K10 - Flexjob & Førtidspension
 

Gå tilbage   K10 - Flexjob & Førtidspension > Alt det andet > Dit og Dat

Forum Kategorier Forum Regler Om K10 og Info om Cookies Hjælp til Forum Brug

Dit og Dat Her kan du skrive det du bare gerne vil ud med dog ikke politiske emner.

Svar
 
Emne Værktøjer Visningsmetode
Gammel 18-05-2010, 18:10   #1
Nicktob
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-05 2010
Indlæg: 13
Styrke: 14
Nicktob er ny på vejen
Question Befordringsgodtgørelse på kontanthjælp...

...er der nogen der ved hvordan reglerne er for at man kan få godtgjort transportudgifterne til henvist undersøgelser på hospital når man er på kontanthjælp?
Og hvor man søger netop dette?
Nicktob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2010, 21:43   #2
buster
Jeg bor her på K10
 
busters avatar
 
Tilmeldingsdato: 12-01 2008
Lokation: Sorø
Indlæg: 4.447
Blog Indlæg: 18
Styrke: 22
buster er ved at flytte ind på K10buster er ved at flytte ind på K10
hm, har fundet et link som du måske kan bruge til noget: http://www.cancer.dk/Alt+om+kraeft/r...dtgoerelse.htm

-ellers ville jeg spørge Patientvejlederen i din region: http://www.regionh.dk/menu/sundhedOg...+og+-vejleder/
(tilfældig region, er jo ikke klar over hvor du befinder dig, men alle regioner har en sådan)
__________________
At blive lykkelig består ikke i at eje meget, men at elske meget og håbe



http://www.onlineunderskrift.dk/unde...al-afskaffes./
buster er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2010, 22:22   #3
Nicktob
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-05 2010
Indlæg: 13
Styrke: 14
Nicktob er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af buster Se meddelelser
hm, har fundet et link som du måske kan bruge til noget: http://www.cancer.dk/Alt+om+kraeft/r...dtgoerelse.htm

-ellers ville jeg spørge Patientvejlederen i din region: http://www.regionh.dk/menu/sundhedOg...+og+-vejleder/
(tilfældig region, er jo ikke klar over hvor du befinder dig, men alle regioner har en sådan)
Tak for svar men det blev jeg desværre ik klogere af. Ved godt at hvis befordringen er over 50 km så får man udgifterne dækket af den region man er blevet behandlet af/i men jeg har naturligvis KUN 49,5 km pr vej så der er intet at hente selvom det gælder 4 ture tur/retur. Men jeg mener at kunne huske jeg har hørt at hvis man er på kontanthjælp skulle man kunne få det refunderet af socialforvaltningen. Men så er det at jeg ik ved om det går ind over enkeltudgifter (altså om det er enkeltydelse jeg skal søge )eller noget andet. Kunne bare godt tænke mig at være forberedt
Nicktob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2010, 22:26   #4
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Altså hvis det er noget kommunen har sendt dig til - så betaler de transporten.. jeg har været sendt til speciallægeundersøgelse udenfor den by jeg bor i - og sendte bare en mail om, hvor langt der var frem og tilbage iflg. krak.. og vupti... så fik jeg beløb på kontoen...men det var måske ikke sådan det hænger sammen for dig??
Og på det tidspunkt var jeg ansat i fleksjob - de skeler i den slags sager ikke til hvilken forsørgelse du er på.. sådan som jeg har forstået det da...

Jeg var iøvrig i Århus en af gangene og der har jeg under 50 km hver vej... det er som dig - der sidst i 40´erne jeg har frem og tilbage
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2010, 22:56   #5
Nicktob
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-05 2010
Indlæg: 13
Styrke: 14
Nicktob er ny på vejen
Citat:
Oprindeligt indsendt af Ruby Se meddelelser
Altså hvis det er noget kommunen har sendt dig til - så betaler de transporten.. jeg har været sendt til speciallægeundersøgelse udenfor den by jeg bor i - og sendte bare en mail om, hvor langt der var frem og tilbage iflg. krak.. og vupti... så fik jeg beløb på kontoen...men det var måske ikke sådan det hænger sammen for dig??
Og på det tidspunkt var jeg ansat i fleksjob - de skeler i den slags sager ikke til hvilken forsørgelse du er på.. sådan som jeg har forstået det da...

Jeg var iøvrig i Århus en af gangene og der har jeg under 50 km hver vej... det er som dig - der sidst i 40´erne jeg har frem og tilbage
Najjee, det er ik kommunen der har sendt mig videre men min psykolog på lokalpsykiatrien ... hvem sendte du mail til på kommunen - din sagsbehandler?
Nicktob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2010, 23:15   #6
Ruby
Hjemmevant på K10
 
Tilmeldingsdato: 25-10 2009
Indlæg: 230
Styrke: 15
Ruby er ny på vejen
Ja - jeg sendte en mail til den sagsbehandler der var igang med at lave min ressourceprofil

Noget i retning af:

Jeg har d.d. været afsted til undersøgelsen hos xx som I har henvist mig til. Iflg. KRAK er der xx antal km fra mit hjem på fantastiskvej 10000000 til psykologen på idiotvej 1000000.

Beløbet for kørslen blev så sat ind på min NEMkonto. Smart smart..

Håber du får dine udgifter dækket. Det kan ikke være rigtig andet... når de smider folk fra Herodes til pilatus.
Ruby er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2010, 23:39   #7
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
jeg har kørt min more hun fik benzin penge fra a til b vil sige sindal til århus
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2010, 23:43   #8
annagw
Lever på K10
 
Tilmeldingsdato: 06-11 2009
Lokation: København.
Alder: 39
Indlæg: 1.364
Styrke: 16
annagw er ny på vejen
Hej Nicktop!

Bemærk: Reglerne for betaling af tandlægebesøg er blevet strammet gevaldigt op, så jeg kan forestille mig, at der også er strammet op andre steder.
Såfremt du skal have betalt udgiften til transport via enkeltydelse eller lignende, er jeg overbevist om, at du skal have godkendt godtgørelsen FØR du skal ud på turen.
annagw er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2010, 23:47   #9
Nicktob
Ved at vænne sig til K10
 
Tilmeldingsdato: 10-05 2010
Indlæg: 13
Styrke: 14
Nicktob er ny på vejen
Okay...hmm...jeg har jo en sagsbehandler vedr min kontanthjælp og jeg har en sagsbehandler vedr min ansøgning om pension men vil i mene at det er hende der har med min kontanthjælp at gøre, at det er hende jeg skal have fat på? Eller?
Iøvrigt, tak for at i gider svare mig
Nicktob er ikke logget ind   Besvar med citat
Gammel 18-05-2010, 23:49   #10
superkok
Banned
 
Tilmeldingsdato: 09-10 2009
Indlæg: 1.801
Styrke: 0
superkok er ny på vejen
ja det er hende på kontanthjælp du skal have fat i
superkok er ikke logget ind   Besvar med citat
Svar


Regler for indlæg
Du må ikke lave nye tråde
Du må ikke besvare indlæg
Du må ikke vedhæfte filer
Du må ikke redigere dine indlæg

BB code er Til
Smilies er Til
[IMG]kode er Til
HTML-kode er Fra

Gå til forum

Lignende emner
Emner Emnet er startet af Forum Svar Sidste indlæg
Befordringsgodtgørelse LM Fyn Alt det andet 0 18-03-2011 20:41
befordringsgodtgørelse. Mitte Spørgsmål ang fleksjob 2 27-02-2011 20:05
Befordringsgodtgørelse. Connie Alt det andet 12 30-09-2009 15:19
Befordringsgodtgørelse under virksomhedpraktik Barbara Spørgsmål ang fleksjob 6 13-09-2009 14:29
Befordringsgodtgørelse LUM Dit og Dat 12 17-03-2009 14:28




Alt tidssætning er GMT +2. Klokken er nu 02:29.


Lavet i vBulletin® Version 3.8.10
Copyright ©2000 - 2024, Jelsoft Enterprises Ltd.
Copyright © www.k10.dk
Indholdet på K10 - Flexjob & Førtidspension må ikke kopieres eller gengives andre
steder uden først at have indhentet tilladelse til det fra ejeren af K10 - Flexjob & Førtidspension