helt vild panik nu hvor lang frist skal man have i partshøring og hvordan får man mere
Det kan jeg desværre ikke hjælpe med, men håber andre, med mere viden, kommer forbi.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2016, 00:14   #149
Webmaster
Webmaster
 
Webmasters avatar
 
Tilmeldingsdato: 06-10 2005
Lokation: Køge
Indlæg: 9.806
Blog Indlæg: 3
Styrke: 67
Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10Webmaster har et fantastisk omdømme her på K10
Du husker rigtigt @Vovse....man kan altid lave en kort klage hvori man skriver at man gerne vil tilføje mere til klagen senere men at man har brug for mere tid...

Så længe denne foreløbige klage er afleveret inden klagefristens udløb...så er det hele fint..

Ang længere tid til en partshøring....

Dette er desværre ikke noget man kan forlange...men hvis man skriver til dem og kan komme med gode argumenter hvorfor man skal bruge lidt længere tid....ja så er chancen for at de vil forlænge den større...

Man skal dog ikke regne med dette...det er ikke alle kommuner som giver en længere tid..

Husk på at der står i loven at kommunen skal tilrettelægge sagsbehandlingen på en måde så borgeren kan være med...

Hvis man har gode argumenter hvorfor man skal bruge mere tid....ja så vil man ved et afslag på dette....evt kunne tage dette med i sin anke senere...at kommunen ikke har tilrettelagt sagsbehandlingen sådan at man har kunne være med ind over sagsbehandlingen...

Se paragraf 4 her https://www.retsinformation.dk/forms...1-c11b9abf4422
__________________
Webmaster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 27-07-2016, 10:03   #150
Vovse
Jeg bor her på K10
 
Tilmeldingsdato: 29-03 2010
Lokation: Sjælland
Indlæg: 9.664
Styrke: 26
Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10Vovse er fast beboer på K10
Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Du husker rigtigt @Vovse....man kan altid lave en kort klage hvori man skriver at man gerne vil tilføje mere til klagen senere men at man har brug for mere tid...

Så længe denne foreløbige klage er afleveret inden klagefristens udløb...så er det hele fint..
Mange tak.





Citat:
Oprindeligt indsendt af Webmaster Se meddelelser
Hvis man har gode argumenter hvorfor man skal bruge mere tid....ja så vil man ved et afslag på dette....evt kunne tage dette med i sin anke senere...at kommunen ikke har tilrettelagt sagsbehandlingen sådan at man har kunne være med ind over sagsbehandlingen...
Den vil jeg prøve at huske.

Lov om retssikkerhed kan i det hele taget bruges i mange situationer.
__________________
"Lediggang som saadan er ingenlunde Roden til alt Ondt, tværtimod, den er et sandt guddommeligt Liv, naar man ikke keder sig"

Søren Aabye Kierkegaard (5. maj 1813 - 11. november 1855), dansk teolog, filosof og psykolog.
Vovse er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 19:46.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension